Eğitim Bilgileri
2001 - 2007
2001 - 2007Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2001
2001Yüksek Lisans
Zihin özürlü çocuklar ilköğretim okulu ve mesleki eğitim merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma-yazma öğrenmeleri hakkındaki görüş ve önerileri
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Eğitimde Yaratıcı Drama
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2022 - 2025
2022 - 2025Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2010 - 2016
2010 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Verdiği Dersler
Doktora
NİTEL VERİ ANALİZİ
SEMİNER
ÖZEL EĞİTİMDE EYLEM ARAŞTIRMALARI
UZMANLIK ALAN DERSİ
TEZ
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
TEZ ÖNERİSİ
ZİHİN ENGELLİLERİN SOSYAL YETERLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yüksek Lisans
Nitel Araştırma Yöntemleri
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
UZMANLIK ALAN DERSİ
SEMİNER
AKADEMİK BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
TEZ
DÖNEM PROJESİ
ÖZEL EĞİTİM OKULLARI DENEYİMİ
BİLİM ETİĞİ
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Lisans
Eylem Araştırmaları
Özel Eğitimde Güncel Gelişmeler
ÖZEL EĞİTİMDE MESLEK ETİĞİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
ZİHİN ENG. İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM
ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİKLERDE DİSİPLİNLERARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
ZİHİNSEL YETERSİZLİKTE ÖĞRETİM UYARLAMALARI
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Z.E. İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI I
Z.E. İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI II
İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM
ZİHİN ENGELLİLERE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ZİH. ENG. ÖĞRETİMİ İÇİN ÖLÇÜ ARACI HAZIRLAMA VE PER. DÜZ. BELİRLEME
ÖĞR. ZİHİN ENG. OKUL. DERS PLANI GELİŞTİRME
ZİHİN ENG. PERFORMANS DÜZEYİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK ÖLÇÜ ARAÇ. MAT. GELİŞTİRME
ZİHİN ENG.DERS PLANINA YÖNELİK ÖĞRT. MATERYALİ GELİŞTİRME
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
ZİHİN ENG. PER. DÜZ. BEL. YÖN. ÖLÇ. ARAÇ. MAT. GELİŞTİRME
ZİHİN ENG. ÖĞR. İ. ÖLÇÜ ARACI HAZ. PLAN DÜZ. BELİRLEME
ÖĞRETİM UYGULAMASI-II
ÖĞRETİM UYGULAMASI-I
ÖĞRT. ZİH. ENG. İŞE YERLEŞTİRME VE İZLEME
ZİHİN ENGELLİLERE KAVRAM VE BECERİ ÖĞRETİMİ
ÖĞR. ZİHİN ENG. OKUL. DERS P. GELİŞTİRME
BİREYSEL FARKLILIKLAR VE PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
Kaynaştırma uygulaması yapılan bir sınıfta okuma yazma becerilerinin sınıf içi yardımla iyileştirilmesi
Çolak A. (Danışman)
D.ALTIN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Özel eğitim ilkokulu serbest etkinlikler dersine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerine dayalı durum çalışması
Çolak A. (Danışman)
T.TÜRKER(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Bir ortaokuldaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesine ve problem davranışlarının azaltılmasına yönelik okul çaplı olumlu davranışsal destek: Eylem araştırması
Çolak A. (Danışman)
U.YASSIBAŞ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne-babalara ev içi güvenlik becerilerinin öğretimi: Karma araştırma
Çolak A. (Danışman)
C.HASRET(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Zihin yetersizliği olan öğrencilerin devam ettiği destek eğitim odası hizmetine yönelik bir durum çalışması
Çolak A. (Danışman)
D.GÜVEN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimleri: Bir ortaokul örneği
Çolak A. (Danışman)
Ö.FARUK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne babaların yaşam deneyimlerine derinlemesine bakış
Çolak A. (Danışman)
U.YASSIBAŞ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Qualitative research method in Türkiye: A systematical overview of doctoral theses in educational sciences.
ÇELİK GÖRGÜT R., ÖZ E., ÇOLAK A., Varol N., YURDUNKULU A., YAZICI DEMİR Y., et al.
