Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Least-to-Most Prompting in Teaching Social Interaction and Communication Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.22, no.4, pp.969-998, 2021 (ESCI)


Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıflarında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.13, no.2, pp.153-166, 2013 (Peer-Reviewed Journal)

Otistik özellik gösteren çocuklara sunulan seçim fırsatları ve etkileri
Özel Eğitim Dergisi
, vol.8, no.2, pp.67-83, 2007 (ESCI)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
OSB Olan Çocuklara Sosyal Tepki Davranışlarının Öğretiminde Video Model ve Video Animasyon Modelinin Etkililiklerinin ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 23 October 2024, (Summary Text)
Uygulama ve Araştırma Boyutlarıyla Erken Başlangıç Denver Modeli (Early Start Denver Model-ESDM)
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 23 October 2024, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sosyodramatik Oyun Öğretiminde Matrisli Öğretimin Video Modelle ve İpucunun Giderek Artırılmasıyla Sunumun Karşılaştırılması
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 23 October 2024, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Tepki Davranışlarının Öğretimine İlişkin Araştırmaların Değerlendirilmesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 22 - 24 October 2021, (Summary Text)
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARA YÖNELİK OYUN MÜDAHELELERİNİ İÇEREN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 22 October 2021, (Summary Text)
Using least-to-most prompting to increase the frequency and diversity of pretend play in children with autism.
International ABA Conference, Stockholm, İsveç, Sweden, 29 September 2019, (Summary Text)
A Comparison of Least to Most Prompting and Video Modeling for Teaching Pretend Play Skills to Children with Autism Spectrum Disorder
International ABA Conference, Stockholm, İsveç, Sweden, 29 September 2019, (Summary Text)
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik müdahalelerde kardeş katılımı: Sistematik bir derleme
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 11 - 13 October 2018
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Tuvalet Becerilerinin Öğretimine İlişkin Araştırmaların İncelenmesi
II. Uluslarrası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 March - 01 April 2018

OSB Olan Bireylere Sosyal İletişim Becerilerinin Öğretiminde Replik Öğretimi ve Replik Silikleştirme Uygulamasıyla Yürütülen Araştırmaların İncelenmesi
II. Uluslarrası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 March - 01 April 2018, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireylere Hayali Oyun Becerilerinin Öğretimi: Betimsel Bir Çalışma
II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi, 29 March - 01 April 2018, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Sözel İletişim Becerilerini Arttırmada İşitsel Replik ve Replik Silikleştirme Uygulamasının Etkililiği
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 09 November 2017, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Sanal Gerçekliğin Kullanılması Betimsel Bir Çalışma
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Sanal Gerçekliğin Kullanılması: Betimsel Bir Çalışma, Turkey, 2 - 04 December 2015
Kapsamlı program örneklerinden Lovaas Enstitüsü ile Temel Tepki öğretiminin uygulama ve araştırma açısından karşılaştırılması
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 25 - 27 September 2014
