Doç. Dr. AYSUN ÇOLAK


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Özel, Etik, Aile Çalışmaları


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Özel Eğitim, Zihin Engelliler Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Eğitimde Yaratıcı Drama


Yayınlardaki İsimler: Aysun Çolak, Çolak Aysun, Çolak A, Aysun Colak, Colak Aysun, Colak A

Metrikler

Yayın

150

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

56

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

24

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

1032

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

36

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

47

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

56

Toplam Atıf Sayısı

195

Proje

17

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2007

2001 - 2007

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1992 - 1996

1992 - 1996

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)

2001

2001

Yüksek Lisans

Zihin özürlü çocuklar ilköğretim okulu ve mesleki eğitim merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma-yazma öğrenmeleri hakkındaki görüş ve önerileri Sürdürülebilir Kalkınma

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Özel Eğitim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Eğitimde Yaratıcı Drama

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2022 - 2025

2022 - 2025

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2010 - 2016

2010 - 2016

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

NİTEL VERİ ANALİZİ

SEMİNER

ÖZEL EĞİTİMDE EYLEM ARAŞTIRMALARI

UZMANLIK ALAN DERSİ

TEZ

DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI Sürdürülebilir Kalkınma

TEZ ÖNERİSİ

ZİHİN ENGELLİLERİN SOSYAL YETERLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Nitel Araştırma Yöntemleri

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

UZMANLIK ALAN DERSİ

SEMİNER

AKADEMİK BECERİLERİN ÖĞRETİMİ

TEZ

DÖNEM PROJESİ

ÖZEL EĞİTİM OKULLARI DENEYİMİ Sürdürülebilir Kalkınma

BİLİM ETİĞİ

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Sürdürülebilir Kalkınma

ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Lisans

Lisans

Eylem Araştırmaları

Özel Eğitimde Güncel Gelişmeler

ÖZEL EĞİTİMDE MESLEK ETİĞİ

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Sürdürülebilir Kalkınma

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ZİHİN ENG. İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM Sürdürülebilir Kalkınma

ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

ÖZEL EĞİTİMDE SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ

ZİHİNSEL YETERSİZLİKLERDE DİSİPLİNLERARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI

ZİHİNSEL YETERSİZLİKTE ÖĞRETİM UYARLAMALARI

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI

Z.E. İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI I

Z.E. İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI II

İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA

KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ Sürdürülebilir Kalkınma

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I

ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ

ÖZEL EĞİTİM Sürdürülebilir Kalkınma

ZİHİN ENGELLİLERE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

ZİH. ENG. ÖĞRETİMİ İÇİN ÖLÇÜ ARACI HAZIRLAMA VE PER. DÜZ. BELİRLEME

ÖĞR. ZİHİN ENG. OKUL. DERS PLANI GELİŞTİRME

ZİHİN ENG. PERFORMANS DÜZEYİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇÜ ARAÇ. MAT. GELİŞTİRME

ZİHİN ENG.DERS PLANINA YÖNELİK ÖĞRT. MATERYALİ GELİŞTİRME

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI

ZİHİN ENG. PER. DÜZ. BEL. YÖN. ÖLÇ. ARAÇ. MAT. GELİŞTİRME

ZİHİN ENG. ÖĞR. İ. ÖLÇÜ ARACI HAZ. PLAN DÜZ. BELİRLEME

ÖĞRETİM UYGULAMASI-II

ÖĞRETİM UYGULAMASI-I

ÖĞRT. ZİH. ENG. İŞE YERLEŞTİRME VE İZLEME

ZİHİN ENGELLİLERE KAVRAM VE BECERİ ÖĞRETİMİ

ÖĞR. ZİHİN ENG. OKUL. DERS P. GELİŞTİRME

BİREYSEL FARKLILIKLAR VE PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR

Ön Lisans

Ön Lisans

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ

Makaleler

Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Improvement of reading and writing skills in an inclusive education class with in-class assistance

ALTIN D., ÇOLAK A., CAVKAYTAR A.

ERPA Congresses on Education 2025, Mersin, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Erken müdahalede aile çalışmalarının yansımaları: Eğitimcilere ve uzmanlara ipuçları.

Çolak A.

UDEMKO 2025. 8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi. , Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, ss.68-70, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Öğretmen mi Araştırmacı mı? Sınıfta Neler Oluyor?

ÇOLAK A.

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.458-461, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Özel eğitim ilkokulu serbest etkinlikler dersine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerine dayalı durum çalışması.

TÜRKER KAYA T., ÇOLAK A.

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 Ekim 2024, ss.989-993, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

5. Öğretmen Yetiştirmede Eylem Araştırması: Kuram ve Uygulama Arasında Köprü Kurmak

ÇOLAK A., TOPRAK Ö. F.

34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.466-469, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. ERKEN MÜDAHALEDE GÜNCEL KONULAR: Erken Çocuklukta Müdahaleye Kapsayıcı Bir Bakış

ÇOLAK A.

7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi «Erken Müdahalede 3N: Ne, Nerede ve Nasıl?, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Özel eğitimde serbest zaman becerileri: Sistematik derleme

ÇOLAK A., Türker Kaya T.

Uluslararası Eğitim Kongresi EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Eğitim ve Özel Eğitimde Söylem Analizine Bakış

ŞAHİN S., ÇOLAK A.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Özel Eğitimde Çalışan Alan İçi ve Alan Dışı Özel Eğitim Öğretmenlerinin Mesleki Yetkinlik ve Sosyal Destek Alma Düzeyinin İncelenmesi

AĞRI K., ÇOLAK A.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

11. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere ev içigüvenlik becerilerinin öğretimi: Karma araştırma

ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Uluslararası Katılımlı, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. INITIAL DATA OF SUPPORTS INTENSITY SCALE FOR ADULTS INTURKISH VERSION: SIS - A TR

CAVKAYTAR A., BATU E. S., ERGENEKON Y., KAYA Ö., ÇOLAK A., ARTAR T. M., et al.

143. AAIDD Annual Meeting: KnowledgeTranslation: Power Through Research, Policy and Practice, St.Paul, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimleri.

TOPRAK Ö. F., ÇOLAK A.

VIth International Eurasian Educational Research Congress. EJERCONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, sa.25189, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

15. Özel eğitimde aile savunuculuğunu ele alan nitel araştırmalara bir bakış

ERGİN G., ÇOLAK A.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Okul çağında kaynaştırma eğitimi

ÇOLAK A.

Prof. Dr. Hıfzı Özcan 7.Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Şubat 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. An evaluation of an internet based family education program.

ÖZDEMİR O., ÇOLAK A.

3rd. International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT) (3. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Öğrenme Teknolojisi Kongresi), Atina, Yunanistan, 17 - 19 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Zihin yetersizliği olan çocuklara madeni para tanıma becerisinin öğretiminde eş zamanlı öğretim yönteminin etkililiği

AĞRI K., ÇOLAK A.

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (2nd. International Contemporary Education Research Congress), Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Hafif düzey zihin yetersizliği olan çocuklara mont giyme becerisinin öğretiminde video modelin etkililiği.

GÖNÜLDAŞ H., ÇOLAK A.

27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Alanyazın taraması: İnsansı robot uygulamasıyla sosyal beceri öğretimi.

DOĞAN S., ÇOLAK A.

27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Özel eğitimde materyal geliştirme ve uygulamadan örnekler.

ÇOLAK A., YASSIBAŞ U.

7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Sakarya, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Ulusal ve uluslararası alanyazında yer alan zihin yetersizliği olan bireylere ilişkin nitel çalışmalar

DOĞAN S., ÇOLAK A.

26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin istihdamına yönelik yapılan nitel araştırmaların incelenmesi

ARTAR T. M., ÇOLAK A.

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Case study Teaching providing training with activity schedule to the mother who has a child with autism spectrum disorder

DALGIN EYİİP Ö., ERGENEKON Y., ÇOLAK A.

3rd International Conference on Human and Social Sciences-ICHSS 2016, Roma, İtalya, 14 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri

YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne babaların yaşam deneyimlerine derinlemesine bakış

YASSIBAŞ U., ÇOLAK A.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

36. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

37. Türkiye de otizm spektrum bozukluğu

ÇOLAK A.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

38. Zihin engelliler öğretmen adaylarının yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi

YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

39. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

41. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş bireylere Word belgesine yazı yazma ve çıktı alma becerisinin öğretiminde ipucunun giderek arttırılması yönteminin etkililiği

UYSAL H., ÇOLAK A.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

43. Türkiye de geçmişten günümüze özel eğitim öğretmeni yetiştirme

ÇOLAK A., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ACAR Ç.

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

44. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İlk İzlenimleri

ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

45. Özel eğitim alanında lisansüstü düzeyde gerçekleştirilen nitel araştırmaların incelenmesi

ŞAHİN C. H., YASSIBAŞ U., ÇOLAK A.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

46. Özel eğitimde mentorluk

ÇOLAK A.

Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

47. Okul öncesi öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açılarının belirlenmesi

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

52. Sınıf öğretmeni adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açıları

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

53. First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results

Diken İ. H., Arıkan A., Çolak A., Aksoy F., Çelik S., Tomris G.

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

54. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

55. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Quantitative Results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference and EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

56. Primary school pre service teachers towards individuals with special needs in Turkey

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

Shanghai International Conference on Social Science-SICSS, Şanghay, Çin, 14 - 17 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

57. Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

59. Başarıya İlk Adım (BİA) Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu: Türkiye Uygulaması.

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

I. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 01 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

64. First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2009

2009

65. An investigation of description and intervention efforts of social competence characteristics of a mainstreamed primary classroom

ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.

The 10th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, British Columbia, Kanada, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

66. Opinions of teacher candidates who are observers in inclusive settings about inclusion and social skill teaching

ÇOLAK A., VURAN S.

ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

69. Sınıf öğretmenlerin kaynaştırma ve özel gereksinimli öğrencilere ilişkin görüş ve önerileri

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

71. İlköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin kaynaştırmaya ve sosyal beceri öğretimine ilişkin görüşleri

VURAN S., ÇOLAK A.

17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

2003

2003

77. İlköğretim düzeyinde kaynaştırma sınıflarındaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal konumları

VURAN S., ÇOLAK A.

13.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Özet Bildiri)

2003

2003

79. Erken özel eğitim programları ve uygulama biçimleri (Early intervention programs and application types).

ÇOLAK A., ACAR Ç., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.

OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.61-75, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2002

2002

82. Otistik iki çocuğun göstermiş olduğu problem davranışların işlevsel analizi

KURT O., ÇOLAK A., ERBAŞ D.

12.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002, (Özet Bildiri)

2002

2002

83. Special education teachers’ opinions and suggestions about teaching competencies of teacher candidates during practicums

ÇOLAK A., ACAR Ç., KURT O., ACAR G.

28th Annual ABA (Association for Behavior Analysis) Convention, Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)

2001

2001

84. ürkiye’de özel eğitim araştırmaları (1982-2001)

ERİPEK S. N., ÇOLAK A., YÜCESOY ÖZKAN Ş.

11.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 16 - 19 Kasım 2001, ss.9-16, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

88. Öğretmen adaylarının benzeşim ortamında öğretim yapma sürecindeki video kayıtlarına dayalı olarak kendi performanslarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.

ÇOLAK A., ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., GÜRGÖR F. G.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

89. Özel eğitim alanında gerçekleştirilen eylem araştırmalarının incelenmesi.

ŞAHİN C. H., GÜVEN D., KAYA A., ÇOLAK A.

24.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2024

2024

1. Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi ve Aile

ÇOLAK A.

Özel Eğitimde Aile Eğitimi, ÇİFCİ TEKİNARSLAN İLKNUR, ÖNCÜL NURAY, Editör, Eğiten, Ankara, ss.289-331, 2024

2023

2023

2. Engelliler İçin Dijital Ortamlarda Tasarım

KABAKÇI YURDAKUL I., ÇOLAK A.

ENGELLİLİK VE ERİŞİLEBİLİR TASARIM, Cavkaytar, Atilla Ergenekon, Yasemin, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.102-141, 2023

2023

2023

3. Özel eğitim aktörlerinde etik ve etik davranışlar

ÇOLAK A.

Eğitimde etik konular, Ayvaz Reis, Zerrin, Editör, İÜC Yayınevi, İstanbul, ss.60-73, 2023

2023

2023

4. Ev içi güvenlik

ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERDE GÜVENLİK BECERİLERİ, Güneş Özler, Naime, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.51-80, 2023

2021

2021

6. KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ORTAM DÜZENLEME VE MATERYAL KULLANIMI

ÇOLAK A.

ÖZEL EĞİTİMDE KAVRAM ÖĞRETİMİ, Avcıoğlu, Hasan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.59-92, 2021

2021

2021

7. Replikli Öğretim

BOZKUŞ GENÇ G., ACAR Ç., KUTLU M., OLÇAY S., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÇELİK S., et al.

Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Acar Çimen, Sani-Bozkurt Sunagül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-223, 2021

2021

2021

8. SOSYAL YETERLİK ve SOSYAL BECERİ

ÇOLAK A.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİM, Acar, Çimen, Sani Bozkurt, Sunagül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-50, 2021

2019

2019

10. Kaynaştırma ortamlarında tipik gelişen akranlar ve rolleri

ÇOLAK A.

Kaynaştırma ortamında uygulamalar., Batu, Emine Sema, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.107-139, 2019

2019

2019

11. Okul öncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama

Çolak A., Acar Ç., Ergenekon Y., Cavkaytar A.

Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.157-177, 2019

2019

2019

12. Çocuklarda sosyal etkileşim ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi.

ÇOLAK A.

Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı.., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.81-96, 2019

2019

2019

13. Özel eğitim alanı, kaynaştırma, bütünleştirme/ kapsayıcı eğitim, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP).

ÇOLAK A.

Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.17-35, 2019

2019

2019

14. Okulöncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama

Çolak A., Acar Ç., Ergenekon Y., Cavkaytar A.

