Eğitim Bilgileri
2016 - 2020
2016 - 2020Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2009 - 2013
2009 - 2013Lisans
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin Türkçe okuma-anlama ve yazma becerilerinin eğitsel dijital oyun destekli öğretim etkinlikleri ile geliştirilmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2016
2016Yüksek Lisans
Türkçe dersinde otantik görev temelli otantik materyal kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama, yazma becerileri ve yazma motivasyonları üzerindeki etkisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2013 - 2022
2013 - 2022Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi
Dönem Projesi
Dönem Projesi
Kapsayıcı Türkçe Öğretimi ve Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
Tez
Seminer
Lisans
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması I
İlkokulda Oyunla Öğretim
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması II
Kapsayıcı Dil Öğretimi
Teknoloji Destekli Dil Öğretimi Uygulamaları
Gönüllülük Çalışmaları
Öğretmenlik Uygulaması II
Öğretmenlik Uygulaması II
Öğretmenlik Uygulaması I
Öğretmenlik Uygulaması I
Okul Deneyimi
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (4)
Scopus (3)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Improving reading and writing skills of refugee primary school students via educational digital game: an action research
GÜNER ÖZER M., Belet Boyaci S. D.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Teaching Turkish as a Second Language: Research Trends, Results, and Future Perspectives
Yereyikilmaz F. G., Ozer M.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.28, ss.153-169, 2025 (ESCI, TRDizin)
2022
20223. A Novel Turkish Learning Environment for Foreign Primary School Students: The educational digital game "Journey to Turkish"
Güner Özer M., Boyacı Ş. D., Özer F.
International Technology and Education Journal , cilt.6, sa.2, ss.18-36, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Verba Volant, Scripta Manent: Writing Habits of Pre-Service Elementary Teachers
GÜNER ÖZER M., BOYACI Ş. D.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2020, sa.90, ss.159-184, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
20195. Öğrenmenin Geleceği: 21. Yüzyıl Becerileri Perspektifiyle Türkçe Dersi Öğretim Programları
BOYACI Ş. D., GÜNER ÖZER M.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.708-738, 2019 (TRDizin)
2018
20186. The Impact of Authentic Material Use on Development of the Reading Comprehension, Writing Skills and Motivation in Language Course
BOYACI Ş. D., GÜNER ÖZER M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.11, sa.2, ss.351-368, 2018 (ESCI, Scopus)
2017
20177. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sahip Oldukları Temel Değerler İle Akademik Sahtekârlık Eğilimlerinin İncelenmesi
BOYACI Ş. D., BABADAĞ G., GÜNER M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.4, ss.1762-1793, 2017 (TRDizin)
2017
20178. “Dünyada Başka Şekilde Yaşamak da Mümkün mü?” Değer Eğitiminde “Küçük Kara Balık” Örneği
BOYACI Ş. D., GÜNER M., BABADAĞ G.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.5, sa.3, ss.172-194, 2017 (TRDizin)
2017
20179. Türkçe Dersinde Teknolojik Otantik Ortamın Kullanılmasına Dair Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri
BOYACI Ş. D., GÜNER M.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.7, sa.1, ss.35-71, 2017 (TRDizin)
2017
201710. "Is It Possible to Live in The World Differently?" An Example "The Little Black Fish" in Value Education
BOYACI Ş. D., GÜNER ÖZER M., BABADAĞ G.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.5, sa.3, ss.172-194, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201611. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişisel ve Aile Özellikleri ile Öğrenim Gördükleri Program Öğretmnelik Mesleği ve Yaşama İlişkin Görüşleri
GÜLTEKİN M., GÜNER M., HAYAL M. A., YAR SEVMİŞ B.
Turkish Studies , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişisel ve Aile Özellikleri ile Öğrenim Gördükleri Program, Öğretmenlik Mesleği ve Yaşama İlişkin Görüşleri
GÜLTEKİN M., GÜNER M., HAYAL M. A., YAR SEVMİŞ B.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.3, ss.1163-1184, 2016 (TRDizin)
2015
201513. Türkçe Dersinde Dinlediğini Anlama Becerisinin Geliştirilmesinde Otantik Görev Temelli Otantik Materyallerin Etkisi
GÜNER M., BELET Ş. D.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.10, sa.11, ss.757-772, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Nedir? Ne Değildir?: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Anlayış ve Uygulamaları
ÖZER F., GÜNER ÖZER M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
VIII. INCES, International Science, Culture and Education Congress, 1 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. İlkokul 4. Sınıf Türkçe ve Matematik Derslerinde KWL Stratejilerinin Kullanımı: Pilot Uygulama Sonuçları
ÖZBAY D., GÜNER ÖZER M.
