Makaleler
15
Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (3)
3. THE IMPACT OF GENDER AND GRADE LEVEL ON STUDENTS'GENERAL INTELLIGENCE, VERBAL POTENTIAL, VISUAL POTENTIAL, AND MEMORY CAPACITY
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.8, sa.22, ss.1625-1648, 2023 (Hakemli Dergi)
6. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
7. Are more humorous children more intelligent? A case from Turkish culture
HUMOR-INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMOR RESEARCH
, cilt.34, sa.4, ss.567-588, 2021 (AHCI, SSCI, Scopus)
10. Üstün Yeteneklilerin Tanılanması
Talent (Online)
, cilt.8, sa.1, ss.83-85, 2018 (TRDizin)
11. Türkiye de Üstün Yeteneklilerin Eğitiminin Eleştirel Bir Değerlendirmesi
Talent (Online)
, cilt.5, sa.2, ss.110-132, 2015 (TRDizin)
12. Yaratıcılık Gelişimi ve Geliştirilmesi
Talent (Online)
, cilt.4, sa.2, ss.126-127, 2014 (TRDizin)
13. Kitap İncelemeleri Yaratıcılık Gelişimi ve Geliştirilmesi
Talent (Online)
, cilt.4, sa.2, ss.126-127, 2014 (TRDizin)
14. A Componential Analysis of Gender Differences in Scientific Creativity
Turkish Journal of Giftedness and Education
, cilt.3, ss.53-65, 2013 (Hakemli Dergi)
15. Kitap İncelemeleri Üstün Zekâ Kavramları Sosyokültürel Bakış Açıları
Talent (Online)
, cilt.2, sa.1, ss.77-82, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
42
4. Matematiksel Yaratıcılıkta Cinsiyet Farklılıklarının İncelenmesi
14th International Congress on New Trends in Education, Aydın, Türkiye, 31 Ağustos - 03 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
9. COVID-19 Küresel Salgın Sürecinde Özel Yetenekli Öğrencilerin Durumu
VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 10 - 13 Eylül 2020
10. ÜYEP program değerlendirme modeli ve ÜYEP’e yönelik öğrenci değerlendirmeleri
VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.174-175, (Özet Bildiri)
11. Sözel IQ’yu En İyi Yordayan Bilişsel Becerinin İncelenmesi: Anadolu Sak Zeka Ölçeği (ASİS)
VI. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
12. Okul Öncesi Dönemde Özel Yeteneklilerin Eğitimi: Öğretmenler için Öneriler
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
13. Okul Öncesi Dönemindeki Öğrencilerin Sözel ve Görsel Potansiyel Endekslerinin Karşılaştırılması: ASİS Örneklemi
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
14. Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Yaratıcılık: Uzman Görüşleri
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
15. Erken Çocuklukta Özel Yeteneği Tanılama
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
19. Why do Parents want to know their Children’s IQ Level?
Excellence, Innovation, Creativity in Basic-Higher Education Psychology, Lisbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
20. Evaluation of the Identification Component of the Education Programmes of the Talented Students
Excellence, Innovation, Creativity in Basic-Higher Education Psychology, Lisbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
21. Learning Styles of Gifted Students
14th Asia Pacific Conference on Giftedness, 12 - 15 Temmuz 2016
22. A Review on Teachers Perceptions and Attitudes towards Giftedness across Cultures
13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016
23. Key Themes within the Studies of Mathematical Creativity
13th Excellence Innovation in Basic-Higer Education Psychology, Rijeka – Croatia, Hırvatistan, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
24. A Review on the Assessment of Mathematical Creativity Oral presentation
13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016
25. Gifted Students Out of the Educational Context
13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016
26. Key Themes within the Studies of Mathematical Creativity Oral presentation
13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016
27. A Review on the Assessment of Mathematical Creativity
13th Excellence Innovation in Basic-Higer Education Psychology, Rijeka – Croatia, Hırvatistan, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
28. Relationship between mathematical ability and subcomponents of general intelligence
World Council for Gifted and Talented Children/21th World Conference Educating Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
29. Gender differences in scientific creativity among gifted
World Council for Gifted and Talented Children/21th World Conference Educating Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
30. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematiksel Yaratıcılıkları ve Bilimsel Yaratıcılıkları Arasındaki İlişki
IV. Ulusal Üstün Zekâlı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Eylül 2014
31. The Relationship between Mathematical and Scientific Productivity
14th International European Council for High Ability-ECHA-Conference, Ljubljana, Slovenya, 17 - 20 Eylül 2014
