Dr. Öğr. Üyesi BÜLENT ALAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri

E-posta: balan@anadolu.edu.tr
İş Telefonu: +90 222 335 0580 Dahili: 3470
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/balan
Ofis: Eğitim Fakültesi / A 221
Posta Adresi: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Yunus Emre Kampüsü, Tepebaşı, Eskişehir

Metrikler

Yayın

43

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

14

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

706

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

241

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

52

Toplam Atıf Sayısı

323

Proje

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Bülent Alan, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda öğretmen eğitimcisi olarak çalışmaktadır. Akademik ilgi alanları arasında öğretmen eğitimi, öğretmen yeterlilikleri, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve bireysel araştırma yöntemi gelmektedir. 

Eğitim Bilgileri

2014 - 2019

2014 - 2019

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye

2002 - 2003

2002 - 2003

Yüksek Lisans

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli), Türkiye

1993 - 1998

1993 - 1998

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

GENEL ÖĞRETMENLİK YETERLİLİKLERİNİN BELİRLENMESİ VE YETERLİLİKLERE DAYALI BİR HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMININ TASARLANMASI

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)

2003

2003

Yüksek Lisans

Novice Teachers’ Perceptions of an In-Service Teacher Training Course at Anadolu University

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

1998 - 2023

1998 - 2023

Öğretim Görevlisi Dr.

Anadolu Üniversitesi, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU, YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2020 - 2020

2020 - 2020

Enstitü Müdür Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2014 - 2019

2014 - 2019

MYO Müdür Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2014 - 2016

2014 - 2016

Fakülte Sekreteri

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Sürdürülebilir Kalkınma

Düşünme Becerileri

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri Sürdürülebilir Kalkınma

Düşünme Becerileri Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitime Bilimine Giriş Sürdürülebilir Kalkınma

Program Geliştirme

Eleştirel ve Analitik Düşünme Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitim Sosyolojisi Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitime Giriş Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Gamification as Contemporary Approach in Education: Usage, Frequencies, and Needs of Middle School Teachers.

Bayram D., ALAN B.

The 7th International Symposium on New Trends in Teacher Education (ISNITE 2025), Bursa, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2025, ss.1-65, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Öğretmen adaylarının bakış açısından öğretmenlerin etik ihlalleri ve nedenleri

Durmuş A., Alan B., Kımav A. U.

11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2023), Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.305-318, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Yeterliliklere Dayalı Örnek Öğretmenlik Uygulamaları

ALAN B.

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından Öğretmenlerin Etik İhlalleri ve Nedenleri

DURMUŞ A., ALAN B., KIMAV A. U.

ICCI-EPOK 2023 XI. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.305-318, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Bireysel Araştırma (Self-Study as a Qualitative Research Methodolgy)

ALAN B.

3. INTERNATIONAL DİCLE SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 26 Kasım 2022, ss.147-148, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Bireysel Araştırma

ALAN B.

ISARC, 3. Uluslararası Dicle Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2022, ss.140-141, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Learning Diversity: A Case Study of Refugee Students in a Turkish Primary School

ALAN Ü., ALAN B., ERSOY A.

International Education Congress - EDUCongress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Evaluation of Critical and Analytical Thinking Course: Voices of Teacher Candidates

ALAN B.

THE NINTH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, İzmir, Türkiye, 04 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Implementing clinical education into competency-based teacher education

GÜVEN M., ALAN B.

7th International Conference on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Implementing Clinical Education into Competence-Based TeacherEducation

GÜVEN M., ALAN B.

The 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI –EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. Teacher standards across countries: What do they tell us?

ALAN B.

The 6th International Symposium on New Issues on Teacher Education, Valletta, Malta, 16 - 18 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Eğitim Fakültesi Programlarının Öğretmenlik yeterliklerini Kazandırma Durumu (Anadolu Üniversitesi Örneği)

SEVER D., ALAN B.

V. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Avrupa Komisyonu genel Öğretmenlik Yeterliklerine Dayalı Bir Ölçek Geliştirme çalışması

ALAN B., SEVER D.

V. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Modular, institutional and needs driven professional development model for in-service teachers: A case from Anadolu University.

ALAN B., SAĞLAM S.

ISNITE 2017- International Symposium, New Issues on Teacher Education Symposium, Gdansk, Polonya, 29 Ağustos 2017, ss.23, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Do we need to bother teaching learning strategies A case from a foreign language preparatory school

ALAN B.

ISNITE 2016, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, ss.12, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. What do newly recruits need and what do we do in induction Three cases from Anadolu University School of Foreign Languages

ALAN B.

International Conference on Education and New Developments, Lubliyana, Slovenya, 24 - 26 Haziran 2016, ss.217-220, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

19. Global Scale of English motivating students and informing teaching

ALAN B., AYDIN B.

IATEFL, Birmingham, İngiltere, 13 - 16 Nisan 2016

2014

2014

20. Continuous Professional Development for Novice Teachers of English

ALAN B.

The Asian Conference on Education 2004, Osaka, Japonya, 28 Kasım - 02 Aralık 2014, ss.335-364, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Analitik Düşünme

ALAN B.

Düşünme Eğitimi, ERSOY ARİFE FİGEN, Gündoğan Bayır Ömür, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.53-80, 2025

2023

2023

2. Bireysel Araştırma

Alan B.

Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Ahmet Saban; Ali Ersoy, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.261-310, 2023

2023

2023

3. Bireysel Araştırma

ALAN B.

Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Ali Ersoy & Ahmet Saban, Editör, Eğiten Matbaacılık, Ankara, ss.261-310, 2023

2023

2023

4. Yordama öntemleri

Alan B.

Nitel Veri Analizi, Sadegül Akbaba Altun; Ali Ersoy, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.339-359, 2023

2019

2019

5. English for You

Alan B., Ünver M. M., Sağlam S., Istifçi I.

English for You, Belgin Aydın, Editör, Nisan, Ankara, ss.178-191, 2019

2017

2017

6. Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi ve Değerlendirilmesi

Güven M., Alan B.

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Behçet Oral Taha Yazar, Editör, Pegem, Ankara, ss.333-364, 2017

Desteklenen Projeler

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - 2022

2020 - 2022

JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI

Editör

2020 - 2020

2020 - 2020

Anadolu Journal of Educational Sciences International

Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 13

h-indeksi (WOS): 1