Educational academic research (Online) , sa.59, ss.165-181, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlerin mesleki yetkinlik ve sosyal destek alma düzeylerinin incelenmesi
Ağrı K., Çolak A.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.956-981, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Bir ortaokuldaki Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimleri
Toprak Ö. F., Çolak A.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.351-375, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Social robots in the instruction of social skills in autism: a comprehensive descriptive analysis of single-case experimental designs
Dogan S., Çolak A.
DISABILITY AND REHABILITATION-ASSISTIVE TECHNOLOGY
, cilt.19, sa.2, ss.325-344, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20235. Training Home Safety Skills to Parents of Children with Autism Spectrum Disorder: A Multilevel Mixed Study
Sahin C. H., Çolak A.
EXCEPTIONALITY
, cilt.31, sa.3, ss.165-184, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20226. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkinBeklentilerinin Belirlenmesi
Öncül N., Acar Ç., Çolak A., Yücesoy Özkan Ş., Aksoy F., Dalgın Eyiip Ö., et al.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.125-150, 2022 (TRDizin)
2019
20197. Bağımsız yaşama güvenli bir adım: Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için güvenlik becerileri.
ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.295-320, 2019 (TRDizin)
2019
20198. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ACAR Ç., AKSOY F., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.18, sa.2, ss.808-836, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
20199. Investigation Studies in the Life Experiences of Families of Children with Autism Spectrum Disorders: A Meta-Synthesis Study
Yassibas U., Sahin C. H., ÇOLAK A., TOPRAK Ö. F.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.1, ss.86-113, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201910. An In-Depth Analysis of the Life Experiences of Parents with Children with Autism Spectrum Disorder
Yassibas U., ÇOLAK A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.198, ss.435-467, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201911. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ACAR Ç., AKSOY F., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.18, sa.2, ss.800-836, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
201812. OSB olan bir gence sahip annenin serbest zaman etkinliklerini içeren etkinlik çizelgesini hazırlaması ve öğretimini sunması
DALGIN EYİİP Ö., ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.2, ss.207-220, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing
ÇELİK S., DİKEN İ. H., ÇOLAK A., ARIKAN A., AKSOY F., TOMRİS G.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.16, sa.2, ss.511-535, 2016 (SSCI, TRDizin)
2016
201614. Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing Antisocial Behaviors
ÇELİK S., DİKEN İ. H., ÇOLAK A., ARIKAN A., AKSOY F., TOMRİS G.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.2, ss.511-535, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201515. Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing
ÇOLAK A., TOMRİS G., DİKEN İ. H., ARIKAN A., AKSOY F., ÇELİK S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.15, sa.3, ss.691-708, 2015 (SSCI, TRDizin)
2015
201516. Views of teachers, parents, and counselors toward the preschool version of first step to success early intervention program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors*
ÇOLAK A., TOMRİS G., DİKEN İ. H., ARIKAN A., AKSOY F., ÇELİK S.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.15, sa.3, ss.691-708, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201317. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.14, sa.2, ss.33-49, 2013 (TRDizin)
2013
201318. Studies on Defining and Improving Social Competence Characteristics in an Elementary School Inclusive Classroom
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.33-53, 2013 (ESCI, TRDizin)
2012
201219. Kaynaştırma uygulamaları sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlarına ilişkin görüş ve önerileri
ÇOLAK A., SARAÇ T.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.13-28, 2012 (TRDizin)
2011
201120. Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ve “Okul öncesi eğitimde kaynaştırma eğitimi hizmet içi eğitim programı”na ilişkin görüşleri.
ÖZAYDIN L., ÇOLAK A.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.189-226, 2011 (TRDizin)
2004
200421. Zihin özürlü çocukların okuma yazma öğrenmeleri ve özel eğitim öğretmenleri Yarı yapılandırılmış görüşme araştırması
ÇOLAK A., UZUNER Y.
