Eğitim Bilgileri
2003 - 2005
2003 - 2005Doktora
Universitaet Klagenfurt, Eğitim Fakültesi, Germanistik, Avusturya
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Aspekte und probleme der wortschatzerstellung für ein zukünftiges deutsch als zweite fremdsprache-lehrbuch an Türkischen primarschulen
Universitat Klagenfurt
2002
2002Yüksek Lisans
Lehrbuchanalyse 'Hallo, Freunde!-6' im bereich Deutsch als zweite fremdsprache an den Türkischen primarschulen (Am beispiel der lehrenden und des curriculums)
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriAlmanca
Araştırma Alanları
Almanca Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2004 - 2014
2004 - 2014Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
2009 - 2011
2009 - 2011Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Yapay Zeka ile Almanca Öğretimi
TEZ900
Uzmanlık Alan Dersi
Tez
İnternet ve Çoklu Ortamlarda Dil Öğretimi
Bilgisayar Destekli Öğrenme Kaynakları
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Dijital Ders Planlama ve Uygulama
Uzmanlık Alan Dersi
Seminer
Çoklu Ortamlarda Dil Öğretimi
Tez
TEZ B
Seminer
Seminer
Lisans
Lisans
Almanca Sözlü İletişim Becerileri II
Almanca Öğretiminde Makro Öğretim Uygulamaları
Almanca Sözlü İletişim Becerileri I
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Almanca Öğretiminde Yaklaş.I
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması II
Almanca Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamaları II
Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II
Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I
Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II
Almanca Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamaları I
Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar I
Öğretmenlik Uygulaması II
Almanca Öğretiminde Mikro Öğretim Uygulamaları
Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar I
Almanca Sözlü İletişim Becerileri I
Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II
Öğretmenlik Uygulaması I
Almanca Öğretiminde Makro Öğretim Uygulamaları
Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı
Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı
Almanca Sözlü İletişim Becerileri I
Almanca I
Makro Öğretim
Almanca'dan Akademik Çeviri
Öğretmenlik Uygulaması
Almanca I I
SCHRIFTLICHER AUSDRUCK (YAZILI ANLATIM)
Bilgisayar Destekli Almanca Eğitimi
Öğre. Tekno. ve Mater. Tasarı.
Sözlü İletişim
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi
Bilgisayar
Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251940-2023 Yıllari Arasında Türki̇ye’de Basılan Almanca Ders Ki̇tapları Envanteri
BAŞARAN B.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.18, sa.75, ss.1310-1338, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
2023Okunabilirlik; Almanca Öğretim Kitapları için Başka Bir Gösterge mi?
Başaran B.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.2023, sa.3, ss.590-609, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Dil Öğrenenlerin Mobil Öğrenme ile İlgili Tutumaları ve Algıları
Başaran B.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.579-590, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Measuring Word Frequency in Language Teaching Textbooks using Lexitürk
Başaran B.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.9, sa.1, ss.572-583, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020Almanya’daki Türkçe Öğretmenlerinin Covid-19 Salgını Döneminde Katıldığı Çevrimiçi Seminerlerle İlgili Betimsel Bir Analiz
ÇAKIR M., YILDIZ C., BAŞARAN B., KAPTI Ü.
Diyalog: Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik , cilt.8, sa.2, ss.457-487, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
2017Between the technological development and research; a critical abysm for foreign language teaching
BAŞARAN B.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, ss.49-63, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Hazırlanmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Başaran B.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.23, ss.15-40, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Diyakronik Perspektiften Türkiye'de Yabancı Dil Olarak Almanca Örneğinde Ders Kitapları Sorunsalı
BAŞARAN B.
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.19, ss.23-37, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Word Frequency Measuring Dictionary A solution?
Başaran B.
Contemporary Online Language Education
, cilt.5, sa.1, ss.26-32, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Dil Öğretimi için Yerelde Yapay Zeka
Başaran B.
6th International Workshop on Artificial Intelligence and Education (WAIE 2024) , Tokyo, Japonya, 28 - 30 Eylül 2024, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Katalog Oluşturma: Türkiye'de Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimi için Ders Kitapları: 1940-2023
Başaran B.
