Eğitim Bilgileri
1995 - 2000
1995 - 2000Doktora
University of Sheffield, İngiltere
Yaptığı Tezler
2000
2000Doktora
Resources, Co-operation and Strategy: The Case of Small and Medium-Sized Turkish Textiles Firms
University of Sheffield
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ (İİBF)
2009 - 2016
2009 - 2016Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
The roles of inferred motive and switching costs on the relationship between price discrimination, price fairness perception and repurchase intention research on Azerbaijan GSM operators
Barış G. (Danışman)
G.MAMMADLI(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Bölünmüş fiyatlamanın satın alma niyeti üzerindeki etkisinde bölünmenin tipikliğinin ve toplam fiyatın varlığının rolü: Farklı fiyat sunum stratejilerinin deneysel tasarımla karşılaştırılması
Barış G. (Danışman)
Ü.ÜNDER(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Yeşil tüketim değerleri, kullanım yenilikçiliği ve algılanan eğlenilebilirliğin bireysel türetime etkisi
Barış G. (Danışman)
N.NUR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Marka faydası ve marka kişiliğinin marka bağımlılığı üzerindeki etkisinde marka özdeşleşmesinin aracılık rolü
Barış G. (Danışman)
D.UZKESİCİ(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Consumer excuse mechanism for a less ethical choice and neutralization of unethical behavior: A study on Indian Chor Bazaar buying behavior
Barış G. (Danışman)
M.SAHEER(Öğrenci)
2019
2019Doktora
The influence of cultural products consumption on customers' perceptions and intentions towards a country and its products: A field study on Turkish cultural products in the Middle East and North Africa region
Barış G. (Danışman)
Y.ABDULHAMEED(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Etkinlik yönetimi ve sosyal ağ verileri ile etkinlik analizi Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizi örneği
Barış G. (Danışman)
G.ŞAVLUKBAŞ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Hastanelerin fiziksel ortamının (Servicescape) algılanan sağlık hizmet kalitesi ve hastaların iyileşme beklentilerine etkisi
Barış G. (Danışman)
İ.SAĞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
360 derece video reklam deneyiminde tüketicinin mekansal varlık, anlatı anlamlandırma ve keyif alma algısının markaya yönelik tutuma etkisi
Barış G. (Danışman)
S.ÖZSU(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Gösterişçi tüketim, benzeşme ve ayrışma etkisinin dönüşüm beklentilerine ve öznel yaşam kalitesine etkisi
Barış G. (Danışman)
M.ASLAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
YouTuberların algılanan kaynak güvenilirliği ve mezun adayı kadın öğrencilerin iş beklentilerinin kozmetik ürünleri satın alma davranışına etkisi
Barış G. (Danışman)
A.EFE(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Online kitlesel bireyselleştirmede ürün değeri ve akış deneyiminin ödeme isteği ile satın alma olasılığına etkisi
Barış G. (Danışman)
N.ÖZER(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Erkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlere yönelik bir araştırma
Barış G. (Danışman)
P.BALKIS(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Tüketicilerin satın alma kararında içsel referans fiyat seçimini etkileyen faktörler
Barış G. (Danışman)
H.SEMİH(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında ünlü kullanımı: Kampanya, marka çekiciliği ve tercihi
Barış G. (Danışman)
Z.YÜNLÜ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Müşteri memnuniyetinin ölçülmesi: Turizm sektörü üzerine bir alan araştırması
Barış G. (Danışman)
V.AYBİKE(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Perakende mağaza atmosferinin müşterilerin satın alma kararı üzerindeki rolü: Eskişehir ilindeki alışveriş merkezi müşterileri ile bir araştırma
Barış G. (Danışman)
H.AKAYDIN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Pazarlama iletişimde ürün yerleştirme ve üniversite öğrencilerinin ürün yerleştirmeye ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
Barış G. (Danışman)
E.AKKAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. Consumer Excuse Mechanisms, Neutralization Techniques in Stolen Goods Markets
Mancheri S. M., BARIŞ G.
DEVIANT BEHAVIOR
, cilt.46, sa.7, ss.838-861, 2025 (SSCI, Scopus)
2022
20222. Flow Experience and Consumer Willingness to Pay in Online Mass Customization Processes
Özer Canarslan N., Barış G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ONLINE MARKETING
, cilt.12, sa.1, 2022 (ESCI)
2018
20183. Tüketicinin Karar Verme Süreci ve Stratejik Öneriler
BARIŞ G.
Brandmap , sa.15, ss.32-34, 2018 (Hakemsiz Dergi)
2018
20184. Gladyatör Oyunları: Antik Çağda Pazarlama ve Rekabetin İzleri
BARIŞ G.
ARKHE Arkeoloji, Gezi, Kültür ve Sanat Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.79-87, 2018 (Hakemsiz Dergi)
2017
20175. Yeter Hanım az alır, cömert bey masayı donatır mı?
BARIŞ G.
Brandmap , sa.16, ss.36-39, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2017
20176. Güneş Gözlükleri İle İlgili Afilli Düşünceler
BARIŞ G.
Brandmap , sa.14, ss.32-35, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2017
20177. Bayım Müessesemizde Şakaları Müşteriler Yapar
BARIŞ G.
Brandmap , sa.13, ss.60-63, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2017
20178. Sahi Kaç Yaşındasın? Tüketim Bağlamında Yaş ve Yaşlanma
BARIŞ G.
Brandmap , sa.12, ss.38-41, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2015
20159. Yönetici Fotoğrafları Kurumsal İmajın Kıymeti Bilinmeyen Parçası
BARIŞ G.
Brandmap , cilt.1, sa.2, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
201510. Bazen Öyle Mest Oursun ki Nefes Almayı Unutursun
BARIŞ G.
Brandmap , cilt.1, sa.1, ss.72-74, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2014
201411. Organizational practices across cultures: An exploration in six cultural contexts
Fischer R., Ferreira M. C., Leal Assmar E. M., BARIŞ G., Berberoglu G., DALYAN F., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CROSS CULTURAL MANAGEMENT
, cilt.14, sa.1, ss.105-125, 2014 (ESCI, Scopus)
2013
201312. ERKEKLER VE KİŞİSEL BAKIM: TÜRK ERKEKLERİNİN KOZMETİK ÜRÜNLERİ TÜKETME EĞİLİMLERİYLE İLİŞKİLİ DEĞİŞKENLER
Barış G., Balkıs P.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.12, ss.91-116, 2013 (TRDizin)
2011
201113. Are Perceptions of Organizational Justice Universal? An Exploration of Measurement Invariance Across Thirteen Cultures
Fischer R., Ferreira M. C., Jiang D., Cheng B., Achoui M. M., Wong C. C., et al.
SOCIAL JUSTICE RESEARCH
, cilt.24, sa.4, ss.297-313, 2011 (SSCI, Scopus)
2007
200714. Bir Pazarlama Aracı Olarak Ürün Yerleştirme: izleyicinin Yerleştirmelere Yönelik Tutumları ve Ahlaksal Kaygıları
Akkan E., Barış G.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
, cilt.2007, sa.7, ss.137-168, 2007 (TRDizin)
2007
200715. Müşteri Şikayetleri ve Çözülmeyen Şikayetlerin Finansal Sonuçları
Barış G.
Verimlilik Dergisi , sa.3, ss.71-90, 2007 (TRDizin)
2003
200316. İşletmelerin Çözmesi gereken Bilmece: Rekabetçi Üstünlük
Barış G.
Verimlilik Dergisi , cilt.2003, sa.2, ss.55-77, 2003 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Proje Olarak Beden
Barış G.
Kozmetikte Gelecek: Ne Üretmeliyiz?, İstanbul, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Yayınlanmadı)
2022
20222. Proje Olarak Beden: Sürdürülebilir Bakım ve Güzelliğin Pazarlanması
Barış G.
6. Uluslararası Kozmetik Kongresi, Antalya, Türkiye, 02 Aralık 2022, (Yayınlanmadı)
2019
20193. Consumption of Personal Care Products and Recruitment: Looking Good and Getting a Job
BARIŞ G.
International Conference on Economics, Business and Social Science Research (EBSSR) June 20-21, 20 - 21 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. Sustainable Consumption: Food Waste Practices
Uz N. N., Barış G.
EconWorld / The Seventh International Conference in Economics, Lisbon, Portekiz, 23 - 25 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. Gladyatör Oyunları: Tarihin Sayfalarından Rekabet Sanatına
BARIŞ G.
Anadolu Üniversitesi- Arkeoloji-Sanat Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Astam, VI Kazı ve Araştırmalar Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 13 - 14 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2018
20186. HİZMET SUNUMU SÜRECİNDE ÇALIŞAN GÜLÜMSEMESİ, MÜŞTERİ MUTLULUĞU, BAĞLILIĞI VE DUYGU BULAŞIMI İLİŞKİLERİ: BİR MODEL ÖNERİSİ
Barış G.
16. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Simkent, Kazakistan, 4 - 06 Eylül 2018, ss.104, (Özet Bildiri)
2014
20147. Şehirlerin Markalaşma Sürecinde Marka İmajı Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma Sandıklı İlçesi Örneği
Özer Canarslan N., Barış G.
