SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Revisiting Social Construction of Knowledge in Asynchronous Computer Mediated Communications (CMC): What to Change
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.67-87, 2020 (Hakemli Dergi)
Learning through portfolio comprising of worksheets in measurement and assessment course
International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE)
, cilt.6, sa.2, ss.131-142, 2015 (Hakemli Dergi)
Assessment of the Reliability and Validity of PLSI in a Turkish Higher Education Institution
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.4, sa.2, ss.108-132, 2014 (Hakemli Dergi)
An Evaluation of the Computer Technology and Programming Curriculum in the Vocational Higher Education System in Turkey
JOURNAL OF INDUSTRIAL TEACHER EDUCATION
, cilt.45, sa.3, ss.61-83, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğretmen Eğitimi Lisans Programlarında Yetişkin Eğitimi Konusunda Öğreticilerin Görüşleri
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022
Yükseköğretimde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bir Web Macerası (Webquest) Etkinliği
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022
İstasyon tekniğinin çevrimiçi uzaktan öğrenme sürecinde uygulanması
INTERNATIONAL EASTERN CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION, Nakhchivan, Azerbaycan, 09 Eylül 2022
Revisiting Social Construction of Knowledge in Computer Mediated Communications (CMCs): What Should We Change?
11th International Conference on Educational Technology and Computers (ICETC2019), Amsterdam, Hollanda, 28 - 31 Ekim 2019
Learning English Vocabulary On Instagram: A Connectivist Learning Activity
Yedinci Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019
Creative and critical reflective thinking (CCRT) skill during connectivist learning process
10th International Conference on University Teaching and Innovation (CIDUI2018), Girona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2018
11. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesi İçin Bir Bağlantıcı Öğrenme Etkinliği.
Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (International Symposium of Education and Values), 08 Ekim 2017, ss.409
Dijital Çağda Bağlantıcı Öğrenme: Nedir? Nasıl Uygulanır?
AMSE-AMCE-WAER XVIII. Dünya Kongresi (XVIII. International Congress of World Association of Educational Research), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Future Characteristics and Competencies of Prospective Teachers Regarding Teaching Profession Based on their Imagination
. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (The Third International Congress on Curriculum and Instruction), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015
Learning through Portfolio Comprising of Work Sheets in Measurement and Assessment Course
3rd World Conference on Educational and Instructional Studies WCEIS, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014
Harmanlanmış Öğrenme Sürecinden Geçen Öğrencilerin Etkileşimleri ve Öğrenmelerine İlişkin Görüşleri
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012
Felder Soloman Öğrenme Stili Ölçeğinin Yapı Geçerliğinin Eğitim Fakültesi Öğrencileri İçin Test Edilmesi
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
Enhancing Students’ Interactions and Learning Outcomes through Blending Face-to-Face Classrooms with Blogs, Forums and Synchronous Virtual Classrooms
Global Learn Asia Pacific 2011: Global Conference on Learning and Technology, Melbourne, Avustralya, 28 Mart - 01 Nisan 2011
Flexible Blended Instruction Focussing on the Learning Styles of the Students
Seventeenth International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Haziran 2010
Öğrenme Stillerine Göre Kişiselleştirilmiş veya Uyarlanabilir E-Öğrenme İle İlgili Çalışmaların İncelenmesi
Birinci Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010
Türkiye de Öğrenme Stillerine İlişkin Yapılan Araştırmaların Kullanılan Envanterler Boyutunda İncelenmesi
International Conference on Educational Sciences, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 27 Haziran 2008, ss.932-943
Evaluation of the “Second Instructor Application” in Synchronous Discussions in an Online Course: A Case Study in Turkish Higher Education
Sixteenth International Conference on Learning, Barselona, İspanya, 1 - 04 Temmuz 2009
Evaluation of Student Interactions in Asynchronous Online Discussion Forum: A Case at Anadolu University Turkey
3rd Redesigning Pedagogy International Conference, Singapore, Singapur, 1 - 03 Haziran 2009
Anadolu Üniversitesinde Yürütülen Çevrimiçi ve Çevrimiçi Destekli Derslerde Tartışma Yönteminin Kullanımına Yönelik Öğretim Elemanlarının Görüşleri
Second International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 16 Nisan - 18 Şubat 2008, ss.86-95
An Evaluation of Curriculum of the Computer Technology and Programming in Vocational Higher Education System in Turkey: A case Study
Paris International Conference on Education, Economy and Society, Paris, Fransa, 17 - 19 Temmuz 2008
Evaluation of the Student Participation and Interaction In Online Courses (Anadolu University Example)
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.749-754
Kitap & Kitap Bölümleri
Eğitim Programının Öğrenme-Öğretme Süreci Boyutu
Çağdaş Gelişmeler Işığında Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, GÜVEN MERAL,ASLAN SERKAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.240-273, 2023
Eğitim Programları ve Eğitimde Dijitalleşme
Eğitimde Program Geliştirme, Hale Sucuoğlu, Meltem Gökdağ Baltaoğlu, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.255-274, 2021
Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde Ders Programlarının Tasarlanması ve Uygulanması
Pandemi Döneminde Eğitim: İyileştirelim, İyileşelim, Kürüm-Yapıcıoğlu, Dilruba, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.263-293, 2020
Uzaktan Öğrenme ve Web Siteleri
Öğretim Teknolojileri, Tuğba Yanpar Yelken, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.141-180, 2019
Ausubel’in Anlam Oluşturma ve Açıklayıcı Öğretim Kuramı (Anlamlı Öğrenme)
Öğrenme Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları, Gülay Ekici, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.311-344, 2016
Öğretim Tasarımı ve İletişim Süreci
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Gülay Ekici, Editör, Paradigma Akademi, Edirne, ss.35-79, 2014