Otizmde Denver Erken Müdahale Modeli ODEM Early Start Denver Model ESDM ne ilişkin çalışmaların betimsel analizi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 25 - 27 September 2014
Bilgisayarda video gömülü etkinlk çizelgeleriyle sunulan öğretimin OSB olan çocukların çizelge izleme ve oyun becerileri üzerindeki etkileri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 25 - 27 September 2014
OSB li çocuklara yönelik gelişimsel ve ilişki temelli uygulamalardan ESDM ve Floortime Programlarının karşılaştırılması
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 25 - 27 September 2014
The effects of computer based activity schedules on children with ASD
2014 YAI International Conference, 28 April - 01 May 2014
Gelişimsel destek programı GEDEP
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 April 2014
Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Turkey, 3 - 06 April 2014, (Summary Text)
Bilgisayar destekli etkinlik çizelgeleri ile sunulan öğretim sürecinin otistik özellikler gösteren çocukların çizelge izleme ve rol oyun becerileri üzerindeki etkililiği
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 30 October - 01 November 2013
Initiation of an early and intensive behavioral intervention program for children with autism in Turkey
ABAI Sixth International Conference, 24 - 26 November 2011
The effectiveness and efficiency of simultaneous prompting and graduated guidance in teaching discrete skills to children with autism
5. ABA Otizm Kongresi, Washington, United States Of America, 28 January 2011, pp.1, (Summary Text)
Kuruma dayalı OÇİDEP uygulanan otistik özellikler gösteren bir çocuğa etkinlik çizelgesini izleme becerisinin öğretimi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 21 - 23 October 2010
Preschool teachers opinions on play skills
Sixth International Congress of Qualitative Inquiry (QI 2010), Urbana-Champaign, United States Of America, 26 - 29 May 2010, (Summary Text)
OÇİDEP Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Turkey, 22 - 24 October 2009
OÇİDEP: Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı
19. Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Turkey, 22 - 24 October 2009, (Unpublished)
Daytime toilet training of children with ASD Implementing and monitoring systematically guarantees success
Third Annual Autism Conference, 6 - 08 February 2009
Initiation of an intensive behavioral intervention program OCIDEP for children with ASD in Turkey
Third Annual Autism Conference, 6 - 08 February 2009
OÇİDEP ev uygulamasından iki farklı örnek
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 13 - 15 November 2008
Parent perceptions of positive behavior support strategies an evaluation of variables influencing acceptability and usage
2nd International Conference on Special Education, 18 - 21 June 2008
Frequencies of and attributions for problem behavior described by parents of children with developmental disabilities
2nd International Conference on Special Education, 18 - 21 June 2008
A comparison of the effects of providing choice making opportunities within and between activities to children with ASD
34th Annual Convention ABA, 23 - 27 May 2008
Otistik özellik gösteren çocuklara bire bir öğretimde etkinlikler içi ve arası seçim fırsatları sunmanın etkilerinin karşılaştırılması
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 15 - 17 November 2007
Özel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi İstanbul Eskişehir ve Kayseri Örneği
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 15 - 17 November 2007

Özel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri İstanbul Eskişehir ve Kayseri Örneği
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 15 - 17 November 2007

Özel gereksinimi olan bireylerin tercihlerinin değerlendirilmesi
16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 16 - 17 November 2006
Trampoline exercise with children with ASD: An action research and single-subject inquiry
Özel Gereksinimli Küçük Çocuklar ve Aileleri Üzerine 22.Uluslararası Konferans, Arkansas, United States Of America, 19 - 22 October 2006, (Unpublished)
Otizmde bilimsel dayanaklı uygulamalar
15. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 17 - 19 November 2005
Practice and research with children with developmental disabilities in Turkey
TASH Conference, 9 - 12 November 2005
Trambolin egzersizinin otistik bozukluğa sahip çocukların sınıf içi etkinliklere katılım davranışları üzerindeki etkileri
I. Uluslararası İzmir Özel Eğitim ve Otizm Sempozyumu, 28 - 30 September 2005
Otizme sahip bir çocukla yürütülen PECS çalışmaları
I. Uluslararası İzmir Özel Eğitim ve Otizm Sempozyumu, 28 - 30 September 2005
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara oyun temelli etkinlik belirleme eğitim semineri
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 4 - 06 November 2004
Otizm ile ilgili yaklaşımlar İletişim eğitim ve hizmet sunma
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 4 - 06 November 2004
Books
Küçük Otizmliler İçin Erken Başlangıç Denver Modeli
Alpaslan Otizm Vakfı, 2024
Early Start Denver Model
in: Natural Developmental Behavioral Interventions for Children With Developmental Disabilities, Arzu ÖZEN,Fusun ÖNAL,Çiğdem TIKIROĞLU, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.377-404, 2024
Comprehensive treatment for autism spectrum disorder
Anı Yayıncılık, Ankara, 2023
ESDM: Early Start Denver Model
in: Comprehensive Treatment for Autism Spectrum Disorder, Burcu ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.361-404, 2023
Lovaas Institute: Early Intensive Behavioral Intervention
in: Comprehensive Treatment for Autism Spectrum Disorder, Burcu ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.133-195, 2023
Autsm Spectrum Disorder and Interventions
in: Comprehensive Treatment for Autism Spectrum Disorder, Burcu ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.4-36, 2023
OÇİDEP Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I
Anı Yayıncılık., Ankara, 2019
Hedef davranışları belirleme
in: Etkili davranış yönetimi, F. Aksoy, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.20-52, 2018
Veri Toplama
in: Etkili Davranış Yönetimi, Funda AKSOY, Editor, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, pp.54-90, 2018
3-6 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için)
Anadolu Yayınları, Eskişehir, 2017
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okuöncesi Çocuklar (0-6 Yaş) ve Özellikleri
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, 2017
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
Dil ve iletişim gelişimi: Bebeklik-erken çocukluk, okul öncesi ve okul dönemi gelişimi
in: İletişim ve alternatif iletişim sistemleri, Ö. Diken, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.3-29, 2017
Okulöncesi dönemde 0-6 yaş gelişimin doğası
in: Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul öncesi öğrenciler (0-6 Yaş) ve özellikleri, A. Özen, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.24-47, 2017
6-12 yaş çocukların okul/öğretmen ve aile işbirliği
in: 6-12 yaş öğrencilere kurumda akademik alanlarda destek, N. Akmanoğlu, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.20-39, 2017
3-6 yaş arası çocukların gelişimini desteklemek için kullanılan öğretim uygulamalarıı
in: 3-6 yaş çocuklara evde gelişimsel destek , O. Kurt, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.2-23, 2017
Evde özbakım becerilerini destekleme
Ülke Kürkçüoğlu B., Subaşı Yurtçu A. B., Ünal Logacev Ö., Akmanoğlu N., Özen A., Yanardağ M., et al.
in: 3-6 Yaş Arası Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar için), Onur Kurt, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.132-151, 2017
0-6 yaş arasındaki otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri
in: Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okulöncesi çocuklar (0-6 yaş) ve özellikleri, Ö. Diken, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.98-119, 2017
0-3 yaş çocuklarının bilişsel becerilerinin evde desteklenmesi
in: 0-3 yaş çocuklara evde gelişimsel destek (ebeveyn/bakıcılar için), M. Yanardağ, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.50-71, 2017
Normal gelişim gösteren çocuklar
in: Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi (6-12 yaş) ve özellikleri, E. S. Batu, Editor, Anadolu Yayınları, Eskişehir, pp.22-39, 2017
6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
in: 6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Nurgül Akmanoğlu, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.132-154, 2017
Dil ve İletişim: Bebeklik-Erken Çocukluk, Okul Öncesi ve Okul Dönemi Gelişimi
in: İletişim ve Alternatif İleitşim Sistemleri, Özlem Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi, pp.3-30, 2017
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim hizmetleri
in: Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okulöncesi Öğrenciler (0-6 Yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar için), Arzu Özen, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-22, 2017
Duygu ve davranış bozukluğu olan bireyler
in: Bakıma gereksinimi olan engellli bireyler, İbrahim H. Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-15, 2017
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı II
Anı Yayıncılık, 2016
Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II
Anı Yayıncılık, 2014
0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014
Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I
Anı Yayıncılık, 2014
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara oyun becerilerinin öğretimi.
in: Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri , E. Tekin-İftar, Editor, Vize Yayın, Ankara, pp.423-471, 2012
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara oyun becerilerinin öğretimi
in: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, E. Tekin_İftar, Editor, Vize, Ankara, pp.423-471, 2012
0-6 yaş arası çocukların temel gelişimsel özellikleri: bilişsel gelişim ve dil gelişimi
in: Erken çocukluk Eğitimi, İ. H. Diken, Editor, Pegem , Ankara, pp.136-167, 2010
İletişim becerilerinin gelişimi
in: 0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri, E. S. Batu, Editor, Kök Yayıncılık, Ankara, pp.259-294, 2009