­

Prof. Dr. ONUR KURT


ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

Metrikler

Yayın

102

Atıf (WoS)

111

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

150

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

1353

H-İndeks (Scholar)

21

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

14

Proje

14

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2006

2001 - 2006

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2006

2006

Doktora

Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin gömülü öğretimle sunulmasının etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)

2001

2001

Yüksek Lisans

Zihin özürlü çocuk annnelerinin aile özelliklerine ilişkin algılamaları ile çeşitli ailesel değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Tek Denekli Araştırma Yöntemleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Orta ve İleri Derecede Yetersizliği Olan Çocukların Öğretimi

Otizmi Klinik Ortamlarda Tanıma

Uygulamalı Davranış Analizi Temel İlkeleri

OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ

Otizmde uygulamalı Davranış Analizi Uygulamaları I

Tek Denekli Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Özel Gereksinimli Bireyler ve Bakım Hizmetleri

Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

İleri Derecede Otizmli Bireylerin eğitimi

Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Depremden Korunmanın Öğretiminde Güç Kartı Stratejisinin Etkililiği

KUTLU M., BERK S., CEVHER Z., KURT O.

33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

OTİZMLİ BİREYLERE DEPREMDEN KORUNMANIN ÖĞRETİMİNDE VİDEO MODELLE ÖĞRETİMİN ETKİLİLİĞİ

Kurt O., Cevher Z., Kutlu M.

3. ULUSLARARASI AFET VE DİRENÇLİLİK KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

AFETLERDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI DENEYİMLERCRISIS MANAGEMENT FOR INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS IN DISASTERS AND EMERGENCIES: INTERNATIONAL EXPERIENCES

KURNAZ E., KURT O.

International Disaster and Resilience Congress (idRc 2019), Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2019, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

Otizmli Çocuklarda Uyku Sorunları ve Öneriler

Cevher Z., Öz Alkoyak H., Kurt O.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Teaching Emergency and Disaster Survival Skills to Individuals with Developmental Disabilities

KUTLU M., KURT O.

International Academic Conferences 7th RSEP International Social Sciences Conference, 1 - 04 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

A Comparision of Discrete Trial Teaching With and Without Gestures/Signs in Teaching Following İnstructions to Children With Autism

Cevher Z., Kurt O.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Yetiştirme Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Otizmli Bireylere Yabancı Kişilerin Kaçırma Girişimlerinden Korunma Becerisinin Öğretiminde Sosyal Öykülerin Etkililiği

KURT O., KUTLU M.

1 st lnternational SymposiumonSocial Sciences and Educational Research, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Otizmli bireylere çok basamaklı talep etme becerisinin öğretiminde dokunmatik ekranlı konuşma üreten cihaz kullanımının etkililiği

GENÇ TOSUN D., KURT O.

27. Uluslar arası katılımlı ulusal özel eğitim kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Otizmli Bireylere Karşılıklı Konuşma Sırasında Kullanılan Ortak Dikkat Davranışlarının Öğretimi

KURNAZ E., KURT O.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 Ekim - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.116, (Özet Bildiri)

2017

2017

Nesne göstererek ortak dikkat başlatmanın otizmli çocuklara öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği

Tuncel E., KURT O.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongres, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

A COMPARISON OF DISCRETE TRIAL TEACHING WITH AND WITHOUT GESTURES/SIGNS IN TEACHING FOLLOWING INSTRUCTIONS TO CHILDREN WITH AUTISM

CEVHER Z., KURT O.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Yetiştirme Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

A Comparison of Social Stories with and without Video Modeling for Abduction-Prevention Skills to Children with Autism.

KUTLU M., KURT O.

Erpa International Congresses on Education 2017, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Teaching self protection skills to individuals with disabilties: A review of the literature

KUTLU M., KURT O.

ERPA International Congresses on Education 2017, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Bir Alternatif ve Destekleyici İletişim Mobil Uygulaması: DOKUN KONUŞ

KURT O., GENÇ TOSUN D.

3. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Konya, Türkiye, 30 Mart - 02 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Tablet based Speech Generating System for Children with Autism

GENÇ TOSUN D., KURT O.

3rd International Conference on Humanity and Social Sciences (ICHSS 2016), Roma, İtalya, 14 - 16 Temmuz 2016

2016

2016

Teaching multi step requesting by using ipad based speech generating device to two children with autism

GENÇ TOSUN D., KURT O.

International conference on new horizons in education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016

2016

2016

Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için konuşma üreten cihazlar

GENÇ TOSUN D., KURT O.

International Conference on effective leadership and management in inclusive schools: teacher training and vocational education arts and sports, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016

2016

2016

ERken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar

KURT O., AKSOY V., KARASU N.

UDEMKO 3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

2016

2016

Erken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar

AKSOY V., KARASU N., KURT O.

3.Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Otizmli çocuklarda konuşma üreten cihaz olarak kullanılan taşınabilir elektronik cihazların etkisinin incelenmesi

GENÇ TOSUN D., KURT O.

3. Uluslararası katılımlı ulusal disiplinlerarası erken çocuklukta müdahale kongresi UDEMKO, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

2016

2016

Social Story Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder A Meta Analysis

KUTLU M., KURT O.

WEI International Academic Conference in Barcelona, Barcelona, İspanya, 7 - 09 Mart 2016

2014

2014

The power of mother delivered video modeling intervention

KURT O., FATMA B.