KURAM VE UYGULAMADA EDYTYM BYLYMLERY
, cilt.4, sa.2, ss.241-270, 2004 (TRDizin)
2003
200322. Davranış kontrolü ve beceri öğretimi konusunda hizmetiçi eğitime katılanların programa ilişkin görüşleri
VURAN S., ÇOLAK A., GÜRGÜR H.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.4, sa.1, ss.1-17, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200223. Zihin özürlü çocuğa sahip annelerin günlük yaşamda karşılaştıkları problem davranışlarla ilgili görüşleri
Özen A., Çolak A., Acar Ç.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.3, sa.2, ss.1-13, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Improvement of reading and writing skills in an inclusive education class with in-class assistance
ALTIN D., ÇOLAK A., CAVKAYTAR A.
ERPA Congresses on Education 2025, Mersin, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Erken müdahalede aile çalışmalarının yansımaları: Eğitimcilere ve uzmanlara ipuçları.
Çolak A.
UDEMKO 2025. 8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi. , Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, ss.68-70, (Özet Bildiri)
2024
20243. Öğretmen mi Araştırmacı mı? Sınıfta Neler Oluyor?
ÇOLAK A.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.458-461, (Özet Bildiri)
2024
20244. Özel eğitim ilkokulu serbest etkinlikler dersine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerine dayalı durum çalışması.
TÜRKER KAYA T., ÇOLAK A.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 Ekim 2024, ss.989-993, (Özet Bildiri)
2024
20245. Öğretmen Yetiştirmede Eylem Araştırması: Kuram ve Uygulama Arasında Köprü Kurmak
ÇOLAK A., TOPRAK Ö. F.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.466-469, (Özet Bildiri)
2023
20236. ERKEN MÜDAHALEDE GÜNCEL KONULAR: Erken Çocuklukta Müdahaleye Kapsayıcı Bir Bakış
ÇOLAK A.
7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi «Erken Müdahalede 3N: Ne, Nerede ve Nasıl?, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Özel eğitimde serbest zaman becerileri: Sistematik derleme
ÇOLAK A., Türker Kaya T.
Uluslararası Eğitim Kongresi EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2021
20218. Eğitim ve Özel Eğitimde Söylem Analizine Bakış
ŞAHİN S., ÇOLAK A.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Sosyal Robotlar
DOĞAN S., ÇOLAK A.
EJER Congress, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2019
201910. Özel Eğitimde Çalışan Alan İçi ve Alan Dışı Özel Eğitim Öğretmenlerinin Mesleki Yetkinlik ve Sosyal Destek Alma Düzeyinin İncelenmesi
AĞRI K., ÇOLAK A.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere ev içigüvenlik becerilerinin öğretimi: Karma araştırma
ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Uluslararası Katılımlı, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Training on home safety skills for parents of children with Autism Spectrum Disorder (CBM: Applied Research).
ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.
ABAI.10th. International Conference, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Eylül 2019
2019
201913. INITIAL DATA OF SUPPORTS INTENSITY SCALE FOR ADULTS INTURKISH VERSION: SIS - A TR
CAVKAYTAR A., BATU E. S., ERGENEKON Y., KAYA Ö., ÇOLAK A., ARTAR T. M., et al.
143. AAIDD Annual Meeting: KnowledgeTranslation: Power Through Research, Policy and Practice, St.Paul, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimleri.
TOPRAK Ö. F., ÇOLAK A.
VIth International Eurasian Educational Research Congress. EJERCONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, sa.25189, (Özet Bildiri)
2018
201815. Özel eğitimde aile savunuculuğunu ele alan nitel araştırmalara bir bakış
ERGİN G., ÇOLAK A.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi.
ERGENEKON Y., ÇOLAK A., ŞAHİN C. H., ALDEMİR FIRAT Ö., KASAP C.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Okul çağında kaynaştırma eğitimi
ÇOLAK A.
Prof. Dr. Hıfzı Özcan 7.Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2017
201718. An evaluation of an internet based family education program.
ÖZDEMİR O., ÇOLAK A.
3rd. International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT) (3. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Öğrenme Teknolojisi Kongresi), Atina, Yunanistan, 17 - 19 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Zihin yetersizliği olan çocuklara madeni para tanıma becerisinin öğretiminde eş zamanlı öğretim yönteminin etkililiği
AĞRI K., ÇOLAK A.
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (2nd. International Contemporary Education Research Congress), Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Hafif düzey zihin yetersizliği olan çocuklara mont giyme becerisinin öğretiminde video modelin etkililiği.