VIII. INCES, International Science, Culture and Education Congress, 1 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2024
20243. İlgili Çalışmalardan Hareketle Türkiye’de İlkokul Düzeyinde İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Mevcut Durum ve Eğilimler
GÜNGÖR YEREYIKILMAZ F., GÜNER ÖZER M.
EduCongress2024, Türkiye, 18 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Kapsayıcılığa Yönelik Görüşlerinin İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bağlamında İncelenmesi
GÜNER ÖZER M.
EduCongress2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20225. Yabancı Uyruklu İlkokul Öğrencilerine Yönelik Yeni Nesil Bir Türkçe Öğrenme Ortamı: “Türkçeye Yolculuk” Eğitsel Dijital Oyunu
GÜNER ÖZER M., BOYACI Ş. D., ÖZER F.
EduCongress2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2020
20206. Üniversite-okul işbirliği modeline dayalı mesleki gelişim etkinliklerinin sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ve hizmetiçi eğitime ilişkin tutumlarına etkisi.
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., YAŞAR E., GÜNER ÖZER M.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20197. Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden Mesleki Gelişim: Algılar, Beklentiler ve İhtiyaçlar
GÜLTEKİN M., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., KILIÇ Z., GÜNER ÖZER M., YAŞAR E.
2. Uluslarası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma
GÜNER ÖZER M., BOYACI Ş. D.
VIth International EurasianEducational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Güncellenen Sınıf Öğretmenliği Lisans Programına Farklı Perspektiflerden Bir Bakış
GÜNER ÖZER M., BABADAĞ G., BOYACI Ş. D., TÜRKCAN B.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Cumhuriyet Dönemi İlkokul Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programlarında Sanat ve Estetik Anlayışı
GÜLTEKİN M., GÜNER ÖZER M.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. İlkokul Türkçe dersi öğretim programlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi
BOYACI Ş. D., GÜNER ÖZER M.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Investigation of the graduates’ ethical decision making patterns.
GÜNER ÖZER M., BABADAĞ G., ÖZDEN M., ERSOY A.
4th International Conference Plagiarism across Europe and Beyond, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sınıf Öğretmenlerinin Görsel Sanatlar Dersindeki Yeterlik Algıları
GÜLTEKİN M., BABADAĞ G., GÜNER M.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Dünyada Başka Şekilde Yaşamak Da Mümkün Mü: Değer Öğretiminde “Küçük Kara Balık” Örneği
BOYACI Ş. D., GÜNER M., BABADAĞ G.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Temel Değerler ile Akademik Sahtekârlık Eğilimlerinin İncelenmesi
BOYACI Ş. D., BABADAĞ G., GÜNER M.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Kişisel ve Aile Özellikleri ile Öğrenim Gördükleri Program, Öğretmenlik Mesleği ve Yaşama İlişkin Görüşleri
GÜLTEKİN M., YAŞAR E., GÜNER M.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201617. IMPLEMENTATION OF A DIGITAL GAME-BASED TURKISH LANGUAGE EDUCATION
ÖZER F., GÜNER ÖZER M., BOYACI Ş. D.
8. International Conference on Education and New Learning Technologies Conference, Barcelona, İspanya, 04 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Implementatıon of a Digital Game Based Turkish Language Education
BELET Ş. D., Özer F., GÜNER M.
International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2016, ss.7933, (Özet Bildiri)
2016
201619. Türkçe Dersinde Yazma Becerisi ve Yazma Motivasyonunun Geliştirilmesinde Otantik Materyallerin Etkisinin İncelenmesi
BELET Ş. D., GÜNER M.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1895-1896, (Özet Bildiri)
2016
201620. Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlama Becerisinin Geliştirilmesinde Otantik Materyallerin Etkisinin İncelenmesi
BELET Ş. D., GÜNER M.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.479-480, (Özet Bildiri)
2016
201621. İşbirliğine Dayalı Bir Yaklaşım mı Yasal Bir Zorunluluk mu İlkokullarda Zümre Öğretmenler Kurulu
GÜLTEKİN M., YAŞAR E., GÜNER M.
