Biography
Gülefşan Özge Kalaycı 1988 yılında Malatya'da doğmuştur. Malatya Anadolu Lisesinde lise öğrenimini tamamlamıştır. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Programından 2012 yılında mezun olmuştur. Kalaycı 2012 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalında (ABD) araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2016 yılında Zihin Engelliler Eğitimi ABD’deki yüksek lisansını tamamlamıştır. 2019 yılında ise ikinci yüksek lisansını Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı’nda tamamlamıştır. Kalaycı, 2023 yılında Zihin Engelliler Eğitimi ABD’deki doktora eğitimini tamamlamıştır. Kalaycı, şu anda Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Eğitimi ABD’de doktor öğretim üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir.
Kalaycı, zihin yetersizliği, dil ve konuşma bozuklukları, dil ve konuşma müdahaleleri, otizm spektrum bozukluğu, erken okuryazarlık alanlarında bilimsel çalışmalar yürütmektedir. Kalaycı, otizm spektrum bozukluğu, dil ve davranış problemlerine yönelik öğretmenlerin desteklenmesi ve öğretmen yetiştirmeye yönelik projelerde çalışmaktadır.
Education
2016 - 2023
2016 - 2023Doctorate
Anadolu University, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Turkey
2016 - 2019
2016 - 2019Postgraduate
Anadolu University, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Dil Ve Konuşma Terapisi (Yl) (Tezli), Turkey
2013 - 2016
2013 - 2016Postgraduate
Anadolu University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Turkey
2011 - 2013
2011 - 2013Associate Degree
Anadolu University, OPEN EDUCATION FACULTY, Hukuk Bölümü, Turkey
2008 - 2012
2008 - 2012Undergraduate
Bolu Abant İzzet Baysal University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Turkey
Dissertations
2023
2023Doctorate
ZAYIF FONOLOJİK FARKINDALIK BECERİLERİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK WEB TABANLI FONOLOJİK FARKINDALIK EĞİTİM PROGRAMININ (FONFAR) GELİŞTİRİLMESİ
Anadolu University, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2019
2019Postgraduate
İşitme kayıplı çocuklarla çalışan dil ve konuşma terapistlerinin yürüttükleri terapi süreçlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Anadolu University, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Dil Ve Konuşma Terapisi (Yl) (Tezli)
2016
2016Postgraduate
Down sendromlu bireylerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama ile fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
Anadolu University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Foreign Languages
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Academic Positions
2023 - Continues
2023 - ContinuesAssistant Professor
Anadolu University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2012 - 2023
2012 - 2023Research Assistant
Anadolu University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Courses
Undergraduate
Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri
Öğretmenlik Uygulaması I
Erken Çocukluk Özel Eğitimi
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Erken Okuryazarlık Becerileri
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II
Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
2025
2025Exploring Primary School Teachers’ Perspectives on Behavioral Problems and Speech and Language Difficulties of Their Students in Inclusive Classrooms: Experience-Based Insights and Technology-Based Resource Needs in Turkey
Diken I. H., Kürüm Yapıcıoğlu D., Çelik Demirtaş S., Kalaycı G. Ö., Kalaycı C., Sinoğlu Günden T., et al.
International Technology and Education Journal
, vol.9, no.1, pp.14-33, 2025 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022COVID-19 Salgınında Türkiye’deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı
Sani Bozkurt S., Bozkuş Genç G., Vuran S., Yıldız G., Çelik S., Diken İ. H., et al.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.1, pp.133-164, 2022 (ESCI)
2018
2018A qualitative examination of the serviceability of teaching practice modifications aimed for special education teacher candidates
AKSOY V., ÇAVUŞOĞLU T., KALAYCI G. Ö.
The Journal of Special Education Apprenticeship , vol.7, no.2, pp.1-16, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2023
2023Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Diken Ö., Diken İ. H., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, United States Of America, 16 - 18 November 2023, (Summary Text)
2023
2023Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors
Diken İ. H., Diken Ö., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, United States Of America, 16 - 18 November 2023, (Summary Text)
2023
2023Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) ve Fonolojik Farkındalık
Kalaycı C., Kalaycı G. Ö.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2023, pp.180, (Summary Text)
2023
2023Zayıf Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Web Tabanlı Fonolojik Farkındalık Eğitim Programının (FONFAR) Geliştirilmesi
Kalaycı G. Ö., Diken Ö.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023) , Eskişehir, Turkey, 5 October - 08 December 2023, pp.181, (Summary Text)
2022
2022Fonolojik Farkındalık Becerilerini Desteklemeye Yönelik Uygulama Örnekleri
Kalaycı G. Ö., Diken Ö.
Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022, pp.1, (Summary Text)
2022
2022Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022, (Summary Text)
2022
2022Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., AKSOY V., YANARDAĞ M., GÜNDEN U. O., KAYMAK A., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 May 2022, (Summary Text)
2022
2022Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması).
Diken İ. H., Diken Ö., Günden U. O., Kalaycı C., Çelik S., Yetkin A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongres, Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022, pp.1, (Summary Text)
2020
2020Erken Okuryazarlıkta Önemli Bir Beceri: Fonolojik Farkındalık
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
5.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Turkey, 27 - 29 June 2020, (Summary Text)
2019
2019Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın,Kuşadası, Turkey, 6 - 09 November 2019, (Summary Text)
2018
2018İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Dönem Fonolojik Gelişim
KALAYCI G. Ö., CANKUVVET AYKUT N.
2nd International Congress On Early Chilhood Intervention-ICECI (II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi), 29 March - 01 April 2018, (Summary Text)
2018
2018İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Dönem Fonolojik Farkındalık Becerileri
KALAYCI G. Ö., CANKUVVET AYKUT N.
2nd International Congress On Early Chilhood Intervention-ICECI (II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi), 29 March - 01 April 2018, (Summary Text)
2017
2017Down sendromlu bireylerde akıcı okuma, okuduğunu anlama ve fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 8 - 10 November 2017, (Summary Text)
2017
2017Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, vol.1, pp.157, (Summary Text)
2017
2017Dil ve Konuşma Becerilerinin Öğretiminde Doğal Yaklaşımlar
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, pp.175, (Summary Text)
2015
2015ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARINA SUNULAN UYARLANMIŞ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DANIŞMANLIĞI MODELİNİN ETKİLİLİĞİ
AKSOY V., AKBEY G. Ö., KIYAK Ü. E., TUNA D. M., ÇAVUŞOĞLU T., GEZER M. S., et al.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 2 - 04 December 2015, (Summary Text)
2015
2015ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARINA SUNULAN UYARLANMIŞ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DANIŞMANLIĞI MODELİNİN ETKİLİLİĞİ
AKSOY V., AKBEY G. Ö., KIYAK Ü. E., TUNA D. M., ÇAVUŞOĞLU T., GEZER M. S., et al.
25. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Turkey, 2 - 04 December 2015
2015
2015The Effectiveness of Incidental Teaching Program to Child With Autism about Asking Help Program Area
KALAYCI G. Ö.
8.Assocaiton for Behavior Analysis Internaitonal Conference; Kyoto, Japan, 27 - 29 September 2015, (Summary Text)
2014
2014Kabul Etme Sürecinde Aile Eğitimi Programının Etkililiği
KALAYCI G. Ö., GÜRGÖR F. G.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne., Turkey, 25 September 2014, (Summary Text)
2014
2014Bir Aile Eğitimi Örneği: Çocuklar Eğleniyor, Aileler Öğreniyor Projesi.”, 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne., 25/09/2014
CAVKAYTAR A., AKGÜN GİRAY D., TOPUZ Ç., KASAP C., ÇATTIK E., KALAYCI G. Ö., et al.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne., Turkey, 25 September 2014, (Summary Text)
2014
2014The Effectiveness of Parent Training Program About Acceptance Process
AKBEY G. Ö., GÜRGÖR F. G.
