Eğitim Bilgileri
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihinsel Engellilerin Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sembolik oyunların küçük grupla öğretiminde canlı modelle ve video modelle öğretimin karşılaştırılması
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihinsel Engellilerin Eğitimi (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Kaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden zihin özürlü öğrencinin bulunduğu sınıfta normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2017 - 2023
2017 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2015 - 2017
2015 - 2017Öğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2003 - 2015
2003 - 2015Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
2018 - 2019
2018 - 2019Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Yeterlik
Uzmanlık Alan Dersi
Tez
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Önerisi
Tez
Zihin Engellilerin Sosyal Yeterliklerinin Geliştirilmesi
Yeterlik Sınavı
Zihin Engellilerin Sosyal Yeterliklerinin Geliştirilmesi (Tür)
Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri
Aile Eğitimi (Tür)
Seminer
Uzmanlık Alan Dersi
Uzmanlık Alan Dersi
TEZ
Özel Eğitimde Öğretim Yöntmeleri
Tez
Seminer
Seminer
Uzmanlık
TEZ
TEZ
Uzmanlık Alan Dersi
Uzmanlık Alan Dersi
TEZ
Tez
Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri (Tür)
Lisans
Erken ve Okul öncesi Özel Eğitim (Tür)
Özel Eğitim (Tür)A Grubu
Özel Eğitim (Tür)C Grubu
Özel Eğitim (Tür)B Grubu
ÖZEL EĞİTİM
Lisans
Öğretmenlik Uygulması
Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)
Öğretmenlik Uygulaması II (Tür)E Grubu
Özel Eğitimde Aile Eğitimi (Tür)
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)B Grubu
Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grub
Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II (Tür)E Grubu
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik (Tür
Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Tür)
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grubu
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)
Özel Eğitimde Aile Eğitimi (Tür)A Grubu
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi
Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B 3.0 Grub
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)A Gru
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)A Grubu
Uygulamalı Davranış Analizi (Tür)C Grubu
Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grubu
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)C Grubu
Seminer (Tür)M Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)E Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)E Grubu
Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B 3.0 Grubu
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)A Grub
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)E Grub
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)A Grubu
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Tür)A Grubu
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)F Grubu
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B 5.Grubu
Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)F Grubu
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı (Tür)A Grubu
Erken ve Okul öncesi Özel Eğitim (Tür)
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)A Grubu
Öğretmenlik Uygulaması II (Tür)F Grubu
Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)F Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)F Grubu
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)F
Özel Eğitim (Tür)A Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)F Grubu
Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grub
Özel Eğitim (Tür)C Grubu
Özel Eğitim (Tür)B Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)F Grub
Topluma Hizmet Uygulamaları (Tür)e Grubu
Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grubu
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)E Grubu
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ZİH. ENGELLİLERİN ÖĞRETİMİ İÇİN ÖLÇÜ ARACI HAZ.VE PER
ÖZEL EĞİTİM
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
ZİH.ENGELLİLERE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ A-B GRUBU
ENGELLİ ÇOCUKLAR
ZİH.ENGELLİLERİN PERFORMANS DÜZEYİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK Ö
Öğretmenlik Uygulaması (E Grubu)
Öğretilebilir Zihin Engelliler Okullarında Ders Planı Geliştirme
ZİH. ENGELLİLERİN ÖĞRETİMİ İÇİN ÖLÇÜ ARACI HAZ.VE PER ( E GRUBU)
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. The scoping review of systematic instruction literature for individuals with disabilities: trends in Türkiye from 1983 to 2022
YÜCESOY ÖZKAN Ş., Mart S., Sayar K., Altun D. E., Gülboy E., KAYA F., et al.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION
, cilt.40, sa.1, ss.1-15, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Comparison of Error Correction Procedures in Teaching Community Signs to Children with Autism Spectrum Disorder in Discrete Trial Training
Altun D. E., Yücesoy Özkan Ş., Öncül N.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, sa.3, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERE EV İÇİ YAŞAM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE FOTOĞRAF İPUCUNUN VE VİDEO İPUCUNUN KARŞILAŞTIRILMASI
Yavuzaslan E., ÖNCÜL N.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sembolik Oyunların Öğretiminde Canlı ve Video Modelle Öğretimin Karşılaştırılması
ÖNCÜL N., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.3, ss.537-563, 2022 (TRDizin)
2022
20225. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkinBeklentilerinin Belirlenmesi
Öncül N., Acar Ç., Çolak A., Yücesoy Özkan Ş., Aksoy F., Dalgın Eyiip Ö., et al.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.125-150, 2022 (TRDizin)
2022
20226. The investigation of pre-service special education teachers' treatment integrity in the use of response prompting strategies
ÖNCÜL N.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.278-292, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20227. The Examination of Special Education Teachers' Views On Teaching Play Skills to Children With Autism Spectrum Disorders
Gulveren A. C., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, sa.29, ss.56-77, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20228. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Oyun Becerilerinin Öğretimine İlişkin Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
Gülveren A. Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, 2022 (TRDizin)
2021
20219. Bir Meydan Okuma: Geleneksel Tuvalet Eğitimine Karşı Yoğun Tuvalet Eğitimi
ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.350-374, 2021 (TRDizin)
2019
201910. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ACAR Ç., AKSOY F., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.18, sa.2, ss.808-836, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201911. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ACAR Ç., AKSOY F., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.18, sa.2, ss.800-836, 2019 (Scopus, TRDizin)
2015
201512. The effectıveness of computer based ınstructıon ın teachıng communıty sıgns to students wıth ıntellectual dısabılıty
ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
NWSA-Education Sciences , cilt.10, sa.3, ss.184-202, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201413. Review of the Articles Related with Early Childhood Special Education in Turkey
ÖNCÜL N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.247-284, 2014 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2014
201414. Türkiye de Erken Çocuklukta Özel Eğitim İle İlgili Yapılmış Makalelerin Gözden Geçirilmesi
ÖNCÜL N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201415. Effectiveness of Mother Delivered Simultaneous Prompting Taught by Visual Support on Teaching Chained Skills to Their Children with Autism
BATU E. S., AKSOY F., ÖNCÜL N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.174, ss.91-104, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201316. Effects of Computer-Based Instruction on Teaching Emergency Telephone Numbers to Students with Intellectual Disability
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., KAYA Ö.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.48, sa.2, ss.200-217, 2013 (SSCI)
2013
201317. Zihin Engelli Bireylerin Ebeveynlerinin Kullanımına Yönelik Geliştirilen Mobil Beceri Öğretimi Yazılımına Yönelik Katılımcı Görüşleri
KUZU A., CAVKAYTAR A., ÇANKAYA S., ÖNCÜL N., ÜNLÜ E.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.3, sa.2, ss.1-21, 2013 (TRDizin)
2013
201318. Zihinsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan özel eğitim öğretmenlerinin matematik dersine yönelik yapılan düzenlemelerle ilgili görüş ve önerileri
Yıkmış A., Öncül N., Acar Ç.
Sakarya Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi
, sa.25, ss.23-35, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201019. Öncül N ve Yücesoy Özkan Ş 2010 Orta ve ileri düzeyde zihin yetersizliği olan yetişkinlere videoyla model olma kullanılarak günlük yaşam becerilerinin öğretilmesi 10 143 156
ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.10, ss.143-156, 2010 (TRDizin)
2005
200520. Normal Gelişim Gösteren Çocuk Annelerinin Kaynaştırma Uygulamasına İlişkin Görüşleri Özel Eğitim Dergisi 6 2 38 54
ÖNCÜL N., BATU E. S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.28-54, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençler İçin Kanıta-Dayalı Uygulamalar
YÜCESOY ÖZKAN Ş., Mart S., Altun D. E., ÖNCÜL N., BOZKUŞ GENÇ G., GENÇ TOSUN D., et al.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20222. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençlerle Yürütülen Tek-Denekli-Deneysel Araştırmalar: Bir Sistematik Derleme
YÜCESOY ÖZKAN Ş., Mart S., ÖNCÜL N., GENÇ TOSUN D., BOZKUŞ GENÇ G., GÖNÜLDAŞ H., et al.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. "Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençler İçin Kanıta-Dayalı Uygulamalar: Saptanması ve Kullanılması” Projesinin Tanıtılması
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., GENÇ TOSUN D., BOZKUŞ GENÇ G., AYBEK E. C., ÖZDAMAR N., et al.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Ev İçi Yaşam Becerilerinin Öğretiminde Fotoğraf İpucunun Ve Video Karşılaştırılması
YAVUZASLAN E., ÖNCÜL N.
IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Fırsat Öğretiminin Etkililiği: Gürcistan Örneği
Gobadzade T., ÖNCÜL N.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye, 26-29 Mayıs 2022, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
20216. Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Mesleki Becerilerin Kazandırılmasında Bireyin Kendisi Tarafından ve Uygulamacı Tarafından Kontrol Edilen Video İpucunun Karşılaştırılması
ARICI M., ÖNCÜL N.
31.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20217. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Mesleki Sosyal Beceriler
ŞAHİN S., ÖNCÜL N.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2018
20188. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Ayrık Denemelerle Öğretim Sunularak İki Farklı Hata Dü- zeltmesi Türünün Karşılaştırılması
Altun D. E., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N.
28. Ulusal Özel Eğitim KOngresi, 11 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2016
20169. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sembolik Oyunların Küçük Grupla Öğretiminde Canlı Modelle ve Video Modelle Öğretimin Karşılaştırılması
ÖNCÜL N., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ.
26.ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde devam ettikleri ortama ilişkin ilk izlenimler
ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İzlenimleri
ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Türkiye de geçmişten günümüze özel eğitim öğretmeni yetiştirme
ÇOLAK A., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ACAR Ç.
XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201614. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Zihin engelliler öğretmen adaylarının yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Öğretmen Adaylarının Benzeşim Ortamında Öğretim Yapma Sürecindeki Video Kayıtlarına Dayalı Olarak Kendi Performanslarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
ÇOLAK A., ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., GÜRGÖR F. G.
XVIII AMSAMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İlk İzlenimleri
ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2013
201321. Görsel destek ile öğretilen eşzamanlı ipucuyla öğretimin annelerin otizmli çocuklarına beceri öğretmelerindeki etkililiği
BATU E. S., AKSOY F., ÖNCÜL N.
23. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201222. Okul öncesi öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açılarının belirlenmesi
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201223. Zihin yetersizliği olan öğrencilere işlevsel akademik becerilerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin etkililiği
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., KAYA Ö.
22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201224. Sınıf öğretmeni adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açıları
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201225. Primary school pre service teachers towards individuals with special needs in Turkey
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
Shanghai International Conference on Social Science-SICSS, Şanghay, Çin, 14 - 17 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)
2011
201126. Zihin yetersizliği olan çocuklarla çalışan özel eğitim öğretmenlerinin matematik dersine yönelik yapılan düzenlemelerle ilgili görüş ve önerileri.
YIKMIŞ A., ÖNCÜL N., ACAR Ç.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2007
200727. Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma ve özel gereksinimli öğrencilere ilişkin görüş ve önerileri
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2007
2007
200728. Sınıf öğretmenlerin kaynaştırma ve özel gereksinimli öğrencilere ilişkin görüş ve önerileri
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200729. Opinions and suggestions about the problem behaviors regular education teachers working with children mental retardation in regular schools encounter
ÖNCÜL N., ÇOLAK A.
4th International ABA Conference, Sidney, Avustralya, 13 - 14 Ağustos 2007
2006
200630. Zihin özürlü yetişkin kadınlara günlük yaşam becerilerinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N.
16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun., Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2016
201631. Öğretmen adaylarının benzeşim ortamında öğretim yapma sürecindeki video kayıtlarına dayalı olarak kendi performanslarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.
ÇOLAK A., ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., GÜRGÖR F. G.
XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20242. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AİLE ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖNCÜL N., BARAN M. S.