15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİM SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.303, (Özet Bildiri)
2015
201522. Primary School Teachers Philosophical and Curriculum Beliefs
GÜLTEKİN M., YAŞAR E., GÜNER M.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Sınıf Öğretmenlerinin Kişisel ve Aile Özellikleri İle Öğretmenlik Mesleği ve Yaşama İlişkin Görüşleri
GÜLTEKİN M., GÜNER M., YAŞAR E.
III. Uluslararası İlköğretim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. The Effects Of Authentic Materials Based On Authentic Tasks On Listening Comprehension
GÜNER M., BELET Ş. D.
Twenty-second International Conference on Learning, 9 - 11 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201525. Reading Beliefs İnterests and Habits of Pre service Elementary Teachers
BELET Ş. D., GÜNER M.
Twenty-second International Conference on Learning, 9 - 11 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201526. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişisel ve Aile Özellikleri ile Öğrenim Gördükleri Program Öğretmenlik Mesleği ve Yaşama İlişkin Görüşleri
GÜLTEKİN M., GÜNER M., HAYAL M. A., YAR B.
14. Uluslararası Sınıf Öğretmenliğ Sempozyumu, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. Ebeveyn Rol Yapısı ile Ailelerin Eğitim Öğretim Çalışmalarına Katılım Düzeyleri Arasındaki İlişki
GÜLTEKİN M., GÜNER M.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI İLK OKUMA YAZMA SÜRECİNDE OKUMA BECERİSİ
GÜNER ÖZER M.
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ I, ÜNAL EMRE, ANILAN HÜSEYİN, TEMUR MURAT, Editör, Vizetek, ss.97-75, 2025
2025
20252. Bilgi İşlemsel Düşünme
GÜNER ÖZER M.
Düşünme Eğitimi, GÜRDOĞAN BAYIR ÖMÜR, ERSOY ARİFE FİGEN, Editör, Eğiten, ss.371-403, 2025
2021
20213. İlkokul Eğitiminde Niteliği Artırmanın Yolları
GÜLTEKİN M., GÜNER ÖZER M.
İlkokul Üzerine Güncel Konular-I, Baysal, Z. Nurdan; Sarıcan, Elif; Şener, Nurcan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.22-58, 2021
2021
20214. Okuma Becerisi Eğitimi
BOYACI Ş. D., GÜNER ÖZER M.
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi: Özel Eğitim ve Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıfları İçin, Anılan, Hüseyin; Melekoğlu, Macid Ayhan, Editör, Eğiten Kitap, ss.111-146, 2021
2020
20205. Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı
GÜNER ÖZER M.
Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programları, Gültekin Mehmet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.417-470, 2020
Desteklenen Projeler
2025 - 2028
2025 - 2028Çatalhöyük İzdüşümlerinden Bir Ören Yeri Eğitimine: Kültürel Miras Elçileri Olarak Öğretmenler
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Güner Özer M., Tekkök Karaöz B., Türkcan A. U., Tosun Süvüt A., Güneröz C., Gürdoğan Bayır Ö., et al.
2024 - 2025
2024 - 2025Okuma ve Yazma Becerilerinde Yaz Dönemi Öğrenme Kayıplarının İzinde Yaz Tatilinin Sessiz Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Güner Özer M., Güngör Yereyıkılmaz F., Genç Ersoy B., Boyacı Ş. D. (Yürütücü)
2024 - 2025
2024 - 2025KWL Stratejileri Öğretiminin İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Problem Çözme ve Üstbiliş Becerilerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Güner Özer M. (Yürütücü), Özbay D.
2016 - 2017
2016 - 2017Türkçe Öğretiminde Bir Dijital Oyun Uygulaması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Güner Özer M., Boyacı Ş. D. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Türkçe Dersinde Otantik Görev Temelli Otantik Materyal Kullanımının Okuma ve Yazmaya İlişkin Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BOYACI Ş. D. (Yürütücü), GÜNER ÖZER M.