Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
2009 - 2013
2009 - 2013Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin solo taksonomisi ile incelenmesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2013 - 2020
2013 - 2020Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2023 - 2025
2023 - 2025Dekan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2022 - 2023
2022 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Matematik Dersi Öğretim Programları
Yüksek Lisans
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları
Dönem Projesi
Matematik Dersi Öğretim Programları
Lisans
Matematik Eğitimi (Okul Öncesi)
Lisans
Temel Matematik
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması
Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme
Bilişim ve Matematik
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme
Topluma Hizmet Uygulamaları
Genel Matematik
Bilim ve Araştırma Etiği
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Matematiğin Temelleri
Matematik Eğitimi (Okul Öncesi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Classroom Teachers’ Awareness, Difficulties and Suggestions about Students with Learning Disabilities in Mathematics
Kızılelma T., BAĞDAT O., TAŞTEPE M.
SLAVERY : THEORY AND PRACTICE , cilt.11, ss.107-118, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Mathematics on News: How do Students Interpret Percentages in Daily Life Situations?
BAĞDAT A., BAĞDAT O.
Research on Education and Psychology , cilt.7, ss.442-453, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Yeni Nesil Matematik Problemlerine İlişkin Metaforik Algıları
Şeker F., BAĞDAT O.
Journal of Computer and Education Research , cilt.11, sa.22, ss.1062-1088, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023How do Mentor Teachers Implement Mathematical Tasks?: The Perspective of Preservice Mathematics Teachers
BAĞDAT O.
International e-Journal of Educational Studies , cilt.7, sa.15, ss.844-858, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Improving Turkish beginning mathematics teachers instruction: Using five practices to maintain cognitively demanding tasks
BAĞDAT O., YANIK H. B.
Journal of Pedagogical Sociology and Psychology , cilt.5, sa.3, ss.89-111, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Should I Learn Division Algorithm?: An Investigation of Elementary Students’ Solution Strategies on Division with Remainder (DWR) Problems
BAĞDAT O., Bağdat A.
Should I learn division algorithm? An investigation of elementary school students’ solution strategies on division with remainder (DWR) problems , cilt.10, ss.273-292, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Alternatif Bir Kakuro Oyunu ile Doğal Sayıların Çarpanları Konusunun Öğretimi: Çarpanlar Oyunu
BAĞDAT O., KOPARAN M., İNCEOĞLU G.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.4, ss.1437-1451, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Suriye Uyruklu Öğrencilerin Problem Çözme Sürecinde Kullandıkları Bilişsel Ve Üst Bilişsel Stratejilerin İncelenmesi
ERÇAKIR Ö., BAĞDAT O.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.63, ss.141-166, 2022 (Hakemli Dergi)
2017
2017ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİNEER CEBİRDERSİNDE İLKEL SATIR İŞLEMLERİ KULLANILANPROBLEMLERDEKİ HATALARI
KOPARAN M., BAĞDAT O.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.4, sa.2, ss.167-176, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Investigating Prospective Middle-School Teachers' Perspectives of Mathematical Modelling Problems
YANIK H. B., BAĞDAT O., KOPARAN M.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.5, sa.1, ss.80-101, 2017 (ESCI)
2016
2016Göreve Yeni Başlayan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Zorluklar
YANIK H. B., BAĞDAT O., gelici ö., TAŞTEPE M.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, sa.36, ss.130-152, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
2014İLKÖĞRETİM 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİRSELDÜŞÜNME BECERİLERİNİN SOLO TAKSONOMİSİ İLEİNCELENMESİ
BAĞDAT O., ANAPA SABAN P.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , sa.26, ss.473-496, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Bölme İşleminde Öğrenci Hatalarının İncelenmesi: “Kayıp Sıfır” Kâbusu
Bağdat A., BAĞDAT O.
6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Haber Metinlerinde Matematik: Öğrenciler Günlük Hayat Durumlarında Yüzde Gösterimlerini Nasıl Yorumluyorlar?
BAĞDAT A., BAĞDAT O.
International Education Congress-EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022İlkokul Öğrencilerinin Kalanı Yorumlama Problemlerine İlişkin Çözüm Stratejileri
BAĞDAT O., BAĞDAT A.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Karikatür Oluşturma Deneyimleri
ÖZKAN N., BAĞDAT O.
IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Covid 19 Pandemisi Sonrası Yüz Yüze Eğitimde Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar
ÖZKAN N., BAĞDAT O.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
2021Üstün Yetenekli İkinci Sınıf Öğrencilerinin Ölçme Öğrenme Alanına Yönelik Problemlere Ürettikleri Çözümlerin Bilişsel Karmaşıklık Düzeylerinin İncelenmesi
AKÇAY A. O., YANIK H. B., BAĞDAT O., MERT O. S.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Matematik Eğitiminde İlişkilendirme Üzerine Bir Metasentez Çalışması
ÖZCAN A. F., BAĞDAT O.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Üstün Yetenekli 4. Sınıf Öğrencilerinin Çok Çözümlü Matematik Problemlerine Ürettikleri Stratejilerin İncelenmesi
BAĞDAT O., YANIK H. B., AKÇAY A. O., MERT O. S., KEKLİK A.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020Danışman Öğretmenlerin Uyguladıkları Matematiksel Görevlerin Öğretmen Adaylarının Perspektifinden İncelenmesi
BAĞDAT O.
VII. International Eurasian Educational Research Congress- ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
2020The Effect of a Collaborative Professional Development on Questioning Skills of Two Novice Mathematics Teachers
BAĞDAT O., YANIK H. B.
ICMI Study 25 TEACHERS OF MATHEMATICS WORKING AND LEARNING IN COLLABORATIVE GROUPS, Lizbon, Portekiz, 3 - 07 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019The Investigation of Two Beginning Middle School Mathematics Teachers” Professional Development: The Framework of Five Practices
BAĞDAT O., YANIK H. B.
4. Uluslararas Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Matematik öğretmeni adaylarının görevlerin bilişsel istem düzeylerini belirleme becerilerinin incelenmesi
YANIK H. B., BAĞDAT O.
International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. sınıf matematik ders kitabının bağlamsal açıdan değerlendirilmesi
YANIK H. B., BAĞDAT O.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.161, (Özet Bildiri)
2017
20175. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Çok Çözümlü Problemlerde Kullandıkları Stratejiler
memiş y., BAĞDAT O., YANIK H. B.
Uluslararası Özle Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.135-136, (Özet Bildiri)
2017
20177. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Orantısal Düşünme Becerilerinin İncelenmesi
memiş y., YANIK H. B., BAĞDAT O.
Uluslararası Özel Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.134, (Özet Bildiri)
2016
2016MIDDLE SCHOOL STUDENTS USE OF REPRESENTATIONS FOR PROPER FRACTIONS
YANIK H. B., BAĞDAT O.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1106-1111, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Middle grade students perceptions about model eliciting tasks
YANIK H. B., BAĞDAT O.
XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.283, (Özet Bildiri)
2016
2016PROSPECTIVE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS UNDERSTANDING OF LINEAR RELATIONSHIPS
YANIK H. B., BAĞDAT O., karabaş c.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.107, (Özet Bildiri)
2015
2015A Teacher Perspective on Using Model Eliciting Tasks
karabaş c., BAĞDAT O., YANIK H. B.
3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Prospective Middle School Teachers Perspectives about Model Eliciting Tasks
karabaş c., BAĞDAT O., YANIK H. B., MEMİŞ Y.
3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Using spreadsheets in learning equations
BAĞDAT O.
9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.2426-2427, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Mesleğinin İlk Yıllarındaki Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Görüşleri 11 14 Eylül 2014 Adana Türkiye sözlü bildiri olarak sunulmuştur
YANIK H. B., BAĞDAT O., Gelici Ö., TAŞTEPE M., ÇULLU M. A.
11. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Mesleğinin İlk Yıllarındaki Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Görüşleri
YANIK H. B., BAĞDAT O., gelici ö., TAŞTEPE M.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.536-537, (Özet Bildiri)
2014
2014Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılarla İşlemler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri
YENİLMEZ K., BAĞDAT O.
Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Matematik Dersi Öğretim Programlarında Matematiksel İlişkilendirme
BAĞDAT O.
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Prof. Dr. Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel, Ankara, ss.349-384, 2023
2022
2022Singapur Ortaokul Matematik Öğretim Programı
BAĞDAT O., BAĞDAT A.
Karşılaştırmalı Ortaokul Matematik Öğretim Programları, TAŞTEPE MEHTAP, ALKAN SELÇUK, Editör, Nobel, Ankara, ss.267-294, 2022
2022
2022Kanada Ortaokul Matematik Öğretim Programı
BAĞDAT O., ÖZKALE A.
Karşılaştırmalı Ortaokul Matematik Öğretim Programları, TAŞTEPE MEHTAP, ALKAN SELÇUK, Editör, Nobel, Ankara, ss.143-172, 2022
2022
2022Uzaktan Matematik Eğitimine Öğretmen Rol, beklenti ve Yeterlikleri
BAĞDAT O.
Uzaktan Matematik Eğitimi, Aksoy, Nuri Can; Taştepe, Mehtap, Editör, Vizetek, Ankara, ss.111-124, 2022
2017
2017Problem Çözme
TAŞTEPE M., BAĞDAT O., GİRİT D., YILMAZ Z., cilavdaroğlu a. k., YILMAZ A., et al.
Lise matematik öğretimi, Zuhal yılmaz; Savaş Baştürk; Hülya Kılıç, Editör, nobel, İstanbul, ss.122-143, 2017
2017
2017On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsky’den Hielbert’e
AYVAZ Ü., BAĞDAT O., DURMUŞ S., ERDOĞAN A., güreş h., GÜVEN B., et al.
Matematik Tarihi Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.563-655, 2017
2017
2017İskenderiye Okulu: Euclid
BAĞDAT O., ÇELİKSOY D.
Matematik Tarihi: Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.141-212, 2017
Desteklenen Projeler
2019 - 2022
2019 - 2022Üstün Yetenekli İlkokul Öğrencilerinin Matematiksel Görevleri Çözme Süreçlerinde Gösterdikleri Bilişsel Aktiviteleri Yansıtan Video Animasyon Örneklerinin Geliştirilmesi
YANIK H. B. (Yürütücü), BAĞDAT O., SOLAK M. Ş., MEŞE C.
2016 - 2018
2016 - 2018