Publications & Works

Articles Published in Other Journals 31
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 69

COVID-19 Salgını ve Erken Çocukluk Özel Eğitim Hizmetleri

International EJER Congress 2021, Aksaray, Turkey, 07 July 2021, pp.893-894, (Summary Text) Sustainable Development

Türkiye’de Suriyeli Çocuklar ve Bütünleştirme Konusu Yazılı Basında Nasıl Yer Alıyor

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Uluslararası Katılımlı)-UOEK 2020, Bursa, Turkey, 16 October 2020, (Summary Text)

Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Dil ve Konuşma Terapisi Hizmetinin Sunulma Süreci

VII. International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Turkey, 10 - 13 September 2020, (Summary Text)

Kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi sosyal etkileşim

V. TURKCESS Ulusalararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 27 - 29 June 2019, (Full Text)

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitiminde Ailelerin Önemi

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, pp.1397-1407, (Full Text)

Tutuklulara 3D Yazıcı Kullanımı Becerileri Kazandırma: Geleceği Birlikte Yazalım

The 6th International Eurasian Educational Research Congress, EJER, Ankara University, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, pp.1456-1564, (Full Text)

Destek eğitim hizmetlerinin işleyişinde etkili faktörler

V.TURKCESS Uluslarası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 27 - 29 June 2019, (Full Text)

Öğretmen Adayları Gözünden Kaynaştırma Eğitimi

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 11 - 13 October 2018, (Full Text)

Kaynaştırma Uygulamalarında Ekip Çalışmalarında Ortak Hedefler Nasıl Oluşturulabilir?

ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLERDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE EĞİLİMLER KONGRESİ, Kocaeli, Turkey, 8 - 09 November 2018, pp.497-508, (Full Text)

Özel Gereksinimli Öğrenci Aileleri Eğitim Süreçlerine Ne Kadar Dahil Oluyorlar?

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Turkey, 9 - 11 April 2018, (Summary Text)

Okul Öncesi Özel Eğitim Alanında Yapılan Aile Katılımı Çalışmalarının İncelenmesi

2nd INTERNATIONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD INTERVENTION (ICECI2018), Antalya, Turkey, 29 March - 01 April 2018, (Summary Text) Sustainable Development

Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Kaynaştırma Eğitimi Ve Destek Eğitim Hizmetlerinin İncelenmesi

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Turkey, 14 - 16 September 2017, vol.1, pp.532-533, (Summary Text) Sustainable Development

Özel Gereksinimli Öğrenci Aileleri Eğitim Süreçlerine Ne Kadar Dahil Oluyorlar?

1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, 9 - 11 April 2018, vol.1, pp.608-618, (Full Text)

Bütünleştirme Sınıflarında Öğretmenlerin Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 September - 01 October 2017, (Summary Text)

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Toplantısında Ekip Çalışması: İşbirlikli Eylem Araştırması

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 September - 01 October 2017, (Summary Text)

Destek Eğitim Hizmeti Sunan Öğretmenlerin Süreçte Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR-8, 19 - 21 October 2017, (Summary Text)

Kaynaştırma Ortamlarında Destek Özel Eğitim Hizmetleri İşleyiş Sürecinin İncelenmesi

8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR-8, 19 - 21 October 2017, (Summary Text) Sustainable Development

Kaynaştırma ve İşitme Kayıplı Bir Öğrenci: Ne Tür Sorunlar Yaşanıyor?

IV th International Eurasian EducationalResearch Congress, 11 May 2017, (Summary Text)

EMERGING TRENDS IN QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION

IV th International Eurasian EducationalResearch Congress, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, (Summary Text)

Kaynaştırma Sınıf Öğretmenlerinin Bireysel Farklılıklara İlişkin Görüşleri

IV th International Eurasian EducationalResearch Congress, 11 - 14 May 2017, (Summary Text)

Yetersizliği Olan Bireylerin Topluma Tam Katılımlarında Yasal Düzenlemelerin Etkisi.

26. Uluslarası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)

Examining Teachers Opinions on the Difficulties Encountered in Inclusive Education Environments with Students with Hearing Loss

26th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)

Impact of legal regulations on the full participation of the students with special needs in the society

26th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)

Employment of individuals with disability: A meta-synthesis study.

26th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)

Destek Özel Eğitim Hizmeti Sunan Öğretmenlerin Uygulamaları Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 October 2016, (Summary Text) Sustainable Development

Destek Özel Eğitim Hizmeti Sağlayan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlara ve Sürece Yönelik Öneriler

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)

Problems encountered in the process of implementation by the teachers providing special education support services

4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)

Process review of Individualized Education Program IEP for students with hearing loss in inclusive classes

4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)

Review of teachers opinions about differentiated instruction practices in inclusive classes

4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)

Recommendations regarding the problems and the process teachers providing supportive special education experience

4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)

Guidance process of pre school age children with hearing Impairment towards inclusive settings Parents opinions

4th International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)

Students with hearing loss in inclusive education Why and how

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Austria, 13 - 15 July 2016 Sustainable Development

Özel Eğitim Alanında Başarılı Ekip Özellikleri

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Turkey, 2 - 04 December 2015, (Summary Text) Sustainable Development

Examination the teachers professional development process in the field of education of the hearing impaired A coaching model

ICSER-International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Turkey, 22 - 24 October 2015, (Summary Text)

Examination of special education support resource room implementations for children with hearing loss in inclusive education

ICSER-International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Turkey, 11 - 13 October 2015, (Summary Text) Sustainable Development

Inclusive education and special education support services

VII. International Congress of Educational Research, Muğla, Turkey, 20 - 22 May 2015, (Summary Text) Sustainable Development

İşitme Engelli Öğrencilerin Bulunduğu Kaynaştırma Ortamlarında Fiziksel Düzenlemeler.

5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Turkey, 16 May 2015, (Summary Text)

Kosova’xxda İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Hizmetlerin İncelenmesi: Nitel Bulgular

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Turkey, 25 - 27 September 2014, pp.78, (Summary Text)

Inclusion practices towards children with hearing loss in preschool level ICEM case

International confess on Early Childhood Intervention, Antalya, Turkey, 23 - 25 April 2014, (Summary Text)

İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Hizmetler ve Etik

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Turkey, 30 October 2013, (Summary Text)

İşitme Engelli Öğrencilerin Kaynaştırma Eğitimlerine Yönelik Düzenlemeler

21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 October 2011, pp.39-40, (Summary Text)
Books 36

Özel Eğitim

in: 2033 Türkiye Eğitim Politikaları Strateji Belgesi, Akgündüz Devrim, Editor, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul, pp.380-401, 2023

DANIŞMANLIK, KOÇLUK VE MENTORLUK

in: EĞİTİMDE ETKİLEŞİMLER: Uzmanlar İçin İş Birliği Becerileri, Eylem Dayı, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.192-215, 2022

İşitme Yetersizliği Eğitimine Aile Katılımı

in: Özel Gereksinimli Bireylerde Aile Eğitimi ve Aile Katılımı, Vesile Yıldız Demirtaş, Filiz Karadağ, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.251-274, 2022

İşitme Yetersizliği Eğitimine Aile Katılımı

in: Özel Gereksinimli Bireylerde Aile Eğitimi ve Katılımı, , Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.251-274, 2022

İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Toplum Yaşama Katılımı

in: İşitme ve Görme Yetersizliği, Gürgür Hasan, Şafak Pınar, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.319-341, 2021

Empowering Teachers Who Work in Inclusive Practices: E-Coaching

in: Handbook of Research on Emerging Pedagogies for the Future of Education: Trauma-Informed, Care, and Pandemic Pedagogy, Bozkurt, Aras, Editor, IGI Global Information Science Reference (an imprint of IGI Global), Hershey, pp.386-400, 2021

Empowering teachers who work in inclusive practices: E-coaching

in: Handbook of research on emerging pedagogies for the future of education: Trauma-informed, care, and pandemic pedagogy, ARAS BOZKURT, Editor, IGI Global, pp.386-400, 2021

Kaynaştırma (Bütünleştirme) ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri

in: Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İbrahim Halil Diken, Editor, PEGEM, Ankara, pp.124-143, 2020 Sustainable Development

Pandemi Döneminde Özel Gereksinimli Çocuklar: Evde Baş Başa Kaldık Ne Yapacağız?

in: Pandemi Döneminde Eğitim İyileşelim İyileştirelim, Kürüm-Yapıcı Dilruba, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.191-207, 2020

İşitme Kaybı ve Ek Yetersizliği Olan Öğrenciler

in: Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Şafak Pınar, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.73-93, 2020

Pandemi döneminde özel gereksinimli çocuklar: Evde baş başa kaldık ne yapacağız?

in: Pandemi döneminde eğitim İyileştirelim iyileşelim, D. Kürüm Yapıcıoğlu, Editor, Anı Yayıncılık, pp.191-212, 2020

Analysis of a Physics Lesson at a High School Hosting Hearing Impaired Students as Part of Inclusion Practice

in: Changing Educational Paradigms: New Methods, Directions, and Policies, Şakir Çınkır, Editor, Peter Lang, Berlin, pp.219-234, 2020

Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler

in: Özel eğitim ve Kaynaştırma, Diken, H.İbrahim, Editor, Pegem akademi, Ankara, pp.76-102, 2020

Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler - 1

in: Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Diken, İbrahim Halil, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.35-74, 2020

Kapsayıcı Eğitim ve Felsefi Temelleri

in: Kapsayıcı Eğitim, Hasan Gürgür, Salih Rakap, Editor, PEGEM Akademi, Ankara, pp.2-14, 2019 Sustainable Development

Qualitative Research Methods

in: Research Methods, Ali Ersoy, Editor, ANADOLU UNIVERSITY PRESS, Eskişehir, pp.95-120, 2018

Türkiye’deki Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Hizmetlerine İlişkin Mevzuat

in: Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Hasan Gürgür, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.115-142, 2018

Genel Eğitim Programları ve Özel Eğitim Uygulamaları

in: Özel Eğitim, Cavkaytar, Atilla, Editor, VİZE YAYINCILIK, Ankara, pp.343-366, 2017 Sustainable Development

MEB Özel Eğitim Hizmetleri

in: Geçici koruma altında özel eğitime ihtiyacı olan bireylere yönelik özel eğitim hizmetleri kılavuz kitabı., Necdet Karasu Ertan Göv Turgut Bağrıaçık, Editor, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, pp.64-121, 2017 Sustainable Development

6-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri

in: GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editor, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, pp.74-94, 2017

Eğitimci/Uzmanlarla İş Birliği

in: GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİ OLAN OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR (0-6 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), Özlem Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.160-193, 2017

İşitme Yetersizliği Olan Bireyler

in: Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Bireyler (12-18 Yaş) ve Özellikleri, İbrahim Halil Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.73-87, 2017

İşitme Yetersizliği Olan Bireyler

in: Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, Diken İbrahim Halil, Editor, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Basımevi, Eskişehir, pp.72-97, 2017

Yetişkinlik Nedir?

in: YETİŞKİNLİĞE GEÇECEK BİREYLERE EVDE GELİŞİMSEL DESTEK (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), Avşar Ardıç, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.2-20, 2017

6-12 Yaş Çocuklarda Ailelerle İşbirliği

in: GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİ OLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER (6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), İbrahim Halil Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.158-178, 2017

Uzman - Aile İş Birliği

in: 6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA AKADEMİK OLMAYAN ALANLARDA DESTEK (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), Sezgin Vuran, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.168-184, 2017

Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenin Eğitimi

in: GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİ OLAN ERGENLİK DÖNEMİ BİREYLER (12-18 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), Murat Doğan, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.142-170, 2017

Eylem araştırması

in: Eğitimde nitel araştırma desenleri, Ahmet Saban, Ali Ersoy, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.1-50, 2016
Metrics

Publication

144

Publication (WoS)

15

Publication (Scopus)

11

Citation (WoS)

103

H-Index (WoS)

4

Citation (Scopus)

65

H-Index (Scopus)

4

Citation (Scholar)

1529

H-Index (Scholar)

19

Citation (TrDizin)

82

H-Index (TrDizin)

5

Citation (Sobiad)

11

H-Index (Sobiad)

2

Citation (Sum Other)

148

Project

35

Thesis Advisory

20

Open Access

6
UN Sustainable Development Goals