GÖNÜLDAŞ H., ÇOLAK A.
27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Alanyazın taraması: İnsansı robot uygulamasıyla sosyal beceri öğretimi.
DOĞAN S., ÇOLAK A.
27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerin yaşam deneyimlerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi: Meta sentez çalışması.
YASSIBAŞ U., ÇOLAK A., ŞAHİN C. H., TOPRAK Ö. F.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Özel eğitimde materyal geliştirme ve uygulamadan örnekler.
ÇOLAK A., YASSIBAŞ U.
7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Sakarya, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201624. Ulusal ve uluslararası alanyazında yer alan zihin yetersizliği olan bireylere ilişkin nitel çalışmalar
DOĞAN S., ÇOLAK A.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin istihdamına yönelik yapılan nitel araştırmaların incelenmesi
ARTAR T. M., ÇOLAK A.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Vaka çalışması Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuğu olan bir anneye etkinlik çizelgeleriyle öğretim sunmanın öğretimi
DALGIN EYİİP Ö., ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Otizm spektrum bozukluğu olan kardeşe sahip bireylere ilişkin alanyazında yer alan nitel araştırmaların incelenmesi
ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Zihin engelliler öğretmenliği programı öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları” dersine ve gözlem yaptıkları kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri
ÇOLAK A., SANİ BOZKURT S., GÜRGÖR F. G.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere para cüzdanı kullanarak ürün satın alma becerisini öğretmede sabit bekleme süreli öğretim yönteminin etkililiği
GÜLBOY E., ÇOLAK A.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. Case study Teaching providing training with activity schedule to the mother who has a child with autism spectrum disorder
DALGIN EYİİP Ö., ERGENEKON Y., ÇOLAK A.
3rd International Conference on Human and Social Sciences-ICHSS 2016, Roma, İtalya, 14 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İzlenimleri
ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Öğretmen Adaylarının Benzeşim Ortamında Öğretim Yapma Sürecindeki Video Kayıtlarına Dayalı Olarak Kendi Performanslarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
ÇOLAK A., ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., GÜRGÖR F. G.
XVIII AMSAMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne babaların yaşam deneyimlerine derinlemesine bakış
YASSIBAŞ U., ÇOLAK A.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201637. Türkiye de otizm spektrum bozukluğu
ÇOLAK A.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201638. Zihin engelliler öğretmen adaylarının yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201639. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201640. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201641. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş bireylere Word belgesine yazı yazma ve çıktı alma becerisinin öğretiminde ipucunun giderek arttırılması yönteminin etkililiği
UYSAL H., ÇOLAK A.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201642. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde devam ettikleri ortama ilişkin ilk izlenimler
ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201643. Türkiye de geçmişten günümüze özel eğitim öğretmeni yetiştirme
ÇOLAK A., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ACAR Ç.
XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201644. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İlk İzlenimleri
ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201645. Özel eğitim alanında lisansüstü düzeyde gerçekleştirilen nitel araştırmaların incelenmesi
ŞAHİN C. H., YASSIBAŞ U., ÇOLAK A.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2014
201446. Özel eğitimde mentorluk
ÇOLAK A.
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI 2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2012
201247. Okul öncesi öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açılarının belirlenmesi
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201248. PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nitel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201249. PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nicel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201250. PROJE BİA AV Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Erken Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği Nicel Bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201251. PROJE BİA AV Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Erken Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği Nitel Bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201252. Sınıf öğretmeni adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açıları
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201253. First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results
Diken İ. H., Arıkan A., Çolak A., Aksoy F., Çelik S., Tomris G.
1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201254. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201255. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Quantitative Results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference and EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201256. Primary school pre service teachers towards individuals with special needs in Turkey
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
Shanghai International Conference on Social Science-SICSS, Şanghay, Çin, 14 - 17 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)
2012
201257. Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2012
201258. Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu BİA AV Türkiye Uygulaması
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Erken Müdahale Kongresi, UDEMKO, 1 - 05 Şubat 2012
2012
201259. Başarıya İlk Adım (BİA) Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu: Türkiye Uygulaması.
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
I. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 01 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2011
201160. Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., CAVKAYTAR E., et al.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
2011
201161. Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları.
