Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Eğitim ve Özel Eğitimde Söylem Analizine Bakış

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere ev içigüvenlik becerilerinin öğretimi: Karma araştırma

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Uluslararası Katılımlı, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019

INITIAL DATA OF SUPPORTS INTENSITY SCALE FOR ADULTS INTURKISH VERSION: SIS - A TR

143. AAIDD Annual Meeting: KnowledgeTranslation: Power Through Research, Policy and Practice, St.Paul, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Haziran 2019

Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimleri.

VIth International Eurasian Educational Research Congress. EJERCONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019

Özel eğitimde aile savunuculuğunu ele alan nitel araştırmalara bir bakış

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018

Okul çağında kaynaştırma eğitimi

Prof. Dr. Hıfzı Özcan 7.Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Şubat 2018

An evaluation of an internet based family education program.

3rd. International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT) (3. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Öğrenme Teknolojisi Kongresi), Atina, Yunanistan, 17 - 19 Kasım 2017

Zihin yetersizliği olan çocuklara madeni para tanıma becerisinin öğretiminde eş zamanlı öğretim yönteminin etkililiği

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (2nd. International Contemporary Education Research Congress), Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017

Alanyazın taraması: İnsansı robot uygulamasıyla sosyal beceri öğretimi.

27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017

Özel eğitimde materyal geliştirme ve uygulamadan örnekler.

7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Sakarya, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017

Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri

International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde devam ettikleri ortama ilişkin ilk izlenimleri

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Türkiye de geçmişten günümüze özel eğitim öğretmeni yetiştirme

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne babaların yaşam deneyimlerine derinlemesine bakış

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Türkiye de otizm spektrum bozukluğu

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş bireylere Word belgesine yazı yazma ve çıktı alma becerisinin öğretiminde ipucunun giderek arttırılması yönteminin etkililiği

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Zihin engelliler öğretmen adaylarının yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Özel eğitim alanında lisansüstü düzeyde gerçekleştirilen nitel araştırmaların incelenmesi

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016

Özel eğitimde mentorluk

Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014

First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and qualitative results

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012

First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Quantitative Results

1st International Early Childhood Intervention Conference and EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012

First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012

First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 8 - 11 Eylül 2012

Primary school pre service teachers towards individuals with special needs in Turkey

Shanghai International Conference on Social Science-SICSS, Şanghay, Çin, 14 - 17 Ağustos 2012

Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması

International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012

First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011

An investigation of description and intervention efforts of social competence characteristics of a mainstreamed primary classroom

The 10th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, British Columbia, Kanada, 8 - 10 Ekim 2009

Opinions of teacher candidates who are observers in inclusive settings about inclusion and social skill teaching

ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008 Sürdürülebilir Kalkınma

ürkiye’de özel eğitim araştırmaları (1982-2001)

11.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 16 - 19 Kasım 2001, ss.9-16 Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmen adaylarının benzeşim ortamında öğretim yapma sürecindeki video kayıtlarına dayalı olarak kendi performanslarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Kitap & Kitap Bölümleri

KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ORTAM DÜZENLEME VE MATERYAL KULLANIMI

ÖZEL EĞİTİMDE KAVRAM ÖĞRETİMİ, Avcıoğlu, Hasan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.59-92, 2021

SOSYAL YETERLİK ve SOSYAL BECERİ

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİM, Acar, Çimen, Sani Bozkurt, Sunagül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-50, 2021

Okulöncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama

Kaynaştırmada Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı Destek Personelin El Kitabı, Yasemin Ergenekon, Editör, Ayrıntı Basımevi, Eskişehir, ss.157-177, 2019

Sosyal ve duygusal gelişim

Çocuk Gelişiminde Normal ve Atipik Gelişim, Cavkaytar, Atilla, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.104-137, 2019

Kapsayıcı eğitim ve geçiş sürecinin planlanması.

Kapsayıcı eğitim özel eğitimde bütünleştirme., Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.155-180, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Okul öncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama

Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.157-177, 2019

Özel eğitim alanı, kaynaştırma, bütünleştirme/ kapsayıcı eğitim, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP).

Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.17-35, 2019

Çocuklarda sosyal etkileşim ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi.

Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı.., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.81-96, 2019

Kaynaştırma ortamlarında tipik gelişen akranlar ve rolleri

Kaynaştırma ortamında uygulamalar., Batu, Emine Sema, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.107-139, 2019

Farklı öğretim kademelerinde kapsayıcı eğitim uygulamaları.

Kapsayıcı eğitim: Özel eğitimde bütünleştirme, Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.207-230, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler

Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül, Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.39-97, 2018

İş yaşamında gerekli olan beceriler ve kazandırılması

Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.19-77, 2018

Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler.

Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve Öğretmenler için), Vuran, Sezgin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-300, 2018

İşe yerleştirme öncesinde iş koçunun rol ve sorumlulukları

Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.101-145, 2018

Doğrudan öğretim

Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.99-136, 2018

Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim

0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: Aileler ve eğitimciler için kaynak kitap, Batu, Emine Sema, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.121-143, 2018

Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler

Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için öğretmen adayları ve öğretmenler için., Vuran, Sezgin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.273-300, 2017

Otizm spektrum bozukluğunu anlamak

Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.9-21, 2016

Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler

Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, ss.35-50, 2016

Otizm spektrum bozukluğunu anlamak

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.95-124, 2016

Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016

Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.22-58, 2016

Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016

Kaynaştırma ve iş birliği

Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.41-53, 2014

Okuma: Sözcük tanıma

Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs, Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.113-140, 2014

Kaynaştırma ortamlarında bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP)

Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.55-83, 2014

Sosyal yeterlik ve yaşam sorumluluğu alma becerileri

Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs. Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.316-340, 2014

Yasal düzenlemeler, yönetim yapısı ve denetim

Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması projesi (DESÖP), Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü., Ankara, ss.21-72, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim

0 6 yaş Arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: A ileler ve eğitimciler için kaynak kitap., Batu, Emine Sema, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.157-184, 2009
Metrikler

Yayın

139

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

15

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

22

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

13

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları