Doç. Dr. NURAY ÖNCÜL


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER, EĞİTİM, ÖZEL


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim

Metrikler

Yayın

69

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

43

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

17

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

431

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

30

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

8

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

54

Proje

6

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2015

2011 - 2015

Doktora

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihinsel Engellilerin Eğitimi (Dr), Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sembolik oyunların küçük grupla öğretiminde canlı modelle ve video modelle öğretimin karşılaştırılması

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihinsel Engellilerin Eğitimi (Dr)

2003

2003

Yüksek Lisans

Kaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden zihin özürlü öğrencinin bulunduğu sınıfta normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2017 - 2023

2017 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2015 - 2017

2015 - 2017

Öğretim Görevlisi Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2003 - 2015

2003 - 2015

Öğretim Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

2018 - 2019

2018 - 2019

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Yeterlik

Uzmanlık Alan Dersi

Tez

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Önerisi

Tez

Zihin Engellilerin Sosyal Yeterliklerinin Geliştirilmesi

Yeterlik Sınavı

Zihin Engellilerin Sosyal Yeterliklerinin Geliştirilmesi (Tür)

Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri Sürdürülebilir Kalkınma

Aile Eğitimi (Tür)

Seminer

Uzmanlık Alan Dersi

Uzmanlık Alan Dersi

TEZ

Özel Eğitimde Öğretim Yöntmeleri Sürdürülebilir Kalkınma

Tez

Seminer

Seminer

Uzmanlık

TEZ

TEZ

Uzmanlık Alan Dersi

Uzmanlık Alan Dersi

TEZ

Tez

Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri (Tür) Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulması

Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)

Öğretmenlik Uygulaması II (Tür)E Grubu

Özel Eğitimde Aile Eğitimi (Tür)

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)B Grubu

Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grub

Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II (Tür)E Grubu

Özel Eğitimde Oyun ve Müzik (Tür

Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Tür)

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grubu

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)

Özel Eğitimde Aile Eğitimi (Tür)A Grubu

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi

Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B 3.0 Grub

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)A Gru

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)A Grubu

Uygulamalı Davranış Analizi (Tür)C Grubu

Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grubu

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Tür)C Grubu

Seminer (Tür)M Grubu

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)E Grubu

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)E Grubu

Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B 3.0 Grubu

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)A Grub

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)E Grub

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)A Grubu

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Tür)A Grubu

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)F Grubu

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B 5.Grubu

Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)F Grubu

Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı (Tür)A Grubu

Erken ve Okul öncesi Özel Eğitim (Tür) Sürdürülebilir Kalkınma

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)A Grubu

Öğretmenlik Uygulaması II (Tür)F Grubu

Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)F Grubu

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)F Grubu

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grubu

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)F

Özel Eğitim (Tür)A Grubu Sürdürülebilir Kalkınma

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)F Grubu

Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi (Tür)B Grub

Özel Eğitim (Tür)C Grubu Sürdürülebilir Kalkınma

Özel Eğitim (Tür)B Grubu Sürdürülebilir Kalkınma

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (Tür)F Grub

Topluma Hizmet Uygulamaları (Tür)e Grubu

Öğretmenlik Uygulaması I (Tür)E Grubu

Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (Tür)E Grubu

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

ZİH. ENGELLİLERİN ÖĞRETİMİ İÇİN ÖLÇÜ ARACI HAZ.VE PER

ÖZEL EĞİTİM Sürdürülebilir Kalkınma

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ZİH.ENGELLİLERE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ A-B GRUBU

ENGELLİ ÇOCUKLAR

ZİH.ENGELLİLERİN PERFORMANS DÜZEYİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK Ö

Öğretmenlik Uygulaması (E Grubu)

Öğretilebilir Zihin Engelliler Okullarında Ders Planı Geliştirme

ZİH. ENGELLİLERİN ÖĞRETİMİ İÇİN ÖLÇÜ ARACI HAZ.VE PER ( E GRUBU)

Makaleler

Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

5. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Fırsat Öğretiminin Etkililiği: Gürcistan Örneği

Gobadzade T., ÖNCÜL N.

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye, 26-29 Mayıs 2022, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Mesleki Sosyal Beceriler

ŞAHİN S., ÖNCÜL N.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Türkiye de geçmişten günümüze özel eğitim öğretmeni yetiştirme

ÇOLAK A., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ACAR Ç.

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

14. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. Zihin engelliler öğretmen adaylarının yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi

YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi: Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri

YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İlk İzlenimleri

ACAR Ç., ÇOLAK A., ÖNCÜL N., AKSOY F., YÜCESOY ÖZKAN Ş.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. Okul öncesi öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açılarının belirlenmesi

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. Sınıf öğretmeni adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik bakış açıları

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

22.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

25. Primary school pre service teachers towards individuals with special needs in Turkey

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

Shanghai International Conference on Social Science-SICSS, Şanghay, Çin, 14 - 17 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)

2007

2007

28. Sınıf öğretmenlerin kaynaştırma ve özel gereksinimli öğrencilere ilişkin görüş ve önerileri

ÖNCÜL N., ÇOLAK A.

17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

30. Zihin özürlü yetişkin kadınlara günlük yaşam becerilerinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği

YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N.

16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun., Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Öğretmen adaylarının benzeşim ortamında öğretim yapma sürecindeki video kayıtlarına dayalı olarak kendi performanslarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.

ÇOLAK A., ÖNCÜL N., YÜCESOY ÖZKAN Ş., GÜRGÖR F. G.

XVIII. Congress Amse-Amce Waer Teaching and Training Today for Tomorrow Kongresi’nde (XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Özel eğitimde Aile Eğitimi

Öncül N. (Editör)

Eğiten Kitap, Ankara, 2024

2024

2024

2. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AİLE ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

ÖNCÜL N., BARAN M. S.

Özel Eğitimde Aile Eğitimi, ÖNCÜL NURAY, ÇİFCİ TEKİNARSLAN İLKNUR, Editör, Eğiten, Ankara, ss.27-65, 2024

2022

2022

3. OSB Değerlendirme: Uyumsal Davranışların Değerlendirilmesi

ÖNCÜL N.

Otizm Spektrum Bozukluğunda Değerlendirme, Veysel Aksoy, Editör, Vize akademik, Eskişehir, ss.279-301, 2022

2022

2022

4. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri ile Öğretim Planlama

ÖNCÜL N.

Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Elif Sazak, Editör, Pegem, ss.231-254, 2022

2020

2020

5. General and Special Education Practices during the COVID-19 Viral Outbreak in Turkey

YÜCESOY ÖZKAN Ş., KAYA F., GÜLBOY E., Altun D. E., ÖNCÜL N.

Educational Practices during the COVID-19 Viral Outbreak: International Perspectives, Ismail Sahin, Mack Shelley, Editör, ISTES Organization, ss.19-62, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

7. Kanaştırma Ortamlarında Sık Rastlanan Yetersizlik Gruplarını Tanıyalım

ÖNCÜL N.

Kaynaştırma Ortamında Uygulamalar, Emine Sema Batu, Editör, Vize Akademik, ss.17-49, 2019

2019

2019

8. Zihin Yetersizliğinde Müdahale

ÖNCÜL N.

Erken Çocuklukta Özel Eğitim, Sunay Doğru, Editör, Vize akademik, Eskişehir, ss.143-163, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

10. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERDE ÖZBAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖNCÜL N.

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Elif Sazak, Editör, Pegem, ss.159-184, 2018

2018

2018

11. Bakıma Gereksinimi Olan Bireylerde Uygun Davranışı Artırma

ÖNCÜL N.

Etkili Davranış Yönetimi, Dr.Öğr.Üyesi Funda Aksoy, Editör, Açıköğretim Yayınevi, ss.153-165, 2018

2016

2016

12. Çocuk Gelişimini Etkileyen Yetersizlikler-I

ÖNCÜL N.

Çocuk Gelişminde Normal ve Atipik Gelişim, Cavkaytar Atila, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.156-178, 2016

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ağustos 2024

Ağustos 2024

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Özel Eğitim Dersigi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2024

Temmuz 2024

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2023

Aralık 2023

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Degisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2022

Nisan 2022

Ankara Üniversitesi Özel eğitim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2020

Ağustos 2020

Anadolu Journal of Educational Sciences International

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2020

Haziran 2020

Dumlupınar Eğitim Blimleri Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 38

h-indeksi (WOS): 4

Jüri Üyelikleri

Ekim-2024

Ekim 2024

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Anadolu Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Anadolu Üniversitesi