Articles Published in Other Journals
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Yeni Nesil Matematik Problemlerine İlişkin Metaforik Algıları
Journal of Computer and Education Research
, vol.11, no.22, pp.1062-1088, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
How do Mentor Teachers Implement Mathematical Tasks?: The Perspective of Preservice Mathematics Teachers
International e-Journal of Educational Studies
, vol.7, no.15, pp.844-858, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Improving Turkish beginning mathematics teachers instruction: Using five practices to maintain cognitively demanding tasks
Journal of Pedagogical Sociology and Psychology
, vol.5, no.3, pp.89-111, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Should I Learn Division Algorithm?: An Investigation of Elementary Students’ Solution Strategies on Division with Remainder (DWR) Problems
Should I learn division algorithm? An investigation of elementary school students’ solution strategies on division with remainder (DWR) problems
, vol.10, pp.273-292, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Alternatif Bir Kakuro Oyunu ile Doğal Sayıların Çarpanları Konusunun Öğretimi: Çarpanlar Oyunu
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.7, no.4, pp.1437-1451, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Suriye Uyruklu Öğrencilerin Problem Çözme Sürecinde Kullandıkları Bilişsel Ve Üst Bilişsel Stratejilerin İncelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.63, pp.141-166, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİNEER CEBİRDERSİNDE İLKEL SATIR İŞLEMLERİ KULLANILANPROBLEMLERDEKİ HATALARI
Route Educational and Social Science Journal
, vol.4, no.2, pp.167-176, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Göreve Yeni Başlayan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Zorluklar
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.13, no.36, pp.130-152, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Üstün Yetenekli İkinci Sınıf Öğrencilerinin Ölçme Öğrenme Alanına Yönelik Problemlere Ürettikleri Çözümlerin Bilişsel Karmaşıklık Düzeylerinin İncelenmesi
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Turkey, 19 May 2021
Matematik Eğitiminde İlişkilendirme Üzerine Bir Metasentez Çalışması
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Turkey, 19 May 2021
Üstün Yetenekli 4. Sınıf Öğrencilerinin Çok Çözümlü Matematik Problemlerine Ürettikleri Stratejilerin İncelenmesi
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Turkey, 19 May 2021
Danışman Öğretmenlerin Uyguladıkları Matematiksel Görevlerin Öğretmen Adaylarının Perspektifinden İncelenmesi
VII. International Eurasian Educational Research Congress- ONLINE, Eskişehir, Turkey, 10 - 13 September 2020
The Effect of a Collaborative Professional Development on Questioning Skills of Two Novice Mathematics Teachers
ICMI Study 25 TEACHERS OF MATHEMATICS WORKING AND LEARNING IN COLLABORATIVE GROUPS, Lizbon, Portugal, 3 - 07 February 2020
The Investigation of Two Beginning Middle School Mathematics Teachers” Professional Development: The Framework of Five Practices
4. Uluslararas Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 26 - 28 September 2019
Matematik öğretmeni adaylarının görevlerin bilişsel istem düzeylerini belirleme becerilerinin incelenmesi
International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Afyon, Turkey, 23 - 25 March 2018
PROSPECTIVE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS UNDERSTANDING OF LINEAR RELATIONSHIPS
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, Konya, Turkey, 12 - 14 May 2016, pp.107
A Teacher Perspective on Using Model Eliciting Tasks
3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Greece, 11 - 13 September 2015
Prospective Middle School Teachers Perspectives about Model Eliciting Tasks
3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Greece, 11 - 13 September 2015
Mesleğinin İlk Yıllarındaki Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Görüşleri 11 14 Eylül 2014 Adana Türkiye sözlü bildiri olarak sunulmuştur
11. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 11 - 14 September 2014
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılarla İşlemler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri
Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 24 - 26 April 2014
Books & Book Chapters
Matematik Dersi Öğretim Programlarında Matematiksel İlişkilendirme
in: Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Prof. Dr. Abdulkadir Erdoğan, Editor, Nobel, Ankara, pp.349-384, 2023
Uzaktan Matematik Eğitimine Öğretmen Rol, beklenti ve Yeterlikleri
in: Uzaktan Matematik Eğitimi, Aksoy, Nuri Can; Taştepe, Mehtap, Editor, Vizetek, Ankara, pp.111-124, 2022
Problem Çözme
in: Lise matematik öğretimi, Zuhal yılmaz; Savaş Baştürk; Hülya Kılıç, Editor, nobel, İstanbul, pp.122-143, 2017
İskenderiye Okulu: Euclid
in: Matematik Tarihi: Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editor, Nobel, Ankara, pp.141-212, 2017