EduCon Dubai – International Conference on Education, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 16 - 17 Ekim 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
2023Die Lesbarkeit; noch ein weiterer Indikator für DaF-Lehrwerke?
Başaran B.
XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2023, ss.80, (Özet Bildiri)
2023
2023Wird der Einsatz von KI den Bedarf an Fremdsprachenlehrern in Schulen beeinflussen?
Başaran B.
XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2023, ss.79, (Özet Bildiri)
2022
2022Hessen Eyaleti Kamusal Yapılanma Örneğiyle Çok Dillilik
BAŞARAN B.
Almanya’daki Türk Varlığının 60 Yılı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 31 - 01 Ocak 2022, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017As a Constructivist Approach Mobile Language Learning
BAŞARAN B.
International Conference on Humanities, and Social Sciences, Washington, Kiribati, 27 Nisan 2017 - 28 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Mobile Learning On the way to Independence Foreign Language Learning? International Conference
BAŞARAN B.
Education, Psychology, Humanities 2017, Washington, Kiribati, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016History Based Perspective on Innovational Technology in Language
BAŞARAN B.
The 6th International Conference on Language, Education, and Innovation 2016, Singapore, Singapore, Singapur, 29 - 30 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Die Entwicklung der Mobiltechnologien und deren Sprachpädagogische Implikationsmöglichkeiten am Beispiel der Deutschlehrer Abteilung der Anadolu Universtiät
BAŞARAN B.
XIII. Internationaler Türkischer Germanistik-Kongress an der Akdeniz Universität in Antalya Zukunftsperspektiven der Germanistik, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Theory-based insights and outlooks of Innovations for German as a Foreign Language Teachers Daily Routine
BAŞARAN B.
The 3rd International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation 2016, Kuala-Lumpur, Malezya, 30 Nisan - 01 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Mobile Language Learning Heading into the new learning culture
BAŞARAN B.
The Fourth International Conference on Language, Literature, Culture & Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 30 Ocak - 31 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Mobile App A Solution For Lacking Interaction in Mass Lectures
BAŞARAN B.
The 4th International Conference on Language, Education, and Innovation, Ho Chi Minh, Vietnam, 19 - 20 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Mobile Language Teaching as a realized vision
BAŞARAN B.
The 6th International Conference on Language, Literature, Culture & Education - Ho Chi Minh City, Ho Chi Minh City, Vietnam, 28 - 31 Ocak 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Apps instead of Teachers for foreign Language Learning
BAŞARAN B.
The Second International Conference on Language, Innovation, Culture & Education, Singapore, Singapur, 27 - 28 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Foreign language teaching under technological pressure
BAŞARAN B.
The 3rd International Conference on Language, Literature, Culture & Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 17 - 18 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Students perception of M Learning In scope of German as foreign Language
BAŞARAN B.
The International Conference on Language, Education and Psychology, Seoul, Güney Kore, 4 - 05 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Yabancı dil öğretiminide m öğrenme ve olası hazır bulunuşluk
BAŞARAN B.
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Students' aptitude to edutainment
BAŞARAN B.
International Educational Technology Conference IETC, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Eylül 2014, cilt.176, ss.772-778, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Technological effigies for closing cultural gaps as an Opportunity in case of German Foreign Language teacher education
BAŞARAN B.
WFATE 2014; World Federation of Associations of Teacher Education 2014 Beijing Conference, Pekin, Çin, 17 - 19 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Technology for Prospective Data Collection from and for German Teacher Candidates
BAŞARAN B.
International Conference on Economic, Business Management and Education Innovation (EBMEI), Beijing, Çin, 22 - 23 Mayıs 2013, cilt.20, ss.74-79, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010German Teacher Candidates Stance to Creating Online Quizzes
BAŞARAN B.