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.
21.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201162. Okulöncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ve katıldıkları okulöncesi eğitimde kaynaştırma eğitimi hizmet içi eğitim programına ilişkin görüşleri
ÖZAYDIN L., ÇOLAK A.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201163. PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., CAVKAYTAR E., et al.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2012
201264. First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2009
200965. An investigation of description and intervention efforts of social competence characteristics of a mainstreamed primary classroom
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
The 10th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, British Columbia, Kanada, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
200866. Opinions of teacher candidates who are observers in inclusive settings about inclusion and social skill teaching
ÇOLAK A., VURAN S.
ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
200867. Opinions and suggestions of students who graduated from another field of mental retardation teacher s program and attend the post baccalaureate program of mental retardation teacher
ACAR G., ACAR Ç., ÇOLAK A., UZUNER Y.
ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2007
200768. Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma ve özel gereksinimli öğrencilere ilişkin görüş ve önerileri
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2007
2007
200769. Sınıf öğretmenlerin kaynaştırma ve özel gereksinimli öğrencilere ilişkin görüş ve önerileri
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200770. Zihin engelli çocuklara ayakkabı giyme becerisinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretimin etkililiği.
ACAR G., ACAR Ç., ÇOLAK A.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200771. İlköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin kaynaştırmaya ve sosyal beceri öğretimine ilişkin görüşleri
VURAN S., ÇOLAK A.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200772. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200773. Opinions and suggestions about the problem behaviors regular education teachers working with children mental retardation in regular schools encounter
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
4th International ABA Conference, Sidney, Avustralya, 13 - 14 Ağustos 2007
2007
200774. The effectiveness of least prompting instruction in the shoe wearing skills to children with mental retardation
ACAR G., ACAR Ç., ÇOLAK A.
4th International ABA Conference, Sidney, Avustralya, 13 - 14 Ağustos 2007
2006
200675. Kaynaştırma sınıflarında gözlemci olan öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ve sosyal beceri öğretimine ilişkin görüşleri
ÇOLAK A., VURAN S.
16.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2003
200376. Gelişimsel geriliği olan çocukların gelişim düzeylerini belirleme ve desteklemeyle ilgili bir örnek çalışma
ACAR Ç., ÇOLAK A., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.
13.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Özet Bildiri)
2003
200377. İlköğretim düzeyinde kaynaştırma sınıflarındaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal konumları
VURAN S., ÇOLAK A.
13.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Özet Bildiri)
2003
200378. Küçük adımlar aile eğitim kursu aracılığıyla küçük adımlar programı uygulama becerilerinin ailelere kazandırılması. (Teaching parents to implement small steps early intervention program for developmentally delayed children via the small steps parent education course).
BİRKAN B., ÇOLAK A.
OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.166-174, (Tam Metin Bildiri)
2003
200379. Erken özel eğitim programları ve uygulama biçimleri (Early intervention programs and application types).
ÇOLAK A., ACAR Ç., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.
OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.61-75, (Tam Metin Bildiri)
2003
200380. Gelişimsel geriliği olan çocukların gelişim düzeylerini belirleme ve desteklemeyle ilgili bir örnek çalışma (Determining and supporting developmental levels of children with developmental delays: An example study).
ACAR Ç., ÇOLAK A., ACAR G., KURT O., BİRKAN B.
OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.76-96, (Tam Metin Bildiri)
2002
200281. Özel eğitim öğretmenlerinin öğretmen adaylarının uygulama derslerindeki yeterliklerine ilişkin görüş ve önerileri.
ÇOLAK A., ACAR Ç., Acar G., KURT O.
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002, (Özet Bildiri)
2002
200282. Otistik iki çocuğun göstermiş olduğu problem davranışların işlevsel analizi
KURT O., ÇOLAK A., ERBAŞ D.
12.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002, (Özet Bildiri)
2002
200283. Special education teachers’ opinions and suggestions about teaching competencies of teacher candidates during practicums
ÇOLAK A., ACAR Ç., KURT O., ACAR G.
