Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Gerçek ve üretilmiş veri setlerinde çok boyutlu bireyselleştirilmiş bilgisayarlı test uygulama sonuçlarının incelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 2010 fen ve teknoloji alt test başarılarına etki eden bazı faktörler
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Makaleler
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (6)
Scopus (11)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Editorial for the Special Issue on Large Scale Assessment: Challenges and Innovations
Bezirhan U., ŞAHİN M. D.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.17, sa.2, ss.233-235, 2025 (Scopus)
2025
20252. Adaptive Selection Algorithm and Standard Error Termination Rule in Comparative Judgement: An Application for Assessing Writing Skills
Gurel S., ŞAHİN M. D., Uysal I., Ibileme A. I., Gunduz T.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, ss.93-110, 2025 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2024
20243. Investigation of the relationship between socioeconomic status and literacy in PISA Türkiye data
Demir M. C., Atalay Kabasakal K., Şahin M. D.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION , cilt.13, sa.4, ss.360-378, 2024 (ESCI)
2024
20244. Unveiling the relationships between eco-anxiety, psychological symptoms and anthropocentric narcissism: The psychometric properties of the Turkish version of the Hogg eco-anxiety scale
ÇİMŞİR E., ŞAHİN M. D., AKDOĞAN R.
CAMBRIDGE PRISMS-GLOBAL MENTAL HEALTH
, 2024 (SCI-Expanded)
2023
20235. Effects of gender norms on intelligence tests: Evidence from ASIS
Arslan D., Tamul Ö. F., Şahin M. D., Sak U.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.7, sa.5, ss.374-384, 2023 (Scopus)
2022
20226. Adaptation and psychometric evaluation of the COVID-19 stress scales in Turkish sample
ŞAHİN M. D., Sen S., GÜLER D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, sa.3, ss.593-612, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20227. Modeling skill-based foreign language learning anxieties as a single construct and testing its predictive aspect on foreign language classroom anxiety
ÖZTÜRK G., ŞAHİN M. D., Ozturk E., Elmas B.
EDUCACION XX1
, cilt.25, sa.2, ss.337-361, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20218. An Analysis of the Longitudinal Measurement Invariance of the Social Presence Scale Developed for Open and Distance Learning Environments
ŞAHİN M. D., KILINÇ H., ALTINPULLUK H.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.21, ss.97-110, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
20219. Yükseköğretimde Uzaktan Ölçme ve Değerlendirme Deneyimleri: Üç Devlet Üniversitesinden Bir Örnek
AKSU DÜNYA B., ŞAHİN M. D., AYBEK E. C.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.232-244, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Effect of Item Order on Certain Psychometric Properties: A Demonstration on a Cyberloafing Scale
ŞAHİN M. D.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
, cilt.12, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
202011. Okuma Zevki ve Okuma Çeşitliliğinin Örtük Sınıf Analizi: Türkiye ve Çin İncelemesi
ÇÜM S., DEMİR E. K., AKIN ARIKAN Ç., ŞAHİN M. D.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.3, ss.943-977, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Fitting a mixture rasch model to visual sequential processing memory sub-dimension of ASIS: The role of covariates
ŞAHİN M. D.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.13, sa.2, ss.277-285, 2020 (Scopus)
2020
202013. Development of a Multidimensional Computerized Adaptive Test based on the Bifactor Model
ŞAHİN M. D., GELBAL S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.3, ss.323-342, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201914. Mixed Method Research: Theoretical Foundations, Designs and Its Use in Educational Research
ŞAHİN M. D., ÖZTÜRK G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.6, sa.2, ss.301, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. Açıköğretim Sisteminde Eğitim Amaçlı Radyo Programlarının Geliştirilmesi
KIYIK KICIR G., DEMİR F. N., ÖZAYDEMİR N., ŞAHİN M. D., AKYILDIZ M., DORUK ŞAHİN Ö., et al.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.9-28, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Jamovi: An Easy to Use Statistical Software for the Social Scientists
ŞAHİN M. D., AYBEK E. C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.4, ss.670-692, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201817. Açıköğretim Sistemi’nde Uygulanan Çoktan Seçmeli Bir Teste ait Madde Güçlüklerinin Ardışık Aralıklar Yöntemiyle Ölçeklenmesi
ŞAHİN M. D.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. Sato Test Kuramı’na Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
ÇÜM S., DEMİR E. K., ŞAHİN M. D.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.8, sa.1, ss.171-194, 2018 (TRDizin)
2017
201719. AN EXPLORATION OF THE EFFECTIVENESS OF A LANGUAGE PROFICIENCY TEST FOR STUDENT MOBILITY
ÜNVER M. M., ŞAHİN M. D.
European Journal of Foreign Language Teaching , cilt.2, sa.2, ss.158-169, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Açıköğretimde Kullanılan Sınavlardan Klasik Test Kuramına ve Madde Tepki Kuramına Göre Elde Edilen Yetenek Ölçülerinin Karşılaştırılması
AKYILDIZ M., ŞAHİN M. D.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.4, ss.141-159, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201721. Açıköğretimde kullanılan sınavlardan Klasik Test Kuramına ve Madde Tepki Kuramına göre elde edilen yetenek ölçülerinin karşılaştırılması
AKYILDIZ M., Şahin M. D.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları , cilt.3, sa.4, ss.141-159, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. Examining Difficulty and Discrimination Indices of Multiple Choice Questions according to Item Types in Distance Education
KOÇDAR S., KARADAĞ N., ŞAHİN M. D., KARADENİZ A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.1, ss.168-184, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201723. Uzaktan Eğitimde Çoktan Seçmeli Soruların Güçlük ve Ayırt Edicilik Değerlerinin Soru Türlerine Göre İncelenmesi
KOÇDAR S., KARADAĞ N., ŞAHİN M. D., KARADENİZ A.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.32, sa.1, ss.168-184, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201624. Analysis of the Difficulty and Discrimination Indices of Multiple-Choice Questions According to Cognitive Levels in an Open and Distance Learning Context.
KOÇDAR S., KARADAĞ N., ŞAHİN M. D.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.15, sa.4, ss.16-24, 2016 (Scopus)
2016
201625. Analysis of the Difficulty and Discrimination Indices of Multiple Choice Questions According to Cognitive Levels in an Open and Distance Learning Context
KOÇDAR S., KARADAĞ N., ŞAHİN M. D.
The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET)
, cilt.15, sa.4, ss.16-24, 2016 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Karşılaştırma Yargılarıyla Puanlamada Uyarlamalı Eşleme ve Standart Hata Durdurma Kuralı: Bir Monte Carlo Simülasyonu
GÜREL S., ŞAHİN M. D., UYSAL İ., İBİLEME A. İ., GÜNDÜZ T.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Büyük Gruplarda Karşılaştırma Yargılarıyla Puanlama: Referans Set Temelli Bir Yaklaşım
ŞAHİN M. D., GÜREL S., UYSAL İ., İBİLEME A. İ.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Öz bildirim verilerinde dikkatsiz yanıtlama davranışının incelenmesi: Farklı belirleme yöntemlerinin performanslarının karşılaştırılması
ŞAHİN M. D., ERDEM KARA B.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Açık Uçlu Maddelerin Karşılaştırmalı Yargıyla Puanlanmasında Sabit Sayıda Uyarlamalı ve Rassal Eşlemeye Dayalı Bir Simülasyon Çalışması
UYSAL İ., GÜREL S., ŞAHİN M. D., İBİLEME A. İ., YILDIRIM GÖRGÜLÜ Y.
9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2022
20225. “Zi̇hi̇n Yetersi̇zli̇ği̇ Olan Çocuklar ve Gençler İçi̇n Kanita-Dayali Uygulamalar: Saptanmasi Ve Kullanilmasi” Projesi̇ni̇n Tanitilmasi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., GENÇ TOSUN D., BOZKUŞ GENÇ G., AYBEK E. C., ÖZDAMAR N., et al.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. "Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençler İçin Kanıta-Dayalı Uygulamalar: Saptanması ve Kullanılması” Projesinin Tanıtılması
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., GENÇ TOSUN D., BOZKUŞ GENÇ G., AYBEK E. C., ÖZDAMAR N., et al.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. PISA Türkiye Verilerinde Sosyoekonomik Düzey ile Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
DEMİR M. C., ATALAY KABASAKAL K., ŞAHİN M. D.
