Yayınlar & Eserler

Makaleler 21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (4)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 42

1. Proje Dil&Dav: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme ve Problem Davranışları ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformu

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.88, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2. Proje 2de363: Cumhuriyetimizin 2. Yüzyılında 363 Özel Eğitim Anaokulu Personel Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)', Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.89, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

3. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey

Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

4. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors

Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

5. Methodological Paradigm Shift in Special Education: A Theoretical Review and Discussion for The Further Research

ASES III. International Educational Science Conference, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Ocak 2023, (Özet Bildiri)

9. Çocukların COVID-19 pandemisine yönelik deneyimleri: Fenomenolojik bir araştırma

Uluslararası Erken Çocukluk Gelişimi Sivil Toplum Kuruluşları Platformu (EÇG-P) Kongresi: Bilimden Politikaya, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

12. Türkiye’de özel eğitim alanında karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen tezlerin analizi

VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1029, (Özet Bildiri)

13. 0-8 yaş arasında down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin Türkiye’deki erken müdahale hizmetlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Online, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

14. Türkiye'de kapsayıcı erken çocukluk eğitimindeki okul öncesi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen mesleki gelişim programlarının incelenmesi

UNICEF, AB & MEB Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Mart 2020, (Özet Bildiri)

15. Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

16. Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

17. Okulöncesi kaynaştırma öğretmenleri ile doğal öğretim sürecinin uygulanması ve etkililiği

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

18. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri

International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

19. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

20. Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

22. Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi

5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

23. Responsive teaching early intervention program with children with developmental disabilities and their parents in Turkey

Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

24. Perceptions of parents of babies with down syndrome on diagnosis and intervention services in Turkey

Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 Nisan - 11 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

28. Gelişimsel destek programı (GEDEP)

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

30. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

35. First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

36. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

38. Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması

International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

42. First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar 24

1. RT (RESPONSIVE TEACHING): ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.399-440, 2023

2. Nörobilim (Sinirbilim/Neuroscience)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.56-90, 2023

3. RT (RESPONSIVE TEACHING): Etkileşimli Öğretim

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.399-436, 2023

4. Bilişsel Kuramlar

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.91-151, 2023

5. Gelecekte bizi neler bekliyor?

Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.785-833, 2022

6. Erken çocukluk özel eğitiminde ekip ve iş birliği

Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara 978, ss.385-487, 2022

7. Özel Gereksinimleri Olan Çocuklar

Fark edilmeyen çocuklar, Arıkan, Arzu, Editör, Eğiten Kitap, Eğiten Kitap, ss.21-64, 2022

8. Kanıt temelli uygulamalar II: Odaklanmış müdahaleler

Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, SUCUOĞLU BÜLBİN, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇİLEM ÖKCÜN AKÇAMUŞ MERAL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.505-567, 2021

9. Problem davranışların etkili program hazırlama, sınıf iklimi, sınıf planı ve organizasyonunun kullanılması yoluyla önlenmesi

Sınıf için olumlu davranışsal destek üçüncü basımdan çeviri, VURAN SEZGİN, ÖĞÜLMÜŞ KÜRŞAT, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.88-101, 2021

10. Doğal müdahale uygulamaları

Otizm spektrum bozukluğu ve sosyal beceri öğretimi, ACAR ÇİMEN, SANİ-BOZKURT SUNAGÜL, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.51-82, 2021

11. 0-6 yaş dönemindeki normal gelişim gösteren çocuklarda dil gelişimi

Otizm spektrum bozukluğu iletişim ve dil, DİKEN ÖZLEM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.24-54, 2020

14. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi

Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017

15. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi

Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017

23. Okulöncesi eğitim

Aile eğitim rehberi zihinsel engelli çocuklar, CAVKAYTAR ATİLLA, Editör, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Ankara, ss.87-99, 2014
Metrikler

Yayın

88

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

48

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

85

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

18

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

18

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

20

Proje

3

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları