­

Doç. Dr. BORA BAŞARAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Almanca Eğitimi

E-posta: bbasaran@anadolu.edu.tr
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/bbasaran
Posta Adresi: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi B-Blok 32 nolu oda 26410 Eskişehir

Metrikler

Yayın

43

Atıf (Diğer Toplam)

4

Proje

5

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2005

2003 - 2005

Doktora

Universitaet Klagenfurt, Eğitim Fakültesi, Germanistik, Avusturya

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1994 - 1999

1994 - 1999

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Aspekte und probleme der wortschatzerstellung für ein zukünftiges deutsch als zweite fremdsprache-lehrbuch an Türkischen primarschulen

Universitat Klagenfurt

2002

2002

Yüksek Lisans

Lehrbuchanalyse 'Hallo, Freunde!-6' im bereich Deutsch als zweite fremdsprache an den Türkischen primarschulen (Am beispiel der lehrenden und des curriculums)

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

Almanca

Araştırma Alanları

Almanca Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2006 - Devam Ediyor

2006 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2004 - 2014

2004 - 2014

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

2009 - 2011

2009 - 2011

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Yapay Zeka ile Almanca Öğretimi

TEZ900

Uzmanlık Alan Dersi

Tez

İnternet ve Çoklu Ortamlarda Dil Öğretimi

Bilgisayar Destekli Öğrenme Kaynakları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dijital Ders Planlama ve Uygulama

Uzmanlık Alan Dersi

Seminer

Çoklu Ortamlarda Dil Öğretimi

Tez

TEZ B

Seminer

Seminer

Lisans

Lisans

Almanca Sözlü İletişim Becerileri II

Almanca Öğretiminde Makro Öğretim Uygulamaları

Almanca Sözlü İletişim Becerileri I

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Almanca Öğretiminde Yaklaş.I

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Öğretmenlik Uygulaması II

Almanca Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamaları II

Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II

Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I

Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II

Almanca Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamaları I

Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar I

Öğretmenlik Uygulaması II

Almanca Öğretiminde Mikro Öğretim Uygulamaları

Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar I

Almanca Sözlü İletişim Becerileri I

Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II

Öğretmenlik Uygulaması I

Almanca Öğretiminde Makro Öğretim Uygulamaları

Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı

Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı

Almanca Sözlü İletişim Becerileri I

Almanca I

Makro Öğretim

Almanca'dan Akademik Çeviri

Öğretmenlik Uygulaması

Almanca I I

SCHRIFTLICHER AUSDRUCK (YAZILI ANLATIM)

Bilgisayar Destekli Almanca Eğitimi

Öğre. Tekno. ve Mater. Tasarı.

Sözlü İletişim

Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi

Bilgisayar

Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Dil Öğretimi için Yerelde Yapay Zeka

Başaran B.

6th International Workshop on Artificial Intelligence and Education (WAIE 2024) , Tokyo, Japonya, 28 - 30 Eylül 2024, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Katalog Oluşturma: Türkiye'de Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimi için Ders Kitapları: 1940-2023

Başaran B.

EduCon Dubai – International Conference on Education, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 16 - 17 Ekim 2023, ss.1, (Özet Bildiri)

2023

2023

Die Lesbarkeit; noch ein weiterer Indikator für DaF-Lehrwerke?

Başaran B.

XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2023, ss.80, (Özet Bildiri)

2023

2023

Wird der Einsatz von KI den Bedarf an Fremdsprachenlehrern in Schulen beeinflussen?

Başaran B.

XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2023, ss.79, (Özet Bildiri)

2022

2022

Hessen Eyaleti Kamusal Yapılanma Örneğiyle Çok Dillilik

BAŞARAN B.

Almanya’daki Türk Varlığının 60 Yılı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 31 - 01 Ocak 2022, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

As a Constructivist Approach Mobile Language Learning

BAŞARAN B.

International Conference on Humanities, and Social Sciences, Washington, Kiribati, 27 Nisan 2017 - 28 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Mobile Learning On the way to Independence Foreign Language Learning? International Conference

BAŞARAN B.

Education, Psychology, Humanities 2017, Washington, Kiribati, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

History Based Perspective on Innovational Technology in Language

BAŞARAN B.

The 6th International Conference on Language, Education, and Innovation 2016, Singapore, Singapore, Singapur, 29 - 30 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Die Entwicklung der Mobiltechnologien und deren Sprachpädagogische Implikationsmöglichkeiten am Beispiel der Deutschlehrer Abteilung der Anadolu Universtiät

BAŞARAN B.

XIII. Internationaler Türkischer Germanistik-Kongress an der Akdeniz Universität in Antalya Zukunftsperspektiven der Germanistik, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Theory-based insights and outlooks of Innovations for German as a Foreign Language Teachers Daily Routine

BAŞARAN B.

The 3rd International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation 2016, Kuala-Lumpur, Malezya, 30 Nisan - 01 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Mobile Language Learning Heading into the new learning culture

BAŞARAN B.

The Fourth International Conference on Language, Literature, Culture & Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 30 Ocak - 31 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Mobile App A Solution For Lacking Interaction in Mass Lectures

BAŞARAN B.