28th Annual ABA (Association for Behavior Analysis) Convention, Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
2001
200184. ürkiye’de özel eğitim araştırmaları (1982-2001)
ERİPEK S. N., ÇOLAK A., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
11.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 16 - 19 Kasım 2001, ss.9-16, (Tam Metin Bildiri)
2001
200185. Zihin özürlü çocuğa sahip annelerin günlük yaşamda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi.
ÖZEN A., ACAR Ç., ÇOLAK A.
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001
2001
200186. Zihin özürlü çocuklarla çalışan öğretmenlerin zihin özürlü çocukların okuma-yazma öğrenmelerine ilişkin görüşleri(Opinions of teachers working with children with mental retardation about literacy development)
ÇOLAK A.
I. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
2001
200187. Zihin özürlü çocuğa sahip ailelerin karşılaştıkları problem davranışlarla ilgili görüşlerinin belirlenmesi (Analyzing the opinions of families of mentally retarded children about problem behaviors that they come across).
ÖZEN A., ÇOLAK A., ACAR Ç.
I. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı’nda sunulan sözlü bildiri. 24-27 Haziran, Antalya, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
2016
201688. Öğretmen adaylarının benzeşim ortamında öğretim yapma sürecindeki video kayıtlarına dayalı olarak kendi performanslarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.
ÇOLAK A., ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., GÜRGÖR F. G.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2014
201489. Özel eğitim alanında gerçekleştirilen eylem araştırmalarının incelenmesi.
ŞAHİN C. H., GÜVEN D., KAYA A., ÇOLAK A.
24.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi ve Aile
ÇOLAK A.
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, ÇİFCİ TEKİNARSLAN İLKNUR, ÖNCÜL NURAY, Editör, Eğiten, Ankara, ss.289-331, 2024
2023
20232. Engelliler İçin Dijital Ortamlarda Tasarım
KABAKÇI YURDAKUL I., ÇOLAK A.
ENGELLİLİK VE ERİŞİLEBİLİR TASARIM, Cavkaytar, Atilla Ergenekon, Yasemin, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.102-141, 2023
2023
20233. Özel eğitim aktörlerinde etik ve etik davranışlar
ÇOLAK A.
Eğitimde etik konular, Ayvaz Reis, Zerrin, Editör, İÜC Yayınevi, İstanbul, ss.60-73, 2023
2023
20234. Ev içi güvenlik
ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.
GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERDE GÜVENLİK BECERİLERİ, Güneş Özler, Naime, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.51-80, 2023
2021
20215. Olumlu davranışsal destek: Uygulama örneği.
Yassıbaş U., Çolak A.
Vize Akademik, Ankara, 2021
2021
20216. KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ORTAM DÜZENLEME VE MATERYAL KULLANIMI
ÇOLAK A.
ÖZEL EĞİTİMDE KAVRAM ÖĞRETİMİ, Avcıoğlu, Hasan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.59-92, 2021
2021
20217. Replikli Öğretim
BOZKUŞ GENÇ G., ACAR Ç., KUTLU M., OLÇAY S., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÇELİK S., et al.
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Acar Çimen, Sani-Bozkurt Sunagül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-223, 2021
2021
20218. SOSYAL YETERLİK ve SOSYAL BECERİ
ÇOLAK A.
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİM, Acar, Çimen, Sani Bozkurt, Sunagül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-50, 2021
2020
20209. Ailelere ev içi güvenlik becerilerinin öğretimi el kitabı
Şahin C. H., Çolak A.
Eğiten Kitap, Ankara, 2020
2019
201910. Kaynaştırma ortamlarında tipik gelişen akranlar ve rolleri
ÇOLAK A.
Kaynaştırma ortamında uygulamalar., Batu, Emine Sema, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.107-139, 2019
2019
201911. Okul öncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Çolak A., Acar Ç., Ergenekon Y., Cavkaytar A.
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı, Ergenekon, Yasemin, Editör, Ankara: Ayrıntı Basımevi. Matbaa Sertifika No: 13987, Ankara, ss.157-177, 2019
2019
201912. Çocuklarda sosyal etkileşim ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi.
ÇOLAK A.
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı.., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.81-96, 2019
2019
201913. Özel eğitim alanı, kaynaştırma, bütünleştirme/ kapsayıcı eğitim, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP).