8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2021
20218. Bilişsel Tanı Modellerine Dayalı Bireye Uyarlanmış Testlerde Karar Ağacı Algoritması ile Örtük Sınıf Kestirimi
Yıldız H., ŞAHİN M. D.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
20199. A Study on Classification Accuracy: How Does Sports Career Affect Special Aptitude Exam?
TAŞÇIOĞLU R., ŞAHİN M. D., KOCAEKŞİ S.
17th International Sport Sciences Congress, Antalya, Türkiye, 13 - 16 Kasım 2019, ss.1064, (Özet Bildiri)
2019
201910. Açık ve Uzaktan Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Sosyal Bulunuşluk Ölçeğinin Boylamsal Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
ŞAHİN M. D., KILINÇ H., ALTINPULLUK H.
International Open and Distance Learning (IODL) Conference 2019, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, ss.519-524, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Bireyselleştirilmiş Testlerin, Bireyselleştirilmiş Öğrenme Açısından Önemi.
ŞAHİN M. D., AYBEK E. C.
International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, cilt.1, ss.493-498, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Açımlayıcı Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi’nin Performanslarının Çeşitli Koşullar Açısından Karşılaştırılması
SÜNBÜL Ö., ŞAHİN M. D.
EJER 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Developing a MCAT to Assess Students’ Language Competencies: A Bifactor Model Based Study
ŞAHİN M. D., GELBAL S.
The International Association for Computerized Adaptive Testing (IACAT) 2019, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2016
201614. Bifaktör Yapının Tek Boyutlu, Çok Boyutlu ve İkinci Dereceden Yapılarla Karşılaştırılması
Şahin M. D., AKYILDIZ M.
5. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Anadolu Üniversitesi İngilizce Yeterlilik Sınavının Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Olarak Uygulanması.
AKYILDIZ M., ŞAHİN M. D.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Yönlendirmeye ve Biçimlendirmeye Dayalı Çok Aşamalı Bilgisayarlı Testlerde Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması
ŞAHİN M. D., AKYILDIZ M.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Bifaktör Yapının Tek boyutlu, Çok boyutlu ve İkinci Dereceden Doğrulayıcı Yapılarla Karşılaştırılması
ŞAHİN M. D., AKYILDIZ M.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
201518. Invariance of Factor Structure in Different Booklets of a Large Scale Test
ŞAHİN M. D., DORUK ŞAHİN Ö.
E-Learn 2015-- World Conference on e-learning, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201519. Dimensionality and Scalability of a Large Scale Exam by Means of Item Response Theory
AKYILDIZ M., ŞAHİN M. D.
International Congress on Education for the Future:Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Açımlayıcı Faktör Analizi
ŞAHİN M. D.
Adım Adım Uygulamalı İstatistik, GÖÇER ŞAHİN Sakine, BULUŞ Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.309-342, 2022
2021
20212. 6. Bölüm: Yazılı Yoklamalar, Kısa Cevaplı Testler, Doğru-Yanlış Testleri ve Sözlü Sınavlar
AYBEK E. C., ŞAHİN M. D.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, ŞAHİN, MURAT DOĞAN, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.123-138, 2021
2021
20213. ÇOKTAN SEÇMELI TESTLER
GÖÇER ŞAHİN S., ŞAHİN M. D.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Sahin, Murat Dogan, Editör, Nobel, ss.140-159, 2021
2020
20204. “Dünyayı Sınıfa Getirmek” Radyonun Eğitim İşlevi ve Türkiye’de Eğitsel Radyo Programları
DORUK ŞAHİN Ö., KIYIK KICIR G., DEMİR F. N., ŞAHİN M. D., KARADAĞ N., ÖZAYDEMİR N., et al.
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Radyonun Yeri, Güzin KIYIK KICIR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-22, 2020
2020
20205. Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme
ŞAHİN M. D., GÜR R., ERDEM B., AKBULUT Y.
Pandemi Döneminde Eğitim: İyileştirelim İyileşelim, Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.353-383, 2020
2020
20206. Açıköğretim Sistemi’ne Yönelik Eğitim Amaçlı RadyoYayınlarının Etkinliği
ŞAHİN M. D.
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Radyonun Yeri, GÜZİN KIYIK KICIR, Editör, Pegem Akademi, ss.91-109, 2020
2019
20197. Ölçme ile İlgili Temel Kavramlar, Ölçme Araçları ve Nitelikleri
ŞAHİN M. D.
