Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, MUHASEBE-FİNANSMAN BÖLÜMÜ, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Yöneticilerin kullandığı etki taktikleri ve kurum kültürü: Uygulama ve yönetimsel etkileme için model önerisi
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
1999
1999Yüksek Lisans
Avrupa Birliği ve Türkiye'de turizme yönelik devlet yardımları ve bir uygulama
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, MUHASEBE-FİNANSMAN BÖLÜMÜ
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2013 - 2022
2013 - 2022Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2009 - 2013
2009 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2012
2012Ad Avoidance and Distance Education Marketing: How Ad Avoidance Can Affect Distance Education Advertising
İSPİR N. B.
E-MARKETING: CONCEPTS, METHODOLOGIES, TOOLS, AND APPLICATIONS, VOL I
, ss.552-565, 2012 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Discovering banner blindness for different banner formats: An eye-tracking study
İspir N. B., Kılıç D., Atar G. M.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.64, 2023 (ESCI)
2021
2021The Effects of Hedonic and Utilitarian Motivations on Consumer Engagement in Gamification
BİCAL A., İSPİR N. B.
JOURNAL OF EUROMARKETING , cilt.30, sa.4, ss.140-162, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Disclaimer Labels Used in Ads: An Eye-Tracking Study Exploring Body Dissatisfaction and Physical Appearance Comparison Among University Students
Atar G. M., İspir N. B., Şener G.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, sa.38, ss.282-301, 2021 (ESCI)
2020
2020SOSYAL MEDYADA HABER İÇERİKLERİNE GÜVEN VE KULLANICIMOTİVASYONLARI
KILIÇ D., İSPİR N. B.
e-kurgu , cilt.28, sa.1, ss.266-285, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Geleneksel ve Sosyal Medyada Reklama Yönelik Tutum ve Reklam Değeri Arasındaki İlişkinin Karşılaştırılması
Atar G. M., İspir N. B.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ
, cilt.0, ss.305-322, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019REKLAMDA HİKAYE ANLATIMININ ETKİLER HİYERARŞİSİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Topal E., İSPİR N. B.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.144-167, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018EXPLORING BRAND ASSOCIATIONS IN LOCAL SOCCER TEAM
İSPİR N. B., KILIÇ D.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.16, ss.71-82, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018FUTBOL KULÜPLERİNDE MARKA ÇAĞRIŞIMLARI
KILIÇ D., İSPİR N. B.
E-kurgu , cilt.26, sa.1, ss.16-25, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Sözsüz Yakınlık Ölçeğinin Türkçe Versiyonu için Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KÜÇÜK M., İSPİR N. B.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.28, ss.273-283, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017HOW TURKISH COLUMNIST FRAMED GENERAL ELECTION IN TURKEY HELD IN NOVEMBER 2015 VIA TWITTER
KILIÇ D., İSPİR N. B.
e-kurgu , cilt.25, sa.3, ss.78-95, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017DEFINING TWITTER AGENDA DURING JUNE 2015 TURKEY GENERALELECTION, A SOCIAL NETWORK ANALYSIS APPLICATION
İSPİR N. B., KILIÇ D.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergis , cilt.4, sa.13, ss.2-10, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017KASIM 2015 GENEL SEÇİMLERİNDE KÖŞE YAZARLARININ TWİTTER GÜNDEMİNE YÖNELİK BİR SOSYAL AĞ ANALİZİ UYGULAMASI
İSPİR N. B., KILIÇ D.
e-kurgu , cilt.1, sa.25, ss.77-83, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Öğrencilerin Ders Seçimlerini Etkileyen Faktörler Basın ve Yayın Bölümü ÖğrencileriÜzerine Bir Araştırma
YÜKSEL E., İSPİR N. B., KAHRAMAN ADIYAMAN H.
e-kurgu , cilt.1, sa.26, ss.1-16, 2016 (Hakemli Dergi)
2011
2011Permission based mobile marketing and SMS ad avoidance
SUHER H. K., İSPİR N. B.
Journal of Yasar University , cilt.6, sa.21, ss.3645-3659, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Televizyon ve Gazetede Reklamdan Kaçınmayı Etkileyen Değişkenler
SUHER H. K., İSPİR N. B.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.6, sa.2, ss.5-23, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009SMS Advertising in Turkey Factors Affecting Consumer Attitudes
SUHER H. K., İSPİR N. B.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.21, ss.447-459, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları
İSPİR N. B., SUHER H. K.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.5, sa.4, ss.5-17, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Türk Dergi Reklamlarında Cinsellik: Önyargı Ya Da Gerçeğin Yansıması
SUHER H. K., İSPİR N. B.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.5, sa.2, ss.80-94, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
2008Televizyon Programı İçeriği Dereceleme Sembollerinin Kullanımı ve Ebeveyn Yönlendirmesi
İSPİR N. B., YERSEL B.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.5, sa.3, ss.176-183, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019Understanding Trust And Reputation In Health Industry
EMEKÇİ S., İSPİR N. B.