ÇOLAK A.
Kaynaştırmada başarı için birlikte yürüyelim: Yardımcı destek personel eğitimi el kitabı., Ergenekon, Yasemin, Editör, Ayrıntı Basımevi, Ankara, ss.17-35, 2019
2019
201914. Okulöncesi eğitim ortamlarında öğretimi planlama ve uygulama
Çolak A., Acar Ç., Ergenekon Y., Cavkaytar A.
Kaynaştırmada Başarı İçin Birlikte Yürüyelim: Yardımcı Destek Personelin El Kitabı, Yasemin Ergenekon, Editör, Ayrıntı Basımevi, Eskişehir, ss.157-177, 2019
2019
201915. Sosyal ve duygusal gelişim
ÇOLAK A.
Çocuk Gelişiminde Normal ve Atipik Gelişim, Cavkaytar, Atilla, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.104-137, 2019
2019
201916. Kapsayıcı eğitim ve geçiş sürecinin planlanması.
ŞAHİN C. H., ÇOLAK A.
Kapsayıcı eğitim özel eğitimde bütünleştirme., Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.155-180, 2019
2019
201917. Farklı öğretim kademelerinde kapsayıcı eğitim uygulamaları.
ÇOLAK A.
Kapsayıcı eğitim: Özel eğitimde bütünleştirme, Gürgür, Hasan, Rakap, Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.207-230, 2019
2018
201818. Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler.
ÇOLAK A.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için (Öğretmen adayları ve Öğretmenler için), Vuran, Sezgin, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.273-300, 2018
2018
201819. İşe yerleştirme öncesinde iş koçunun rol ve sorumlulukları
Ergenekon Y., Çolak A., Kaya Ö., Acar Ç.
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.101-145, 2018
2018
201820. Doğrudan öğretim
ÇOLAK A.
Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.99-136, 2018
2018
201821. İş yaşamında gerekli olan beceriler ve kazandırılması
Ergenekon Y., Çolak A., Kaya Ö., Acar Ç.
Bağımsızım çünkü çalışıyorum: Destekli istihdam iş koçluğu eğitim kitabı, Cavkaytar, A., Editör, Down Sendromu Derneği İktisadi İşletmesi Yayınları, İstanbul, ss.19-77, 2018
2018
201822. Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim
ÇOLAK A.
0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: Aileler ve eğitimciler için kaynak kitap, Batu, Emine Sema, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.121-143, 2018
2018
201823. Sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler
ÇOLAK A.
Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2- Sosyal becerilerin öğretimi, Çifci Tekinarslan, İlknur, Öncül, Nuray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.39-97, 2018
2017
201724. Sosyal yeterliğin geliştirilmesinde okul öncesi ve ilköğretim dönemleri için etkinlikler
ÇOLAK A.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için öğretmen adayları ve öğretmenler için., Vuran, Sezgin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.273-300, 2017
2016
201625. Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
ÇOLAK A.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.95-124, 2016
2016
201626. Otizm spektrum bozukluğunu anlamak
ÇOLAK A.
Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.9-21, 2016
2016
201627. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler.
ÇOLAK A.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.22-58, 2016
2016
201628. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik eğitim ortamları ve düzenlemeler
ÇOLAK A.
Otizm spektrum bozukluğu aile bilgilendirme rehberi, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, ss.35-50, 2016
2016
201629. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.325-382, 2016
2016
201630. Otizm spektrum bozukluğu farkındalık ve bilgilendirme seminerlerinin etkililiğinin test tekrar test (ön test-son test) yöntemiyle değerlendirilmesi.
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları., Ankara, ss.327-382, 2016
2015
201531. Otizm Spektrum Bozuklukluğu Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerlerinin Etkililiğinin Test Tekrar Test (Ön test-Son Test) Yöntemiyle Değerlendirilmesi
CAVKAYTAR A., ERGENEKON Y., ADIGÜZEL O. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., KAYA Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu, Atilla Cavkaytar, Editör, HTC, Ankara, ss.325-382, 2015
2014
201432. Kaynaştırma ortamlarında bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP)
ÇOLAK A.
Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.55-83, 2014
2014
201433. Sosyal yeterlik ve yaşam sorumluluğu alma becerileri
ÇOLAK A., SÖNMEZ KARTAL M.
Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs. Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.316-340, 2014
2014
201434. Kaynaştırma ve iş birliği
ÇOLAK A.
Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.41-53, 2014
2014
201435. Okuma: Sözcük tanıma
ÇOLAK A.
Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, 10. Basımdan çeviri. (Strategies for teaching learners with special needs, Tenth edition, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.113-140, 2014
2013
201336. Yasal düzenlemeler, yönetim yapısı ve denetim
TUTAL O., ÇOLAK A.
Destek özel eğitim hizmetlerinin verimliliğinin araştırılması projesi (DESÖP), Cavkaytar, Atilla, Editör, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü., Ankara, ss.21-72, 2013
2009
200937. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
ÇOLAK A.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2009
2009
200938. Down sendromlu çocuklarda 0-6 yaş arası gelişim
ÇOLAK A.
0 6 yaş Arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri: A ileler ve eğitimciler için kaynak kitap., Batu, Emine Sema, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.157-184, 2009
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Olumlu Davranışsal Destek: Genel Eğitim Ortamlarında Alternatif Davranış Yönetimi
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Çolak A. (Yürütücü), Şahin C. H., Şahin H. H., Yassıbaş U.
2022 - 2022
2022 - 2022Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine Teknolojinin Entegre Edilmesi
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Çolak A., Duman B., Şahin C. H.(Yürütücü)
2020 - 2022
2020 - 2022Ürettiğim İçin Mutluyum
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Çolak A., Cavkaytar A., Ergenekon Y. (Yürütücü)
2017 - 2021
2017 - 2021Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler Sağlık Hizmetlerinden Yararlanırken Ebeveynlerinin Karşılaştıkları Güçlüklerle Baş Etmelerine Yönelik Eğitim Programının Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KASAP C., ÇOLAK A., ERGENEKON Y. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim Hizmetleri Projesi -2: ULAKBİM VE MEB
ÇOLAK A., YILDIZ G., CAVKAYTAR A. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi
YILDIZ G., YANARDAĞ M., ULUYOL M., ÇOLAK A., ERGENEKON Y., ACAR Ç., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Sınıfımda Yanımda Ol, Başarmama Destek Ol
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
ERGENEKON Y., ÇOLAK A., CAVKAYTAR A.
2018 - 2019
2018 - 2019Sınıfımda Yanımda Ol, Başarmama Destek Ol
Dernek (STK)
(Proje Özeti)
Acar Ç., Ergenekon Y. (Yürütücü), Cavkaytar A., Çolak A.
2017 - 2018
2017 - 2018Ailem Eğitim Alıyor Beni Hayata Hazırlıyor
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
ERGENEKON Y., ÇOLAK A., CAVKAYTAR A.
2017 - 2017
2017 - 2017
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi-1: ULAKBİM VE MEB
CAVKAYTAR A., YILDIZ G., ÇOLAK A., VURAN S.
2016 - 2017
2016 - 2017Bağımsızım çünkü çalışıyorum-2
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
ERGENEKON Y., ÇOLAK A., KAYA Ö.
2013 - 2015
2013 - 2015Kosova'da Özel Eğitime Yönelik Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Sürecinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çolak A., Öncül N., Bozkuş Genç G., Çelik S., Sani Bozkurt S., Kaya Ö.
2014 - 2014
2014 - 2014Otizm Spektrum Bozukluğu Ulusal Eylem Planı Taslağı Kapsamında Otizm Farkındalık ve Bilgilendirme Seminerleri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ERGENEKON Y., ÇOLAK A., ADIGÜZEL O. C., KAYA Ö.
2013 - 2013
2013 - 2013
Destek Özel Eğitim Hizmetlerinin Verimliliğinin Araştırılması Projesi
GÜRGÜR H., ÇOLAK A.
2010 - 2012
2010 - 2012Proje Bia Av: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Erken Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlaması ve Etkililiği
AKSOY F., ÇOLAK A.
2005 - 2007
2005 - 2007Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları. Anadolu Üniversitesi BAP
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇOLAK A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEducation Science and Sports
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor