Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Türk ve Amerikan 3 Sınıf Öğrencilerinin Yazma Hızlarının Bazı Değişkenler Açısından Karşılaştırılması
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.9, no.17, pp.207-218, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Fen ve Sosyal Bilimler Alanında Yapılan Okunabilirlik Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Kara Harp Okulu Bilim Dergisi
, vol.1, no.21, pp.109-127, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Metacognitive Awareness of Reading Strategies of Turkish Learners Who Learn English As A Foreign Language
European Journal of Educational Studies
, vol.2, no.3, pp.421-427, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Dinleme Metinlerinden Önce ve Sonra Sorulan Soruların Üniversite Öğrencilerinin Dİnlediğini Anlama Beceri Düzeyine Etkisi
Selçuk Üniversitesi
, no.29, pp.303-319, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İnternet Ortamında Türkçenin Kullanımına İlişkin Bir Çözümleme
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.12, no.22, pp.232-244, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Bilgisayar Destekli Metin Okunabilirlik Analizi
Türk Eğitim Bilimleri DErgisi
, vol.4, no.7, pp.751-766, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Metacognition Study Habits and Attitudes
İnternational Electronic Journal of Elementary Edocation
, vol.1, no.2, pp.279-290, 2009 (Scopus)

Ses Temelli Cümle Yöntem ve Cğmle Yöntemi İle Okuma Yazma Öğrenen Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilimesi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.5, no.9, pp.79-95, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Okunabilirlik Formüllerinin Kullanımına İliişkin Yapılan Bazı Eleştiriler
EKEV Akademi Dergisi
, vol.11, no.31, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim 3 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeyleri ve Sesli Okuma Hataları
EKEV Akademi Dergisi
, vol.10, no.29, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Okullarında Dinleme Becerisini Nasıl Geliştirebiliriz
Eğitime Bakış: Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi
, vol.1, no.2, pp.53-63, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Okunabilirlik Readability
Türklük Bilimi Araştırmaları
, pp.169-180, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Ferudun Oral ve Mavisel Yener Hikâyelerinin Okunabilirlik Düzeyleri Açısından İncelenmesi
International Congress of Education and Science, Konya, Turkey, 21 June 2021, pp.42-49
Okul Öncesi Öğretmenlerinin 4 6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerilerinin Desteklenmesine Yönelik Görüşleri
4.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Turkey, 2 - 04 September 2015
İlkokul Birinci Sınıf Öğrenilerinin Yazı Özellikleri İle İlgili Öğretmen Görüşleri
14. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015
Kalem Tutma Oturuş Şekli ve Kağıt Pozisyonu Değişkenleri Açısından İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Değerlendirilmesi
İnternational Conference on New Trends in Education and Their Implications "In honor of Prof. Dr. Özcan Demirel in his 50th year of service in Education", Antalya, Turkey, 11 - 13 November 2010
İlköğretim 1 Sınıf Öğrencilerinin Sıkma ve Sıkıştırma Kuvvetleri ile Yazma Hızlarının Betimlenmesi
10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Turkey, 3 - 05 November 2010
Kalem Tutma Şeklinin Yazma Hızına Etkisi
10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Turkey, 3 - 05 November 2010
Qualitative Analysis of Mothers Views Regarding Quality Time
The Sixth İnternational Congress of Qualitative Inquiry, United States Of America, 26 - 29 May 2010
Şimdi Okuma Zamanı Okuma Kültürü ve Söz Varlığının Geliştirilmesi
Okuma Kültürü ve Söz Varlığının Geliştirilmesi Çalıştayı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, Turkey, 5 - 07 May 2010
Prospective Teachers Views About Their Strengths and Weaknesses in Oral Comminication
World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010
Metacognitive awareness of grades 6 7 and 8 syutdents in reading process
World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, pp.4193-4199
The Process of Development of Mother Tongue Laboratory
16th European Conference on Reading, Portugal, 19 - 22 July 2009
İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Düzeyleri ile Tahmin Becerileri Üzerine Bir İnceleme
II. Uluslararsı Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Turkey, 2 - 04 July 2009
Yazı Öğretiminde İhmal Edilen Bazı Değişkenler
II: Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Turkey, 2 - 04 July 2009
Vatandaşlık Bilgisi Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Yirmi Birinci Yüzyılda Devlet Algılarına İlişkin Nitel Bir Çözümleme
I. Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu, Uşak, Turkey, 28 - 30 May 2009
Öğretmen Adaylarının Sınıf İçinde Gözlemlediği İstenmeyen Davranışlar ve Bu Davranışlara Karşı Öğretmen Tepkileri
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 21 - 23 May 2009
İlköğretim 5 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Bulunan Metinler ile Öğrenci Kompozisyonlarının Okunabilirlik Düzeyi Açısından Karşılaştırılması
12. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 15 - 18 October 2003
Yazılı Anlatım Beceri Düzeyi İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki
13. Eğitim Bilimleri Kongresi, Malatya, Turkey, 06 July 2004 - 09 May 2008
The TurkishPrimary and Secondary School Education System and Methods of Reading andWriting at the Primary School
Oslo University College, Oslo, Norway, 5 - 07 April 2008
Books & Book Chapters
Bireyselleştirilmiş Eğitim Uygulaması: Evde Eğitim
in: İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN, Editor, Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti, Ankara, pp.179-202, 2022
Sözlü Anlatım ve Ölçme Süreci
in: Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, , Editor, MEB, Ankara, pp.38-53, 2020
Yazma Becerisi ve Ölçme Süreci
in: Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, , Editor, MEB, Ankara, pp.74-91, 2020
Okuma Becerisi ve Ölçme Süreci
in: Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, , Editor, MEB, Ankara, pp.56-72, 2020
Yazı ve Yazma Becerisi
in: İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Turan Temur, Editor, PegemA Yayınları, pp.91-119, 2016
Yazılı Anlatım
in: Yazılı ve Sözlü Anlatım, , Editor, Pegem Akademi Yayınları, pp.3-156, 2011
Türkçe Öğretim Programları
in: İlköğretimde Türkçe Öğretimi, A. Kırkkılıç, Hayati Akyol, Editor, Pegem A Yayıncılık, pp.431-476, 2007
Yazılı Anlatım Becerisi
in: Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Leyla Küçükahmet, Editor, Nobel Yayınları, pp.81-92, 2002
Dinleme Beceresi
in: Konu Alanı Ders Kİtabı İnceleme Kılavuzu, Leyla Küçükahmet, Editor, Nobel Yayınları, pp.61-72, 2002