The Association for Behavior Analysis International’s 2014 Autism Conference, 21 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

The effectiveness of mother delivered video modeling on teaching play skills to children with autism

FATMA B., KURT O.

International Conference for Autism, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

A comparison of simultaneous prompting procedure with high and low treatment

KURT O., GENÇ TOSUN D., TEKİN İFTAR E.

The Association for Behavior Analysis International’s 2013, 06 Aralık 2013, (Özet Bildiri)

2009

2009

A comparison for response prompting procedures in teaching conversation skills to children with autism

AKMANOĞLU N., KURT O., Kapan A.

International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 Temmuz 2009

2003

2003

Dergi İnceleme Çalışması

AKSOY F., KURT O., AKMANOĞLU N., ODLUYURT S., YÜCESOY ÖZKAN Ş.

13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi

BOZKURT F., KURT O., YÜCESOY ÖZKAN Ş., Yıldırım S., AKMANOĞLU N.

13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2003

2003

Erken özel eğitim programları ve uygulama biçimleri (Early intervention programs and application types).

ÇOLAK A., ACAR Ç., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.

OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.61-75, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2002

2002

Otistik iki çocuğun göstermiş olduğu problem davranışların işlevsel analizi

KURT O., ÇOLAK A., ERBAŞ D.

12.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002, (Özet Bildiri)

2002

2002

Special education teachers’ opinions and suggestions about teaching competencies of teacher candidates during practicums

ÇOLAK A., ACAR Ç., KURT O., ACAR G.

28th Annual ABA (Association for Behavior Analysis) Convention, Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)

2001

2001

Instructive Feedback: Can Students Learn Extra Information Which Are Not Directly Taught?

TEKİN İFTAR E., Acar G., ACAR Ç., KURT O., ODLUYURT S.

Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

Davranış arttırma ve azaltma yöntemleri

KURT O.

Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, E. Tekin-İftar, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.41-70, 2018

2018

2018

Sosyal geçerlik

KURT O.

Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, E. Tekin-İftar, Editör, Anı Yayıncılık, ss.373-400, 2018

2018

2018

Uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli

KURT O.

Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, E. Tekin-İftar, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.329-348, 2018

2018

2018

Doğal Öğretim Yönemleri

KURT O.

0-6 Yaş Arası Down Sendromu Çocuklar ve Eğitimleri: Aileler ve Eğitimciler İçin Kaynak Kitap, Batu, Emine Sema, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.296-315, 2018

2017

2017

Kurumda bilişsel gelişimi destekleme

SUBAŞI YURTÇU A. B., KURT O.

3-6 Yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek, Burcu ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, Editör, Açıköğetim Fakültesi, Eskişehir, ss.22-42, 2017

2017

2017

Ailelerle İşbirliği

KURT O.

Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul öncesi öğrenciler (0-6 Yaş) ve özellikleri, Arzu Özen, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.158-176, 2017

2017

2017

Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim hizmetleri

BATU E. S., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., YANARDAĞ M., AKMANOĞLU N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., TOĞRAM B., et al.

Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okulöncesi Öğrenciler (0-6 Yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar için), Arzu Özen, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-22, 2017

2017

2017

6-12 Yaş Çocuklarının Yararlanacakları Eğitim Ortamları

KURT O.

6-12 Yaş öğrencilere kurumda akademik alanlarda destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-19, 2017

2017

2017

Davranış Problemleriyle Başa Çıkma ve Uygun Davranışları Artırma

KURT O.

6-12 Yaş öğrencilere kurumda akademik alanlarda destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.40-59, 2017

2017

2017

Kurumda özbakım becerilerini destekleme

KURT O., SUBAŞI YURTÇU A. B., DİKEN Ö., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÖZEN A., YANARDAĞ M., et al.

3-6 YAS ÖGRENCILERE KURUMDAGELISIMSEL DESTEK(Egtmcler/Uzmanlar Içn), Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.144-163, 2017

2017

2017

3-6 Yaş Arası Çocukların Gelişimini Desteklemek İçin Kullanılan Öğretim Uygulamaları

KURT O.

3-6 Yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek, Burcu ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-21, 2017

2017

2017

Zihinsel Yetersizlik

KURT O.

Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri, E. Sema Batu, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.40-55, 2017

2017

2017

6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi

KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞEN T.

6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.132-154, 2017

2016

2016

Yetersizlik türleri I

KURT O.

Özel gereksinimli bireyler ve bakım hizmetleri, TEKİN-İFTAR,ELİF, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları., Eskişehir, ss.22-45, 2016

2016

2016

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri

KURT O.

Otizm spektrum bozukluğu ve bilimsel dayanaklı uygulamalar, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık., Ankara, ss.77-116, 2016

2012

2012

Sosyal geçerlik

KURT O.

Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, İFTAR-TELİN, ELİF, Editör, Türk Psikologlar Derneği Yayınları., Ankara, ss.375-401, 2012

2012

2012

Davranış arttırma ve azaltma yöntemleri

KURT O.

Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, Elif Tekin-İftar, Editör, Türk Psikologlar Derneği Yayınları., Ankara, ss.375-401, 2012

2012

2012

Uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli

KURT O.

Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, TEKİN-İFTAR, ELİF, Editör, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, ss.329-349, 2012

Desteklenen Projeler

2019 - 2019

2019 - 2019

Hyogo-Turley Earthquake Preparedness Project

Diğer Uluslararası Fon Programları

KURT O.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 149

h-indeksi (WOS): 7