Kaynaştırmada Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı Destek Personelin El Kitabı, Yasemin Ergenekon, Editör, Ayrıntı Basımevi, Eskişehir, ss.157-177, 2019

2019

2019

15. Sosyal ve duygusal gelişim

ÇOLAK A.

Çocuk Gelişiminde Normal ve Atipik Gelişim, Cavkaytar, Atilla, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.104-137, 2019

2019

2019

16. Kapsayıcı eğitim ve geçiş sürecinin planlanması.

ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.

Kapsayıcı eğitim özel eğitimde bütünleştirme., Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.155-180, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

17. Farklı öğretim kademelerinde kapsayıcı eğitim uygulamaları.

ÇOLAK A.

Kapsayıcı eğitim: Özel eğitimde bütünleştirme, Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.207-230, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

18. Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler.

ÇOLAK A.

Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve Öğretmenler için), Vuran, Sezgin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-300, 2018

2018

2018

19. İşe yerleştirme öncesinde iş koçunun rol ve sorumlulukları

Ergenekon Y., Çolak A., Kaya Ö., Acar Ç.

Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.101-145, 2018

2018

2018

20. Doğrudan öğretim

ÇOLAK A.

Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.99-136, 2018

2018

2018

21. İş yaşamında gerekli olan beceriler ve kazandırılması

Ergenekon Y., Çolak A., Kaya Ö., Acar Ç.

Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.19-77, 2018

2018

2018

22. Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim

ÇOLAK A.

0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: Aileler ve eğitimciler için kaynak kitap, Batu, Emine Sema, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.121-143, 2018

2018

2018

23. Sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler

ÇOLAK A.

Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül, Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.39-97, 2018

2017

2017

24. Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler

ÇOLAK A.

Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için öğretmen adayları ve öğretmenler için., Vuran, Sezgin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.273-300, 2017

2016

2016

25. Otizm spektrum bozukluğunu anlamak

ÇOLAK A.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.95-124, 2016

2016

2016

26. Otizm spektrum bozukluğunu anlamak

ÇOLAK A.

Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.9-21, 2016

2016

2016

27. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler.

ÇOLAK A.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.22-58, 2016

2016

2016

28. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler

ÇOLAK A.

Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, ss.35-50, 2016

2016

2016

29. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016

2016

2016

30. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.

CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016

2014

2014

32. Kaynaştırma ortamlarında bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP)

ÇOLAK A.

Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.55-83, 2014

2014

2014

33. Sosyal yeterlik ve yaşam sorumluluğu alma becerileri

ÇOLAK A., SÖNMEZ KARTAL M.

Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs. Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.316-340, 2014

2014

2014

34. Kaynaştırma ve iş birliği

ÇOLAK A.

Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.41-53, 2014

2014

2014

35. Okuma: Sözcük tanıma

ÇOLAK A.

Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs, Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.113-140, 2014

2013

2013

36. Yasal düzenlemeler, yönetim yapısı ve denetim

TUTAL O., ÇOLAK A.

Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması projesi (DESÖP), Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü., Ankara, ss.21-72, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

38. Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim

ÇOLAK A.

0 6 yaş Arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: A ileler ve eğitimciler için kaynak kitap., Batu, Emine Sema, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.157-184, 2009

Desteklenen Projeler

2022 - 2023

2022 - 2023

Olumlu Davranışsal Destek: Genel Eğitim Ortamlarında Alternatif Davranış Yönetimi

TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı

Çolak A. (Yürütücü), Şahin C. H., Şahin H. H., Yassıbaş U.

2022 - 2022

2022 - 2022

Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine Teknolojinin Entegre Edilmesi

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Çolak A., Duman B., Şahin C. H.(Yürütücü)

2020 - 2022

2020 - 2022

Ürettiğim İçin Mutluyum

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

Çolak A., Cavkaytar A., Ergenekon Y. (Yürütücü)

2018 - 2019

2018 - 2019

Sınıfımda Yanımda Ol, Başarmama Destek Ol

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

ERGENEKON Y., ÇOLAK A., CAVKAYTAR A.

2017 - 2018

2017 - 2018

Ailem Eğitim Alıyor Beni Hayata Hazırlıyor

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

ERGENEKON Y., ÇOLAK A., CAVKAYTAR A.

2016 - 2017

2016 - 2017

Bağımsızım çünkü çalışıyorum-2

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

ERGENEKON Y., ÇOLAK A., KAYA Ö.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Education Science and Sports

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Ödüller

Ekim 2024

Ekim 2024

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ekim 2024

Ekim 2024

İnovasyon ve Girişimcilik Başarı Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ocak 2023

Ocak 2023

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ocak 2019

Ocak 2019

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi

Ocak 2016

Ocak 2016

Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü

Anadolu Üniversitesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 38

h-indeksi (WOS): 4