Biyografi
Bülent Alan, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda öğretmen eğitimcisi olarak çalışmaktadır. Akademik ilgi alanları arasında öğretmen eğitimi, öğretmen yeterlilikleri, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve bireysel araştırma yöntemi gelmektedir.
Eğitim Bilgileri
2014 - 2019
2014 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
2002 - 2003
2002 - 2003Yüksek Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1998
1993 - 1998Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
GENEL ÖĞRETMENLİK YETERLİLİKLERİNİN BELİRLENMESİ VE YETERLİLİKLERE DAYALI BİR HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMININ TASARLANMASI
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Novice Teachers’ Perceptions of an In-Service Teacher Training Course at Anadolu University
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Akademik Unvanlar / Görevler
1998 - Devam Ediyor
1998 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU, YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2020 - 2020
2020 - 2020Enstitü Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2014 - 2019
2014 - 2019MYO Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2014 - 2016
2014 - 2016Fakülte Sekreteri
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022The Opinions of Teacher Candidates about Critical and Analytical Thinking Course
Alan B.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.367-398, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Reflective and Clinical Teacher Education: A Model Proposal towards Application
Alan B., Güven M.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.14, sa.4, ss.788-815, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Determining Generic Teacher Competencies: A Measurable and Observable Teacher Competency Framework
Alan B., Güven M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.9, sa.2, ss.308-331, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Uluslararası Bir Kavram Karmaşası: Yeterlik, Yeterlilik ve Yetkinlik Kavramları Üzerine Bir Doküman İncelemesi
Alan B., Güven M.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.12, sa.1, ss.272-293, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Critical Friendship in Self-Study
Alan B., Sariyev H., Odabaşi H. F.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , sa.25, ss.316-334, 2021 (ESCI)
2019
2019Re-discovery of the Self through Personal Experience Methods: A Narrative Self-Study
Alan B.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.7, sa.2, ss.470-494, 2019 (ESCI)
2018
2018Gregorc Öğrenme Stili Sınıflaması ve Öğrenme-Öğretme Durumlarının Gregorc Öğrenme Stillerine Göre Düzenlenmesi
Alan B.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, sa.03, ss.1-12, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018THE ROLE OF INDUCTION PROGRAM IN NEWLY RECRUITED TEACHERS’ ADAPTATION TO A NEW TEACHING ENVIRONMENT: A CASE FROM ANADOLU UNIVERSITY
Sağlam S., Alan B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.17, sa.67, ss.1092-1108, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018An Analysis of Teachers’ and Students’ Perceptions on the Use of Smart Boards in Foreign Language Classrooms
Istifçi I., Keser A. D., Serpil R., Akkaya Önal M., Alan B., Türkyılmaz S.
TOJELT , cilt.3, sa.2, ss.83-110, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Programı Geliştirme Sürecinin Felsefi Açıdan Eleştirel Analizi
Alan B.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.7, sa.13, ss.67-88, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Combining the old and the new: Designing a curriculum based on the taba model and the global scale of English
Aydin B., Ünver M. M., Alan B., Sağlam S.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , cilt.13, sa.1, ss.304-320, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Combininig the old and the new: Designing a curriculum based on Taba model and the global scale of English
AYDIN B., ÜNVER M. M., ALAN B., SAĞLAM S.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , cilt.13, sa.1, ss.304-320, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016The Effect of Explicit Instruction of Summarizing Strategy on Students Summarizing Skills
Alan B.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.5, sa.3, ss.315-334, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Can CELTA qualification be the new bridge between pre service and inservice education Perceptions of in service teachers
Aydin B., Sağlam S., Alan B.
ELT Research Journal , cilt.5, sa.2, ss.155-176, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Öğretmen Eğitiminde Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak Bireysel Araştırma
Alan B.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.7-25, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Continuous Professional Development for Novice Teachers of English
Alan B.
US-CHINA EDUCATION REVIEW B , cilt.5, sa.8, ss.527-534, 2015 (Hakemli Dergi)
2005
2005Maximizing the benefits of project work in foreign language classrooms
Alan B., Stoller F. L.
English Teaching Forum , cilt.43, sa.4, ss.10-21, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Öğretmen adaylarının bakış açısından öğretmenlerin etik ihlalleri ve nedenleri
Durmuş A., Alan B., Kımav A. U.
