Doç. Dr. SEÇİL ÇELİK DEMİRTAŞ


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), ALAN ÇALIŞMALARI, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, ÖZEL, AİLE ÇALIŞMALARI


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Okul Öncesi Eğitim, Özel Eğitim


Yayınlardaki İsimler: secilcelik2@gmail.com

Metrikler

Yayın

87

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

48

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

85

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

18

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

18

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

20

Proje

3

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2019

2012 - 2019

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans Çift Anadal

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

2003 - 2007

2003 - 2007

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Okulöncesi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen yüz yüze ve web tabanlı doğal öğretim öğretmen eğitimi programı (ODÖP)'nın etkiliğinin incelenmesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)

2012

2012

Yüksek Lisans

Problem davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun etkililiği

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Erken Çocuklukta Özel Eğitim (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Okul Öncesi Eğitim

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2022 - 2023

2022 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2012 - 2022

2012 - 2022

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

ÖEÖ407H Öğretmenlik Uygulaması II

ÖEÖ409G Özel Eğitimde Materyal Tasarımı

ÖEÖ 207B Erken Çocuklukta Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

THU202 Topluma Hizmet Uygulamaları

ÖEÖ110A Çocuk Gelişimi

ÖMB411C Özel Eğitim ve Kaynaştırma Sürdürülebilir Kalkınma

ÖEÖ407H Öğretmenlik Uygulaması I

ÖMB407H Kapsayıcı Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

ÖEÖ 207A Erken Çocuklukta Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

ÖEÖ316 Özel Eğitimde Oyun ve Müzik

OSB407 Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması

ÖEÖ110B Çocuk Gelişimi

ÖEÖ405H Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I

ÖEÖ403G Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Sürdürülebilir Kalkınma

ÖEÖ412 Okulöncesi Eğitimde Davranış Değiştirme

OSB403 Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması

ÖEÖ103 Çocuk Gelişimi

ÖEÖ316C Özel Eğitimde Oyun ve Müzik

ÖEÖ406H Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II

ÖEÖ110C Çocuk Gelişimi

ÖEÖ403H Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Sürdürülebilir Kalkınma

THU302L Topluma Hizmet Uygulamaları

ZEÖ415J Öğretmenlik Uygulaması I

ZEÖ415J Öğretmenlik Uygulaması II

THU302N Topluma Hizmet Uygulamaları

Makaleler

Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Proje 2de363: Cumhuriyetimizin 2. Yüzyılında 363 Özel Eğitim Anaokulu Personel Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi

Diken İ. H., Diken Ö., Çuhadar C., Akdoğan R., Tomris G., Çelik Demirtaş S., et al.

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)', Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.89, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors

Diken İ. H., Diken Ö., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.

Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey

Diken Ö., Diken İ. H., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.

Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Methodological Paradigm Shift in Special Education: A Theoretical Review and Discussion for The Further Research

ÇELİK S.

ASES III. International Educational Science Conference, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Ocak 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Kapsayıcı Okul Öncesi Eğitimde Özel Gereksinimli Çocuklarla ilgili Lisansüstü Tezlerin Bronfenbrenner'in Biyoekolojik Kuramına Dayalı Olarak Değerlendirilmesi

ÇELİK S.

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Çocukların COVID-19 pandemisine yönelik deneyimleri: Fenomenolojik bir araştırma

ÇELİK S.

Uluslararası Erken Çocukluk Gelişimi Sivil Toplum Kuruluşları Platformu (EÇG-P) Kongresi: Bilimden Politikaya, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Türkiye’de özel eğitim alanında karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen tezlerin analizi

ÇELİK S., DOĞAN M., TOMRİS G.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1029, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. 0-8 yaş arasında down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin Türkiye’deki erken müdahale hizmetlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H.

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Online, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

13. Türkiye'de kapsayıcı erken çocukluk eğitimindeki okul öncesi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen mesleki gelişim programlarının incelenmesi

ÇELİK S., TOMRİS G.

