Prof. Dr. HALİSE PELİN KARASU


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER, EĞİTİM, ÖZEL


Avesis Araştırma Alanları: İşitme Engelliler Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

88

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

7

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

428

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

30

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

51

Proje

13

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2006 - 2011

2006 - 2011

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İşitme Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2001 - 2004

2001 - 2004

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İşitme Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1989 - 1993

1989 - 1993

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

İşitme engelli öğrenciler ve normal işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İşitme Engelliler Öğretmenliği (Dr)

2004

2004

Yüksek Lisans

Kaynaştırmadaki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım beceri düzeylerinin değerlendirilmesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İşitme Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

İşitme Engelliler Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2016 - 2021

2016 - 2021

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2012 - 2016

2012 - 2016

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2019 - 2020

2019 - 2020

Merkez Müdürü

Anadolu Üniversitesi

2015 - 2019

2015 - 2019

Merkez Müdür Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İşt. Eng. Okuma ve Yazma ile İlgili Araştırmalar

İEÖ622 İ.E.Ç.da Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi

İşitme Eng. Çoc. için Öğretme ve Öğrenme Süreçleri II,

Seminer

İşt. Eng. Çoc. için Öğrenme ve Öğretme Stratejileri I

İşit.Eng.Oku.ve Yaz.İle İlg.Ar

Tez

İ.E.Ç.için Öğr.ve Öğr.Süreç.II

Uzmanlık alan dersi

İşitme Engelli Çocuklarda Erken Çoc. Bec.

İ.E.Ç.için Öğr.ve Öğr.Sür.I

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İşt. Eng. Çoc için Öğretme Öğrenme Modelleri ve Öğr. Stratejileri II

İşt. Eng. Okuma Yazma Becerilerini Değerlendirme

İşt. Eng. Çoc. için Öğrenme Öğretme Modelleri ve Öğretim Stratejileri I

Uzmanlık Alan Dersi

İşt Eng. Çocukların Okuma Yazma Gelişimi

İşit. Eng. Oku. Yaz. Bec. Değ.

İ.E.Ç.İ.Öğr.Öğr.Mod.ve Ö.St.I

Seminer

İ.E.Ç.İ.Öğr.-Ö.Mod.ve Öğr.S.II

İşit. Eng. Çocuk. Oku.Yaz. Gel

İEÖ 790 Tez

İEÖ 526 İşitme eng. Okuma Yazma Bec. Değr.

İŞİTME ENGELLİLERİN OKUMA YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Lisans

Lisans

ÖEÖ 321 Okuma Yazma Öğretimi

Okuma Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi

Okuma Yazma Öğretimi

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi

Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğre

işitme eng. için öğretim teknolojileri

işitme eng. eğitiminde ders planı geliştirme

İEÖ 312 İşitm eng. Türkçe Öğretimi

işitme eng. okuma yazma öğretimi

öğretmenlik uygulaması

İŞİTME ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE DERS PLANI GELİŞTİRME

İŞİTME ENGELLİLERE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

İŞİTME ENGELLİLERE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Makaleler

Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. İşitme Kayıplı Öğrenciler ve Yazı Düzeltme Taksonomisi

KARASU H. P.

7thINTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. İşitme Kayıplı Öğrenciler ile Yazılı Ürünleri Gözden Geçirme ve Düzeltme Sürecinde Öne Çıkan Özellikler

KARASU H. P., AKAY E.

7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.246, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. İşitme Kayıplı Öğrencilerin Okuma Becerilerinde Güçlük Çektikleri Alanlar ve Destek Eğitim Uygulamaları

AKAY E., KARASU H. P.

14th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), Aydın, Türkiye, 31 Ağustos - 03 Eylül 2023, ss.1-203, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

4. Kaynaştırma Ortamındakı̇ Koklear İmplantlı Öğrencilerin Okuma Hatalarının Formel Olmayan Okuma Envanterı̇ ile Değerlendirilmesi

Topaktaş E. Y., KARASU H. P., AKAY E.

14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi -Sosyal ve Eğitim Bilimleri, Ankara, Türkiye, 20 Ağustos 2022, ss.23, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. İşitme Kayıplı Öğrencilerin Bilgi Verici Metinleri Okuduğunu Anlamada Yaşadıkları Zorluklar

KARASU H. P., AKAY E.

9. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Türkiye, 03 Ağustos 2022, ss.210-213, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

6. İşitme kayıplı öğrencilerle rehberli okumanın kullanımı

TOZAK E., KARASU H. P.

International Congress on Innovative Research in Education, Prizren, Sırbistan, 26 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

7. İlkokuma öğretiminde işitme kayıplı öğrencilerle sözcük bankalarının kullanımı

TOZAK E., KARASU H. P.

International Congress on Innovative Research in Education, Prizren, Sırbistan, 26 - 27 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. İşitme kayıplı öğrencilerle yönlendirilmiş okuma etkinliğinin kullanımı

TOZAK E., KARASU H. P.

International Congress on Innovative Research in Education, Prizren, Sırbistan, 26 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

9. İşitme kayıplı çocukların okuduğunu anlama sürecinde sözdizimi ve anlama ilişkin ipuçlarını kullanımı

KARASU H. P.

12th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education (ICoSReSSE), 10 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

10. İşitme kayıplı öğrencilerle dil deneyim kitaplarının oluşturulması ve kullanımı

KARASU H. P.

12th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education (ICoSReSSE), 10 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

11. İşitme kayıplı bir çocuğa okuma yazma sürecinde uygulanan paylaşılan okuma etkinliklerinin incelenmesi

KARASU H. P.

International Congress of Academic Research, 20 - 22 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. İşitme kayıplı bir çocuğun gelişen okuryazarlık becerilerinin incelenmesi: Boylamsal durum çalışması.

KARASU H. P.

International Congress of Academic Research, 20 - 22 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Okul öncesi eğitimde eğiticilere düşen görevler (Sıklıkla yapılan olumsuz tutum örnekleri)

KARASU H. P.

İşitme Engelinde Eğitsel ve Yönetsel Yaklaşımlar Sempozyumu, Türkiye, 3 - 04 Mart 2018

2017

2017

18. İşitme Kayıplı Çocukların Yazılı Anlatımlarında Sözcük Dağarcığının Gelişimine Yönelik Etkinliklerin İncelenmesi

KARASU H. P.

IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. İlkokuma Yazma Öğretiminde İşitme Kayıplı Öğrencilerle Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulanması

TOZAK E., KARASU H. P., GİRGİN Ü.

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Paylaşılan Okuma ve Hikaye Anlatma Etkinliklerinin Okulöncesinde İşitme Kayıplı Çocuklara Uygulanması

GEREK A., KARASU H. P., GİRGİN Ü.

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. İşitme Kayıplı Bir Öğrencinin İlkokuma Yazma Becerilerinin Desteklenmesi

Tozak E., Karasu H. P., Girgin Ü.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden İşitme Engelli Öğrencilerin Yazdıkları Öykülerin İncelenmesi

arzu e., KARASU H. P.

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Students with hearing loss in inclusive education Why and how

GÜRGÜR H., GİRGİN Ü., KARASU H. P., DOĞAN M., TURAN Z.

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

27. Process of Developing the Vocabulary in Written Expression of Hearing Impaired Children

KARASU H. P.

International Conference The Future of Education, 30 Haziran - 01 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. İşitme engelli çocuklarda yazma gelişimini etkileyen önemli özellikler

GİRGİN Ü., KARASU H. P.

3th International Conference on New Trends in Education, 27 - 28 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. Examine of special education support resource room implementations for children with hearing loss in inclusive education

GÜRGÜR H., GİRGİN Ü., KARASU H. P., DOĞAN M., TURAN Z., kılıç a. c.

International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

31. Examination of special education support resource room implementations for children with hearing loss in inclusive education

GÜRGÜR H., GİRGİN Ü., KARASU H. P., DOĞAN M., TURAN Z.

ICSER-International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

32. Formel Olmayan Okuma Envanteri

KARASU H. P.

Anadolu Üniversitesi İşitme Engelliler Öğretmenleri Eğitim Günleri 2, Eskişehir, Türkiye, 03 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

33. Kosova da işitme engelli çocuklara yönelik hizmetlerin incelenmesi Nitel bulgular

GİRGİN Ü., GÜRGÜR H., DOĞAN M., TURAN Z., KARASU H. P., ÇEKİRDEK B., et al.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. İşitme Engelli Öğrenciler İçin Mobil Uygulama: Kelime Torbasından Çarkıfeleğe.