11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2023), Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.305-318
2023
2023Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Yeterliliklere Dayalı Örnek Öğretmenlik Uygulamaları
ALAN B.
International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023
2022
2022Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Bireysel Araştırma (Self-Study as a Qualitative Research Methodolgy)
ALAN B.
3. INTERNATIONAL DİCLE SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 26 Kasım 2022, ss.147-148
2022
2022Learning Diversity: A Case Study of Refugee Students in a Turkish Primary School
ALAN Ü., ALAN B., ERSOY A.
International Education Congress - EDUCongress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022
2021
2021Evaluation of Critical and Analytical Thinking Course: Voices of Teacher Candidates
ALAN B.
THE NINTH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, İzmir, Türkiye, 04 Kasım 2021
2019
2019Implementing Clinical Education into Competence-Based TeacherEducation
GÜVEN M., ALAN B.
The 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI –EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019
2019
2019Implementing clinical education into competency-based teacher education
GÜVEN M., ALAN B.
7th International Conference on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019
2019
2019Teacher standards across countries: What do they tell us?
ALAN B.
The 6th International Symposium on New Issues on Teacher Education, Valletta, Malta, 16 - 18 Eylül 2019
2018
2018İngilizce Öğretim Elemanlarının Öğretme Stili Tercihlerinin Belirlenmesi
DURMUŞ A., GÜVEN M., ALAN B.
UNESAK 2018, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.4
2018
2018Eğitim Fakültesi Programlarının Öğretmenlik yeterliklerini Kazandırma Durumu (Anadolu Üniversitesi Örneği)
SEVER D., ALAN B.
V. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
2018
2018Avrupa Komisyonu genel Öğretmenlik Yeterliklerine Dayalı Bir Ölçek Geliştirme çalışması
ALAN B., SEVER D.
V. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
2017
2017Modular, institutional and needs driven professional development model for in-service teachers: A case from Anadolu University.
ALAN B., SAĞLAM S.
ISNITE 2017- International Symposium, New Issues on Teacher Education Symposium, Gdansk, Polonya, 29 Ağustos 2017, ss.23
2017
2017An analysis of professional development needs of in-service foreign language teachers: A case from Anadolu University
SAĞLAM S., ALAN B.
ISNITE 2017, Gdansk, Polonya, 29 - 31 Ağustos 2017, ss.53
2016
2016Do we need to bother teaching learning strategies A case from a foreign language preparatory school
ALAN B.
ISNITE 2016, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, ss.12
2016
2016What do newly recruits need and what do we do in induction Three cases from Anadolu University School of Foreign Languages
ALAN B.
International Conference on Education and New Developments, Lubliyana, Slovenya, 24 - 26 Haziran 2016, ss.217-220
2016
2016Global Scale of English motivating students and informing teaching
ALAN B., AYDIN B.
IATEFL, Birmingham, İngiltere, 13 - 16 Nisan 2016
2014
2014Continuous Professional Development for Novice Teachers of English
ALAN B.
The Asian Conference on Education 2004, Osaka, Japonya, 28 Kasım - 02 Aralık 2014, ss.335-364
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Yordama öntemleri
Alan B.
Nitel Veri Analizi, Sadegül Akbaba Altun; Ali Ersoy, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.339-359, 2023
2019
2019Having a good time
İSTİFÇİ İ., ALAN B., ÜNVER M. M., SAĞLAM S.
English for You, Belgin Aydın, Editör, Nisan, Ankara, ss.202-217, 2019
2019
2019English for You
Alan B., Ünver M. M., Sağlam S., Istifçi I.
English for You, Belgin Aydın, Editör, Nisan, Ankara, ss.178-191, 2019
2017
2017Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi ve Değerlendirilmesi
Güven M., Alan B.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Behçet Oral Taha Yazar, Editör, Pegem, Ankara, ss.333-364, 2017
Desteklenen Projeler
2019 - 2022
2019 - 2022Learning Diversity: A Case Study of Refugee Students in Primary School
AB Destekli Diğer Projeler
(Proje Özeti)
Alan Ü., Ersoy A., Alan B.
2017 - 2019
2017 - 2019Genel Öğretmenlik Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Yeterliliklere Dayalı Bir Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Programlarının Tasarlanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
GÜVEN M. (Yürütücü), ALAN B.
2015 - 2018
2015 - 2018