Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (3)
7. Bağımsız yaşama güvenli bir adım: Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için güvenlik becerileri.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.295-320, 2019 (TRDizin)
12. OSB olan bir gence sahip annenin serbest zaman etkinliklerini içeren etkinlik çizelgesini hazırlaması ve öğretimini sunması
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.10, sa.2, ss.207-220, 2018 (Hakemli Dergi)
16. Studies on Defining and Improving Social Competence Characteristics in an Elementary School Inclusive Classroom
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.33-53, 2013 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
88
5. ERKEN MÜDAHALEDE GÜNCEL KONULAR: Erken Çocuklukta Müdahaleye Kapsayıcı Bir Bakış
7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi «Erken Müdahalede 3N: Ne, Nerede ve Nasıl?, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
6. Özel eğitimde serbest zaman becerileri: Sistematik derleme
Uluslararası Eğitim Kongresi EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
9. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere ev içigüvenlik becerilerinin öğretimi: Karma araştırma
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Uluslararası Katılımlı, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
11. Training on home safety skills for parents of children with Autism Spectrum Disorder (CBM: Applied Research).
ABAI.10th. International Conference, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Eylül 2019
12. INITIAL DATA OF SUPPORTS INTENSITY SCALE FOR ADULTS INTURKISH VERSION: SIS - A TR
143. AAIDD Annual Meeting: KnowledgeTranslation: Power Through Research, Policy and Practice, St.Paul, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
13. Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimleri.
VIth International Eurasian Educational Research Congress. EJERCONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, sa.25189, (Özet Bildiri)
14. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
16. Okul çağında kaynaştırma eğitimi
Prof. Dr. Hıfzı Özcan 7.Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
19. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerin yaşam deneyimlerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi: Meta sentez çalışması.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
20. Hafif düzey zihin yetersizliği olan çocuklara mont giyme becerisinin öğretiminde video modelin etkililiği.
27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
23. Zihin engelliler öğretmenliği programı öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları” dersine ve gözlem yaptıkları kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
24. Vaka çalışması Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuğu olan bir anneye etkinlik çizelgeleriyle öğretim sunmanın öğretimi
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
25. Otizm spektrum bozukluğu olan kardeşe sahip bireylere ilişkin alanyazında yer alan nitel araştırmaların incelenmesi
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
26. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin istihdamına yönelik yapılan nitel araştırmaların incelenmesi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
29. Case study Teaching providing training with activity schedule to the mother who has a child with autism spectrum disorder
3rd International Conference on Human and Social Sciences-ICHSS 2016, Roma, İtalya, 14 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
30. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
31. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
32. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne babaların yaşam deneyimlerine derinlemesine bakış
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
33. Zihin engelliler öğretmen adaylarının yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
34. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İlk İzlenimleri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
35. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İzlenimleri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
36. Özel eğitim alanında lisansüstü düzeyde gerçekleştirilen nitel araştırmaların incelenmesi
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
37. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde devam ettikleri ortama ilişkin ilk izlenimler
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
38. Türkiye de geçmişten günümüze özel eğitim öğretmeni yetiştirme
XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
39. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
41. Türkiye de otizm spektrum bozukluğu
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
42. Öğretmen Adaylarının Benzeşim Ortamında Öğretim Yapma Sürecindeki Video Kayıtlarına Dayalı Olarak Kendi Performanslarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
XVIII AMSAMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
43. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
44. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
45. Özel eğitimde mentorluk
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
59. Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
60. PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
61. Okulöncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ve katıldıkları okulöncesi eğitimde kaynaştırma eğitimi hizmet içi eğitim programına ilişkin görüşleri
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
83. ürkiye’de özel eğitim araştırmaları (1982-2001)
11.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 16 - 19 Kasım 2001, ss.9-16, (Tam Metin Bildiri)
85. Zihin özürlü çocuklarla çalışan öğretmenlerin zihin özürlü çocukların okuma-yazma öğrenmelerine ilişkin görüşleri(Opinions of teachers working with children with mental retardation about literacy development)
I. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
87. Öğretmen adaylarının benzeşim ortamında öğretim yapma sürecindeki video kayıtlarına dayalı olarak kendi performanslarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
88. Özel eğitim alanında gerçekleştirilen eylem araştırmalarının incelenmesi.
