Doç. Dr. NAİM ÇINAR


İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Reklamcılık ve Tanıtım, İletişim Bilimleri, Medya ve İletişim Sistemleri

E-posta: naimcinar@anadolu.edu.tr
İş Telefonu: +90 222 335 0580 Dahili: 5773
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/naimcinar
Posta Adresi: Anadolu Üniversitesi İletilim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bloğu Kat:2, Oda no: E231

Metrikler

Yayın

26

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

62

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

41

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

14

Toplam Atıf Sayısı

73

Proje

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

I am an associate professor in the Department of Advertising and Public Relations at Faculty of Communication Sciences, Anadolu University. Prior to this, I worked as a graphic designer in the advertising industry. My research interests include online communities, visual communication, data privacy issues, computational social science, and emerging technology and consumer trends.

Eğitim Bilgileri

2009 - 2015

2009 - 2015

Doktora

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye

2004 - 2009

2004 - 2009

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli), Türkiye

1999 - 2004

1999 - 2004

Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Tüketici tarafından üretilen reklamlarda kaynak etkisi üzerine bi̇r değerlendirme

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Reklamda kullanılan görsel metaforların reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisi

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Reklamcılık ve Tanıtım

İletişim Bilimleri

Medya ve İletişim Sistemleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2018 - 2023

2018 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2011 - 2018

2011 - 2018

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Seminer

Tez

Uzmanlık Alan Dersi

Dijital Reklamcılıkta Teori ve Araştırma

Lisans

Lisans

International Projects

Advertising Project

Bitirme Projesi 1

Bitirme Projesi I

Advertising Project

Makaleler

Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

2. Transformation of web tracking technologies: Addressing the key challenges in data privacy

ÇINAR N.

Communication in the Millennium, 18th International Symposium (CIM2021), Erzurum, Türkiye, 26 Ekim 2021, ss.947-948, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Geleceğin Profesyonellerinin Yükselen Tüketici Trendlerine Yönelik Gelecek Öngürüleri: Cannes Future LionsYarışması Örneği

Çınar N.

3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication & Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 Nisan 2020, (Özet Bildiri)

2015

2015

4. An Evaluation of Source Effects in consumer Generated Ads

ÇINAR N.

Advances in Business-Related Scientific Research Conference ABSRC 2015, Roma, İtalya, 14 - 16 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

5. The Effect of Visual Metaphors in Advertising on Ad Likeability

ÇINAR N.

The Asian Conference on Media and Mass Communication 2012, Osaka, Japonya, 13 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

6. Understanding the Motives for Joining Ethnic Online Communities

ÇINAR N.

The Asian Conference on Media and Mass Communication 2012, Osaka, Japonya, 2 - 04 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Reklamda Toplumsal Cinsiyet ve Femvertising

ÇINAR N.

Dijital Dünyada Reklamcılık ve Sinema, Başer Emrah, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.47-61, 2023

2023

2023

2. Digital Activism and Hashtag Feminism

ÇINAR N., GÖRGÜLÜ B.

International Academic Research and Reviews in Social, Human and Administrative Sciences, Batal Salih, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.103-120, 2023

2022

2022

3. Gelecekler Çalışmaları ve Öngörü Üzerine

ÇINAR N.

İletişim ve MedyaAlanında Uluslararası Araştırmalar XI, Dirik, Çiğdem, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.139-155, 2022

2022

2022

4. Data Privacy in Digital Advertising: Towards a Post-Third-Party Cookie Era

Çınar N., Ateş S.

Privacy: Algorithms and Society, Michael Filimowicz, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.55-77, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

5. Arama Motoru Pazarlaması ve Reklam Uygulamaları

Çınar N., Ayzit S. A.

Dijital Çağda Reklam, Dr. Öğr. Üyesi Serdar Yıldız, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.161-187, 2021 Creative Commons License

2021

2021

6. Aktif İzleyici Perspektifinden Kullanıcının Ürettiği İçerik ve Katılımcı İnternet

ÇINAR N.

A'dan Z'ye İletişim Çalışmaları-3, Topsümer Füsun, Çiftçi Hasan, Editör, İksad Yayınevi, ss.243-283, 2021

2020

2020

7. The Rise of Consumer Generated Content and its Transformative Effect on Advertising

Çınar N.

Reimagining Communication: Mediation, Michael Filimowicz,Veronika Tzankova, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.193-209, 2020 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

8. Halkla İlişkiler ve Sponsorluk

Çınar N., Yıldız S.

Pazarlama İletişimi, Mine Oyman, Bayram Zafer Erdoğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Eskişehir, ss.84-116, 2020 Creative Commons License

2019

2019

9. Sosyal Ağlarda Neler Oluyor? Sosyal Ağ Analizi ile Pazarlama İletişimi Araştırmaları

ÖZBAŞ ANBARLI Z., ÇINAR N.

İletişim Araştırmalarında Farklı Bakış Açıları, Şener Gülcan, Yıldız Serdar, Editör, Detay Yayıncılık, ss.37-56, 2019

2016

2016

10. Yeni Medya Ortamında Reklamcılığın Dönüşümü

ÇINAR N.

Reklam Kampanya Analizi, Yazıcı, Müjgan ve Çınar, Naim, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim yayını, Eskişehir, ss.166-187, 2016

2013

2013

11. Kurumsal İletişim Fonksiyonu

UZTUĞ F., ÇINAR N.

İşletme Fonskiyonları, Ürper, Yılmaz ve Besler, Senem, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.198-221, 2013

2013

2013

12. Reklam Yazarlığı ve Yaratıcılık

ÇINAR N., UZTUĞ F.

Reklamda Yaratıcılık ve Yazarlık, Yılmaz, R. Ayhan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.2-19, 2013

Desteklenen Projeler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Göç Okulu ProjesiSürdürülebilir Kalkınma

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

ÇELİK NORMAN S. (Yürütücü), ÇINAR N.

Sanatsal Etkinlik



Burslar

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Fulbright Akademik Araştırma Bursu

Fulbright Programı

2012 - 2012

2012 - 2012

University of Graz International Summer School Seggau Full Scholarship

Üniversite

2012 - 2012

2012 - 2012

University of Bergen PhD Summer Research School Full Grant

Üniversite

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2