UNICEF, AB & MEB Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Mart 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi

DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci

DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇUHADAR C., TOMRİS G., et al.

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Okulöncesi kaynaştırma öğretmenleri ile doğal öğretim sürecinin uygulanması ve etkililiği

ÇELİK S., DİKEN İ. H.

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri

ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.

XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması

DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi

BOZKUŞ GENÇ G., ÇELİK S., SANİ BOZKURT S.

5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Perceptions of parents of babies with down syndrome on diagnosis and intervention services in Turkey

TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H.

Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 Nisan - 11 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Responsive teaching early intervention program with children with developmental disabilities and their parents in Turkey

ÇELİK S., TOMRİS G., TUNA D. M.

Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

27. Erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda milieu öğretimine ilişkin araştırmaların gözden geçirilmesi

SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., TOMRİS G., DİKEN İ. H.

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

28. Gelişimsel destek programı (GEDEP)

DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı

ÇELİK S., SANİ BOZKURT S., TOMRİS G., DİKEN İ. H.

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

34. First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results

Diken İ. H., Arıkan A., Çolak A., Aksoy F., Çelik S., Tomris G.

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

35. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

37. Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

41. First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. RT (RESPONSIVE TEACHING): ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM

DİKEN İ. H., TOMRİS G., ÇELİK S.

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.399-440, 2023

2023

2023

2. Nörobilim (Sinirbilim/Neuroscience)

ÇELİK S.

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.56-90, 2023

2023

2023

3. RT (RESPONSIVE TEACHING): Etkileşimli Öğretim

TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H.

Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.399-436, 2023

2023

2023

4. Bilişsel Kuramlar

ÇELİK S.

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.91-151, 2023

2022

2022

5. Gelecekte bizi neler bekliyor?

ÇELİK S., TOMRİS G., BAKKALOĞLU H.

Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.785-833, 2022

2022

2022

6. Erken çocukluk özel eğitiminde ekip ve iş birliği

ÇELİK S.

Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara 978, ss.385-487, 2022

2022

2022

7. Özel Gereksinimleri Olan Çocuklar

TOMRİS G., ÇELİK S., SAĞLAM AK A.

Fark edilmeyen çocuklar, Arıkan, Arzu, Editör, Eğiten Kitap, Eğiten Kitap, ss.21-64, 2022

2021

2021

8. Kanıt temelli uygulamalar II: Odaklanmış müdahaleler

ÇELİK S.

Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, SUCUOĞLU BÜLBİN, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇİLEM ÖKCÜN AKÇAMUŞ MERAL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.505-567, 2021

2021

2021

9. Problem davranışların etkili program hazırlama, sınıf iklimi, sınıf planı ve organizasyonunun kullanılması yoluyla önlenmesi

ÇELİK S.

Sınıf için olumlu davranışsal destek üçüncü basımdan çeviri, VURAN SEZGİN, ÖĞÜLMÜŞ KÜRŞAT, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.88-101, 2021

2021

2021

10. Doğal müdahale uygulamaları

ÇELİK S.

Otizm spektrum bozukluğu ve sosyal beceri öğretimi, ACAR ÇİMEN, SANİ-BOZKURT SUNAGÜL, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.51-82, 2021

2020

2020

11. 0-6 yaş dönemindeki normal gelişim gösteren çocuklarda dil gelişimi

ÇELİK S.

Otizm spektrum bozukluğu iletişim ve dil, DİKEN ÖZLEM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.24-54, 2020

2017

2017

14. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi

YANARDAĞ M., ÇELİK S., BAKKALOĞLU H., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., DİKEN Ö., AKSOY F., et al.

Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017

2017

2017

15. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi

ÇELİK S.

Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017

2014

2014

23. Okulöncesi eğitim

ÇELİK S.

Aile eğitim rehberi zihinsel engelli çocuklar, CAVKAYTAR ATİLLA, Editör, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Ankara, ss.87-99, 2014


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 32

h-indeksi (WOS): 3