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, yok, Editör, MEB, Ankara, ss.10-37, 2019
2019
20198. Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları
ŞAHİN M. D.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Şen Sedat, Yıldırım İbrahim, Editör, Nobel, Ankara, ss.137-154, 2019
2019
20199. Ölçme Sonuçlarına Uygulanan İstatistiksel Yöntemler ve Değerlendirme
ŞAHİN M. D.
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, yok, Editör, MEB, Ankara, ss.92-109, 2019
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027NÖROGELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN ÇEVRİM İÇİ CİNSEL İSTİSMAR RİSKLERİNİN VEEBEVEYNLERİNİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldız G. (Yürütücü), Şahin M. D., Erdem Kara B., Şahin Ş., Kalaycı C., Kalaycı G. Ö., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024R ile Çok Değişkenli İstatistik Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Erdem Kara B. (Yürütücü), Şahin M. D., Kılıç A. F., Ertuna L., Gürel S., Demir Ayçiçek S., et al.
2023 - 2024
2023 - 2024İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KARİYER KARARI ÖZ YETERLİKLERİKARİYER İYİMSERLİKLERİ KARİYER OLARAK ÖĞRETMENLİKTENBEKLENTİLERİ VE KARİYER İHTİYAÇLARININ ARAŞTIRILMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Öztürk G. (Yürütücü), Merç A., Şahin M. D., Ölmezer Öztürk E.
2021 - 2024
2021 - 2024Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençler İçin Kanıta-Dayalı Uygulamalar: Saptanması ve Kullanılması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Öncül N., Şahin M. D., Yücesoy Özkan Ş. (Yürütücü), Kürüm Yapıcıoğlu D., Özdamar N., Genç Tosun D., et al.
2020 - 2023
2020 - 2023İmece: Çevrimiçi Zeki Akran Öğrenme Sisteminin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Şahin M. D., Büyük K. (Yürütücü), Altınpulluk H., Koçdar S., Kılınç H.
2020 - 2022
2020 - 2022TÜBİTAK 4005/Eğitimde R ile Büyük Veri Analitiği Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
ŞAHİN M. D. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021Başarı Testi Nasıl Geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme (ONLINE MART-NİSAN 2021)
TÜBİTAK Projesi
ŞAHİN M. D.
2020 - 2020
2020 - 20202237-A Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı
TÜBİTAK Projesi
ŞAHİN M. D.
2020 - 2020
2020 - 2020Tübitak 2237A - Egitim Bilimlerinde Ileri Metodoloji Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
ŞAHİN M. D.
2018 - 2020
2018 - 2020Engelli Çocuğa Sahip Ebeveynlere Yönelik Psikolojik Destek Modeli
TÜBİTAK Projesi , 3001 - Başlangıç Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Ülker Tümlü G., Akdoğan R. (Yürütücü), Şahin M. D., Diken İ. H., Duy B., Atik Kara D., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Merkezi Açıköğretim Sistemi Soru Yazarlarına Yönelik Çevrimiçi Soru Hazırlama Test Geliştirme Eğitim Programının Geliştirilmesi Uygulaması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
OKUR M. R., KARADAĞ N. (Yürütücü), ŞAHİN M. D., USTA İ., KUŞ G., AKGÜN H. R., et al.
2015 - 2016
2015 - 2016Açıköğretim Fakültesi 2014 2015 öğretim yılı sınavlarından madde tepki kuramı ve klasik test kuramına göre kestirilen yetenek ölçülerinin karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Akyildiz M. (Yürütücü), Karadağ N., Kumtepe A. T., Şahin M. D.
2014 - 2016
2014 - 2016Uzaktan Eğitimde Çoktan Seçmeli Soruların Güçlük ve Ayırt Edicilik Değerlerinin Bilişsel Düzeylere ve Soru Tiplerine Göre İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARADAĞ N., ŞAHİN M. D., KOÇDAR S. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEGITIM VE BILIM
Editör
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorJournal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Baş Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2023
Mayıs 2023Anadolu Journal of Educational Sciences International
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2022
Mart 2022TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Aralık 2022
Aralık 2022TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Ağustos 2022
Ağustos 2022TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Ağustos 2022
Ağustos 2022TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2021
Eylül 20217. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Şahin M. D.
Ankara, Türkiye