Biyografi
I am an associate professor in the Department of Advertising and Public Relations at Faculty of Communication Sciences, Anadolu University. Prior to this, I worked as a graphic designer in the advertising industry. My research interests include online communities, visual communication, data privacy issues, computational social science, and emerging technology and consumer trends.
Eğitim Bilgileri
2009 - 2015
2009 - 2015Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Tüketici tarafından üretilen reklamlarda kaynak etkisi üzerine bi̇r değerlendirme
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
Reklamda kullanılan görsel metaforların reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisi
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Reklamcılık ve Tanıtım
İletişim Bilimleri
Medya ve İletişim Sistemleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2018 - 2023
2018 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2011 - 2018
2011 - 2018Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (4)
2025
20251. Twenty-five years of privacy in advertising: a bibliometric analysis and thematic review
Çınar N., Yahya A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Revealing the hidden: The effect of advertisement disclosure on heavy and light Instagram users’ influencer avoidance
Yahya A., Çınar N.
JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS
, sa.8, ss.1-29, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20233. Akıllı Telefondan Düşünümsel Bağ Koparma Ölçeği: Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Akarsu H., Çınar N.
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi , sa.65, ss.179-198, 2023 (TRDizin)
2023
20234. R ile Twitter Verisi Analizi: Veri Toplama, Sosyal Ağ Analizi ve Metin Analizi Aşamaları
ÇINAR N.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN, ART AND COMMUNICATION (TOJDAC) , cilt.13, sa.1, ss.193-224, 2023 (TRDizin)
2022
20225. Data Privacy in Digital Advertising Towards a Post-Third-Party Cookie Era
ÇINAR N., ATEŞ S.
PRIVACY
, ss.55-77, 2022 (SCI-Expanded, SSCI)
2018
20186. An evaluation of source effects in consumer generated ads
ÇINAR N.
COMMUNICATION & SOCIETY-SPAIN
, cilt.31, sa.1, ss.147-167, 2018 (ESCI, Scopus)
2016
20167. Understanding the Motives for Joining Ethnic Online Communities A Study of Turks in Norway
ÇINAR N.
Journal of Yasar University , cilt.11, sa.42, ss.67-76, 2016 (TRDizin)
2015
20158. Tüketicilerin yaşadıkları olumsuz satın alma deneyimlerine tepkileri intikam mı misilleme mi
ÇINAR N., UZTUĞ F.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.40-56, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Sosyal Ağ Analizi ile Kadın Cinayetlerindeki Politik Kutuplaşmayı Keşfetmek: Pınar Gültekin Cinayetinde Kutuplaşmalarda İlişkiler
Özbaş Anbarlı Z., Çınar N.
3. Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 12 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2021
20212. Transformation of web tracking technologies: Addressing the key challenges in data privacy
ÇINAR N.
Communication in the Millennium, 18th International Symposium (CIM2021), Erzurum, Türkiye, 26 Ekim 2021, ss.947-948, (Özet Bildiri)
2020
20203. Geleceğin Profesyonellerinin Yükselen Tüketici Trendlerine Yönelik Gelecek Öngürüleri: Cannes Future LionsYarışması Örneği
Çınar N.
3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication & Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2015
20154. An Evaluation of Source Effects in consumer Generated Ads
ÇINAR N.
Advances in Business-Related Scientific Research Conference ABSRC 2015, Roma, İtalya, 14 - 16 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2014
20145. The Effect of Visual Metaphors in Advertising on Ad Likeability
ÇINAR N.
The Asian Conference on Media and Mass Communication 2012, Osaka, Japonya, 13 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2012
20126. Understanding the Motives for Joining Ethnic Online Communities
ÇINAR N.
The Asian Conference on Media and Mass Communication 2012, Osaka, Japonya, 2 - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Reklamda Toplumsal Cinsiyet ve Femvertising
ÇINAR N.
Dijital Dünyada Reklamcılık ve Sinema, Başer Emrah, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.47-61, 2023
2023
20232. Digital Activism and Hashtag Feminism
ÇINAR N., GÖRGÜLÜ B.
International Academic Research and Reviews in Social, Human and Administrative Sciences, Batal Salih, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.103-120, 2023
2022
20223. Gelecekler Çalışmaları ve Öngörü Üzerine
ÇINAR N.
İletişim ve MedyaAlanında Uluslararası Araştırmalar XI, Dirik, Çiğdem, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.139-155, 2022
2022
20224. Data Privacy in Digital Advertising: Towards a Post-Third-Party Cookie Era
Çınar N., Ateş S.
Privacy: Algorithms and Society, Michael Filimowicz, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.55-77, 2022
2021
20215. Arama Motoru Pazarlaması ve Reklam Uygulamaları
Çınar N., Ayzit S. A.
Dijital Çağda Reklam, Dr. Öğr. Üyesi Serdar Yıldız, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.161-187, 2021
2021
20216. Aktif İzleyici Perspektifinden Kullanıcının Ürettiği İçerik ve Katılımcı İnternet
ÇINAR N.
A'dan Z'ye İletişim Çalışmaları-3, Topsümer Füsun, Çiftçi Hasan, Editör, İksad Yayınevi, ss.243-283, 2021
2020
20207. The Rise of Consumer Generated Content and its Transformative Effect on Advertising
Çınar N.
Reimagining Communication: Mediation, Michael Filimowicz,Veronika Tzankova, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.193-209, 2020
2020
20208. Halkla İlişkiler ve Sponsorluk
Çınar N., Yıldız S.
Pazarlama İletişimi, Mine Oyman, Bayram Zafer Erdoğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Eskişehir, ss.84-116, 2020
2019
20199. Sosyal Ağlarda Neler Oluyor? Sosyal Ağ Analizi ile Pazarlama İletişimi Araştırmaları
ÖZBAŞ ANBARLI Z., ÇINAR N.
İletişim Araştırmalarında Farklı Bakış Açıları, Şener Gülcan, Yıldız Serdar, Editör, Detay Yayıncılık, ss.37-56, 2019
2016
201610. Yeni Medya Ortamında Reklamcılığın Dönüşümü
ÇINAR N.
Reklam Kampanya Analizi, Yazıcı, Müjgan ve Çınar, Naim, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim yayını, Eskişehir, ss.166-187, 2016
2013
201311. Kurumsal İletişim Fonksiyonu
UZTUĞ F., ÇINAR N.
İşletme Fonskiyonları, Ürper, Yılmaz ve Besler, Senem, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.198-221, 2013
2013
201312. Reklam Yazarlığı ve Yaratıcılık
ÇINAR N., UZTUĞ F.
Reklamda Yaratıcılık ve Yazarlık, Yılmaz, R. Ayhan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.2-19, 2013
Desteklenen Projeler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam Ediyor
Göç Okulu Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
ÇELİK NORMAN S. (Yürütücü), ÇINAR N.
2013 - 2015
2013 - 2015Intensive Project EUTA Advertising Campaign Training for European Universities
ÇINAR N.
Sanatsal Etkinlik
Burslar
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorFulbright Akademik Araştırma Bursu
Fulbright Programı
2012 - 2012
2012 - 2012University of Graz International Summer School Seggau Full Scholarship
Üniversite
2012 - 2012
2012 - 2012