SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Least-to-Most Prompting in Teaching Social Interaction and Communication Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.4, ss.969-998, 2021 (ESCI)
Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıflarında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.153-166, 2013 (Hakemli Dergi)
Otistik özellik gösteren çocuklara sunulan seçim fırsatları ve etkileri
Özel Eğitim Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.67-83, 2007 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Using least-to-most prompting to increase the frequency and diversity of pretend play in children with autism.
International ABA Conference, Stockholm, İsveç, İsveç, 29 Eylül 2019
A Comparison of Least to Most Prompting and Video Modeling for Teaching Pretend Play Skills to Children with Autism Spectrum Disorder
International ABA Conference, Stockholm, İsveç, İsveç, 29 Eylül 2019
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik müdahalelerde kardeş katılımı: Sistematik bir derleme
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
OSB Olan Bireylere Sosyal İletişim Becerilerinin Öğretiminde Replik Öğretimi ve Replik Silikleştirme Uygulamasıyla Yürütülen Araştırmaların İncelenmesi
II. Uluslarrası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Tuvalet Becerilerinin Öğretimine İlişkin Araştırmaların İncelenmesi
II. Uluslarrası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireylere Hayali Oyun Becerilerinin Öğretimi: Betimsel Bir Çalışma
II. Uluslararası Erken ÇocukluktaMüdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Sözel İletişim Becerilerini Arttırmada İşitsel Replik ve Replik Silikleştirme Uygulamasının Etkililiği
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 09 Kasım 2017
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Sanal Gerçekliğin Kullanılması Betimsel Bir Çalışma
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Sanal Gerçekliğin Kullanılması: Betimsel Bir Çalışma, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Otizmde Denver Erken Müdahale Modeli ODEM Early Start Denver Model ESDM ne ilişkin çalışmaların betimsel analizi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Bilgisayarda video gömülü etkinlk çizelgeleriyle sunulan öğretimin OSB olan çocukların çizelge izleme ve oyun becerileri üzerindeki etkileri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Kapsamlı program örneklerinden Lovaas Enstitüsü ile Temel Tepki öğretiminin uygulama ve araştırma açısından karşılaştırılması
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
OSB li çocuklara yönelik gelişimsel ve ilişki temelli uygulamalardan ESDM ve Floortime Programlarının karşılaştırılması
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
The effects of computer based activity schedules on children with ASD
2014 YAI International Conference, 28 Nisan - 01 Mayıs 2014
Gelişimsel destek programı GEDEP
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014
Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
Bilgisayar destekli etkinlik çizelgeleri ile sunulan öğretim sürecinin otistik özellikler gösteren çocukların çizelge izleme ve rol oyun becerileri üzerindeki etkililiği
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Initiation of an early and intensive behavioral intervention program for children with autism in Turkey
ABAI Sixth International Conference, 24 - 26 Kasım 2011
Kuruma dayalı OÇİDEP uygulanan otistik özellikler gösteren bir çocuğa etkinlik çizelgesini izleme becerisinin öğretimi
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
OÇİDEP Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009
Daytime toilet training of children with ASD Implementing and monitoring systematically guarantees success
Third Annual Autism Conference, 6 - 08 Şubat 2009
Initiation of an intensive behavioral intervention program OCIDEP for children with ASD in Turkey
Third Annual Autism Conference, 6 - 08 Şubat 2009
OÇİDEP ev uygulamasından iki farklı örnek
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008
Frequencies of and attributions for problem behavior described by parents of children with developmental disabilities
2nd International Conference on Special Education, 18 - 21 Haziran 2008
Parent perceptions of positive behavior support strategies an evaluation of variables influencing acceptability and usage
2nd International Conference on Special Education, 18 - 21 Haziran 2008
A comparison of the effects of providing choice making opportunities within and between activities to children with ASD
34th Annual Convention ABA, 23 - 27 Mayıs 2008
Otistik özellik gösteren çocuklara bire bir öğretimde etkinlikler içi ve arası seçim fırsatları sunmanın etkilerinin karşılaştırılması
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
Özel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri İstanbul Eskişehir ve Kayseri Örneği
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
Özel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi İstanbul Eskişehir ve Kayseri Örneği
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
Özel gereksinimi olan bireylerin tercihlerinin değerlendirilmesi
16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006
Otizmde bilimsel dayanaklı uygulamalar
15. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2005
Practice and research with children with developmental disabilities in Turkey
TASH Conference, 9 - 12 Kasım 2005
Trambolin egzersizinin otistik bozukluğa sahip çocukların sınıf içi etkinliklere katılım davranışları üzerindeki etkileri
I. Uluslararası İzmir Özel Eğitim ve Otizm Sempozyumu, 28 - 30 Eylül 2005
Otizme sahip bir çocukla yürütülen PECS çalışmaları
I. Uluslararası İzmir Özel Eğitim ve Otizm Sempozyumu, 28 - 30 Eylül 2005
Otizm ile ilgili yaklaşımlar İletişim eğitim ve hizmet sunma
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2004
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara oyun temelli etkinlik belirleme eğitim semineri
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2004
Kitap & Kitap Bölümleri
Hedef davranışları belirleme
Etkili davranış yönetimi, F. Aksoy, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.20-52, 2018
Veri Toplama
Etkili Davranış Yönetimi, Funda AKSOY, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.54-90, 2018
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okuöncesi Çocuklar (0-6 Yaş) ve Özellikleri
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, 2017
Dil ve iletişim gelişimi: Bebeklik-erken çocukluk, okul öncesi ve okul dönemi gelişimi
İletişim ve alternatif iletişim sistemleri, Ö. Diken, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.3-29, 2017
0-3 yaş çocuklarının bilişsel becerilerinin evde desteklenmesi
0-3 yaş çocuklara evde gelişimsel destek (ebeveyn/bakıcılar için), M. Yanardağ, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.50-71, 2017
Okulöncesi dönemde 0-6 yaş gelişimin doğası
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul öncesi öğrenciler (0-6 Yaş) ve özellikleri, A. Özen, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.24-47, 2017
Evde özbakım becerilerini destekleme
Ülke Kürkçüoğlu B., Subaşı Yurtçu A. B., Ünal Logacev Ö., Akmanoğlu N., Özen A., Yanardağ M., et al.
3-6 Yaş Arası Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar için), Onur Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.132-151, 2017
6-12 yaş çocukların okul/öğretmen ve aile işbirliği
6-12 yaş öğrencilere kurumda akademik alanlarda destek, N. Akmanoğlu, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.20-39, 2017
3-6 yaş arası çocukların gelişimini desteklemek için kullanılan öğretim uygulamalarıı
3-6 yaş çocuklara evde gelişimsel destek , O. Kurt, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.2-23, 2017
0-6 yaş arasındaki otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okulöncesi çocuklar (0-6 yaş) ve özellikleri, Ö. Diken, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.98-119, 2017
Normal gelişim gösteren çocuklar
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi (6-12 yaş) ve özellikleri, E. S. Batu, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.22-39, 2017
6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.132-154, 2017
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim hizmetleri
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okulöncesi Öğrenciler (0-6 Yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar için), Arzu Özen, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-22, 2017
Dil ve İletişim: Bebeklik-Erken Çocukluk, Okul Öncesi ve Okul Dönemi Gelişimi
İletişim ve Alternatif İleitşim Sistemleri, Özlem Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.3-30, 2017
Duygu ve davranış bozukluğu olan bireyler
Bakıma gereksinimi olan engellli bireyler, İbrahim H. Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-15, 2017
Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I
Anı Yayıncılık, 2014
Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II
Anı Yayıncılık, 2014
Üstün Yetenekli Çocuklar
Erken Çocukluk Eğitimi, Halil İbrahim Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.322-361, 2014
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara oyun becerilerinin öğretimi
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, E. Tekin_İftar, Editör, Vize, Ankara, ss.423-471, 2012
0-6 yaş arası çocukların temel gelişimsel özellikleri: Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
Erken çocukluk eğitimi, İ.H. Diken, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.134-165, 2010
İletişim becerilerinin gelişimi
0-6 yaş arası down sendromlu çocuklar ve gelişimleri, E. S. Batu, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.259-294, 2009