Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (5)
Scopus (8)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (5)
5. Social Robots for Joint Attention Development in Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY DEVELOPMENT AND EDUCATION
, cilt.70, sa.5, ss.625-643, 2023 (SSCI, Scopus)
13. Otizm spektrum bozukluğu ve yapay zeka uygulamaları
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd
, cilt.6, sa.3, ss.92-111, 2020 (Hakemli Dergi)
14. Book Review: Recent advances in assistive technologies to support children with developmental disorders
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.1, sa.2, ss.33-37, 2018 (Hakemli Dergi)
17. Özel eğitimde dijital destek: yardımcı teknolojiler
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd)
, cilt.3, sa.2, ss.37-60, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
51
1. TRENDS and TOPICS IN AUTISM RESEARCH: A Narrative Review
17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, İspanya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
2. Special Education Teacher Candidates' Artificial Intelligence Literacy and Use Competencies Scale: Validity and Reliability Study
17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, İspanya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
3. Investigation of Special Education Pre-Service Teachers' Opinions and Experiences Regarding Artificial Intelligence Technology
17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, İspanya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
4. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Teknolojilerine İlişkin Metaforik Algıları
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (UOEK2024), Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
5. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Teknolojisine İlişkin Görüş ve Deneyimlerinin İncelenmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
9. Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
10. Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
11. OSB Olan Çocuğa Sahip Ebeveynler Covid-19 Pandemi Sürecini Nasıl Yaşadılar: Yeni Normale İlişkin Bakış Açıları ve Deneyimleri
Uluslararası Otizm Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
22. Okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların bireysel farklılıklarına ve sosyal kabulüne yönelik akran görüşleri
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
23. Otizm spektrum bozukluğu ve beslenme
VIth International Eurasian Educational Research Congress-EJER, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2237-2250, (Tam Metin Bildiri)
26. Çevrimiçi ortamlarda otizm farkındalığına yönelik sosyal algı, ağ yapısı, önemli düğümler ve söylemlerin karşılaştırılmalı incelenmesi: İçerik ve sosyal ağ analizi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
27. Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
28. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci
27. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
29. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli ve etkileşimli olmayan sosyal öykülerin karşılaştırılması
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
30. Zihin engelliler öğretmenliği programı öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları” dersine ve gözlem yaptıkları kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
33. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
34. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
36. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler İçin Doğal Öğretim Süreci
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
37. Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
39. OSB olan çocukların ailelerinin özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleriyle ilgili görüş ve önerileri
Interantional Conference for Autism-INCA, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
40. Özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan alan dışı öğretmenlerin özel eğitim uygulamalarıyla ilgili gereksinim ve beklentileri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
41. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip aileler için online aile bilgi destek ve eğitim programı e ABDEP
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
42. Ailelerle el ele aile eğitim programına katılan ailelerin öz yeterlik algılarının belirlenmesi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
43. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen Ailelerle El Ele aile eğitim programına ilişkin görüşleri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
44. The effectiveness and efficiency of video modeling where peer and adult model used in teaching role playing skills to children with autism
YAI-International Conference on Intelletual and Developmental Disabilities, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Nisan - 01 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
45. Erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda milieu öğretimine ilişkin araştırmaların gözden geçirilmesi
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
46. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
47. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
48. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara bağımsız tepki verme becerisinin öğretiminde etkinlik çizelgeleri ile öğretimin kullanılması: Kapsamlı ve sistematik bir meta analiz çalışması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
49. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykülerin kullanılmasına ilişkin araştırmaların analizi
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
50. Otizmli çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde akran ve yetişkin modelin kullanıldığı video modelin etkililiği ve verimliliği
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
51. An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012
Kitaplar
19
3. Teknoloji
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitim El Kitabı, Bakkaloğlu, Hatice; Çelik, Seçil; Tomris, Gözde, Editör, Vize Akademik, ss.641-666, 2022
4. Kurallar ve rutinler aracılğıyla problem davranışların önlenmesi
Sınıf için olumlu davranışsal destekler, Sezgin Vuran, Kürşat Öğülmüş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.74-87, 2021
6. Otizm Spektrum Bozukluğu
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, ÇİMEN ACAR, SUNAGÜLSANİ BOZKURT, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2021
7. Pandemi döneminde özel gereksinimli çocuklar: Evde baş başa kaldık ne yapacağız?
Pandemi döneminde eğitim İyileştirelim iyileşelim, D. Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, ss.191-212, 2020
8. Otizm spektrum bozukluğunda dil ve iletişim özellikleri
Otizm spektrum bozukluğu: İletişim ve dil, Ö. Diken, Editör, Pegem Akademi, ss.115-136, 2020
9. İpuçları
Otizmde etkili uygulamalar, E. Ünlü, Editör, Vize Yayıncılık, ss.59-83, 2020
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal duygusal becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim, Özge Eliçin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.17-44, 2017
12. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
13. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik çevresel düzenlemeler
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
14. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim strateji ve teknikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
15. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanımı ve özellikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
16. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
17. Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında teknoloji kullanımı
Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim, Özge Eliçin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.23-39, 2016
18. Zihinsel engelli çocukların özellikleri
Aile eğitim rehberi Zihinsel engelli çocuklar, ATİLLA CAVKAYTAR, Editör, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.29-41, 2014
19. Ailelerle iletişim ve işbirliğini geliştirelim
Özel eğitimde uygulamalı aile eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Yayıncılık/Ankara, ss.68-86, 2012
Metrikler
Yayın (WoS)
12
Yayın (Scopus)
8
Atıf (WoS)
136
H-İndeks (WoS)
5
Atıf (Scopus)
288
H-İndeks (Scopus)
7
Atıf (Scholar)
913
H-İndeks (Scholar)
12
Atıf (TrDizin)
17
H-İndeks (TrDizin)
2
Atıf (Sobiad)
44
H-İndeks (Sobiad)
4
Atıf (Diğer Toplam)
106
Proje
14
Tez Danışmanlığı
6