Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, MUHASEBE-FİNANSMAN BÖLÜMÜ, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Yöneticilerin kullandığı etki taktikleri ve kurum kültürü: Uygulama ve yönetimsel etkileme için model önerisi
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
1999
1999Yüksek Lisans
Avrupa Birliği ve Türkiye'de turizme yönelik devlet yardımları ve bir uygulama
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, MUHASEBE-FİNANSMAN BÖLÜMÜ
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2013 - 2022
2013 - 2022Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2009 - 2013
2009 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (1)
2023
20231. Discovering banner blindness for different banner formats: An eye-tracking study
İspir N. B., Kılıç D., Atar G. M.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.64, 2023 (ESCI, TRDizin)
2021
20212. The Effects of Hedonic and Utilitarian Motivations on Consumer Engagement in Gamification
BİCAL A., İSPİR N. B.
JOURNAL OF EUROMARKETING , cilt.30, sa.4, ss.140-162, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Disclaimer Labels Used in Ads: An Eye-Tracking Study Exploring Body Dissatisfaction and Physical Appearance Comparison Among University Students
Atar G. M., İspir N. B., Şener G.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, sa.38, ss.282-301, 2021 (ESCI)
2020
20204. SOSYAL MEDYADA HABER İÇERİKLERİNE GÜVEN VE KULLANICIMOTİVASYONLARI
KILIÇ D., İSPİR N. B.
e-kurgu , cilt.28, sa.1, ss.266-285, 2020 (TRDizin)
2019
20195. Geleneksel ve Sosyal Medyada Reklama Yönelik Tutum ve Reklam Değeri Arasındaki İlişkinin Karşılaştırılması
Atar G. M., İspir N. B.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ
, cilt.0, ss.305-322, 2019 (TRDizin)
2019
20196. REKLAMDA HİKAYE ANLATIMININ ETKİLER HİYERARŞİSİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Topal E., İSPİR N. B.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.144-167, 2019 (TRDizin)
2018
20187. EXPLORING BRAND ASSOCIATIONS IN LOCAL SOCCER TEAM
İSPİR N. B., KILIÇ D.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.16, ss.71-82, 2018 (TRDizin)
2018
20188. FUTBOL KULÜPLERİNDE MARKA ÇAĞRIŞIMLARI
KILIÇ D., İSPİR N. B.
E-kurgu , cilt.26, sa.1, ss.16-25, 2018 (TRDizin)
2017
20179. Sözsüz Yakınlık Ölçeğinin Türkçe Versiyonu için Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KÜÇÜK M., İSPİR N. B.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.28, ss.273-283, 2017 (TRDizin)
2017
201710. HOW TURKISH COLUMNIST FRAMED GENERAL ELECTION IN TURKEY HELD IN NOVEMBER 2015 VIA TWITTER
KILIÇ D., İSPİR N. B.
e-kurgu , cilt.25, sa.3, ss.78-95, 2017 (TRDizin)
2017
201711. DEFINING TWITTER AGENDA DURING JUNE 2015 TURKEY GENERALELECTION, A SOCIAL NETWORK ANALYSIS APPLICATION
İSPİR N. B., KILIÇ D.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergis , cilt.4, sa.13, ss.2-10, 2017 (TRDizin)
2017
201712. KASIM 2015 GENEL SEÇİMLERİNDE KÖŞE YAZARLARININ TWİTTER GÜNDEMİNE YÖNELİK BİR SOSYAL AĞ ANALİZİ UYGULAMASI
İSPİR N. B., KILIÇ D.
e-kurgu , cilt.1, sa.25, ss.77-83, 2017 (TRDizin)
2016
201613. Öğrencilerin Ders Seçimlerini Etkileyen Faktörler Basın ve Yayın Bölümü ÖğrencileriÜzerine Bir Araştırma
YÜKSEL E., İSPİR N. B., KAHRAMAN ADIYAMAN H.
e-kurgu , cilt.1, sa.26, ss.1-16, 2016 (TRDizin)
2012
201214. Ad Avoidance and Distance Education Marketing: How Ad Avoidance Can Affect Distance Education Advertising
İSPİR N. B.
E-MARKETING: CONCEPTS, METHODOLOGIES, TOOLS, AND APPLICATIONS, VOL I
, ss.552-565, 2012 (SCI-Expanded, SSCI)
2011
201115. Permission based mobile marketing and SMS ad avoidance
SUHER H. K., İSPİR N. B.
Journal of Yasar University , cilt.6, sa.21, ss.3645-3659, 2011 (TRDizin)
2010
201016. Televizyon ve Gazetede Reklamdan Kaçınmayı Etkileyen Değişkenler
SUHER H. K., İSPİR N. B.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.6, sa.2, ss.5-23, 2010 (TRDizin)
2009
200917. SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları
İSPİR N. B., SUHER H. K.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.5, sa.4, ss.5-17, 2009 (TRDizin)
2009
200918. SMS Advertising in Turkey Factors Affecting Consumer Attitudes
SUHER H. K., İSPİR N. B.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.21, ss.447-459, 2009 (TRDizin)
2008
200819. Türk Dergi Reklamlarında Cinsellik: Önyargı Ya Da Gerçeğin Yansıması
SUHER H. K., İSPİR N. B.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.5, sa.2, ss.80-94, 2008 (TRDizin)
2008
200820. Televizyon Programı İçeriği Dereceleme Sembollerinin Kullanımı ve Ebeveyn Yönlendirmesi
İSPİR N. B., YERSEL B.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.5, sa.3, ss.176-183, 2008 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Understanding Trust And Reputation In Health Industry
EMEKÇİ S., İSPİR N. B.
