Eğitim Bilgileri
2012 - 2019
2012 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans Çift Anadal
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Okulöncesi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen yüz yüze ve web tabanlı doğal öğretim öğretmen eğitimi programı (ODÖP)'nın etkiliğinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
Problem davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun etkililiği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Erken Çocuklukta Özel Eğitim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Okul Öncesi Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2022 - 2023
2022 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2012 - 2022
2012 - 2022Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Lisans
ÖEÖ 207B Erken Çocuklukta Özel Eğitim
ÖMB411C Özel Eğitim ve Kaynaştırma
ÖMB407H Kapsayıcı Eğitim
ÖEÖ 207A Erken Çocuklukta Özel Eğitim
ÖEÖ403G Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖEÖ403H Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Lisans
ÖEÖ407H Öğretmenlik Uygulaması II
ÖEÖ409G Özel Eğitimde Materyal Tasarımı
ÖEÖ 207B Erken Çocuklukta Özel Eğitim
THU202 Topluma Hizmet Uygulamaları
ÖEÖ110A Çocuk Gelişimi
ÖMB411C Özel Eğitim ve Kaynaştırma
ÖEÖ407H Öğretmenlik Uygulaması I
ÖMB407H Kapsayıcı Eğitim
ÖEÖ 207A Erken Çocuklukta Özel Eğitim
ÖEÖ316 Özel Eğitimde Oyun ve Müzik
OSB407 Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması
ÖEÖ110B Çocuk Gelişimi
ÖEÖ405H Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I
ÖEÖ403G Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖEÖ412 Okulöncesi Eğitimde Davranış Değiştirme
OSB403 Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması
ÖEÖ103 Çocuk Gelişimi
ÖEÖ316C Özel Eğitimde Oyun ve Müzik
ÖEÖ406H Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II
ÖEÖ110C Çocuk Gelişimi
ÖEÖ403H Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
THU302L Topluma Hizmet Uygulamaları
ZEÖ415J Öğretmenlik Uygulaması I
ZEÖ415J Öğretmenlik Uygulaması II
THU302N Topluma Hizmet Uygulamaları
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Inclusive Early Childhood Education in Turkey Historical Roots, Current Challenges, and Future Pathways
Diken İ. H., Tomris G., Çelik Demirtaş S., Diken Ö.
INFANTS & YOUNG CHILDREN : AN INTERDISCIPLINARY JOURNAL OF SPECIAL CARE PRACTICES
, cilt.38, sa.4, ss.334-349, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Exploring Primary School Teachers’ Perspectives on Behavioral Problems and Speech and Language Difficulties of Their Students in Inclusive Classrooms: Experience-Based Insights and Technology-Based Resource Needs in Turkey
Diken I. H., Kürüm Yapıcıoğlu D., Çelik Demirtaş S., Kalaycı G. Ö., Kalaycı C., Sinoğlu Günden T., et al.
International Technology and Education Journal
, cilt.9, sa.1, ss.14-33, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. "A chain of interlocking rings": Preschool teachers' experiences regarding home-school collaboration with a focus on children with special needs and their parents in inclusive education
ÇELİK S., Tomris G.
CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW
, cilt.163, 2024 (SSCI, Scopus)
2022
20224. Mixed Methods Research in Special Education in Turkey: Learning from Researcher Experiences in Graduate Thesis
ÇELİK S., DOĞAN M.
QUALITATIVE REPORT
, cilt.27, sa.7, ss.1239-1263, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20225. Views of Parents of Children With Down Syndrome on Early Intervention Services in Turkey Problems, Expectations, and Suggestions
TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H., Akemoglu Y.
INFANTS & YOUNG CHILDREN
, cilt.35, sa.2, ss.120-132, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20226. The COVID-19 pandemic: The evaluation of the emergency remote parent training program based on at-home support for children with down syndrome
Celik S., Tomris G., Tuna D. M.
CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW
, cilt.133, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20227. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., VURAN S., YILDIZ G., ÇELİK S., Diken İ. H., et al.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20228. Early Childhood Special Education: Theoretical and Legal Grounds, Latest Trends across the World and Turkey
TOMRİS G., ÇELİK S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.243-269, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20229. Analysis of Mixed Methods Graduate Thesis Studies in Special Education Programs in Turkey
DOĞAN M., ÇELİK S., TOMRİS G.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, sa.29, ss.1-32, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
202110. Examination of the effectiveness of naturalistic teaching education program developed for pre-school teachers in Turkey
ÇELİK S., DİKEN İ. H., GÜRGÜR H.
International Online Journal of Primary Education , cilt.10, sa.1, ss.207-234, 2021 (TRDizin)
2019
201911. Program planlamaya yönelik değerlendirme
ÇELİK S.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.8, ss.38-50, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2019
201912. Erken çocukluk özel eğitiminde ekip
ÇELİK S.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.5, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2019
201913. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ACAR Ç., AKSOY F., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.18, sa.2, ss.808-836, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201914. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÖNCÜL N., ÇOLAK A., ACAR Ç., AKSOY F., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.18, sa.2, ss.800-836, 2019 (Scopus, TRDizin)
2016
201615. Early Childhood Inclusion in Turkey
DİKEN İ. H., RAKAP S., DİKEN Ö., TOMRİS G., ÇELİK S.
INFANTS & YOUNG CHILDREN
, cilt.29, sa.3, ss.231-238, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201616. Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing
ÇELİK S., DİKEN İ. H., ÇOLAK A., ARIKAN A., AKSOY F., TOMRİS G.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.16, sa.2, ss.511-535, 2016 (SSCI, TRDizin)
2016
201617. Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing Antisocial Behaviors
ÇELİK S., DİKEN İ. H., ÇOLAK A., ARIKAN A., AKSOY F., TOMRİS G.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.2, ss.511-535, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201518. Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing
ÇOLAK A., TOMRİS G., DİKEN İ. H., ARIKAN A., AKSOY F., ÇELİK S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.15, sa.3, ss.691-708, 2015 (SSCI, TRDizin)
2015
201519. Views of teachers, parents, and counselors toward the preschool version of first step to success early intervention program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors*
ÇOLAK A., TOMRİS G., DİKEN İ. H., ARIKAN A., AKSOY F., ÇELİK S.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.15, sa.3, ss.691-708, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201420. Antisosyal davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programının etkililiği ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi: A Review of the first step to success early education program on preventing antisocial behaviors
MELEKOĞLU M., DİKEN İ. H., ÇELİK S., TOMRİS G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION , cilt.6, sa.1, ss.55-79, 2014 (Scopus, TRDizin)
2013
201321. Problem (ansisosyal) davranışların önlenmesine yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programına bir bakış
DİKEN İ. H., ÇELİK S., TOMRİS G.
Eğitimci Dergisi , sa.20, ss.36-40, 2013 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Proje 2de363: Cumhuriyetimizin 2. Yüzyılında 363 Özel Eğitim Anaokulu Personel Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi
Diken İ. H., Diken Ö., Çuhadar C., Akdoğan R., Tomris G., Çelik Demirtaş S., et al.
8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)', Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, cilt.1, sa.1, ss.89, (Özet Bildiri)
2023
20232. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors
Diken İ. H., Diken Ö., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Diken Ö., Diken İ. H., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Methodological Paradigm Shift in Special Education: A Theoretical Review and Discussion for The Further Research
ÇELİK S.
ASES III. International Educational Science Conference, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Ocak 2023, (Özet Bildiri)
2022
20225. Kapsayıcı Okul Öncesi Eğitimde Özel Gereksinimli Çocuklarla ilgili Lisansüstü Tezlerin Bronfenbrenner'in Biyoekolojik Kuramına Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
ÇELİK S.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
20218. Çocukların COVID-19 pandemisine yönelik deneyimleri: Fenomenolojik bir araştırma
ÇELİK S.