32. The Social Validity of Science Course in the Education Programs for Talented Students (EPTS)
11th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
33. The Relationship between Mathematical Ability and Mathematical Creativity.
The 11th International Conference on: Excellence in Education The Creativity-Inovation Challenge, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
34. Early Identification and Its Effect ın Gifted Children/Erken Çocuklukta Üstün Zekalı Çocukların Tanılanması ve Etkileri
International Congress on Early Childhood Intervention/Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
35. Erken Çocuklukta Üstün Zekalı Çocukların Tanılanması ve Etkileri
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
36. Dünden Bugüne ÜYEP Bilimsel Çalışmalar ve Uygulamalar
Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
37. Dünden Bugüne ÜYEP Uygulamalar ve Bilimsel Çalışmalar
Third International Conference on Talent Development Excellence/Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
38. ÜYEP Fen Bilimleri Dersinin Değerlendirilmesi
3rd International Conference on Talent Development and Excellence, Antalya, Türkiye, 25 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
39. The Investigation of Relationship of Creative Scientific Ability s Subtests with Each Other
World Conference of the WCGTC Celebrating Giftedness and Creativity, Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 14 Ağustos 2013
40. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Üstün Yeteneklilerin Eğitim Programlarına (ÜYEP) ve Bu Programda Uygulanan Fen ve Matematik Derslerine Yönelik Algıları
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
41. Gender Differences in Creative Scientific Ability
13th International ECHA Conference, Münster, Almanya, 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
42. Perceptions of Gifted Students about Education Program for Talented Students EPTS
International Conference on Talent Development and Excellence, Pekin, Çin, 19 - 22 Nisan 2012
Kitaplar
12
2. Dijital Çağda Özel Yeteneklilerin Eğitimi
Dijital Kültür Bir Değişim Öyküsü (Medya, İletişim ve Eğitim Araştırmaları), Ayaz Ferhan, Turhan Eroğlu Dilek, Ayaz Hakan, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.145-161, 2023
3. Geleneksel ve Dijital Yaratıcılık
Dijital Kültür Bir Değişim Öyküsü (Medya, İletişim ve Eğitim Araştırmaları), Ayaz Ferhan, Turhan Eroğlu Dilek, Ayaz Hakan, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.163-177, 2023
5. Dünyada Özel Yeteneklilerin Eğitim Modelleri
Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Modeller ve Stratejiler, Uğur Sak, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.201-221, 2020
6. Dünyada Özel Yeteneklilerin Eğitim Modelleri
Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Modeller ve Stratejiler, Sak Uğur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.201-221, 2020
7. Development of Gifted Education in Turkey
The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education, Wallace, B., Dorothy, A.S., Senior, J, Editör, Sage Publishing, London, ss.492-507, 2019
8. Özel Yeteneklilerin Eğitim Modelleri
Öğrenm Güçlüğü ve Özel Yetenek, Macid Ayhan Melekoğlu, Uğur Sak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.174-191, 2018
9. Creativity in the Domain of Mathematics
The Cambridge Handbook of Creativity Across Domains, Kaufman James C., Glaveanu Vlad P., Baer John, Editör, Cambridge University Press, New York, ss.276-298, 2017
10. Creativity in the Domain of Mathematics
The Cambridge Handbook of Creativity Acsross Domains, James C. Kaufman, Vlad P. Glaveanu, John Baer, Editör, Cambridge University Press, New York, ss.261-275, 2017
11. ASİS Anadolu Sak Zeka Ölçeği Uygulayıcı Kitabı
Alf Kırtasiye Basım, Eskişehir, 2016
12. A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey
Gifted Education in Asia Problems and Prospects Chinese American Educational Research and Development Association Book Series, Dai David Yun, Kuo Ching Chih, Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016
Metrikler
Yayın (WoS)
4
Yayın (Scopus)
2
Atıf (WoS)
12
H-İndeks (WoS)
2
Atıf (Scopus)
16
H-İndeks (Scopus)
2
Atıf (Scholar)
48
H-İndeks (Scholar)
3
Atıf (TrDizin)
3
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Sobiad)
1
H-İndeks (Sobiad)
1
Atıf (Diğer Toplam)
25
Proje
6