Conference on Higher Education Development (CHED 2010), Beijing, Çin, 25 - 26 Temmuz 2010, ss.229-231, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Lese und Bibliotheksbenutzungsgewohnheiten der Lehrerkandidaten der Abteilung für Deutschlehrerausbildung an der Anadolu und Istanbul Universität
CANGİL B., BAŞARAN B.
X Türkischer Internationaler Germanistikkongress, Toleranz und Begegenungen, Konya, Türkiye, 3 Mayıs - 03 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)
2003
2003Yabancı Dil Öğretiminde Sözsüz İletişim Beden Dili
CANGİL B., BAŞARAN B.
Avrupa Konseyi Yabancı Dil Eğitimi Ortak Çerçeve Programı ve Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi, Busan, Güney Kore, 17 Eylül 2003, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
2023DİPLOMATİK ÜSTÜNLÜK: ALMANCA DİL YETERLİLİĞİ İLE YABANCI İLİŞKİLERİ GELİŞTİRMEK
Başaran B.
Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Teori, Araştırma ve İncelemeler - Ekim 2023, Prof. Dr. Bülent PEKDAĞ, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.1-14, 2023
2022
2022WILL ARTIFICIAL INTELLIGENCE REPLACE GERMAN AS FOREIGN LANGUAGE TEACHERS?
Başaran B.
New Trends in Educational Sciences, Ünvar Perihan, Editör, Duvar Publishing, Ankara, ss.41-50, 2022
2022
2022Türkiye'de bir ikinci Yabancı Dil olarak Almanca Ders Kitabına yönelik kelime haznesi oluşturmak
BAŞARAN B., Kucher P.
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar IX, Doç. Dr. Ahmet Kurnaz, Editör, Eğitim yayınevi, Konya, ss.41-71, 2022
2022
2022Comparison of the German Textbooks Netzwerk A1 And Netzwerk A1 Neu In Terms Of The Number of Language Skill Activities
ÜSTÜN B., BAŞARAN B.
ACADEMIC STUDIES IN EDUCATIONAL SCIENCES, Ali CETIN, Editör, Duvar Publishing, Ankara, ss.15-24, 2022
2022
2022Uzaktan Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Araştırıldığı Çalışmaların Sonuçlarına Yönelik Bir İnceleme
BAŞARAN B.
Eğitim Bilimleri Alanındaki Gelişmeler, Doç. Dr. Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.43-53, 2022
2021
2021Die Erwartungen der Studierenden an die studienvorbereitende Ausbildung Deutsch nach der Pandemie
ÜSTÜN B., BAŞARAN B.
Disiplinler Arası Dil ve Edebiyat Çalışmaları 2, Prof. Dr. Bülent Kırmızı - Dr. Abduljawad Alhrdan - Mithat Ekinci - Mehmet Şanverdi, Editör, Aybil Yayınları, Konya, ss.18-25, 2021
2017
2017Lexikografi und Korpus – Zu einem computergestützten Alternativverfahren zur lexikalischen Datensammlung für DaF-Lehrer/innen
BAŞARAN B.
Lexikografische Innovation – Innovative Lexikografie. Bi- und multilinguale Wörterbücher in Gegenwart und Zukunft: Projekte, Konzepte, Visionen., Dennis Scheller-Boltz Helmut Weinberger, Editör, Olms, Hildesheim, ss.19-33, 2017
Desteklenen Projeler
2016 - 2017
2016 - 2017Almanya, Amerika ve Türkiye Örneğinde Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Konu ve Sözcük Tercihlerinin Kıyası
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAŞARAN B. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Uluslararası Sosyal Bilim Araştırmalarında Veri Toplama Aracı Olarak Mobil Anket Uygulamasının Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAŞARAN B. (Yürütücü), TANIR A.
2015 - 2016
2015 - 2016Lexika Dil Düzeyine Bağlı Sözcük Sıklığı Belirleme Hedefli Elektronik Sözlük
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAŞARAN B. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları İlkokullar ve Ortaokullar Almanca Dersi 2 3 4 5 6 7 ve 8 Sınıflar Öğretim Programı
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
BAŞARAN B.
2010 - 2011
2010 - 2011