Eğitim Bilgileri
1994 - 1999
1994 - 1999Doktora
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ, Türkiye
1991 - 1994
1991 - 1994Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ, Türkiye
1986 - 1991
1986 - 1991Lisans
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Duygusal Çekicilikli Reklamların İletişim Etkileri
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İletişim Ve Tasarımı Bölümü
1994
1994Yüksek Lisans
Oy Verme Davranışını Artırıcı İletişim Kampanyaları
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İletişim Ve Tasarımı Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Halkla İlişkiler
Reklamcılık ve Tanıtım
İletişim Bilimleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2007 - 2015
2007 - 2015Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
1999 - 2007
1999 - 2007Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020Bölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2019 - 2019
2019 - 2019Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi
2011 - 2019
2011 - 2019Dekan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2013 - 2014
2013 - 2014Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi
2003 - 2011
2003 - 2011Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (12)
2023
20231. İLETİŞİM ETKİLERİ AÇISINDAN REKLAMDA YARATICILIĞIN KARŞILAŞTIRILMASI
TOPAL M., YILMAZ R. A.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.1058-1086, 2023 (TRDizin)
2021
20212. İletişim Öğrencilerinin Bir İletişim Formu Olan Reklamdan Kaçınma Davranışları Üzerine Bir İnceleme,
YILMAZ R. A., BAL D.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.566-597, 2021 (TRDizin)
2021
20213. İLETİŞİM ÖĞRENCİLERİNİN BİR İLETİŞİM FORMU OLAN REKLAMDAN KAÇINMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Bal D., Yılmaz R. A.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.566-597, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Sosyal Medya Kullanımının Siyasal Etkinlik, İlgi Ve Katılım Üzerine Etkisi.
YILMAZ R. A., YAŞAR İ. H.
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.25, 2020 (TRDizin)
2020
20205. 4 Haziran 1995 Yerel Seçimlerinde Yazılı Basında Yer Alan Haber ve Köşe Yazılarının İçerik Bakımından Çözümlenmesi
YILMAZ R. A., BAYÇU S.
Kurgu Dergisi , 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Post Truth Dönemde İtibarı Korumak: Sosyal Medyada Marka Krizleri Üzerine Bir İnceleme
YILMAZ R. A., DORUK ŞAHİN Ö.
KURGU , cilt.27, sa.4, ss.137-157, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Anlatı Kuramı ve Reklamda Kullanımı: Anlatı Analizi Çerçevesinde Bir İnceleme
Şardağı E., Yılmaz R. A.
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.88-133, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. AYRINTILANDIRMA OLASILIĞI MODELİ ÇERÇEVESİNDE KAMU SPOTLARININ İNCELENMESİ: PORTAKAL VE FINDIK TÜKETİMİNE YÖNELİK ÖRNEKLER
BİCAL A., YILMAZ R. A.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.38-54, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Türkiye’de halkla ilişkiler şirketleri ve reklam ajansları web sayfalarını nasıl kullanıyorlar?
ÖZTÜRK M. C., YILMAZ R. A.
Akdeniz İletişim , sa.19, ss.9-27, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
201310. emotional appelas are used in social advertising: Content analysis on Turkish case
YILMAZ R. A., ÖZTÜRK M. C.
ONLINE JOURNAL OF COMMUNICATION AND MEDIA TECHNOLOGIES , cilt.3, sa.3, ss.74-90, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Emotional Appeals are used in Social Advertising: Content Analysis on Turkish Case
YILMAZ R. A., ÖZTÜRK M. C.
ONLINE JOURNAL OF COMMUNICATION AND MEDIA TECHNOLOGIES
, cilt.3, sa.3, ss.74-90, 2013 (ESCI)
2013
201312. Türkiye de Halkla İlişkiler Şirketleri ve Reklam Ajansları Web Sayfalarını Nasıl Kullanıyorlar
Öztürk M. C., Yılmaz R. A.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ , cilt.19, ss.9-27, 2013 (TRDizin)
2012
201213. MEDYA OKURYAZARLIĞI ARAŞTIRMASI VE SELÇUK ÜNİVERSİTESİ'NDE BİR UYGULAMA
SOLMAZ B., YILMAZ R. A.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.7, sa.3, ss.55-61, 2012 (TRDizin)
2011
201114. Advertising with social dimensions and emotional appeals: Content analysis on the case of the United States
ÖZTÜRK M. C., YILMAZ R. A.
International Journal of the Humanities
, cilt.9, sa.7, ss.297-316, 2011 (Scopus)
2010
201015. Yatırımcı İlişkileri ve Finansal Halkla İlişkiler Bağlamında Şirketlerin Paydaşlarıyla İletişim Kurma Biçimleri: Web Siteleri Üzerinde Bir İncleme.