2nd International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, MİDİLLİ, Yunanistan, 13 - 15 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Measuring corporate image: Applying social network analysis
İSPİR N. B.
20th ICIG Symposium, Gozd Martuljek, Slovenya, 5 - 07 Haziran 2018, ss.8, (Özet Bildiri)
2018
2018EXPLORING BRAND ASSOCIATIONS IN LOCAL SOCCER TEAM
İSPİR N. B., KILIÇ D.
30th IABD annual conference, San-Francisco, Kostarika, 6 - 08 Nisan 2018, ss.18, (Özet Bildiri)
2017
2017Sosyal Medyada Kullanıcının Haber güvenilirliği Algısı
KILIÇ D., İSPİR N. B.
International conference on New Trend in Communication, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2017, ss.390-397, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017COMPARISON OF COLUMNISTS’ TWITTER AGENDA ON TURKEY JUNE 7THAND NOVEMBER 1ST GENERAL ELECTION
İSPİR N. B., KILIÇ D.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN COMMUNICATION, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2017, ss.401-407, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017How do the students choose the courses? A research on Faculty of Journalism students
YÜKSEL E., İSPİR N. B., KAHRAMAN ADIYAMAN H.
15th International Symposium on Social Communication, Santiago de Cuba, Küba, 23 - 27 Ocak 2017, ss.562-565, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Defining Twitter Agenda During June 2015 Turkey General Election. A Social Network Analysis Application
İSPİR N. B., KILIÇ D.
Humanities And Social Sciences Conference, Budapest, Macaristan, 22 - 25 Ekim 2016, ss.16, (Özet Bildiri)
2016
2016HOW TURKISH COLUMNISTS PORTRAYED THE JUNE 2015 GENERALELECTION IN TURKEY VIA TWITTER
KILIÇ D., İSPİR N. B.
14TH INTERNATIONALSYMPOSIUMCOMMUNICATION IN THEMILLENNIUM, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.359-377, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015ATTITUDES TOWARDS ADVERTISING IN DIFFERENT MEDIUM NETWORK ANALYSIS APPROACH
İSPİR N. B., ATAR G. M., ŞENER G.
13thInternationalSymposiumCommunicationintheMillennium, East Stroudsburg, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.59-66, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Obama vs. USA: Exploring the Links between the Pictures about Obama and USA in our Students’ Opinion
YÜKSEL E., PAKSOY A. F., İSPİR N. B.
13th International SymposiumCommunicationin theMillennium, East Stroudsburg,PA, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.449-455, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010The Demographic Predictors of BRand Recall Scores
İSPİR N. B., SUHER H. K.
Business Research Yearbook, 8 - 10 Nisan 2010, ss.33-41, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Perceived Ad Clutter Among Young Consumers New Media Expansion
İSPİR N. B., SUHER H. K.
Business Research Yearbook, 2 - 04 Nisan 2009, ss.64-72, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008Turkish Consumers Attitudes Towards SMS Advertising A Qualitative Analysis
SUHER H. K., İSPİR N. B.
6. International Symposium Communication in the Millennium: A dialogue Between Turkish and American Scholars, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.309-321, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Diversities and Organizational Communication
İSPİR N. B.
4th Joint International Symposium on Business Administration4th Joint International Symposium on Business Administration, Çek Cumhuriyeti, 26 - 27 Nisan 2006, ss.689-694, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Medya Modelleri
İSPİR N. B.
Reklam Teorileri 2, Ali Atıf Bir, Hasan Kemal Suher, Editör, The Kitap, İstanbul, ss.173-188, 2022
2021
2021Anlamlı Pazarlama Metrikleri
İSPİR N. B.
Pazarlama, Ali Atıf Bir, Editör, The Kitap, İstanbul, ss.84-144, 2021
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Eskişehir Halkında İnme Farkındalığının Arttırılmasına Yönelik Bir Sağlık İletişimi Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ALTUNAY D. A. (Yürütücü), GÖSTERİŞLİ M. E., SERTER S. S., İSPİR N. B., YILDIZ S., GÖKSEL S. E.
2018 - 2019
2018 - 2019TÜBİTAK 4004 (PROJE NO:118B452): Mimarlık Öğrencilerinde Ekolojik Benlik Oluşumu İçin Antik Frig Vadisinde Doğa Eğitim(EKOBEN)
TÜBİTAK Projesi
İSPİR N. B.
2018 - 2019
2018 - 2019BANNERLARA YÖNELİK DİKKAT VE BANNER KÖRLÜĞÜ: BİR GÖZ İZLEME ARAŞTIRMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ATAR G. M., İSPİR N. B. (Yürütücü), KILIÇ D.
2008 - 2008
2008 - 2008Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması 2007
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
İSPİR N. B.
1998 - 2003
1998 - 2003“Televizyon Ölçümü” denetim projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
İSPİR N. B.
1995 - 2003
1995 - 2003