Prof. Dr. MURAT AKYILDIZ


AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ

AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Sosyal Bilimler İnterdisipliner


Avesis Araştırma Alanları: Psikometri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Metrikler

Yayın

54

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

83

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

84

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

31

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

8

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

219

H-İndeks (Sobiad)

9

Atıf (Diğer Toplam)

27

Proje

14

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2009

2003 - 2009

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ölçme Ve Değerlendirme Bölümü, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

PIRLS 2001 testinin ülkelerarası yapı geçerliliğinin incelenmesi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ölçme Ve Değerlendirme Bölümü

2002

2002

Yüksek Lisans

Klasik test kuramına ve 3 parametreli lojistik modele göre hesaplanan yetenek ölçülerinin ÖSS puanları ile ilişkisi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Psikometri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Ünvanlar / Görevler

2011 - 2014

2011 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2009 - 2011

2009 - 2011

Araştırma Görevlisi

Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1999 - 2009

1999 - 2009

Araştırma Görevlisi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2016 - 2019

2016 - 2019

Dekan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2013 - 2014

2013 - 2014

Bölüm Başkanı

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

2011 - 2014

2011 - 2014

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Manisa Celal Bayar Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMEDE ÖLÇME YAKLAŞIMLARI

EĞİTİM İSTATİSTİĞİ

Uzaktan Öğretim Seminer

Testler ve Ölçme

Ölçme Teorisi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel ve Sanatsal Araştırma Yöntemleri

Test Teorileri

Çağdaş Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri

Eğitim İstatistiği

Eğitim Araştırmalarında Bilgisayar Kullanımı ve Veri Analizi

Lisans

Lisans

SOSYAL BİLİMLERDE VERİ ANALİZİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

Makaleler

Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (17)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Problems And Solutions In Sentiment Analysis Of Texts From Different Historical/Literary Periods

AKYILDIZ M.

6.INTERNATIONAL CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENTIFIC RESEARCH, Fransa, 25 - 28 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Yapay Zeka ile Üretilen Soruların ve Madde Parametrelerinin MST Test Koşullarında Karşılaştırılması

BULUT G., AKYILDIZ M.

4th International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2024, 15 - 17 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Açıköğretim Sınavlarında Standart Belirleme Süreçlerinin Kullanımının Puanlayıcı Güvenirliği Bağlamında İncelenmesi

BARAN H., AKYILDIZ M.

3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2023, 20 - 23 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. MICRO-CREDENTIALING ROADMAP OF MOOCS THROUGH TEST EQUATING METHOD

AKYILDIZ M., MUŞTU YALDIZ D.

EDEN 2023 Annual Conference, İrlanda, 18 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Test Merkezli Standart Belirleme Yöntemlerinin Açıköğretim Sınavlarında Kullanılabilirliğinin İncelenmesi

Baran H., Akyıldız M.

5th International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.1278-1279, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. Çevrimiçi (Online) Ölçme ve Değerlendirmede Bireysel Farklılıklar

Bulut G., Akyıldız M.

5th International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.937-946, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

7. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Puanlayıcıların Açık Uçlu Soru Uygulamasına İlişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi

BOZ YÜKSEKDAĞ B., KARADAĞ N., AKYILDIZ M., İBİLEME A. İ.

IETC 2022 International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 26 - 27 Temmuz 2022, cilt.1, ss.14, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. An Investigation of Social Media Postings Regarding Measurement and Assessment Process in Emergency Remote Teaching Period

AKYILDIZ M., BARAN H.

1st International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2021, 22 - 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Multistage Testing ve Online Ölçme Değerlendirme İçin Kullanılması

BULUT G., AKYILDIZ M.

1st International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2021, 22 - 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Bifaktör Yapının Tek Boyutlu, Çok Boyutlu ve İkinci Dereceden Yapılarla Karşılaştırılması

Şahin M. D., AKYILDIZ M.

5. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Yönlendirmeye ve Biçimlendirmeye Dayalı Çok Aşamalı Bilgisayarlı Testlerde Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması

ŞAHİN M. D., AKYILDIZ M.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Bifaktör Yapının Tek boyutlu, Çok boyutlu ve İkinci Dereceden Doğrulayıcı Yapılarla Karşılaştırılması

ŞAHİN M. D., AKYILDIZ M.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Anadolu Üniversitesi İngilizce Yeterlilik Sınavının Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Olarak Uygulanması.

AKYILDIZ M., ŞAHİN M. D.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. Comparing Classic Test Theory and Item Response Theory Based Ability Estimates of a Large Scale Exam

KUMTEPE A. T., KARADAĞ N., AKYILDIZ M.

Uluslararası Eğitim Kongresi: Gelecek İçin Eğitim, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

17. Investigating the Dimensionality and Scalability of a Large Scale Exam by Means of Item Response Theory

AKYILDIZ M., Doğan Şahin M.

Uluslararası Eğitim Kongresi: Gelecek İçin Eğitim, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Açık Ve Uzaktan Öğretimde Ölçme Ve Değerlendirme Politikaları

AKYILDIZ M.

1 st International Congress on Distance Education and Educational Technology, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

19. Dimensionality and Scalability of a Large Scale Exam by Means of Item Response Theory

AKYILDIZ M., ŞAHİN M. D.

International Congress on Education for the Future:Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. Online Ölçme ve Değerlendirme Bireye Uyarlanmış Testlerde İmkanlar Ufuklar

AKYILDIZ M.

Akademik Bilişim Konferansı, Türkiye, 04 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

21. Academic procrastination behaviour of pre service teachers of Celal Bayar University

PALA A., AKYILDIZ M., Can B.

Third InternationalConference on Education & Educational Psychology, 19 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

22. Temel İstatistiksel Bilgiler ve Analizlerİleri İstatistiksel Bilgiler ve Analizler

AKYILDIZ M.

Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkiye, 16 Aralık - 23 Ekim 2010

2009

2009

23. Alternatif Öğretim Yöntem ve Teknikleri

AKYILDIZ M.

Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim, Türkiye, 13 - 17 Temmuz 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

24. Ölçme ve Değerlendirme Semineri

AKYILDIZ M.

Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Dairesi Ölçme ve Değerlendirme Semineri, Türkiye, 11 - 15 Ağustos 2008

2008

2008

25. Ölçme ve Değerlendirme

AKYILDIZ M.

Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Dairesi Ölçme ve Değerlendirme Semineri, Türkiye, 7 - 11 Temmuz 2008

2002

2002

26. İçerik Analizi ve Uygulamaları

Tavşancıl E., AKYILDIZ M.

12. Ulusal Psikoloji Kongresi, Türkiye, 09 Eylül 2002

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Tanzimattan 1950ye kadar Türk Romanının Dil ve Duygu Analizi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

(Proje Özeti) Creative Commons License
Bayrak Akyıldız H. (Yürütücü), Akyıldız M.

2016 - 2017

2016 - 2017

Açıköğretim Sistemi Öğrenen Destek Ortamı Olarak ePosta KullanımınınDeğerlendirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

OKUR M. R. (Yürütücü), UÇA GÜNEŞ E. P., USTA İ., KUŞ G., KARADAĞ N., AKYILDIZ M.

2016 - 2017

2016 - 2017

Açıköğretim Sistemi Öğrencilerinin Ders Materyali Kullanma Durumlarının Başarı Durumlarına Etkisinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

USTA İ., KARADAĞ N., AKYILDIZ M. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 84

h-indeksi (WOS): 3