YAMAN F., DÖNMEZ O., KARASU H. P., AVCI E., KABAKÇI YURDAKUL I., ŞAHİN Y. L., et al.

International Distance Education Conference (IDEC-2015), St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, ss.375-376, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. İşitme Engelli Öğrenciler İçin Mobil Uygulama Kelime Torbasından Çarkıfeleğe

YAMAN F., DÖNMEZ O., KARASU H. P., AVCI E., KABAKÇI YURDAKUL I., ŞAHİN Y. L., et al.

International Distance Education Conference (IDEC-2015), 2 - 04 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. Evaluation Of Sequence Card Activities Performed On Hearing Impaired Preschool Children

KARASU H. P.

INTE International Conference On New Horizons In Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.233-235, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

37. Design and Development Studies of a Mobile Application for Hearing-Impaired Children’s Literacy Instruction.

YAMAN F., DÖNMEZ O., KARASU H. P., AVCI E., KABAKÇI YURDAKUL I., ŞAHİN Y. L., et al.

SITE International Conference 2015, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

38. Designing Mobile Applications for Hearing Impaired Children: Guidelines from the Field.

DÖNMEZ O., YAMAN F., KARASU H. P., AVCI E., KABAKÇI YURDAKUL I., ŞAHİN Y. L., et al.

SITE International Conference 2015, Las Vegas-NV, USA, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

39. Mobile Application Development Guidelines for Hearing Impaired Children’s Literacy Instruction.

YAMAN F., DÖNMEZ O., KARASU H. P., AVCI E., KABAKÇI YURDAKUL I., ŞAHİN Y. L., et al.

2014 AECT International Convention, Jacksoville, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 06 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

42. Kosova’xxda İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Hizmetlerin İncelenmesi: Nitel Bulgular

GİRGİN Ü., GÜRGÜR H., DOĞAN M., TURAN Z., KARASU H. P., ÇEKİRDEK B., et al.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.78, (Özet Bildiri)

2013

2013

44. İşitme Engelli Çocuklarla Vikipedi İnternet Ansiklopedisi Uygulamalarına İçerik Hazırlama Süreci

KARASU H. P., AKAY E., GİRGİN Ü.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.99-100, (Özet Bildiri)

2013

2013

45. İşitme Engelli Öğrencilerle Hayat Bİlgisi/ Sosyal Bilgiler Dersleri Sonrasında Yapılan İzleyen Etkinlikler

AKAY E., KARASU H. P., GİRGİN Ü.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.23-24, (Özet Bildiri)

2006

2006

48. İşitme Engelli Çocukların Okuma Anlamalarının Hata Analiziyle Değerlendirilmesi

GİRGİN Ü., UZUNER Y., KARASU H. P., KARASU G.

16. Özel Eğitim Kongresi, 16-17 Kasım, 16-17 Kasım, Samsun, Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

1. İşitme engelli öğrencilerin okuma yazma becerilerinin desteklenmesinde Vikipedi kullanımı

Kurt A. A., Karasu H. P., Akay E.

Özel Eğitim ve Eğitim Teknolojisi, Ferhan Odabaşı, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.115-132, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

2. İşitme Engelli Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerinin Desteklenmesinde Vikipedi Kullanımı

KURT A. A., KARASU H. P., AKAY E.

Özel Eğitim ve Eğitim Teknolojisi, Prof. Dr. H. Ferhan Odabaşı, Editör, PEGEM, Ankara, ss.119-135, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2022 - 2024

2022 - 2024

Okuma Güçlüğünün Önlenmesi: Müdahaleye Tepki Modeli - II. Kademe Uygulaması

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Karasu H. P., Doğanay Bilgi A., Özmen E. R.(Yürütücü)

2013 - 2014

2013 - 2014

Sesini Duy Duyur

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Kurt A. A. (Yürütücü), Akay E., Yaman F., Ozan Leymun Ş., Girgin Ü., Karasu H. P., et al.

2012 - 2014

2012 - 2014

İşitme Engelli Çocukların Okul Öncesi Dönemde Okuma Becerilerinin Gelişimi ve DeğerlendirilmesiSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKAY E., GİRGİN Ü., KARASU H. P. (Yürütücü), GÜRGÜR H.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 2