Dr. Öğr. Üyesi HALUK AKARSU


İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, İLETİŞİM


Avesis Araştırma Alanları: Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi, Reklamcılık ve Tanıtım

Metrikler

Yayın

26

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

2

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

2

Proje

2

Açık Erişim

1

Eğitim Bilgileri

2015 - 2020

2015 - 2020

Doktora

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans

Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Bireylerin Reklama Angaje Olmaları Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)

2014

2014

Yüksek Lisans

Televizyon reklamlarında yaratıcı strateji kullanımlarına ilişkin niceliksel bir çalışma

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2021

2021

Birim İç Değerlendirme Eğitimi

Kalite Yönetimi

Anadolu Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü

2018

2018

Dijital Medya Uygulamaları

Marka Yönetimi

Anadolu Üniversitesi

2018

2018

Araştırma Yöntemleri Semineri

Veri Analizi

METİOD

Araştırma Alanları

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2020 - 2023

2020 - 2023

Araştırma Görevlisi Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2015 - 2020

2015 - 2020

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2021 - 2024

2021 - 2024

Birim Kalite Komisyonu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Pazarlama İletişimi

Reklam Kampanyaları Analizi

Bitirme Projesi 1

Introduction to advertising

Makaleler

Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Influencer'larla Bağlantıda Olma ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkide Öykünme ve Sosyal Karşılaştırmanın Aracılık Etkisi

AKARSU H.

11. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Eşitsizlik ve Veri Sömürgeciliği Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Reklama Angaje Olma: Ölçek Geliştirme, Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması

AKARSU H.

9. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda İletişim Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Reklamcılık Alanında Gerçekleştirilen Doktora Tezlerinin Kuramsal ve Yöntemsel Bağlamda İncelenmesi

GÖKDEMİR Ş. Ş., AKARSU H.

3rd International Conference on Cultural Informatics, CommunicationMedia Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, ss.76, (Özet Bildiri)

2020

2020

4. Reklamda Yaratıcılık: Ödül Alan Reklamlara Yönelik Bir İnceleme

AKARSU H., GÖKDEMİR Ş. Ş.

3rd International Conference on Cultural Informatics, CommunicationMedia Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, ss.73, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Türkiye’de Ad Engagement Kavramı: Akademi ve Uzman Perspektifinden Bir Değerlendirme

AKARSU H., SEVER N. S.

International Symposium on Communication in the Digital Age, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Reklamcılık

AKARSU H.

Reklam Tasarım ve Uygulamaları, AKARSU HALUK, ÇINAR NAİM, Editör, Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.3-29, 2024

2023

2023

2. Sosyal Medya Reklamcılığı

AKARSU H.

Reklam Araştırmalarında Farklı Bakış Açıları, Başer, Emrah, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.29-57, 2023

2023

2023

3. Konvansiyonelden Dijitale: Mecralar Bağlamında Reklamcılık Tarihine Kısa Bir Bakış

AKARSU H.

Dijital Dünyada Reklamcılık ve Sinema, Başer, Emrah, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.61-77, 2023

2023

2023

4. Duygular ve Reklamda Hüzün Duygusu Kullanımı

AKARSU H.

İletişim Bilimleri Alanında Uluslararası Teori, Araştırma ve Derlemeler, Çatalcalı Ceylan, Ayşe, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.299-317, 2023

2023

2023

5. Sosyal Medya ve İçerik Yönetimi

AKARSU H.

Sosyal Medya Yönetimi, Yıldız, Serdar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.121-153, 2023

2022

2022

6. İkna Edici İletişimde Kaynak ve Alıcı

AKARSU H.

İkna Edici İletişim, Oyman, Mine, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-130, 2022

2021

2021

7. Mobil Teknolojiler ve Reklam Uygulamaları

AKARSU H.

Dijital Çağda Reklam, Yıldız, Serdar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.130-159, 2021

2021

2021

8. Çevrim İçi Topluluklar

AKARSU H.

Dijital Medya ve Tüketici, Çınar Naim, Anbarlı Özbaş Züleyha, Editör, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.49-78, 2021

2021

2021

9. Dijital İçerik Pazarlaması Yöntemleri

AKARSU H.

Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.37-70, 2021

2021

2021

10. Reklam Araştırmalarında Evren ve Örnekleme

AKARSU H.

Reklam Araştırmaları, Karaçor Süleyman, Erdoğan Gençyürek Merve, Akcan Burçe, Editör, Çizgi Kitabevi, Konya, ss.45-60, 2021

2021

2021

11. Veri Kavramı ve Veriye Dayalı Reklamcılık

AKARSU H., Yıldırım M. D.

Dijital Çağda Reklam, Yıldız, Serdar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.189-215, 2021

2019

2019

12. Reklam Araştırmalarında Web Analitik Kullanımı

GÜLMEZ E., AKARSU H.

İletişim Araştırmalarında Farklı Bakış Açıları, Şener Gülcan, Yıldız Serdar, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.121-151, 2019

2016

2016

13. Reklam Kampanya Süreci

SEVER N. S., AKARSU H.

Reklam Kampanya Analizi, Yazıcı Müjgan, Çınar Naim , Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.1-26, 2016

2016

2016

14. Halkla İlişkilerde Web Analitik Araştırmaları

BALABAN SALI J., AKARSU H.

Halkla İlişkiler Araştırmaları, Çalışkan Hasan, Salı Balaban Jale , Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.84-104, 2016

Desteklenen Projeler

2025 - 2025

2025 - 2025

FOMO ve Benlik Yüceltme Aracılığıyla Influencer Etkisi: Satın Alma Niyetine Yönelik Sıralı Aracılık Analizi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Akarsu H. (Yürütücü)

2018 - 2020

2018 - 2020

Bireylerin Reklama Angaje Olmaları Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

Akarsu H.