Prof. Dr. RASİME AYHAN YILMAZ


İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım, İletişim Bilimleri

Metrikler

Yayın

50

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

783

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

22

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

10

Proje

10

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1994 - 1999

1994 - 1999

Doktora

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ, Türkiye

1991 - 1994

1991 - 1994

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ, Türkiye

1986 - 1991

1986 - 1991

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Duygusal Çekicilikli Reklamların İletişim Etkileri

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İletişim Ve Tasarımı Bölümü

1994

1994

Yüksek Lisans

Oy Verme Davranışını Artırıcı İletişim Kampanyaları

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İletişim Ve Tasarımı Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Halkla İlişkiler

Reklamcılık ve Tanıtım

İletişim Bilimleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2007 - 2015

2007 - 2015

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

1999 - 2007

1999 - 2007

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2017 - 2020

2017 - 2020

Bölüm Başkanı

Anadolu Üniversitesi

2019 - 2019

2019 - 2019

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi

2011 - 2019

2011 - 2019

Dekan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2013 - 2014

2013 - 2014

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi

2003 - 2011

2003 - 2011

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

REKLAM KURAMLARI

BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL REKLAM YAKLAŞIMLARI

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Gündem Yönetimi ve Kriz İletişimi

Reklam Psikolojisi

TEZ

Lisans

Lisans

HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYA TASARIMI

REKLAM KAMPANYASI TASARIMI

PERSUASİVE COMMUNİCATİON

REKLAMDA YARATICILIK

REKLAM TARİHİ

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (12)

1996

1996

25. Medyanın Gücü

YILMAZ R. A., BAYÇU S.

Yeni Türkiye Dergisi, Medya Özel Sayısı , sa.eylül-ekim, ss.520-522, 1996 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Posttruth dönemde itibarı korumak: Sosyal medyada marka krizleri üzerine bir inceleme

YILMAZ R. A., DORUK ŞAHİN Ö.

Prof.Dr. Alaaddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halka İlişkiler Seöpozyumu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019

2018

2018

2. Analyzing the content of youth and future messages in Twitter Messages of Presidential Candidates in Turkey

YILMAZ R. A.

The Asian Conference on Media, CommunicationFilm (MedAsia2018), 9 - 11 Ekim 2018

2018

2018

3. Web Dizilerinde Yayınlanan Reklamlara Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma

BAŞER E., AKSOY S., UĞURHAN Y. Z. C., YILMAZ R. A.

16th International Symposium Communication in the Milennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

5007

5007

5. The Diferences Between Commercials of Turkish and American Brands

YILMAZ R. A.

5th International Symposium Communication in the Millennium, 15 Mayıs 5007 - 16 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

6. “How Does the Celebrity Work for Brand? An Analysis on Turkish TV Advertising

YILMAZ R. A.

3rd International Symposium Communication in the Millennium: A Dialogue between Turkish and American Scholars, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Mayıs 2005, ss.415428, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

7. Kız Çocuklarının Okullaşmasına Destek Kampanyası: Hakkari İli Üzerine Bir Değerlendirme

YILMAZ R. A.

Uluslararası Çocuk ve İletişim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2005, cilt.2, ss.1315-1325, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

8. An Analysis of Thesis and Dissertations on Advertising and Public Relations

YILMAZ R. A., BAYÇU S.

1st International symposium Communication in the Millenium, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 21 Şubat 2003, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

9. An Analysis of Thesis and Dissertations on Advertising and Public Relations in Turkey

YILMAZ R. A., BAYÇU S.

1st Internatioanl Symposium Communication In The New Milenium., Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Haziran 2003, ss.403-415, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

11. Duygusal Çekicilikli Reklamların İletişim Etkileri

YILMAZ R. A.

Ulusal İletişim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 03 Mayıs 2000, cilt.3, ss.189, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. İknada Mesaj ve Mesaj Çekicilikleri

YILMAZ R. A.

İkna Edici İletişim, OYMAN MİNE, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.133-155, 2022

2022

2022

2. İnteraktivite Kavramı

UĞURHAN Y. Z. C., YILMAZ R. A.

Reklam Teorileri 2 Reklam Nasıl Çalışır Üzerine Teoriler, Modeller , Kavramsal Çerçeveler, BİR ALİ ATIF, SUHER HASAN KEMAL, Editör, The Kitap, İstanbul, ss.189-232, 2022

2022

2022

3. İkna Kavramı ve Tanımları

YILMAZ R. A.

İkna Edici İletişim, OYMAN MİNE, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.3-20, 2022

2022

2022

4. İletişim Kampanyalarında İkna

YILMAZ R. A.

İkna Edici İletişim, OYMAN MİNE, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.211-223, 2022

2021

2021

5. Reklam Araştırmalarında Deney ve Gözlemin Yeri: Biyometrik ve Nörolojik Teknikler

YILMAZ R. A.

 Reklam Araştırmaları | Nitel Ve Nicel Tasarımlar, KARAÇOR SÜLEYMAN, GENÇYÜREK ERDOĞAN MERVE, AKCAN BURÇE, Editör, Çizgi, ss.163-181, 2021

2021

2021

6. İç ve Dış Halkla İlişkiler

YILMAZ R. A.

Halkla İlişkiler, ÖZGÜR AYDIN ZİYA, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.143-160, 2021

2021

2021

7. Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama

Yılmaz R. A.

Pazarlama Yeni Pazarlama, Geleceğin Pazarlaması, BİR ALİ ATIF, Editör, The Kitap, Oxford, ss.558-600, 2021

2020

2020

8. Farklı Medya Ortamlarında İşletme İletişimi

Yılmaz R. A.

İşletme İletişimi , Serap Benligiray, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.139-159, 2020

2017

2017

9. Ersin Salman: Kelimelerle Oynamayı Seven Reklamcı

Yılmaz R. A., Atasoy Dalak İ.

Reklam Ustaları 2, Müge Elden,Murat Çelik, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.133-164, 2017

2017

2017

10. Nazar Büyüm: Hikayesi Olan İşler Yapmak ve Fark Edilmek.

YILMAZ R. A., GENÇ Ç.

Reklam Ustaları 2, Elden, Müge ve Çelik, Murat, Editör, Detay Yayıncılık, ss.249-280, 2017

2006

2006

12. Persuasive Claims on Turkish TV Commercials

YILMAZ R. A.

mass Media research: International approach, Yorgo Pasadeos ve Dimitra Dimitrakopoulou, Editör, Athens Instıtute for Education and Research, Atina, ss.101-110, 2006

Desteklenen Projeler

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Danışma Kurul Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2023

Mayıs 2023

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2023

Şubat 2023

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2021

Ağustos 2021

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2021

Mayıs 2021

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2021

Mart 2021

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Kasım 2024

Kasım 2024

Communication in the Millenium

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Yılmaz R. A.
Türkiye

Nisan 2018

Nisan 2018

16th International Symposium Communication in the Millennium

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Yılmaz R. A.
Türkiye