24.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
37
1. Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi ve Aile
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, ÇİFCİ TEKİNARSLAN İLKNUR, ÖNCÜL NURAY, Editör, Eğiten, Ankara, ss.289-331, 2024
3. Ev içi güvenlik
GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERDE GÜVENLİK BECERİLERİ, Güneş Özler, Naime, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.51-80, 2023
6. KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ORTAM DÜZENLEME VE MATERYAL KULLANIMI
ÖZEL EĞİTİMDE KAVRAM ÖĞRETİMİ, Avcıoğlu, Hasan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.59-92, 2021
7. SOSYAL YETERLİK ve SOSYAL BECERİ
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİM, Acar, Çimen, Sani Bozkurt, Sunagül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-50, 2021
9. Kapsayıcı eğitim ve geçiş sürecinin planlanması.
Kapsayıcı eğitim özel eğitimde bütünleştirme., Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.155-180, 2019
10. Farklı öğretim kademelerinde kapsayıcı eğitim uygulamaları.
Kapsayıcı eğitim: Özel eğitimde bütünleştirme, Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.207-230, 2019
11. Okul öncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.157-177, 2019
12. Çocuklarda sosyal etkileşim ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi.
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı.., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.81-96, 2019
13. Özel eğitim alanı, kaynaştırma, bütünleştirme/ kapsayıcı eğitim, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP).
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.17-35, 2019
14. Okulöncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Kaynaştırmada Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı Destek Personelin El Kitabı, Yasemin Ergenekon, Editör, Ayrıntı Basımevi, Eskişehir, ss.157-177, 2019
16. Kaynaştırma ortamlarında tipik gelişen akranlar ve rolleri
Kaynaştırma ortamında uygulamalar., Batu, Emine Sema, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.107-139, 2019
17. İşe yerleştirme öncesinde iş koçunun rol ve sorumlulukları
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.101-145, 2018
18. Doğrudan öğretim
Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.99-136, 2018
19. İş yaşamında gerekli olan beceriler ve kazandırılması
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.19-77, 2018
20. Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim
0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: Aileler ve eğitimciler için kaynak kitap, Batu, Emine Sema, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.121-143, 2018
21. Sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler
Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül, Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.39-97, 2018
22. Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve Öğretmenler için), Vuran, Sezgin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-300, 2018
23. Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için öğretmen adayları ve öğretmenler için., Vuran, Sezgin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.273-300, 2017
24. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.22-58, 2016
25. Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.9-21, 2016
26. Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.95-124, 2016
27. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016
28. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler
Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, ss.35-50, 2016
29. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016
30. Otizm Spektrum Bozuklukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test (Ön test-Son Test) Yöntemiyle Değerlendirilmesi
Otizm Spektrum Bozukluğu, Atilla Cavkaytar, Editör, HTC, Ankara, ss.325-382, 2015
31. Kaynaştırma ortamlarında bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP)
Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.55-83, 2014
32. Sosyal yeterlik ve yaşam sorumluluğu alma becerileri
Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs. Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.316-340, 2014
33. Kaynaştırma ve iş birliği
Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.41-53, 2014
34. Okuma: Sözcük tanıma
Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs, Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.113-140, 2014
36. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2009
37. Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim
0 6 yaş Arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: A ileler ve eğitimciler için kaynak kitap., Batu, Emine Sema, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.157-184, 2009
Metrikler
Yayın (WoS)
7
Yayın (Scopus)
7
Atıf (WoS)
56
H-İndeks (WoS)
4
Atıf (Scopus)
24
H-İndeks (Scopus)
3
Atıf (Scholar)
1032
H-İndeks (Scholar)
15
Atıf (TrDizin)
35
H-İndeks (TrDizin)
4
Atıf (Sobiad)
44
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
55
Proje
17
Tez Danışmanlığı
7