Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin gömülü öğretimle sunulmasının etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2001
2001Yüksek Lisans
Zihin özürlü çocuk annnelerinin aile özelliklerine ilişkin algılamaları ile çeşitli ailesel değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
Makaleler
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (6)
Scopus (15)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Using an adapted picture exchange communication systems protocol for teaching children with autism spectrum disorder to make requests via a speech generating device: preliminary findings
GENÇ TOSUN D., KURT O., Pektas-Karabekir E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Effectiveness of video modeling in teaching earthquake and postearthquake evacuation safety skills for children with autism
KURT O., CEVHER Z., Kutlu M.
JOURNAL OF APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS
, cilt.57, sa.2, ss.331-340, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Teaching Children with Autism Spectrum Disorder to Answer Questions Using an iPad-Based Speech-Generating Device
GENÇ TOSUN D., KURT O., CEVHER Z., Gregori E. V.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.53, sa.9, ss.3724-3739, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20234. A Comparison of Social Stories with and without Video Modeling in Teaching How to Respond to Lures of Strangers to Children with Autism
Kutlu M., KURT O.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, sa.2, ss.307-322, 2023 (ESCI, TRDizin)
2022
20225. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Cinselliği ve Cinsel Eğitimine Bütüncül Bir Bakış
Erbaş E., KURT O.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.53, ss.1-16, 2022 (TRDizin)
2019
20196. Effectiveness of Social Stories in Teaching Abduction-Prevention Skills to Children with Autism
KURT O., KUTLU M.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.49, sa.9, ss.3807-3818, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
20197. ENGELLİ BİREYLERE ERİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ VE AĞ ANALİZ YÖNTEMİNİN KULLANIMI; ESKİŞEHİR ÖRNEĞİ
TÜN M., PEKKAN E., KURT O., UYGUÇGİL H.
Eskişehir Türk dünyası uygulama ve araştırma merkezi halk sağlığı dergisi (Online) , cilt.4, sa.2, ss.90-106, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20198. A Comparison Between Multiple and Single Presentation of Social Stories for Children with Autism Spectrum Disorder
TALAS S., KURT O.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.199, ss.297-319, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
20179. Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yabancı kişilerden korunma becerilerinin öğretimine ilişkin araştırmaların incelenmesi
KUTLU M., KURT O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.1350-1368, 2017 (TRDizin)
2017
201710. Effects of Video Modeling on the Instructional Efficiency of Simultaneous Prompting Among Preschoolers with Autism Spectrum Disorder
Genc-Tosun D., KURT O.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.52, sa.3, ss.291-304, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201711. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kapsamlı Uygulamalar
KURT O., SUBAŞI YURTÇU A. B.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.7, ss.155, 2017 (TRDizin)
2017
201712. Teaching multi-step requesting to children with autism spectrum disorder using systematic instruction and a speech-generating device
GENÇ TOSUN D., KURT O.
AUGMENTATIVE AND ALTERNATIVE COMMUNICATION
, cilt.33, sa.4, ss.213-223, 2017 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2017
201713. A Review of the Use of New Generation Speech Generating Devices by Individuals with Autism
GENÇ TOSUN D., KURT O.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.125-147, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201614. Effectiveness of Video Modeling Provided by Mothers in Teaching Play Skills to Children with Autism
Besler F., KURT O.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.1, ss.209-230, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201515. Comparison of simultaneous prompting and constant time delay procedures in teaching children with autism the responses to questions about personal information
AKMANOĞLU N., KURT O., Kapan A.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.15, sa.3, ss.723-737, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201416. Otizm spektrum bozukluğu ve video modelle öğretim
GENÇ TOSUN D., KURT O.
Özel Eğitim Dergisi
, cilt.15, ss.37-49, 2014 (ESCI, TRDizin)
2014
201417. Autism Spectrum Disorder and Video Modeling
GENÇ TOSUN D., KURT O.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.15, sa.3, ss.37-50, 2014 (ESCI, TRDizin)
2011
201118. A Comparison of Discrete Trial Teaching with and without Gestures/Signs in Teaching Receptive Language Skills to Children with Autism
Kurt O.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.3, ss.1436-1444, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200919. IMPROVING CLASSROOM LEARNING: THE EFFECTIVENESS OF TIME DELAY WITHIN THE TEACCH APPROACH
KURT O., Parsons C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.24, sa.3, ss.173-185, 2009 (ESCI, Scopus)
2008
200820. A Comparison of Constant Time Delay and Simultaneous Prompting Within Embedded Instruction on Teaching Leisure Skills to Children With Autism
KURT O., TEKİN İFTAR E.
TOPICS IN EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.53-64, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200821. Enhancing instructional efficiency through generalization and instructive feedback
TEKİN İFTAR E., KURT O., Gazi A.
International Journal of Special Education
, cilt.28, ss.147-158, 2008 (Scopus)
2008
200822. ENHANCING INSTRUCTIONAL EFFICIENCY THROUGH GENERALIZATION AND INSTRUCTIVE FEEDBACK: A SINGLE-SUBJECT STUDY WITH CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION
TEKİN İFTAR E., KURT O., Acar G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.147-158, 2008 (ESCI, Scopus)
2003
200323. The Effects of Simultaneous Prompting on Teaching Expressive Identification of Objects: An instructive feedback study
TEKİN İFTAR E., Acar G., KURT O.
International Journal of Disability, Development and Education
, cilt.50, sa.2, ss.149-167, 2003 (Scopus)
2003
200324. The effects of simultaneous prompting on teaching expressivelly identifying the objects An instructive feedback study
TEKİN İFTAR E., Gazi A., KURT O.
International Journal of Disability, Development and Education , cilt.50, ss.149-167, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200325. The effects of simultaneous prompting on teaching expressively identifying the objects An instructive feedback study
TEKİN İFTAR E., Gazi A., KURT O.
International Journal of Disability, Development and Education , cilt.50, sa.2, ss.149-167, 2003 (Hakemli Dergi)
2001
200126. Using constant time delay to teach leisure skills to children with developmental disabilities
TEKİN İFTAR E., Gönül K. İ., BİRKAN B., Ayten U., Yıldırım S., KURT O.
Mexican Journal of Behavior Analysis , cilt.27, ss.337-362, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Otizmli Çocuklara Deprem ve Deprem Sonrası Tahliye Güvenliği Becerilerinin Öğretiminde Video Modelle Öğretimin Etkililiği
KURT O., CEVHER Z., KUTLU M.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Afet ve Acil Durumlarında Özel Gereksinimli Bireyler: “I Learn And Get Beyond My Limits (Öğreniyorum Ve Sınırlarımı Aşıyorum) Erasmus + Projesi”
KURT O., KURNAZ E., CEVHER Z., ÇAVUŞOĞLU T.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Depremden Korunmanın Öğretiminde Güç Kartı Stratejisinin Etkililiği
KUTLU M., BERK S., CEVHER Z., KURT O.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2021
20214. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DEPREME HAZIR MI? TÜRKİYE İÇİN BİR DURUM VE GEREKSİNİM TESPİT ÇALIŞMASI ARE INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS READY FOR EARTHQUAKES? A STUDY ON CURRENT STATUS AND NEED DETECTION FOR TURKEY
KURT O., TÜN M., KURNAZ E., ÇAVUŞOĞLU T.
3. AFET VE DİRENÇLİLİK KONGRESİ IDRC 2021, Ankara, Türkiye, 05 Ekim 2021, cilt.1, ss.39-40, (Özet Bildiri)
2021
20215. OTİZMLİ BİREYLERE DEPREMDEN KORUNMANIN ÖĞRETİMİNDE VİDEO MODELLE ÖĞRETİMİN ETKİLİLİĞİ
Kurt O., Cevher Z., Kutlu M.
3. ULUSLARARASI AFET VE DİRENÇLİLİK KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
20196. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DEPREME HAZIR MI? TÜRKİYE İÇİN BİR DURUM VE GEREKSİNİM TESPİT ÇALIŞMASIARE THE INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS READY FOR EARTHQUAKES? A SITUATION AND NEEDS ASSESSMENT STUDY FOR TURKEY
KURT O., TÜN M., KURNAZ E., ÇAVUŞOĞLU T.
