­

Dr. Öğr. Üyesi OSMAN BAĞDAT


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

45

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

15

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

27

Proje

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

2009 - 2013

2009 - 2013

Yüksek Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Yüksek Lisans

İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin solo taksonomisi ile incelenmesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2013 - 2020

2013 - 2020

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2023 - 2025

2023 - 2025

Dekan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2022 - 2023

2022 - 2023

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Nitel Araştırma Yöntemleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları

Dönem Projesi

Matematik Dersi Öğretim Programları Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Temel Matematik

Okul Deneyimi

Öğretmenlik Uygulaması

Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme

Bilişim ve Matematik

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Topluma Hizmet Uygulamaları

Genel Matematik

Bilim ve Araştırma Etiği

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Matematiğin Temelleri

Matematik Eğitimi (Okul Öncesi) Sürdürülebilir Kalkınma

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

Bölme İşleminde Öğrenci Hatalarının İncelenmesi: “Kayıp Sıfır” Kâbusu

Bağdat A., BAĞDAT O.

6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

Haber Metinlerinde Matematik: Öğrenciler Günlük Hayat Durumlarında Yüzde Gösterimlerini Nasıl Yorumluyorlar?

BAĞDAT A., BAĞDAT O.

International Education Congress-EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

İlkokul Öğrencilerinin Kalanı Yorumlama Problemlerine İlişkin Çözüm Stratejileri

BAĞDAT O., BAĞDAT A.

IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Karikatür Oluşturma Deneyimleri

ÖZKAN N., BAĞDAT O.

IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Covid 19 Pandemisi Sonrası Yüz Yüze Eğitimde Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar

ÖZKAN N., BAĞDAT O.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

Matematik Eğitiminde İlişkilendirme Üzerine Bir Metasentez Çalışması

ÖZCAN A. F., BAĞDAT O.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

Danışman Öğretmenlerin Uyguladıkları Matematiksel Görevlerin Öğretmen Adaylarının Perspektifinden İncelenmesi

BAĞDAT O.

VII. International Eurasian Educational Research Congress- ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

The Effect of a Collaborative Professional Development on Questioning Skills of Two Novice Mathematics Teachers

BAĞDAT O., YANIK H. B.

ICMI Study 25 TEACHERS OF MATHEMATICS WORKING AND LEARNING IN COLLABORATIVE GROUPS, Lizbon, Portekiz, 3 - 07 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

The Investigation of Two Beginning Middle School Mathematics Teachers” Professional Development: The Framework of Five Practices

BAĞDAT O., YANIK H. B.

4. Uluslararas Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Matematik öğretmeni adaylarının görevlerin bilişsel istem düzeylerini belirleme becerilerinin incelenmesi

YANIK H. B., BAĞDAT O.

International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. sınıf matematik ders kitabının bağlamsal açıdan değerlendirilmesi

YANIK H. B., BAĞDAT O.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.161, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Çok Çözümlü Problemlerde Kullandıkları Stratejiler

memiş y., BAĞDAT O., YANIK H. B.

Uluslararası Özle Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.135-136, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Orantısal Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

memiş y., YANIK H. B., BAĞDAT O.

Uluslararası Özel Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.134, (Özet Bildiri)

2016

2016

MIDDLE SCHOOL STUDENTS USE OF REPRESENTATIONS FOR PROPER FRACTIONS

YANIK H. B., BAĞDAT O.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1106-1111, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Middle grade students perceptions about model eliciting tasks

YANIK H. B., BAĞDAT O.

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.283, (Özet Bildiri)

2016

2016

PROSPECTIVE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS UNDERSTANDING OF LINEAR RELATIONSHIPS

YANIK H. B., BAĞDAT O., karabaş c.

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.107, (Özet Bildiri)

2015

2015

A Teacher Perspective on Using Model Eliciting Tasks

karabaş c., BAĞDAT O., YANIK H. B.

3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Prospective Middle School Teachers Perspectives about Model Eliciting Tasks

karabaş c., BAĞDAT O., YANIK H. B., MEMİŞ Y.

3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Using spreadsheets in learning equations

BAĞDAT O.

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.2426-2427, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

Mesleğinin İlk Yıllarındaki Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Görüşleri

YANIK H. B., BAĞDAT O., gelici ö., TAŞTEPE M.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.536-537, (Özet Bildiri)

2014

2014

Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılarla İşlemler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri

YENİLMEZ K., BAĞDAT O.

Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Matematik Dersi Öğretim Programlarında Matematiksel İlişkilendirme

BAĞDAT O.

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Prof. Dr. Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel, Ankara, ss.349-384, 2023

2022

2022

Singapur Ortaokul Matematik Öğretim Programı

BAĞDAT O., BAĞDAT A.

Karşılaştırmalı Ortaokul Matematik Öğretim Programları, TAŞTEPE MEHTAP, ALKAN SELÇUK, Editör, Nobel, Ankara, ss.267-294, 2022

2022

2022

Kanada Ortaokul Matematik Öğretim Programı

BAĞDAT O., ÖZKALE A.

Karşılaştırmalı Ortaokul Matematik Öğretim Programları, TAŞTEPE MEHTAP, ALKAN SELÇUK, Editör, Nobel, Ankara, ss.143-172, 2022

2022

2022

Uzaktan Matematik Eğitimine Öğretmen Rol, beklenti ve Yeterlikleri

BAĞDAT O.

Uzaktan Matematik Eğitimi, Aksoy, Nuri Can; Taştepe, Mehtap, Editör, Vizetek, Ankara, ss.111-124, 2022

2017

2017

Problem Çözme

TAŞTEPE M., BAĞDAT O., GİRİT D., YILMAZ Z., cilavdaroğlu a. k., YILMAZ A., et al.

Lise matematik öğretimi, Zuhal yılmaz; Savaş Baştürk; Hülya Kılıç, Editör, nobel, İstanbul, ss.122-143, 2017

2017

2017

On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsky’den Hielbert’e

AYVAZ Ü., BAĞDAT O., DURMUŞ S., ERDOĞAN A., güreş h., GÜVEN B., et al.

Matematik Tarihi Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.563-655, 2017

2017

2017

İskenderiye Okulu: Euclid

BAĞDAT O., ÇELİKSOY D.

Matematik Tarihi: Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.141-212, 2017


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1