­

Doç. Dr. MURAT DOĞAN ŞAHİN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER, SOSYAL BİLİMLER, İNTERDİSİPLİNER


Avesis Araştırma Alanları: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Metrikler

Yayın

49

Atıf (WoS)

170

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

43

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

704

H-İndeks (Scholar)

8

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

15

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

40

Toplam Atıf Sayısı

966

Proje

14

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Gerçek ve üretilmiş veri setlerinde çok boyutlu bireyselleştirilmiş bilgisayarlı test uygulama sonuçlarının incelenmesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)

2011

2011

Yüksek Lisans

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 2010 fen ve teknoloji alt test başarılarına etki eden bazı faktörler

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Ölçme Kuramları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

R ile Makine Öğrenmesine Giriş

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Temel İstatistik

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Büyük Gruplarda Karşılaştırma Yargılarıyla Puanlama: Referans Set Temelli Bir Yaklaşım

ŞAHİN M. D., GÜREL S., UYSAL İ., İBİLEME A. İ.

Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Öz bildirim verilerinde dikkatsiz yanıtlama davranışının incelenmesi: Farklı belirleme yöntemlerinin performanslarının karşılaştırılması

ŞAHİN M. D., ERDEM KARA B.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Açık Uçlu Maddelerin Karşılaştırmalı Yargıyla Puanlanmasında Sabit Sayıda Uyarlamalı ve Rassal Eşlemeye Dayalı Bir Simülasyon Çalışması

UYSAL İ., GÜREL S., ŞAHİN M. D., İBİLEME A. İ., YILDIRIM GÖRGÜLÜ Y.

9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

PISA Türkiye Verilerinde Sosyoekonomik Düzey ile Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

DEMİR M. C., ATALAY KABASAKAL K., ŞAHİN M. D.

8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

Bilişsel Tanı Modellerine Dayalı Bireye Uyarlanmış Testlerde Karar Ağacı Algoritması ile Örtük Sınıf Kestirimi

Yıldız H., ŞAHİN M. D.

VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

A Study on Classification Accuracy: How Does Sports Career Affect Special Aptitude Exam?

TAŞÇIOĞLU R., ŞAHİN M. D., KOCAEKŞİ S.

17th International Sport Sciences Congress, Antalya, Türkiye, 13 - 16 Kasım 2019, ss.1064, (Özet Bildiri)

2019

2019

Açık ve Uzaktan Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Sosyal Bulunuşluk Ölçeğinin Boylamsal Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi

ŞAHİN M. D., KILINÇ H., ALTINPULLUK H.

International Open and Distance Learning (IODL) Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, ss.519-524, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Bireyselleştirilmiş Testlerin, Bireyselleştirilmiş Öğrenme Açısından Önemi.

ŞAHİN M. D., AYBEK E. C.

International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.493-498, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Developing a MCAT to Assess Students’ Language Competencies: A Bifactor Model Based Study

ŞAHİN M. D., GELBAL S.

The International Association for Computerized Adaptive Testing (IACAT) 2019, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2016

2016

Anadolu Üniversitesi İngilizce Yeterlilik Sınavının Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Olarak Uygulanması.

AKYILDIZ M., ŞAHİN M. D.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Bifaktör Yapının Tek boyutlu, Çok boyutlu ve İkinci Dereceden Doğrulayıcı Yapılarla Karşılaştırılması

ŞAHİN M. D., AKYILDIZ M.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Yönlendirmeye ve Biçimlendirmeye Dayalı Çok Aşamalı Bilgisayarlı Testlerde Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması

ŞAHİN M. D., AKYILDIZ M.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Invariance of Factor Structure in Different Booklets of a Large Scale Test

ŞAHİN M. D., DORUK ŞAHİN Ö.

E-Learn 2015-- World Conference on e-learning, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Dimensionality and Scalability of a Large Scale Exam by Means of Item Response Theory

AKYILDIZ M., ŞAHİN M. D.

International Congress on Education for the Future:Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

Açımlayıcı Faktör Analizi

ŞAHİN M. D.

Adım Adım Uygulamalı İstatistik, GÖÇER ŞAHİN Sakine, BULUŞ Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.309-342, 2022

2021

2021

6. Bölüm: Yazılı Yoklamalar, Kısa Cevaplı Testler, Doğru-Yanlış Testleri ve Sözlü Sınavlar

AYBEK E. C., ŞAHİN M. D.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, ŞAHİN, MURAT DOĞAN, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.123-138, 2021

2021

2021

ÇOKTAN SEÇMELI TESTLER

GÖÇER ŞAHİN S., ŞAHİN M. D.

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Sahin, Murat Dogan, Editör, Nobel, ss.140-159, 2021

2020

2020

“Dünyayı Sınıfa Getirmek” Radyonun Eğitim İşlevi ve Türkiye’de Eğitsel Radyo Programları

DORUK ŞAHİN Ö., KIYIK KICIR G., DEMİR F. N., ŞAHİN M. D., KARADAĞ N., ÖZAYDEMİR N., et al.

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Radyonun Yeri, Güzin KIYIK KICIR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-22, 2020

2020

2020

Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme

ŞAHİN M. D., GÜR R., ERDEM B., AKBULUT Y.

Pandemi Döneminde Eğitim: İyileştirelim İyileşelim, Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.353-383, 2020

2020

2020

Açıköğretim Sistemi’ne Yönelik Eğitim Amaçlı RadyoYayınlarının Etkinliği

ŞAHİN M. D.

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Radyonun Yeri, GÜZİN KIYIK KICIR, Editör, Pegem Akademi, ss.91-109, 2020

2019

2019

Ölçme ile İlgili Temel Kavramlar, Ölçme Araçları ve Nitelikleri

ŞAHİN M. D.

Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, yok, Editör, MEB, Ankara, ss.10-37, 2019

2019

2019

Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları

ŞAHİN M. D.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Şen Sedat, Yıldırım İbrahim, Editör, Nobel, Ankara, ss.137-154, 2019

2019

2019

Ölçme Sonuçlarına Uygulanan İstatistiksel Yöntemler ve Değerlendirme

ŞAHİN M. D.

Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, yok, Editör, MEB, Ankara, ss.92-109, 2019

Desteklenen Projeler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Türkçe Söz Varlığı Projesi

ŞAHİN M. D.

2020 - 2022

2020 - 2022

TÜBİTAK 4005/Eğitimde R ile Büyük Veri Analitiği Uygulamaları

TÜBİTAK Projesi

ŞAHİN M. D. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

EGITIM VE BILIM

Editör

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology

Baş Editör

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2023

Mayıs 2023

Anadolu Journal of Educational Sciences International

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2022

Aralık 2022

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2022

Mart 2022

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2020

Aralık 2020

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2020

Ekim 2020

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2020

Ekim 2020

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Aralık 2022

Aralık 2022

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye

Ağustos 2022

Ağustos 2022

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye

Ağustos 2022

Ağustos 2022

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye

Mayıs 2022

Mayıs 2022

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Eylül 2021

Eylül 2021

7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Şahin M. D.
Ankara, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 173

h-indeksi (WOS): 3