Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (4)
2. Exploring Primary School Teachers’ Perspectives on Behavioral Problems and Speech and Language Difficulties of Their Students in Inclusive Classrooms: Experience-Based Insights and Technology-Based Resource Needs in Turkey
7. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
8. Early Childhood Special Education: Theoretical and Legal Grounds, Latest Trends across the World and Turkey
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.243-269, 2022 (ESCI, TRDizin)
10. Examination of the effectiveness of naturalistic teaching education program developed for pre-school teachers in Turkey
International Online Journal of Primary Education
, cilt.10, sa.1, ss.207-234, 2021 (TRDizin)
11. Program planlamaya yönelik değerlendirme
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.8, ss.38-50, 2019 (Hakemsiz Dergi)
12. Erken çocukluk özel eğitiminde ekip
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.5, 2019 (Hakemsiz Dergi)
20. Antisosyal davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programının etkililiği ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi: A Review of the first step to success early education program on preventing antisocial behaviors
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.55-79, 2014 (Scopus, TRDizin)
21. Problem (ansisosyal) davranışların önlenmesine yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programına bir bakış
Eğitimci Dergisi
, sa.20, ss.36-40, 2013 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
42
3. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
4. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors
Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
5. Methodological Paradigm Shift in Special Education: A Theoretical Review and Discussion for The Further Research
ASES III. International Educational Science Conference, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Ocak 2023, (Özet Bildiri)
6. Kapsayıcı Okul Öncesi Eğitimde Özel Gereksinimli Çocuklarla ilgili Lisansüstü Tezlerin Bronfenbrenner'in Biyoekolojik Kuramına Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
7. Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
8. Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
9. Çocukların COVID-19 pandemisine yönelik deneyimleri: Fenomenolojik bir araştırma
Uluslararası Erken Çocukluk Gelişimi Sivil Toplum Kuruluşları Platformu (EÇG-P) Kongresi: Bilimden Politikaya, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
11. COVID-19 pandemisi: Down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin evde desteklenerek güçlendirilmesine dayalı uygulamalı uzaktan eğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Online, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
13. 0-8 yaş arasında down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin Türkiye’deki erken müdahale hizmetlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Online, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
16. Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
17. Okulöncesi kaynaştırma öğretmenleri ile doğal öğretim sürecinin uygulanması ve etkililiği
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
18. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
19. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
20. Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
21. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler İçin Doğal Öğretim Süreci
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
22. Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
23. Responsive teaching early intervention program with children with developmental disabilities and their parents in Turkey
Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
24. Perceptions of parents of babies with down syndrome on diagnosis and intervention services in Turkey
Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 Nisan - 11 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
25. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen ailelerle el ele aile eğitim programına ilişkin aile görüşleri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
26. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere sunulan online aile bilgi destek ve eğitim programı (e-ABDEP)
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
27. Ailelerle el ele aile eğitim programına katılan ailelerin öz yeterlik algılarının belirlenmesi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
28. Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
29. Erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda milieu öğretimine ilişkin araştırmaların gözden geçirilmesi
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
30. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
31. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara bağımsız tepki verme becerisinin öğretiminde etkinlik çizelgeleri ile öğretimin kullanılması: Kapsamlı ve sistematik bir meta analiz çalışması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
33. Antisosyal davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim müdahale programının etkililiği ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların gözden geçirilmesi
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
39. Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
40. Küçük adımlar erken eğitim programına yönelik Türkiye'de yapılmış olan bilimsel çalışmaların gözden geçirilmesi (Reviewing studies conducted on small steps early intervention program in Turkey)
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
41. PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
24
1. RT (RESPONSIVE TEACHING): ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM
Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.399-440, 2023
2. Nörobilim (Sinirbilim/Neuroscience)
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.56-90, 2023
3. RT (RESPONSIVE TEACHING): Etkileşimli Öğretim
Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.399-436, 2023
4. Bilişsel Kuramlar
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.91-151, 2023
5. Gelecekte bizi neler bekliyor?
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.785-833, 2022
6. Erken çocukluk özel eğitiminde ekip ve iş birliği
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara 978, ss.385-487, 2022
7. Özel Gereksinimleri Olan Çocuklar
Fark edilmeyen çocuklar, Arıkan, Arzu, Editör, Eğiten Kitap, Eğiten Kitap, ss.21-64, 2022
8. Kanıt temelli uygulamalar II: Odaklanmış müdahaleler
Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, SUCUOĞLU BÜLBİN, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇİLEM ÖKCÜN AKÇAMUŞ MERAL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.505-567, 2021
9. Problem davranışların etkili program hazırlama, sınıf iklimi, sınıf planı ve organizasyonunun kullanılması yoluyla önlenmesi
Sınıf için olumlu davranışsal destek üçüncü basımdan çeviri, VURAN SEZGİN, ÖĞÜLMÜŞ KÜRŞAT, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.88-101, 2021
10. Doğal müdahale uygulamaları
Otizm spektrum bozukluğu ve sosyal beceri öğretimi, ACAR ÇİMEN, SANİ-BOZKURT SUNAGÜL, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.51-82, 2021
11. 0-6 yaş dönemindeki normal gelişim gösteren çocuklarda dil gelişimi
Otizm spektrum bozukluğu iletişim ve dil, DİKEN ÖZLEM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.24-54, 2020
13. 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
14. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017
15. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017
17. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim strateji ve teknikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
18. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
19. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
20. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanımı ve özellikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
21. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik çevresel düzenlemeler
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
22. 0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014
23. Okulöncesi eğitim
Aile eğitim rehberi zihinsel engelli çocuklar, CAVKAYTAR ATİLLA, Editör, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Ankara, ss.87-99, 2014
24. Türkiye'de özel eğitim alanında geliştirilen ve uygulanan ölçme araçları (2 cilt)
Ankara: Maya Akademi, 2012
Metrikler
Yayın (WoS)
14
Yayın (Scopus)
11
Atıf (WoS)
48
H-İndeks (WoS)
3
Atıf (Scopus)
33
H-İndeks (Scopus)
3
Atıf (Scholar)
85
H-İndeks (Scholar)
5
Atıf (TrDizin)
18
H-İndeks (TrDizin)
2
Atıf (Sobiad)
18
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
20
Proje
3