International Disaster and Resilience Congress (idRc 2019), 26 - 28 Haziran 2019, cilt.1, (Özet Bildiri)
2019
20197. AFETLERDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI DENEYİMLERCRISIS MANAGEMENT FOR INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS IN DISASTERS AND EMERGENCIES: INTERNATIONAL EXPERIENCES
KURNAZ E., KURT O.
International Disaster and Resilience Congress (idRc 2019), Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2019, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20188. Otizmli Çocuklarda Uyku Sorunları ve Öneriler
Cevher Z., Öz Alkoyak H., Kurt O.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Teaching Emergency and Disaster Survival Skills to Individuals with Developmental Disabilities
KUTLU M., KURT O.
International Academic Conferences 7th RSEP International Social Sciences Conference, 1 - 04 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARA İŞLEVSEL İLETİŞİM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE DOKUNMATİK EKRANLI KONUŞMA ÜRETEN CİHAZ KULLANIMININ ETKİLİLİĞİ
GENÇ TOSUN D., KURT O., CEVHER Z.
2. ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (ICECI 2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. A Comparision of Discrete Trial Teaching With and Without Gestures/Signs in Teaching Following İnstructions to Children With Autism
Cevher Z., Kurt O.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Yetiştirme Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Otizmli Bireylere Yabancı Kişilerin Kaçırma Girişimlerinden Korunma Becerisinin Öğretiminde Sosyal Öykülerin Etkililiği
KURT O., KUTLU M.
1 st lnternational SymposiumonSocial Sciences and Educational Research, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Otizmli bireylere çok basamaklı talep etme becerisinin öğretiminde dokunmatik ekranlı konuşma üreten cihaz kullanımının etkililiği
GENÇ TOSUN D., KURT O.
27. Uluslar arası katılımlı ulusal özel eğitim kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Otizmli Bireylere Karşılıklı Konuşma Sırasında Kullanılan Ortak Dikkat Davranışlarının Öğretimi
KURNAZ E., KURT O.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 Ekim - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.116, (Özet Bildiri)
2017
201715. Nesne göstererek ortak dikkat başlatmanın otizmli çocuklara öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
Tuncel E., KURT O.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongres, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. OTİZMLİ ÇOCUKLARA YÖNERGE İZLEMENİN ÖĞRETİMİNDE SÖZEL YÖNERGELERİN JEST/İŞARETLERE DAYALI GÖRSEL DESTEKLE SUNULDUĞU VE YALNIZ SUNULDUĞU AYRIK DENEMELERLE ÖĞRETİMİN KARŞILAŞTIRILMASI
CEVHER Z., KURT O.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. A COMPARISON OF DISCRETE TRIAL TEACHING WITH AND WITHOUT GESTURES/SIGNS IN TEACHING FOLLOWING INSTRUCTIONS TO CHILDREN WITH AUTISM
CEVHER Z., KURT O.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Yetiştirme Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. A Comparison of Social Stories with and without Video Modeling for Abduction-Prevention Skills to Children with Autism.
KUTLU M., KURT O.
Erpa International Congresses on Education 2017, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Teaching self protection skills to individuals with disabilties: A review of the literature
KUTLU M., KURT O.
ERPA International Congresses on Education 2017, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Bir Alternatif ve Destekleyici İletişim Mobil Uygulaması: DOKUN KONUŞ
KURT O., GENÇ TOSUN D.
3. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Konya, Türkiye, 30 Mart - 02 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201621. Tablet based Speech Generating System for Children with Autism
GENÇ TOSUN D., KURT O.
3rd International Conference on Humanity and Social Sciences (ICHSS 2016), Roma, İtalya, 14 - 16 Temmuz 2016
2016
201622. Teaching multi step requesting by using ipad based speech generating device to two children with autism
GENÇ TOSUN D., KURT O.
International conference on new horizons in education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016
2016
201623. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için konuşma üreten cihazlar
GENÇ TOSUN D., KURT O.
International Conference on effective leadership and management in inclusive schools: teacher training and vocational education arts and sports, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016
2016
201624. ERken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar
KURT O., AKSOY V., KARASU N.
UDEMKO 3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
2016
201625. Erken Çocuklukta Müdahale Otizm Spektrum Bozukluğu Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar
AKSOY V., KARASU N., KURT O.