Marka Kent Sandıklı Sempozyumu, Afyonkarahisar, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, ss.84-100, (Tam Metin Bildiri)
2008
20088. Getting Even in The Consuming Context: Intention and Action.
Barış G.
Consumer Satisfaction and Dissatisfaction and Complaining Behaviour Conferance, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Haziran 2008, ss.35-41, (Tam Metin Bildiri)
2007
20079. Applications of Correspondence Analysis in Marketing Research
BARIŞ G., ER F.
CARME, Rotterdam, Hollanda, 25 - 27 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2005
200510. A Global Perspective on the Links between Culture, Organisation and Work Behaviour
BARIŞ G., Fisher R.
30 Congress of Inter-American Psychology, Bounes Aires/Arjantin, 25 Haziran - 05 Temmuz 2005, (Özet Bildiri)
2005
200511. Global Perspective of Organisational Practices
BARIŞ G., Fisher R.
0 Congress of Inter-American Psychology, Bounes Aires/Arjantin, 25 Mayıs 2005, (Özet Bildiri)
2001
200112. Co-operating for Competitive Advantage, Emerging Resources and Capabilities via Co-operation
BARIŞ G.
International Conferance on Corporate and Marketing Communications, Belfast/İrlanda, 23 - 24 Nisan 2001, (Özet Bildiri)
2001
200113. Co-Operation Among Medical Doctors and the Effect of Co-operation on Performance
BARIŞ G., ER F.
Inaugural Euroconference of the Eastern Mediterranean Region The International Biometric Society, Atina, Yunanistan, 7 - 10 Ocak 2001, (Özet Bildiri)
2001
200114. Creating Synergy Co-operation among Medical Doctors and the Effect of Co-operation on Performance
BARIŞ G., ER F., BAL C.
Eastern Mediterranean Region The International Biometric Society, Atina, Yunanistan, 7 - 10 Ocak 2001, (Özet Bildiri)
1999
199915. Synergies and the Performance of SMEs, the Case of Turkish Textiles
BARIŞ G.
The British Academy of Management Annual Conference, Manchester/İngiltere, 1 - 03 Eylül 1999, cilt.2, ss.1099, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi
ULAŞ D., BARIŞ G., ÖZHAN DEDEOĞLU A., ERSOY N. F., ALTINBAŞAK F. İ., NURTANIŞ VELİOĞLU M., et al.
Pazarlama Yönetimi, İbrahim Kircova, Editör, Beta, New Jersey, ss.217-243, 2018
2017
20172. Accounting/Finance Information Systems
KAĞNICIOĞLU C. H., LEZKİ Ş., DORAK Ö., ARSLAN A., ADAR N., CENGİZ A. A., et al.
Business Information Systems, Durucasu, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınevi, Eskişehir, ss.149-180, 2017
2017
20173. Ürün Yönetimi
BARIŞ G.
Pazarlama Yönetimi, Bayram Zafer Erdoğan Elif Eroğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.98-121, 2017
2016
20164. Lüks Ürün Markalaması ve Kampanyaları
Barış G.
Marka İletişim Kampanyaları, A. Z. Özgür ve M.K. Sezgin, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.174-197, 2016
2016
20165. Yeniden Markalama (Rebranding)
Barış G.
Markanı Ateşle, M. Bora Alçı,Güven Borça,Şule Kutlay, Editör, Media Cat Kitapları, İstanbul, ss.99-114, 2016
2015
20156. Şikayet Yönetimi Rehberi Strateji ve Uygulama Araçları
BARIŞ G.
Mediacat, İstanbul, 2015
2015
20157. Kusursuz Müşteri Memnuniyeti İçin Şikayet Yönetimi
BARIŞ G.
Mediacat, Kapital Medya, İstanbul, 2015
2014
20149. Optimal Deneyimler Psikolojisi
BARIŞ G.
Pazarlama Teorileri, Mehmet İsmail Yağcı, Serap Çabuk, Editör, Mediacat, Kapital Medya, İstanbul, ss.251-264, 2014
2013
201310. Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri
EROĞLU E., NURTANIŞ VELİOĞLU M., BARIŞ G., TOKAY ARGAN M.
Tüketici Davranışları, Odabaşı Yavuz, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.2-23, 2013
Desteklenen Projeler
2013 - 2018
2013 - 2018Anadolu Üniversitesi Girişimcilikle Güçleniyor
TÜBİTAK Projesi , 2239 - Girişimcilik ve Yenilikçilik Eğit. ve Araş. Faaliyetlerini Dest. Prog.
Barış G., Başar M. (Yürütücü)