SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentilerinin Belirlenmesi
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.125-150, 2022 (Hakemli Dergi)
Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI)
Otizm spektrum bozukluğu ve yapay zeka uygulamaları
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd
, cilt.6, sa.3, ss.92-111, 2020 (Hakemli Dergi)
Book Review: Recent advances in assistive technologies to support children with developmental disorders
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.1, sa.2, ss.33-37, 2018 (Hakemli Dergi)
İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.2, ss.165-184, 2017 (Hakemli Dergi)
Özel eğitimde dijital destek: yardımcı teknolojiler
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.3, sa.2, ss.37-60, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Teknolojilerine İlişkin Metaforik Algıları
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (UOEK2024), Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Teknolojisine İlişkin Görüş ve Deneyimlerinin İncelenmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 Ekim 2024
Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022
OSB Olan Çocuğa Sahip Ebeveynler Covid-19 Pandemi Sürecini Nasıl Yaşadılar: Yeni Normale İlişkin Bakış Açıları ve Deneyimleri
Uluslararası Otizm Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021
Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların bireysel farklılıklarına ve sosyal kabulüne yönelik akran görüşleri
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Otizm spektrum bozukluğu ve beslenme
VIth International Eurasian Educational Research Congress-EJER, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2237-2250
Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Çevrimiçi ortamlarda otizm farkındalığına yönelik sosyal algı, ağ yapısı, önemli düğümler ve söylemlerin karşılaştırılmalı incelenmesi: İçerik ve sosyal ağ analizi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli ve etkileşimli olmayan sosyal öykülerin karşılaştırılması
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Zihin engelliler öğretmenliği programı öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları” dersine ve gözlem yaptıkları kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin beklentileri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.303-304
Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ailelerinin özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleriyle ilgili görüş ve önerileri.
. International Conference for Autism, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Kasım 2014
OSB olan çocukların ailelerinin özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleriyle ilgili görüş ve önerileri
Interantional Conference for Autism-INCA, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014
Özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan alan dışı öğretmenlerin özel eğitim uygulamalarıyla ilgili görüş ve önerileri.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan alan dışı öğretmenlerin özel eğitim uygulamalarıyla ilgili gereksinim ve beklentileri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere sunulan online aile bilgi destek ve eğitim programı (e-ABDEP)
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Ailelerle el ele aile eğitim programına katılan ailelerin öz yeterlik algılarının belirlenmesi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip aileler için online aile bilgi destek ve eğitim programı e ABDEP
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen ailelerle el ele aile eğitim programına ilişkin aile görüşleri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen Ailelerle El Ele aile eğitim programına ilişkin görüşleri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
The effectiveness and efficiency of video modeling where peer and adult model used in teaching role playing skills to children with autism
YAI-International Conference on Intelletual and Developmental Disabilities, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Nisan - 01 Mayıs 2014
Erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda milieu öğretimine ilişkin araştırmaların gözden geçirilmesi
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara bağımsız tepki verme becerisinin öğretiminde etkinlik çizelgeleri ile öğretimin kullanılması: Kapsamlı ve sistematik bir meta analiz çalışması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Otizmli çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde akran ve yetişkin modelin kullanıldığı video modelin etkililiği ve verimliliği
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykülerin kullanılmasına ilişkin araştırmaların analizi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012
An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012
Kitap & Kitap Bölümleri
Teknoloji
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitim El Kitabı, Bakkaloğlu, Hatice; Çelik, Seçil; Tomris, Gözde, Editör, Vize Akademik, ss.641-666, 2022
Uygun olmayan davranışları açıklayan kuramsal modeller
Sınıf İçin Olumlu Davranışsal Destekler, Vuran, Sezgin, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel, Ankara, ss.26-52, 2021
Kurallar ve rutinler aracılğıyla problem davranışların önlenmesi
Sınıf için olumlu davranışsal destekler, Sezgin Vuran, Kürşat Öğülmüş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.74-87, 2021
Otizm Spektrum Bozukluğu
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, ÇİMEN ACAR, SUNAGÜLSANİ BOZKURT, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2021
Pandemi döneminde özel gereksinimli çocuklar: Evde baş başa kaldık ne yapacağız?
Pandemi döneminde eğitim İyileştirelim iyileşelim, D. Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, ss.191-212, 2020
Otizm spektrum bozukluğunda dil ve iletişim özellikleri
Otizm spektrum bozukluğu: İletişim ve dil, Ö. Diken, Editör, Pegem Akademi, ss.115-136, 2020
İpuçları
Otizmde etkili uygulamalar, E. Ünlü, Editör, Vize Yayıncılık, ss.59-83, 2020
Nitelikli Yetişkin Davranışları
Eğiten Kitap, Ankara, 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal duygusal becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim, Özge Eliçin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.17-44, 2017
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Strateji ve Teknikleri
Eğiten Kitap, 2016
Okul Öncesi Ögretmenlerine Yönelik Nitelikli Yetişkin Davranışları
Eğiten Kitap, 2016
Doğal Öğretim Süreci Seti
Eğiten Kitabevi, Ankara, 2016
okulöncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik çevresel düzenlemeler
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Sürecine Giriş
Eğiten Kitap, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim strateji ve teknikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanımı ve özellikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Çevresel Düzenlemeler
Eğiten Kitap, 2016
Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında teknoloji kullanımı
Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim, Özge Eliçin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.23-39, 2016
Özel Eğitimde Okul-Aile İşbirliği ve Teknoloji Kullanımı
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim, Özge Eliçin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.41-56, 2016
Zihinsel engelli çocukların özellikleri
Aile eğitim rehberi Zihinsel engelli çocuklar, ATİLLA CAVKAYTAR, Editör, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.29-41, 2014
Özel Eğitim
Aile eğitim rehberi: Zihin engelli çocuklar, Atilla Cavkaytar, Editör, Roark Reklam Matbaa, Ankara, ss.43-59, 2014
Ailelerle iletişim ve işbirliğini geliştirelim
Özel eğitimde uygulamalı aile eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Yayıncılık/Ankara, ss.68-86, 2012