3.Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Otizmli çocuklarda konuşma üreten cihaz olarak kullanılan taşınabilir elektronik cihazların etkisinin incelenmesi
GENÇ TOSUN D., KURT O.
3. Uluslararası katılımlı ulusal disiplinlerarası erken çocuklukta müdahale kongresi UDEMKO, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
2016
201627. Social Story Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder A Meta Analysis
KUTLU M., KURT O.
WEI International Academic Conference in Barcelona, Barcelona, İspanya, 7 - 09 Mart 2016
2014
201428. The power of mother delivered video modeling intervention
KURT O., FATMA B.
The Association for Behavior Analysis International’s 2014 Autism Conference, 21 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201429. The effectiveness of mother delivered video modeling on teaching play skills to children with autism
FATMA B., KURT O.
International Conference for Autism, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201430. Otizmde Denver Erken Müdahale Modeli ODEM Early Start Denver Model ESDM ne ilişkin çalışmaların betimsel analizi
DİKEN İ. H., KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
2013
201331. A comparison of simultaneous prompting procedure with high and low treatment
KURT O., GENÇ TOSUN D., TEKİN İFTAR E.
The Association for Behavior Analysis International’s 2013, 06 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
2011
201132. Initiation of an early and intensive behavioral intervention program for children with autism in Turkey
Kırcaali İftar G., KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
ABAI Sixth International Conference, 24 - 26 Kasım 2011
2009
200933. OÇİDEP Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı
KIRCAALİ İFTAR G., GÜLEÇ ASLAN Y., KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009
2009
200934. A comparison for response prompting procedures in teaching conversation skills to children with autism
AKMANOĞLU N., KURT O., Kapan A.
International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 Temmuz 2009
2009
200935. Initiation of an intensive behavioral intervention program OCIDEP for children with ASD in Turkey
KIRCAALİ İFTAR G., KURT O., GÜLEÇ ASLAN Y., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
Third Annual Autism Conference, 6 - 08 Şubat 2009
2007
200736. Otistik özellik gösteren çocuklara kişisel bilgilerine ilişkin soruların yanıtlarının öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimle eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Akmanoğlu N., Kurt O., Kapan A.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2006
200637. Zihin özürlü çocuklara boyama becerisinin öğretiminde aşamalı yardım ve uyaran silikleştirmesi yönteminin etkililiği.
ACAR Ç., Acar G., KURT O.
16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2003
200338. Dergi İnceleme Çalışması
AKSOY F., KURT O., AKMANOĞLU N., ODLUYURT S., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
200339. Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi
BOZKURT F., KURT O., YÜCESOY ÖZKAN Ş., Yıldırım S., AKMANOĞLU N.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
200340. Gelişimsel geriliği olan çocukların gelişim düzeylerini belirleme ve desteklemeyle ilgili bir örnek çalışma
ACAR Ç., ÇOLAK A., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.
13.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Özet Bildiri)
2003
200341. Erken özel eğitim programları ve uygulama biçimleri (Early intervention programs and application types).
ÇOLAK A., ACAR Ç., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.
OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.61-75, (Tam Metin Bildiri)
2003
200342. Gelişimsel geriliği olan çocukların gelişim düzeylerini belirleme ve desteklemeyle ilgili bir örnek çalışma (Determining and supporting developmental levels of children with developmental delays: An example study).
ACAR Ç., ÇOLAK A., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.
OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.76-96, (Tam Metin Bildiri)
2002
200243. Özel eğitim öğretmenlerinin öğretmen adaylarının uygulama derslerindeki yeterliklerine ilişkin görüş ve önerileri.
ÇOLAK A., ACAR Ç., Acar G., KURT O.
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002, (Özet Bildiri)
2002
200244. Otistik iki çocuğun göstermiş olduğu problem davranışların işlevsel analizi
KURT O., ÇOLAK A., ERBAŞ D.
12.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002, (Özet Bildiri)
2002
200245. Special education teachers’ opinions and suggestions about teaching competencies of teacher candidates during practicums
ÇOLAK A., ACAR Ç., KURT O., ACAR G.
28th Annual ABA (Association for Behavior Analysis) Convention, Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
2001
200146. Instructive Feedback: Can Students Learn Extra Information Which Are Not Directly Taught?
TEKİN İFTAR E., Acar G., ACAR Ç., KURT O., ODLUYURT S.
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Küçük Otizmliler İçin Erken Başlangıç Denver Modeli
ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., KURT O.
Alpaslan Otizm Vakfı, 2024
2022
20222. VB-MAPP SÖZEL DAVRANIŞ AŞAMALARI DEĞERLENDİRME VE YERLEŞTİRME PROGRAMI KILAVUZ
GÜLEÇ ASLAN Y., KURT O., GÜRGÜR H.
Alpaslan Otizm Vakfı Yayınları, 2022
2021
20213. Özel Gereksinimli Bireyler Depreme Hazır mı? Türkiye için Bir Durum ve Gereksinim Tespit Çalışması
KURT O., TÜN M., KURNAZ E., ÇAVUŞOĞLU T.
Alpaslan Yayınevi, Sakarya, 2021
2021
20214. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DEPREME HAZIR MI? TÜRKİYE İÇİN BİR DURUM VE GEREKSİNİM TESPİT ÇALIŞMASI
ÇAVUŞOĞLU T., KURNAZ E., TÜN M., KURT O.
Alpaslan Otizm Vakfı Yayınları, Sakarya, 2021
2019
20195. OÇİDEP Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I
İFTAR G. S., KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
Anı Yayıncılık., Ankara, 2019
2018
20186. Davranış arttırma ve azaltma yöntemleri
KURT O.
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, E. Tekin-İftar, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.41-70, 2018
2018
20187. Sosyal geçerlik
KURT O.
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, E. Tekin-İftar, Editör, Anı Yayıncılık, ss.373-400, 2018
2018
20188. Uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli
KURT O.
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, E. Tekin-İftar, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.329-348, 2018
2018
20189. Doğal Öğretim Yönemleri
KURT O.
0-6 Yaş Arası Down Sendromu Çocuklar ve Eğitimleri: Aileler ve Eğitimciler İçin Kaynak Kitap, Batu, Emine Sema, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.296-315, 2018
2017
201710. Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
Özen A., Odluyurt S., Yanardağ M., Akmanoğlu N., Acar Ç., Kurt O., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
2017
201711. Kurumda bilişsel gelişimi destekleme
SUBAŞI YURTÇU A. B., KURT O.
3-6 Yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek, Burcu ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, Editör, Açıköğetim Fakültesi, Eskişehir, ss.22-42, 2017
2017
201712. Ailelerle İşbirliği
KURT O.
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul öncesi öğrenciler (0-6 Yaş) ve özellikleri, Arzu Özen, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.158-176, 2017
2017
201713. Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim hizmetleri
BATU E. S., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., YANARDAĞ M., AKMANOĞLU N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., TOĞRAM B., et al.
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okulöncesi Öğrenciler (0-6 Yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar için), Arzu Özen, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-22, 2017
2017
201714. 6-12 Yaş Çocuklarının Yararlanacakları Eğitim Ortamları
KURT O.
6-12 Yaş öğrencilere kurumda akademik alanlarda destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-19, 2017
2017
201715. Davranış Problemleriyle Başa Çıkma ve Uygun Davranışları Artırma
KURT O.
6-12 Yaş öğrencilere kurumda akademik alanlarda destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.40-59, 2017
2017
201716. Kurumda özbakım becerilerini destekleme
KURT O., SUBAŞI YURTÇU A. B., DİKEN Ö., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÖZEN A., YANARDAĞ M., et al.
3-6 YAS ÖGRENCILERE KURUMDAGELISIMSEL DESTEK(Egtmcler/Uzmanlar Içn), Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.144-163, 2017
2017
201717. 3-6 Yaş Arası Çocukların Gelişimini Desteklemek İçin Kullanılan Öğretim Uygulamaları
KURT O.
3-6 Yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek, Burcu ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-21, 2017
2017
201718. Zihinsel Yetersizlik
KURT O.
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri, E. Sema Batu, Editör, Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.40-55, 2017
2017
201719. 6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞEN T.
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.132-154, 2017
2016
201620. OÇİDEP Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II
İFTAR G. S., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., KURT O.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2016
2016
201621. Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı II
Kırcaali-İftar G., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., KURT O.
Anı Yayıncılık, 2016
2016
201622. Yetersizlik türleri I
KURT O.
Özel gereksinimli bireyler ve bakım hizmetleri, TEKİN-İFTAR,ELİF, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları., Eskişehir, ss.22-45, 2016
2016
201623. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri
KURT O.
Otizm spektrum bozukluğu ve bilimsel dayanaklı uygulamalar, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık., Ankara, ss.77-116, 2016
2014
201424. Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I
Kırcaali İftar G., KURT O., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.
Anı Yayıncılık, 2014
2014
201425. Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II
Kırcaali İftar G., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., KURT O.
Anı Yayıncılık, 2014
2012
201226. Sosyal geçerlik
KURT O.
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, İFTAR-TELİN, ELİF, Editör, Türk Psikologlar Derneği Yayınları., Ankara, ss.375-401, 2012
2012
201227. Davranış arttırma ve azaltma yöntemleri
KURT O.
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, Elif Tekin-İftar, Editör, Türk Psikologlar Derneği Yayınları., Ankara, ss.375-401, 2012
2012
201228. Uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli
KURT O.
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, TEKİN-İFTAR, ELİF, Editör, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, ss.329-349, 2012
Desteklenen Projeler
Devam Ediyor
Devam EdiyorGelişimsel geriliği olan çocuklara boş zaman etkinliklerinin öğretimi
KURT O., DÜZKANTAR A.
Devam Ediyor
Devam EdiyorNesne ismi öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği Bir Çoklu Örnekler Uygulaması
KURT O.
2020 - 2023
2020 - 2023I Learn And Beyond My Limits
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Cevher Z., Kurt O., Kurnaz E., Çavuşoğlu T., Tün M.
2018 - 2020
2018 - 2020Özel Gereksinimli Bireyler Depreme Hazır mı? Türkiye İçin Bir Durum ve Gereksinim Tespit Çalışması
ÇAVUŞOĞLU T., KURT O. (Yürütücü), KURNAZ E.
2019 - 2019
2019 - 2019Hyogo-Turley Earthquake Preparedness Project
Diğer Uluslararası Fon Programları
KURT O.
2017 - 2019
2017 - 2019Konuşma Üreten Cihazın Otizmli Bir Çocuğa İletişim Becerilerinin Öğretimindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O. (Yürütücü), GENÇ TOSUN D., KURNAZ E.
2017 - 2017
2017 - 2017Otizmli bireylere yabancı kişilerin kaçırma girişimlerinden korunma becerisinin öğretiminde sosyal öykülerin etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O.
2016 - 2017
2016 - 2017Otizmli Çocuklara Yönerge İzlemenin Öğretiminde Sözel Yönergelerin Jest/İşaretlere Dayalı Görsel Destekle Sunulduğu ve Yalnız Sunulduğu Ayrık Denemelerle Öğretimin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
CEVHER Z., KURT O. (Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Tablet bilgisayar tabanlı alternatif ve destekleyici iletişim uygulamasının otizm spektrum bozukluğu olan bireylere iletişim becerilerinin öğretiminde etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O. (Yürütücü), GENÇ TOSUN D.
2014 - 2017
2014 - 2017Otistik Özellikler Gösteren Bireylere Sosyal Öykülerin Tekli Sunumuyla Çoklu Sunumunun Etkililik Ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O. (Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERE SOSYAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE SOSYAL ÖYKÜLERİN YALNIZ SUNUMU İLE VİDEO MODELLE BİRLİKTE SUNUMUNUN KARŞILAŞTIRILMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O. (Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016Otizm Spektrum Bozukluğu Olan BireylereYabancı Kişilerden Korunma Becerilerin Öğretiminde SosyalÖykülerin Yalnız Sunumu ile Video Modelle Birlikte Sunulmasının Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Anneler tarafından sunulan video modelle öğretimin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların beceri öğrenmelerine etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O. (Yürütücü)
2011 - 2012
2011 - 2012Yüksek ve düşük uygulama güvenirliğiyle sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
GENÇ TOSUN D., KURT O.