Özel Eğitimde Aile Eğitimi, ÖNCÜL NURAY, ÇİFCİ TEKİNARSLAN İLKNUR, Editör, Eğiten, Ankara, ss.27-65, 2024
2022
20223. OSB Değerlendirme: Uyumsal Davranışların Değerlendirilmesi
ÖNCÜL N.
Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme, Veysel Aksoy, Editör, Vize akademik, Eskişehir, ss.279-301, 2022
2022
20224. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri ile Öğretim Planlama
ÖNCÜL N.
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Elif Sazak, Editör, Pegem, ss.231-254, 2022
2020
20205. General and Special Education Practices during the COVID-19 Viral Outbreak in Turkey
YÜCESOY ÖZKAN Ş., KAYA F., GÜLBOY E., Altun D. E., ÖNCÜL N.
Educational Practices during the COVID-19 Viral Outbreak: International Perspectives, Ismail Sahin, Mack Shelley, Editör, ISTES Organization, ss.19-62, 2020
2019
20196. Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar
ACAR Ç., ODLUYURT S., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ÖZEN A., SUBAŞI YURTÇU A. B., et al.
VİZE AKADEMİK, Ankara, 2019
2019
20197. Kanaştırma Ortamlarında Sık Rastlanan Yetersizlik Gruplarını Tanıyalım
ÖNCÜL N.
Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar, Emine Sema Batu, Editör, Vize Akademik, ss.17-49, 2019
2019
20198. Zihin Yetersizliğinde Müdahale
ÖNCÜL N.
Erken Çocuklukta Özel Eğitim, Sunay Doğru, Editör, Vize akademik, Eskişehir, ss.143-163, 2019
2018
20189. Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi
Yücesoy Özkan Ş., Aykut Ç., Dalgın Eyiip Ö., Sönmez Kartal M., Öncül N. (Editör), Çifci Tekinarslan İ. (Editör)
Vize Akademik, Ankara, 2018
2018
201810. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERDE ÖZBAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖNCÜL N.
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Elif Sazak, Editör, Pegem, ss.159-184, 2018
2018
201811. Bakıma Gereksinimi Olan Bireylerde Uygun Davranışı Artırma
ÖNCÜL N.
Etkili Davranış Yönetimi, Dr.Öğr.Üyesi Funda Aksoy, Editör, Açıköğretim Yayınevi, ss.153-165, 2018
2016
201612. Çocuk Gelişimini Etkileyen Yetersizlikler-I
ÖNCÜL N.
Çocuk Gelişminde Normal ve Atipik Gelişim, Cavkaytar Atila, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.156-178, 2016
Desteklenen Projeler
2021 - 2024
2021 - 2024Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençler İçin Kanıta-Dayalı Uygulamalar: Saptanması ve Kullanılması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Öncül N., Şahin M. D., Yücesoy Özkan Ş. (Yürütücü), Kürüm Yapıcıoğlu D., Özdamar N., Genç Tosun D., et al.
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi
YILDIZ G., YANARDAĞ M., ULUYOL M., ÇOLAK A., ERGENEKON Y., ACAR Ç., et al.
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim Hizmetleri Projesi, Eğitim Materyalleri Geliştirme Projesi
CAVKAYTAR A., ÖNCÜL N., VURAN S.
2013 - 2015
2013 - 2015Kosova'da Özel Eğitime Yönelik Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Sürecinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çolak A., Öncül N., Bozkuş Genç G., Çelik S., Sani Bozkurt S., Kaya Ö.
2011 - 2013
2011 - 2013Görsel Destek İle Öğretilen Eşzamanlı İpucuyla Öğretim Sürecinin Ebeveynlerin Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklarına Zincirleme Becerileri Öğretmelerindeki Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKSOY F., ÖNCÜL N., BATU E. S.
2010 - 2011
2010 - 2011Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkililiği Anadolu Üniversitesi Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖNCÜL N.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorTurkish Journal of Special Education Research and Practice
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2024
Ağustos 2024Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Özel Eğitim Dersigi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2024
Temmuz 2024Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Degisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022Ankara Üniversitesi Özel eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Anadolu Journal of Educational Sciences International
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020Dumlupınar Eğitim Blimleri Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 38
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Ekim-2024
Ekim 2024Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Anadolu Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021