2nd International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, MİDİLLİ, Yunanistan, 13 - 15 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Measuring corporate image: Applying social network analysis
İSPİR N. B.
20th ICIG Symposium, Gozd Martuljek, Slovenya, 5 - 07 Haziran 2018, ss.8, (Özet Bildiri)
2018
20183. EXPLORING BRAND ASSOCIATIONS IN LOCAL SOCCER TEAM
İSPİR N. B., KILIÇ D.
30th IABD annual conference, San-Francisco, Kostarika, 6 - 08 Nisan 2018, ss.18, (Özet Bildiri)
2017
20174. Sosyal Medyada Kullanıcının Haber güvenilirliği Algısı
KILIÇ D., İSPİR N. B.
International conference on New Trend in Communication, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2017, ss.390-397, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. COMPARISON OF COLUMNISTS’ TWITTER AGENDA ON TURKEY JUNE 7THAND NOVEMBER 1ST GENERAL ELECTION
İSPİR N. B., KILIÇ D.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN COMMUNICATION, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2017, ss.401-407, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. How do the students choose the courses? A research on Faculty of Journalism students
YÜKSEL E., İSPİR N. B., KAHRAMAN ADIYAMAN H.
15th International Symposium on Social Communication, Santiago de Cuba, Küba, 23 - 27 Ocak 2017, ss.562-565, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. Defining Twitter Agenda During June 2015 Turkey General Election. A Social Network Analysis Application
İSPİR N. B., KILIÇ D.
Humanities And Social Sciences Conference, Budapest, Macaristan, 22 - 25 Ekim 2016, ss.16, (Özet Bildiri)
2016
20168. HOW TURKISH COLUMNISTS PORTRAYED THE JUNE 2015 GENERALELECTION IN TURKEY VIA TWITTER
KILIÇ D., İSPİR N. B.
14TH INTERNATIONALSYMPOSIUMCOMMUNICATION IN THEMILLENNIUM, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.359-377, (Tam Metin Bildiri)
2015
20159. ATTITUDES TOWARDS ADVERTISING IN DIFFERENT MEDIUM NETWORK ANALYSIS APPROACH
İSPİR N. B., ATAR G. M., ŞENER G.
13thInternationalSymposiumCommunicationintheMillennium, East Stroudsburg, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.59-66, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Obama vs. USA: Exploring the Links between the Pictures about Obama and USA in our Students’ Opinion
YÜKSEL E., PAKSOY A. F., İSPİR N. B.
13th International SymposiumCommunicationin theMillennium, East Stroudsburg,PA, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.449-455, (Tam Metin Bildiri)
2010
201011. The Demographic Predictors of BRand Recall Scores
İSPİR N. B., SUHER H. K.
Business Research Yearbook, 8 - 10 Nisan 2010, ss.33-41, (Tam Metin Bildiri)
2009
200912. Perceived Ad Clutter Among Young Consumers New Media Expansion
İSPİR N. B., SUHER H. K.
Business Research Yearbook, 2 - 04 Nisan 2009, ss.64-72, (Tam Metin Bildiri)
2008
200813. Turkish Consumers Attitudes Towards SMS Advertising A Qualitative Analysis
SUHER H. K., İSPİR N. B.
6. International Symposium Communication in the Millennium: A dialogue Between Turkish and American Scholars, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.309-321, (Tam Metin Bildiri)
2006
200614. Diversities and Organizational Communication
İSPİR N. B.
4th Joint International Symposium on Business Administration4th Joint International Symposium on Business Administration, Çek Cumhuriyeti, 26 - 27 Nisan 2006, ss.689-694, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Medya Modelleri
İSPİR N. B.
Reklam Teorileri 2, Ali Atıf Bir, Hasan Kemal Suher, Editör, The Kitap, İstanbul, ss.173-188, 2022
2021
20212. Anlamlı Pazarlama Metrikleri
İSPİR N. B.
Pazarlama, Ali Atıf Bir, Editör, The Kitap, İstanbul, ss.84-144, 2021
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019
Eskişehir Halkında İnme Farkındalığının Arttırılmasına Yönelik Bir Sağlık İletişimi Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Gösterişli M. E., Serter S. S., Altunay D. A. (Yürütücü), Yıldız S., İspir N. B., Göksel S. E.
2018 - 2019
2018 - 2019TÜBİTAK 4004 (PROJE NO:118B452): Mimarlık Öğrencilerinde Ekolojik Benlik Oluşumu İçin Antik Frig Vadisinde Doğa Eğitim(EKOBEN)
TÜBİTAK Projesi
İSPİR N. B.
2018 - 2019
2018 - 2019BANNERLARA YÖNELİK DİKKAT VE BANNER KÖRLÜĞÜ: BİR GÖZ İZLEME ARAŞTIRMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KILIÇ D., İSPİR N. B. (Yürütücü), ATAR G. M.
2008 - 2008
2008 - 2008Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması 2007
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
İSPİR N. B.
1998 - 2003
1998 - 2003“Televizyon Ölçümü” denetim projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
İSPİR N. B.
1995 - 2003
1995 - 2003Basın Okur Araştırması”nın denetim projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
İSPİR N. B.