Doç. Dr. MURAT POLAT


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Metrikler

Yayın

75

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

24

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

35

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

268

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

36

Proje

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2017

2013 - 2017

Doktora

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Araştırma Yöntemleri Ve İstatistik (Dr), Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1993 - 1998

1993 - 1998

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Akademisyenlerin Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit sınavı nın (YDS) içeriği ve ket vurma etkisine ilişkin görüşleri

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Araştırma Yöntemleri Ve İstatistik (Dr)

2003

2003

Yüksek Lisans

A Study on developing a writing assessment profile for English preparatory program of Anadolu University School of Foreign Languages

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

LEE610 Araştırma Etiği ve Tasarımı Sürdürülebilir Kalkınma

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

LEE510 Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri Sürdürülebilir Kalkınma

İST501 Eğitimde İstatistiksel Yöntemler Sürdürülebilir Kalkınma

BES533 (Tür) Sporda Araş. Yönt.ve Tek. Giriş Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

EOS346 Sınıf İçi Değerlendirme ve Durum Belirleme Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ARY 204 Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ÖMB 316 Sürdürülebilir Kalkınma

HZİ232(20)

HZİ232(19)

Eğitimde Araştırma Yöntemleri ARY 214 Sürdürülebilir Kalkınma

HZİ431(14)

HZİ432(13)

HZİ435(14)

HZİ231(02)

HZİ231(19)

HZİ431(05)

HZİ431(06)

HZİ231(22)

HZİ234(21)

HZİ233(21)

HZİ135(06)

HZİ132(06)

HZİ131(05)

HZİ312(08)

HZİ313(07)

HZİ311(07)

HZİ513(12)

HZİ512(11)

HZİ511(12)

HZİ204(04)

HZİ203(19)

HZİ003(18)

HZİ004(23)

İNG255(A)

HZİ003(24)

HZİ102(43)

HZİ102(36)

Makaleler

Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. WHY CAN’T WE TEACH THIS ENGLISH BETTER?

POLAT M.

2025 ELTA Serbia International Conference, 16 - 17 Mayıs 2025, cilt.1, ss.21-28, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. AI Tools in Online Tests

POLAT M.

International Academic Conferences IAC 2025 Prague, 25 - 26 Nisan 2025, cilt.1, ss.17-23, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

3. English Coursebook Evaluation

POLAT M.

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning in Prague, Czech Republic 2025 (IAC-TLEl), Prag, Çek Cumhuriyeti, 25 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. The Use of Generalizability (G) Theory in Writing Assessment

POLAT M.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, 03 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. Generalizability Theory in Essay Scoring: A Comparison of Nested and Crossed Scoring Designs

POLAT M.

Tbilis 8th International Multi-disciplinary Conference on Economics, Business, Engineering and Social Sciences, Tiflis, Gürcistan, 18 Aralık 2021, cilt.2, ss.27, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. SCORING INDEPENDENT VS. INTEGRATED WRITING TASKS

POLAT M.

GLOBELT 2021 Conference, Antalya, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, cilt.6, ss.37-42, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

7. Yabancı Dil Konuşma Sınavlarında Uygulanabilecek Farklı Ölçme Desenlerinin Karşılaştırılması

POLAT M.

Ahi Evran Bilimsel Araştırma Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 30 Kasım 2021, cilt.3, ss.58-59, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. ÖSYM Tarafından Türkiye’de Uygulanan Merkezi Yabancı Dil Sınavlarının Geçerliği

POLAT M.

7th International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Wise men are never in a hurry when it comes to assessment and evaluation

POLAT M.

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-Learning in Dresden 2019 (ICTLEI 2019, Dresden, 25 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Attitudes of academicians towards the validity of Foreign Language Proficiency Exam (FLPE)

POLAT M.

1st International Congress on Human Studies (ICHUS 2018), 6 - 09 Aralık 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. A Shift to Subjective Tests

POLAT M.

40th International Academic Conference (IISES 2018, Stockholm), 25 - 28 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Should we correct errors on papers which will be cross-marked?

POLAT M.

4th Çukurova Intrenational ELT Teachers Conference, Adana, Türkiye, 4 - 08 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Designing a speaking rubric

POLAT M.

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-Learning in Budapest 2017 (IACTLEI 2017, Hungary)”, 5 - 06 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Developing Assessment Profiles

POLAT M.

1st Sharing Studies in ELT, Anadolu University, Türkiye, 24 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Performance Assessment Revisited

POLAT M.

2016 Vienna International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning, 25 - 26 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. Testing oral performance is no longer a burden

POLAT M.

3rd Guang Dong University Education Conference, China, 27 - 30 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

17. Developing a Writing Assessment Profile

POLAT M.

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and E-learning in Prague 2015, 7 - 08 Ağustos 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

18. Taboo Issues in Turkish Context

POLAT M.

International Spmposium on Society, Economics and Urban Studies, 27 - 29 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. Beyin Temelli Öğrenmenin Açılımı Nedir?

POLAT M.

5th International Conference on new Trends in Education and Their Implications, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

20. What does brain based learning offer?

POLAT M.

International Conference on Education, Psychology and Society, 26 - 28 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2011

2011

21. A Practical Approach to Testing Oral Performance

POLAT M.

18th International Conference on Learning, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

22. Rater bias in oral assessment

AKAY E., POLAT M.

7th International Conference PAthways in EIL: Explorations & Innovations in Teaching and Research, Bangkok, Tayland, 1 - 03 Aralık 2010

2010

2010

23. Avoid taboo topics in testing

POLAT M.

7th International Conference on Teaching and Research, 1 - 03 Aralık 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

24. Is what you believe what students believe?

AKAY E., POLAT M.

7th International Conference PAthways in EIL: Explorations & Innovations in Teaching and Research, Bangkok, Tayland, 1 - 03 Aralık 2010

2009

2009

25. Test what they learn not what you want.

POLAT M.

City Guilds Seminar on International English Qualifications, 12 - 13 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

26. They do not care about taboos

POLAT M.

GLOBE 2008, 18 - 20 Eylül 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

27. Does error correction have an impact on other raters’ scores?

POLAT M.

ICLE III, 3rd International Conference on Language Education, 4 - 06 Aralık 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

28. Doubt is the beginning

AKAY E., POLAT M.

X Congreso Internacional de Profesores de Ingles, Tarapacá, Şili, 9 - 11 Ağustos 2007

2007

2007

29. Don't judge a book by its cover

AKAY E., POLAT M.

X Congreso Internacional de Profesores de Ingles, Tarapacá, Şili, 9 - 11 Ağustos 2007

2007

2007

30. Standards in Testing

POLAT M.

The Future of ELT, 27 - 29 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

31. Look Before You Leap

AKAY E., POLAT M.

Towards Improvements in English LAnguage and Literature Teaching: Communicating Across the Curriculum, Candahar, Hindistan, 22 - 24 Eylül 2006

2006

2006

32. Look before you leap, testing is critical

POLAT M.

DAV COllege, 22 - 24 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

33. Peer feedback does it really work?

AKAY E., POLAT M.

EgypTESOL, Kahire, Mısır, 2 - 04 Aralık 2005

2005

2005

34. The use of oral peer feedback in assessment, does it work?

POLAT M.

Egypt Tesol, 2 - 04 Kasım 2005, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. THE USE OF PISA TESTS: A GLOBAL PERSPECTIVE ON EDUCATIONAL ASSESSMENT

POLAT M.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Uluslararası Araştırmalar, POLAT MURAT, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.29-46, 2025

2025

2025

2. ANALYSIS OF TURKISH STUDENTS'PISA 2022 PERFORMANCE COMPARED TO OECD COUNTRIES

POLAT M.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Uluslararası Araştırmalar, POLAT MURAT, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.1-28, 2025

2024

2024

3. ONLINE FOREIGN LANGUAGE TESTING

POLAT M.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Araştırmalar II, ŞATA MEHMET, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.28-58, 2024

2024

2024

4. A NEW THREAT FOR ASSESSMENT: ARTIFICIAL INTELLIGENCE.

POLAT M.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Araştırmalar II, ŞATA MEHMET, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.1-25, 2024

2021

2021

5. Dilbilgisi Kurallarıyla Yazmak

POLAT M.

Nitel Araştırma Nasıl Yazılır, Turan, Selahattin, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.77-116, 2021

2021

2021

6. Bölüm 2: Marx 1: Toplumsal İlişkiler Olarak Bilim

ÖĞDEM Z., POLAT M.

İktidar Biçimi Olarak Bilim: Modern Toplumda Söylem ve İdeoloji, Fatih Bektaş & Engin Karadağ, Editör, Vizetek Yayıncılık Sanayi ve Ticaret Limited Şirket, Ankara, ss.31-50, 2021

2020

2020

8. Salahiyet Anahtar Çözümdür

POLAT M.

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.57-75, 2020

2020

2020

9. Öğretim Stratejileri

POLAT M.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Muhammet Ü. Öztabak, Duygu Yalman Polatlar, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.123-167, 2020

2020

2020

10. Performans Ortaklığı İçin Gerekenler

POLAT M.

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.129-149, 2020

2020

2020

11. Vizyonun Önemi

POLAT M.

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.17-33, 2020

2020

2020

12. Organizasyonunuz Yüksek Performanslı mı?

POLAT M.

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.1-16, 2020

2019

2019

13. Araştırma Sürecinde Etik Konular

POLAT M.

Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.75-110, 2019

2015

2015

14. Bir Araştırma Önerisi Nasıl Hazırlanır?

POLAT M.

Araştırma Yöntemlerine Giriş, Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.49-56, 2015

2015

2015

15. Mülakatlar Nasıl Yapılır?

POLAT M.

Araştırma Yöntemlerine Giriş, Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.57-65, 2015

Desteklenen Projeler

2015 - 2016

2015 - 2016

Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Yeterlik Sınavı Hazırlanması ve Uygulanması için Alan Araştırması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

POLAT M., AYDIN B. (Yürütücü), GERİDÖNMEZ S., AKAY E.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 19

h-indeksi (WOS): 2