The 4th International Conference on Language, Education, and Innovation, Ho Chi Minh, Vietnam, 19 - 20 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Mobile Language Teaching as a realized vision

BAŞARAN B.

The 6th International Conference on Language, Literature, Culture & Education - Ho Chi Minh City, Ho Chi Minh City, Vietnam, 28 - 31 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Apps instead of Teachers for foreign Language Learning

BAŞARAN B.

The Second International Conference on Language, Innovation, Culture & Education, Singapore, Singapur, 27 - 28 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Foreign language teaching under technological pressure

BAŞARAN B.

The 3rd International Conference on Language, Literature, Culture & Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 17 - 18 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Students perception of M Learning In scope of German as foreign Language

BAŞARAN B.

The International Conference on Language, Education and Psychology, Seoul, Güney Kore, 4 - 05 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Yabancı dil öğretiminide m öğrenme ve olası hazır bulunuşluk

BAŞARAN B.

1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

Students' aptitude to edutainment

BAŞARAN B.

International Educational Technology Conference IETC, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Eylül 2014, cilt.176, ss.772-778, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

Technological effigies for closing cultural gaps as an Opportunity in case of German Foreign Language teacher education

BAŞARAN B.

WFATE 2014; World Federation of Associations of Teacher Education 2014 Beijing Conference, Pekin, Çin, 17 - 19 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

Technology for Prospective Data Collection from and for German Teacher Candidates

BAŞARAN B.

International Conference on Economic, Business Management and Education Innovation (EBMEI), Beijing, Çin, 22 - 23 Mayıs 2013, cilt.20, ss.74-79, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

German Teacher Candidates Stance to Creating Online Quizzes

BAŞARAN B.

Conference on Higher Education Development (CHED 2010), Beijing, Çin, 25 - 26 Temmuz 2010, ss.229-231, (Tam Metin Bildiri) identifier

2007

2007

Lese und Bibliotheksbenutzungsgewohnheiten der Lehrerkandidaten der Abteilung für Deutschlehrerausbildung an der Anadolu und Istanbul Universität

CANGİL B., BAŞARAN B.

X Türkischer Internationaler Germanistikkongress, Toleranz und Begegenungen, Konya, Türkiye, 3 Mayıs - 03 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

Yabancı Dil Öğretiminde Sözsüz İletişim Beden Dili

CANGİL B., BAŞARAN B.

Avrupa Konseyi Yabancı Dil Eğitimi Ortak Çerçeve Programı ve Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi, Busan, Güney Kore, 17 Eylül 2003, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

DİPLOMATİK ÜSTÜNLÜK: ALMANCA DİL YETERLİLİĞİ İLE YABANCI İLİŞKİLERİ GELİŞTİRMEK

Başaran B.

Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Teori, Araştırma ve İncelemeler - Ekim 2023, Prof. Dr. Bülent PEKDAĞ, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.1-14, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

WILL ARTIFICIAL INTELLIGENCE REPLACE GERMAN AS FOREIGN LANGUAGE TEACHERS?

Başaran B.

New Trends in Educational Sciences, Ünvar Perihan, Editör, Duvar Publishing, Ankara, ss.41-50, 2022

2022

2022

Türkiye'de bir ikinci Yabancı Dil olarak Almanca Ders Kitabına yönelik kelime haznesi oluşturmak

BAŞARAN B., Kucher P.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar IX, Doç. Dr. Ahmet Kurnaz, Editör, Eğitim yayınevi, Konya, ss.41-71, 2022

2022

2022

Comparison of the German Textbooks Netzwerk A1 And Netzwerk A1 Neu In Terms Of The Number of Language Skill Activities

ÜSTÜN B., BAŞARAN B.

ACADEMIC STUDIES IN EDUCATIONAL SCIENCES, Ali CETIN, Editör, Duvar Publishing, Ankara, ss.15-24, 2022

2022

2022

Uzaktan Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Araştırıldığı Çalışmaların Sonuçlarına Yönelik Bir İnceleme

BAŞARAN B.

Eğitim Bilimleri Alanındaki Gelişmeler, Doç. Dr. Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.43-53, 2022

2021

2021

Die Erwartungen der Studierenden an die studienvorbereitende Ausbildung Deutsch nach der Pandemie

ÜSTÜN B., BAŞARAN B.

Disiplinler Arası Dil ve Edebiyat Çalışmaları 2, Prof. Dr. Bülent Kırmızı - Dr. Abduljawad Alhrdan - Mithat Ekinci - Mehmet Şanverdi, Editör, Aybil Yayınları, Konya, ss.18-25, 2021

2017

2017

Lexikografi und Korpus – Zu einem computergestützten Alternativverfahren zur lexikalischen Datensammlung für DaF-Lehrer/innen

BAŞARAN B.

Lexikografische Innovation – Innovative Lexikografie. Bi- und multilinguale Wörterbücher in Gegenwart und Zukunft: Projekte, Konzepte, Visionen., Dennis Scheller-Boltz Helmut Weinberger, Editör, Olms, Hildesheim, ss.19-33, 2017

Desteklenen Projeler