Yayınlar & Eserler

Makaleler 35
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (6)
Scopus (7)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (17)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 44

3. Using Virtual Manipulatives to Conceptually Teach the Division of Fractions Using the Set Model

SITE Interactive Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 05 Ekim 2022, ss.79-82, (Tam Metin Bildiri)

4. The development of proportional reasoning: A comparison of selected textbooks from Turkey, Singapore and Canada

Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, İngiltere, 10 Haziran 2022, cilt.42, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

7. The Effect of a Collaborative Professional Development on Questioning Skills of Two Novice Mathematics Teachers

ICMI Study 25 TEACHERS OF MATHEMATICS WORKING AND LEARNING IN COLLABORATIVE GROUPS, Lizbon, Portekiz, 3 - 07 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)

8. Ortaokul öğrencilerinin kesir şemalarının incelenmesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

9. The Investigation of Two Beginning Middle School Mathematics Teachers” Professional Development: The Framework of Five Practices

4. Uluslararas Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

10. Examining proportional reasoning in middle school mathematics textbooks

Proceedings of the third International conference on mathematics Textbook research and development, 16 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

11. Investigating the development of pre-service teachers’ spatial ability in a technology enhanced environment.

Proceedings of Society for Information Technology Teacher Education International Conference, 18 Mart 2019, ss.2253-2256, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

12. Matematik öğretmeni adaylarının görevlerin bilişsel istem düzeylerini belirleme becerilerinin incelenmesi

International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

13. 10. sınıf matematik ders kitabının bağlamsal açıdan değerlendirilmesi

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.161, (Özet Bildiri)

14. Mesleğe yeni başlayan iki matematik öğretmeninin sorgulama becerilerinin gelişiminin incelenmesi

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Toplantısı, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.162, (Özet Bildiri)

15. 5. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Çok Çözümlü Problemlerde Kullandıkları Stratejiler

Uluslararası Özle Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.135-136, (Özet Bildiri)

16. 7. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrencilerin Orantısal Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

Uluslararası Özel Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.134, (Özet Bildiri)

17. Exploring Graphing Through Programmable Robots

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

18. Evidences of Understandings and Misconceptions of Graphs After Exploring Using Technology

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

19. MIDDLE SCHOOL STUDENTS USE OF REPRESENTATIONS FOR PROPER FRACTIONS

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1106-1111, (Tam Metin Bildiri)

20. Prospective Middle School Mathematics Teachers Conceptions about WebQuests

XVII: International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

21. Examining 9th grade students strategies for solving equations that include algebraic fractions

XVII: International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

22. Middle grade students perceptions about model eliciting tasks

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.283, (Özet Bildiri)

23. PROSPECTIVE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS UNDERSTANDING OF LINEAR RELATIONSHIPS

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.107, (Özet Bildiri)

24. Prospective Middle School Teachers Perspectives about Model Eliciting Tasks

3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

25. A Teacher Perspective on Using Model Eliciting Tasks

3rd International New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

26. The impact of using the CBR 2 on preservice teachers understanding of graphs

SITE 2015--Society for Information Technology & Teacher Education International, 2 - 05 Mart 2015, ss.2705-2709, (Tam Metin Bildiri)

27. Mesleğinin İlk Yıllarındaki Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Görüşleri

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.536-537, (Özet Bildiri)

29. Anadolu Okulöncesi Matematik ANOMAT Beceri Ölçeğinin Geliştirilmesi

Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)

30. ANADOLU OKULÖNCESİ MATEMATİK (ANOMAT) BECERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24-26 Nisan 2014, İstanbul / Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)

32. Anadolu Okulöncesi Matematik Ölçeğinin Geliştirilmesi Anomat

I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

33. Developing Concept Of Parabola A Case Study 26 29 August 2013 p 320 Saraybosna Bosna Hersek

2 nd. International Eurasian Conference on Mathematics Sciences and Applications, 26 - 29 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

34. Middle School Mathematics Teachers Initial Perception About Webquests

CIEAEM 63,Facilitating access and participation: Mathematical practices inside and outside the classroom, 24 - 29 Haziran 2011, cilt.22, (Tam Metin Bildiri)

35. İlköğretim Matematik Öğretiminde Web Destekli Araştırma Projeleri Tasarımı ve Uygulamaları

I. Web Destekli Öğretim Uygulamaları Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2011, ss.12, (Özet Bildiri)

36. Implementation of Webquests in Middle School Mathematics Courses

16th Asian Technology Conference of Mathematics, Bolu, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

37. Web destekli Araştırma Projesi Tasarımı ve Uygulamaları WAPTU

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

38. Mathematics Beliefs and Instructional Practices

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

39. Effects of Using Dynamic Geometry Technology on Prospective Middle School Mathematics Teachers Learning of Geometry

4th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

40. The influence of Level Determination Exam on a Middle School Mathematics Teacher s Classroom Practices

23rd Annual AERO Conference and Professional Development Workshop, PHOENIX, 3 - 05 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

41. Teaching and Learning Geometric Transformations in the Context of a Dynamic Environment

Technology and its Integration into Mathematics Education, Malaga, İspanya, 6 - 10 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

42. Helping a young child connect fact family addition and subtraction using tools In L Paditz and A Rogerson Eds Proceedings of the Dresden Saxony Germany

Proceedings of the 10th International Conference “Models in Developing Mathematics Education”, Dresden, Almanya, 11 - 17 Eylül 2009, ss.353-357, (Tam Metin Bildiri)

43. Middle School Students Difficulties in Locating Fractions on Number Lines

16th International Conference on Learning, BARSELONA, 1 - 04 Haziran 2009, (Özet Bildiri)

44. Preservice teachers’ conception of mathematics-based software

International Group for the Psychology ofMathematics Education conference,PME - 28, 14 - 18 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 7

2. On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsy’xxdan Hilbert’xxe

Matematik Tarihi Giriş, Durmuş, Soner, Editör, Nobel Yaşam, İstanbul, ss.563-655, 2017

3. Yunan Matematiğinin İlk Yılları

Matematik Tarihi-Giriş, Soner Durmuş, Editör, Nobel, İstanbul, ss.83-139, 2017

4. On Dokuzuncu Yüzyıl Katkıları: Lobachevsky’den Hielbert’e

Matematik Tarihi Giriş, Prof. Dr. Soner Durmuş, Editör, Nobel, Ankara, ss.563-655, 2017

5. A Longitudinal Study of the Development of Rational Number Concepts and Strategies in the Middle Grades

Large Scale Studies in Mathematics Education, James A. Middleton, Jinfa Cai ve Stephen Hwang, Editör, SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING SWITZERLAND, ss.265-289, 2015

6. Developing Cross Cultural Communication in a Study Abroad Program in Turkey

Education Diplomacy in Action Voices From Around the World, Georgianna Duarte ve Ekaterina Strekalova, Editör, Association for Childhood Education International, Washington, ss.65-81, 2015

7. Rasyonel Sayılar

Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, , Editör, Pegem Yayınevi, ss.95-111, 2015
Metrikler

Yayın

86

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

60

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

52

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

44

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

19

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

57

Proje

19
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları