SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Concrete to Abstract: Visualizing Paradigms in Qualitative Research Through Visual Arts
INTERNATIONAL JOURNAL OF QUALITATIVE METHODS
, cilt.9, sa.4, ss.466, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Çocuklarda Sosyal Duyarlılığın Geliştirilmesi: ‘Sokak Hayvanlarının Yardımcıları’ Projesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.52, ss.463-490, 2019 (Hakemli Dergi)
Tracing Dominant Discourses of Childhood in Children’s Visual Images: A Qualitative Appraisal of News Media and Education
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION
, cilt.1, sa.1, ss.164-179, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Aileler Çocuklarının Dil Becerilerinin Desteklenmesinde Okulöncesi Eğitim Kurumlarından Ne Bekliyor?
I. Uluslararası Pedagojik Araştırmalar Kongresi, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020
Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Okulöncesi Dönemde Ailelerin Dil Destek Çalışmalarına Yönelik Tercihleri
VI International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
Okul Öncesi Eğitimde Dezavantajlı Ailelerin Deneyimleri: İlişkiler, Etkileşimler ve Beklentiler Ekseninde Aile Katılımı
1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017
Okul Öncesi Dönemde Dezavantajlı Çocukların Gözünden Okullu Olmak: Tutumlar, Duygular ve Etkileşimler
7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017
Proje Yaklaşımında Okul İkliminin Önemi: Dezavantajlı Çocuklarla Okul Öncesi Eğitimde Proje Uygulamalarına Yönelik Bir Değerlendirme
7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017
Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.303-304
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016
Dezavantajlılık Bağlamında Proje Yaklaşımının Değerlendirilmesi Öğretmenler, Çocuklar ve Ailelerin Deneyimlerinden Kesitler
II International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
Ecologies of resilience in early years for children living in poverty
3. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Konferansı, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012
Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Kasım 2011
PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011
Concrete to Abstract: Visualizing Paradigms in Qualitative Research Through Visual Arts
11th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, Kanada, 7 - 10 Ekim 2010
Connecting families and teachers to develop local synergy and cultural competence: Exemplary practices toward quality in teacher education
17. International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010
Elementary school teachers’ experiences of teaching in multi-ethnic classrooms
The Annual Meeting of American Educational Research Association, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Nisan 2007
Technology: The necessary evil to build bridges toward equity in early childhood education.
The Honoring the Child Honoring Equity Conference 6 (CEIEC), Melbourne, Avustralya, 16 - 18 Kasım 2006
The Social-Construction of Technology Policy as Process in Education: Policy in The Making and Policy in The Living
The Annual Meeting of American Educational Research Association, Montreal, Kanada, 11 - 15 Nisan 2005
Federal construction(s) of technology and the Digital Divide in the Preparing Tomorrow’s Teachers to Use Technology Initiative
The Annual Meeting of American Educational Research Association, Montreal, Kanada, 11 - 15 Nisan 2005
Re-Approaching the Digital Divide at the Intersection of the Local Practices and the Official Discourses of the Preparing Tomorrow’s Teachers To Use Technology Initiative
The Annual Meeting of the Mid-Western Educational Research Association, Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 02 Ekim 2003
Kitap & Kitap Bölümleri
Fark Edilmeyen Çocukların Dünyalarına Farklılıklar Penceresinden Bakış
Fark Edilmeyen Çocuklar, ARIKAN ARZU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2022
Çocuklarla Bilimsel Araştırmalara Farklılıklar Penceresinden Bakış
Fark Edilmeyen Çocuklar, ARIKAN ARZU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.267-298, 2022
Aile Eğitimi
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2019
Ailenin Tarihsel, Kuramsal ve Toplumsal Temelleri
Aile Eğitimi, Arıkan Arzu, Dinç Berrin, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.3-31, 2019
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Strateji ve Teknikleri
Eğiten Kitap, 2016
Okul Öncesi Ögretmenlerine Yönelik Nitelikli Yetişkin Davranışları
Eğiten Kitap, 2016
Doğal Öğretim Süreci Seti
Eğiten Kitabevi, Ankara, 2016
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Sürecine Giriş
Eğiten Kitap, 2016
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Çevresel Düzenlemeler
Eğiten Kitap, 2016
Kuram ve Uygulamanın Bütünleştirilmesi: Çocuklar için bir Fark Yaratmak
Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar-Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation, İnan, Hatice Zeynep İnan, Taşkın, Editör, Nobel, ss.508-528, 2015
Çocuklara Demokratik Bir Toplumda Yaşamanın Öğretilmesi: Sosyal-Duygusal Öğrenme ve Sosyal Bilgiler
Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar - Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation, İnan Hatice Zeynep, İnan Taşkın, Editör, Nobel, Ankara, ss.446-475, 2015
Özel Öğretim Yöntemleri II
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2013
Okulöncesi Eğitimde Aile Katılımı
Özel Öğretim Yöntemleri II, ARIKAN, ARZU, Editör, Anadolu Ünversitesi, ss.215-244, 2013
HighScope Programı
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, Z. Fulya Temel, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.359-403, 2012
Okulöncesi Dönemde Değerler Eğitimi
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2011
Değerler Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Kapsamı
Okulöncesi Dönemde Değerler Eğitimi, Arıkan, Arzu, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.1-28, 2011
İlköğretime Hazırlık Yeterliklerini Kazandırmaya Yönelik Etkinlikler
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Şefik Yaşar, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.23-44, 2008