Uluslararası Erken Çocukluk Gelişimi Sivil Toplum Kuruluşları Platformu (EÇG-P) Kongresi: Bilimden Politikaya, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Özel gereksinimleri olan çocuklar ve aileleri odağında okul öncesi öğretmenlerinin okul-aile işbirliği deneyimlerini keşfetmek
ÇELİK S., TOMRİS G.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202010. COVID-19 pandemisi: Down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin evde desteklenerek güçlendirilmesine dayalı uygulamalı uzaktan eğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
TUNA D. M., ÇELİK S., TOMRİS G.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Online, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202011. Türkiye’de özel eğitim alanında karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen tezlerin analizi
ÇELİK S., DOĞAN M., TOMRİS G.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1029, (Özet Bildiri)
2020
202012. 0-8 yaş arasında down sendromlu çocuğa sahip ebeveynlerin Türkiye’deki erken müdahale hizmetlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H.
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Online, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2020
202013. Türkiye'de kapsayıcı erken çocukluk eğitimindeki okul öncesi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen mesleki gelişim programlarının incelenmesi
ÇELİK S., TOMRİS G.
UNICEF, AB & MEB Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Mart 2020, (Özet Bildiri)
2019
201914. Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2017
201715. Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇUHADAR C., TOMRİS G., et al.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Okulöncesi kaynaştırma öğretmenleri ile doğal öğretim sürecinin uygulanması ve etkililiği
ÇELİK S., DİKEN İ. H.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201617. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
ÖNCÜL N., AKSOY F., ACAR Ç., YÜCESOY ÖZKAN Ş., ÇOLAK A., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması
DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201520. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler İçin Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., ARIKAN A., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., TOMRİS G., TUNA D. M., et al.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi
BOZKUŞ GENÇ G., ÇELİK S., SANİ BOZKURT S.
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201522. Perceptions of parents of babies with down syndrome on diagnosis and intervention services in Turkey
TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H.
Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 Nisan - 11 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Responsive teaching early intervention program with children with developmental disabilities and their parents in Turkey
ÇELİK S., TOMRİS G., TUNA D. M.
Council for Exceptional Children (CEC) 2015 Convention & Expo, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201424. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere sunulan online aile bilgi destek ve eğitim programı (e-ABDEP)
CAVKAYTAR A., BOZKUŞ GENÇ G., TOMRİS G., ÇELİK S., SANİ BOZKURT S., ÖNER L.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201425. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen ailelerle el ele aile eğitim programına ilişkin aile görüşleri
CAVKAYTAR A., ÇELİK S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S., TOMRİS G.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201426. Ailelerle el ele aile eğitim programına katılan ailelerin öz yeterlik algılarının belirlenmesi
CAVKAYTAR A., SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., ÇELİK S., TOMRİS G.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201427. Erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda milieu öğretimine ilişkin araştırmaların gözden geçirilmesi
SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., TOMRİS G., DİKEN İ. H.
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201428. Gelişimsel destek programı (GEDEP)
DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201429. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı
ÇELİK S., SANİ BOZKURT S., TOMRİS G., DİKEN İ. H.
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201330. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara bağımsız tepki verme becerisinin öğretiminde etkinlik çizelgeleri ile öğretimin kullanılması: Kapsamlı ve sistematik bir meta analiz çalışması
SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., DİKEN İ. H.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201231. PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nicel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201232. Antisosyal davranışları önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim müdahale programının etkililiği ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların gözden geçirilmesi
MELEKOĞLU M., DİKEN İ. H., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201233. PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nitel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201234. First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results
Diken İ. H., Arıkan A., Çolak A., Aksoy F., Çelik S., Tomris G.
1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201235. First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201236. Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu BİA AV Türkiye Uygulaması
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Erken Müdahale Kongresi, UDEMKO, 1 - 05 Şubat 2012
2012
201237. Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2011
201138. Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., CAVKAYTAR E., et al.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
2011
201139. Küçük adımlar erken eğitim programına yönelik Türkiye'de yapılmış olan bilimsel çalışmaların gözden geçirilmesi (Reviewing studies conducted on small steps early intervention program in Turkey)
TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201140. PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., CAVKAYTAR E., et al.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2012
201241. First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. RT (RESPONSIVE TEACHING): ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM
DİKEN İ. H., TOMRİS G., ÇELİK S.
Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.399-440, 2023
2023
20232. Nörobilim (Sinirbilim/Neuroscience)
ÇELİK S.
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.56-90, 2023
2023
20233. RT (RESPONSIVE TEACHING): Etkileşimli Öğretim
TOMRİS G., ÇELİK S., DİKEN İ. H.
Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Kapsamlı Uygulamalar, Ülke-Kürkçüoğlu, Burcu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.399-436, 2023
2023
20234. Bilişsel Kuramlar
ÇELİK S.
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli-Gelişimsel-Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, Diken, İbrahim H., Toper, Özlem, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.91-151, 2023
2022
20225. Gelecekte bizi neler bekliyor?
ÇELİK S., TOMRİS G., BAKKALOĞLU H.
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.785-833, 2022
2022
20226. Erken çocukluk özel eğitiminde ekip ve iş birliği
ÇELİK S.
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇELİK SEÇİL, TOMRİS GÖZDE, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara 978, ss.385-487, 2022
2022
20227. Özel Gereksinimleri Olan Çocuklar
TOMRİS G., ÇELİK S., SAĞLAM AK A.
Fark edilmeyen çocuklar, Arıkan, Arzu, Editör, Eğiten Kitap, Eğiten Kitap, ss.21-64, 2022
2021
20218. Kanıt temelli uygulamalar II: Odaklanmış müdahaleler
ÇELİK S.
Tanıdan müdahaleye otizm spektrum bozukluğu el kitabı, SUCUOĞLU BÜLBİN, BAKKALOĞLU HATİCE, ÇİLEM ÖKCÜN AKÇAMUŞ MERAL, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.505-567, 2021
2021
20219. Problem davranışların etkili program hazırlama, sınıf iklimi, sınıf planı ve organizasyonunun kullanılması yoluyla önlenmesi
ÇELİK S.
Sınıf için olumlu davranışsal destek üçüncü basımdan çeviri, VURAN SEZGİN, ÖĞÜLMÜŞ KÜRŞAT, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.88-101, 2021
2021
202110. Doğal müdahale uygulamaları
ÇELİK S.
Otizm spektrum bozukluğu ve sosyal beceri öğretimi, ACAR ÇİMEN, SANİ-BOZKURT SUNAGÜL, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.51-82, 2021
2020
202011. 0-6 yaş dönemindeki normal gelişim gösteren çocuklarda dil gelişimi
ÇELİK S.
Otizm spektrum bozukluğu iletişim ve dil, DİKEN ÖZLEM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.24-54, 2020
2018
201812. 0-36 aylık gelişimi risk altında olan çocuklar için gelişimsel destek programı
DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü Yayınları, 2018
2017
201713. 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
TOMRİS G., DİKEN İ. H., AKSOY F., ÇELİK S., ÜNLÜ E., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., et al.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
2017
201714. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
YANARDAĞ M., ÇELİK S., BAKKALOĞLU H., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., DİKEN Ö., AKSOY F., et al.
Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017
2017
201715. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
ÇELİK S.
Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017
2016
201616. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanım ve özellikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
201617. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim strateji ve teknikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201618. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201619. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201620. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanımı ve özellikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201621. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik çevresel düzenlemeler
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2014
201422. 0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., VURAN S., YANARDAĞ M., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014
2014
201423. Okulöncesi eğitim
ÇELİK S.
Aile eğitim rehberi zihinsel engelli çocuklar, CAVKAYTAR ATİLLA, Editör, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Ankara, ss.87-99, 2014
2012
201224. Türkiye'de özel eğitim alanında geliştirilen ve uygulanan ölçme araçları (2 cilt)
KANER S., BAYRAKLI H., DİKEN İ. H., ÇELİK S.
Ankara: Maya Akademi, 2012
Desteklenen Projeler
2024 - 2027
2024 - 2027Proje 2de363: Cumhuriyetimizin 2.Yüzyılında 363 Özel Eğitim Anaokulu Personel Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Diken I. H. (Yürütücü), Diken Ö., Tomris G., Akdoğan R., Çelik S., Toper Ö., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Diken Ö., Kalaycı C., Kaymak A., Sani Bozkurt S., Çavuşoğlu T., Ünlü E., et al.
2020 - 2021
2020 - 2021Koza Ebeveynden Ebeveyne Destek Programının Geliştirilmesi-SABANCI VAKFI PROJESİ (Proje no: 2021012361)
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
ÇELİK S.