YILMAZ R. A., KARADEMİRLİDAĞ SUHER İ.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES , sa.16, 2010 (TRDizin)
2010
201016. Kurumsal İletişim Amaçlı Blog Kullanımı
YILMAZ R. A.
Pİ Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, , 2010 (Hakemsiz Dergi)
2007
200717. TV Reklamlarında Çocuğa İlişkin Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Sunumu
YILMAZ R. A., ULUYAĞCI C.
İleti-ş-im , sa.6, ss.141-157, 2007 (TRDizin)
2007
200718. Strategies for the marketing of higher education with comparative contextual reference betwen Australia and Turkey
demiray U., Nagy J., YILMAZ R. A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.8, sa.2, ss.157-173, 2007 (Scopus)
2007
200719. Reklamda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960–1990 Yılları arası Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi
YILMAZ R. A.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.4, sa.4, 2007 (TRDizin)
2007
200720. Marka Farkındalığı Oluşturmada Sponsorluk ve Rolü: Eskişehir Sinema Günleri’xxne Yönelik Bir Değerlendirme
Yılmaz R. A.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.587-607, 2007 (TRDizin)
2002
200221. Reklamın Etkisini Ölçmede Kullanılan Modeller
YILMAZ R. A.
Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü) Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.42-48, 2002 (Hakemsiz Dergi)
2001
200122. İlanattan İnternete: Türkiye’de Reklamcılık
YILMAZ R. A.
Kurgu Dergisi , sa.18, ss.355-367, 2001 (Hakemli Dergi)
1998
199823. Tüketim Kültüründe İki Sunum Biçim: Reklam ve Moda
YILMAZ R. A.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , ss.285-292, 1998 (Hakemli Dergi)
1997
199724. Seçim Dönemlerinde Oy Verme Davranışını Artırıcı İletişim Kampanyası
YILMAZ R. A.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.6, ss.395-420, 1997 (TRDizin)
1996
199625. Medyanın Gücü
YILMAZ R. A., BAYÇU S.
Yeni Türkiye Dergisi, Medya Özel Sayısı , sa.eylül-ekim, ss.520-522, 1996 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Posttruth dönemde itibarı korumak: Sosyal medyada marka krizleri üzerine bir inceleme
YILMAZ R. A., DORUK ŞAHİN Ö.
Prof.Dr. Alaaddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halka İlişkiler Seöpozyumu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019
2018
20182. Analyzing the content of youth and future messages in Twitter Messages of Presidential Candidates in Turkey
YILMAZ R. A.
The Asian Conference on Media, CommunicationFilm (MedAsia2018), 9 - 11 Ekim 2018
2018
20183. Web Dizilerinde Yayınlanan Reklamlara Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma
BAŞER E., AKSOY S., UĞURHAN Y. Z. C., YILMAZ R. A.
16th International Symposium Communication in the Milennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2008
20084. The Effects of Word-of-Mouth Communication on Attitudes towards Product Evaluations: A Descriptive Research on Turkish University Students
YILMAZ R. A.
2008 Summer Global Conference on Business and Finance, 28 - 31 Mayıs 2008
5007
50075. The Diferences Between Commercials of Turkish and American Brands
YILMAZ R. A.
5th International Symposium Communication in the Millennium, 15 Mayıs 5007 - 16 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2005
20056. “How Does the Celebrity Work for Brand? An Analysis on Turkish TV Advertising
YILMAZ R. A.
3rd International Symposium Communication in the Millennium: A Dialogue between Turkish and American Scholars, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Mayıs 2005, ss.415428, (Tam Metin Bildiri)
2005
20057. Kız Çocuklarının Okullaşmasına Destek Kampanyası: Hakkari İli Üzerine Bir Değerlendirme
YILMAZ R. A.
Uluslararası Çocuk ve İletişim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2005, cilt.2, ss.1315-1325, (Tam Metin Bildiri)
2003
20038. An Analysis of Thesis and Dissertations on Advertising and Public Relations
YILMAZ R. A., BAYÇU S.
1st International symposium Communication in the Millenium, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 21 Şubat 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
20039. An Analysis of Thesis and Dissertations on Advertising and Public Relations in Turkey
YILMAZ R. A., BAYÇU S.
1st Internatioanl Symposium Communication In The New Milenium., Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Haziran 2003, ss.403-415, (Tam Metin Bildiri)
2002
200210. İşletmelerde Rekabet Avantajı Yaratması Açısından Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin (CRM) Esasları ve Strateji Oluşturma
YILMAZ R. A., PİRTİNİ S.
7. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2002, (Tam Metin Bildiri)
2000
200011. Duygusal Çekicilikli Reklamların İletişim Etkileri
YILMAZ R. A.
Ulusal İletişim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 03 Mayıs 2000, cilt.3, ss.189, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. İknada Mesaj ve Mesaj Çekicilikleri
YILMAZ R. A.
İkna Edici İletişim, OYMAN MİNE, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.133-155, 2022
2022
20222. İnteraktivite Kavramı
UĞURHAN Y. Z. C., YILMAZ R. A.
Reklam Teorileri 2 Reklam Nasıl Çalışır Üzerine Teoriler, Modeller , Kavramsal Çerçeveler, BİR ALİ ATIF, SUHER HASAN KEMAL, Editör, The Kitap, İstanbul, ss.189-232, 2022
2022
20223. İkna Kavramı ve Tanımları
YILMAZ R. A.
İkna Edici İletişim, OYMAN MİNE, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.3-20, 2022
2022
20224. İletişim Kampanyalarında İkna
YILMAZ R. A.
İkna Edici İletişim, OYMAN MİNE, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.211-223, 2022
2021
20215. Reklam Araştırmalarında Deney ve Gözlemin Yeri: Biyometrik ve Nörolojik Teknikler
YILMAZ R. A.
Reklam Araştırmaları | Nitel Ve Nicel Tasarımlar, KARAÇOR SÜLEYMAN, GENÇYÜREK ERDOĞAN MERVE, AKCAN BURÇE, Editör, Çizgi, ss.163-181, 2021
2021
20216. İç ve Dış Halkla İlişkiler
YILMAZ R. A.
Halkla İlişkiler, ÖZGÜR AYDIN ZİYA, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.143-160, 2021
2021
20217. Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama
Yılmaz R. A.
Pazarlama Yeni Pazarlama, Geleceğin Pazarlaması, BİR ALİ ATIF, Editör, The Kitap, Oxford, ss.558-600, 2021
2020
20208. Farklı Medya Ortamlarında İşletme İletişimi
Yılmaz R. A.
İşletme İletişimi , Serap Benligiray, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.139-159, 2020
2017
20179. Ersin Salman: Kelimelerle Oynamayı Seven Reklamcı
Yılmaz R. A., Atasoy Dalak İ.
Reklam Ustaları 2, Müge Elden,Murat Çelik, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.133-164, 2017
2017
201710. Nazar Büyüm: Hikayesi Olan İşler Yapmak ve Fark Edilmek.
YILMAZ R. A., GENÇ Ç.
Reklam Ustaları 2, Elden, Müge ve Çelik, Murat, Editör, Detay Yayıncılık, ss.249-280, 2017
2014
201411. Yüzyılı Dönüştüren Yaratıcılar Dünyadan ve Türkiye'den Örneklerle Reklam Kampanyaları ve Ünlü Reklamcılar
Yılmaz R. A.
Lİteratürk , Konya, 2014
2006
200612. Persuasive Claims on Turkish TV Commercials
YILMAZ R. A.
mass Media research: International approach, Yorgo Pasadeos ve Dimitra Dimitrakopoulou, Editör, Athens Instıtute for Education and Research, Atina, ss.101-110, 2006
Desteklenen Projeler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorKamu Hizmeti Bağlamında Polis ve Hizmet Sunduğu Paydaşları Arasında İletişim Süreçlerinin Yönetimi 155 Polis İmdat hattı Özelinde İletişim Uygulamaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ORHON E. N., YILMAZ R. A. (Yürütücü)
Devam Ediyor
Devam EdiyorUluslararası Reklamcılık Derneği IAA 5 Üniversitelerarası Reklam Yarışması Denizlerimiz Kirleniyor Onları Kurtaralım bütünleşik iletişim kampanyası
YILMAZ R. A.
Devam Ediyor
Devam Ediyor
Uluslararası Reklamcılık Derneği IAA 7 Üniversitelerarası Reklam Yarışması Genç Evlilikler ve Genç Anneliklerin Erken Yaşta Yapılan Doğumların Önlenmesi bütünleşik iletişim kampanyası
YILMAZ R. A.
Devam Ediyor
Devam EdiyorUNICEF MEB İşbirliğinde Yürütülen Haydi Kızlar Okula Kız Çocuklarının Okullulaşmasına Destek Kampanyası
YILMAZ R. A.
Devam Ediyor
Devam EdiyorIAA Inter Ad IX International Student Advertising Competition
YILMAZ R. A.
Devam Ediyor
Devam EdiyorUluslararası Reklamcılık Derneği IAA 6 Üniversitelerarası Reklam Yarışması Çocuklarımızı Dövmeyelim bütünleşik iletişim kampanyası
YILMAZ R. A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAkdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
Danışma Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2023
Mayıs 2023İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2023
Şubat 2023Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2021
Mart 2021Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2024
Kasım 2024Communication in the Millenium
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yılmaz R. A.
Türkiye
Nisan 2018
Nisan 201816th International Symposium Communication in the Millennium
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yılmaz R. A.
Türkiye