ABAI’s 40th Annual Convention, 23 - 27 May 2014, (Summary Text)
Books
2024
2024Down Sendromu: Dil ve İlişkili Özellikleri, Değerlendirme ve Terapi
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
in: Kuramdan Uygulamaya Klinik Dil ve Konuşma Terapisi I. cilt, TOPBAŞ SAİME SEYHUN, MAVİŞ İLKNUR, SELVİ BALO SEMRA, İYİGÜN UZUNÖZ EDA, Editor, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, pp.546-559, 2024
2024
2024Zihin Yetersizliği: Dil ve İlişkili Özellikleri, Değerlendirme ve Terapi
KALAYCI G. Ö.
in: Kuramdan Uygulamaya Klinik Dil ve Konuşma Terapisi I. cilt, TOPBAŞ SAİME SEYHUN, MAVİŞ İLKNUR, SELVİ BALO SEMRA, İYİGÜN UZUNÖZ EDA, Editor, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, pp.531-545, 2024
2022
2022Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları
Diken Ö., Kalaycı G. Ö., Kalaycı C., Maviş İ., Aydın Uysal A., Çevik D., et al.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
2022Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
in: Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.54-75, 2022
2022
2022Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
in: Dil ve Konuşma Bozuklukları Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, Diken, Özlem, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.53-77, 2022
2021
2021Sözcük Bilgisi
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
in: Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın, Tevhide Altun, Dilek Güldenoğlu, Birkan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.26-39, 2021
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK MERKEZLİ (DOĞAL) YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
in: YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.230-248, 2019
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KARMA YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI C., KALAYCI G. Ö.
in: YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.252-269, 2019
2017
2017Yapılandırılmış Dil Öğretimi
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
in: İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editor, anadolu üniversitesi, Eskişehir, pp.185-209, 2017
2017
2017Dil ve KonuşmaBozukluğu OlanBireyler
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
in: Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editor, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, pp.19-55, 2017
2016
2016Zihinsel Yetersizlik ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Aileler ve Tutumlar
KALAYCI G. Ö., KALAYCI C.
in: Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, DİKEN İbrahim Halil, Bakkaloğlu Hatice, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.312-330, 2016
Funded Projects
2025 - 2027
2025 - 2027NÖROGELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN ÇEVRİM İÇİ CİNSEL İSTİSMAR RİSKLERİNİN VEEBEVEYNLERİNİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Project Supported by Higher Education Institutions
Yıldız G. (Executive), Şahin M. D., Erdem Kara B., Şahin Ş., Kalaycı C., Kalaycı G. Ö., et al.
2023 - 2025
2023 - 2025
Proje Dilda: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme Ve Problem Davranışları Ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformun Geliştirilmesi Ve Etkililiğinin Sınanması (Proje no: 122K952)
TUBITAK Project
(Project Abstract)
Kalaycı G. Ö.
2022 - 2025
2022 - 2025
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması Destek Eğitim Portalı (ÖZUDEP)’nın Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Becerileri Üzerindeki Etkisi
Project Supported by Higher Education Institutions
(Project Abstract)
Aksoy V. (Executive), Aksoy F., Şahin Ş., Kalaycı C., Kalaycı G. Ö., Günden U. O.
2022 - 2025
2022 - 2025Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Project Supported by Higher Education Institutions
Kalaycı C., Diken İ. H. (Executive), Kalaycı G. Ö., Kaymak A., Yanardağ M., Aksoy V., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024
Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Project
(Project Abstract)
İnce G., Kaymak A., Diken İ. H. (Executive), Kalaycı G. Ö., Çelik S., Sinoğlu Günden T., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Project
(Project Abstract)
Diken Ö., Kalaycı C., Kaymak A., Sani Bozkurt S., Çavuşoğlu T., Ünlü E., et al.
2020 - 2023
2020 - 2023GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARA YÖNELİK YÜZ YÜZE VE WEB TABANLI FONOLOJİK FARKINDALIK EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ
Project Supported by Higher Education Institutions
Kalaycı G. Ö.
2018 - 2019
2018 - 2019İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİNİN YÜRÜTTÜKLERİ TERAPİ SÜREÇLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Project Supported by Higher Education Institutions
Cankuvvet Aykut N. (Executive), Kalaycı G. Ö.
2018 - 2019
2018 - 2019İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİNİN YÜRÜTTÜKLERİ TERAPİ SÜREÇLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Project Supported by Higher Education Institutions
KALAYCI G. Ö.
2016 - 2017
2016 - 2017Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Project Supported by Higher Education Institutions
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö. (Executive)
2014 - 2014
2014 - 2014Aileler öğreniyor, çocuklar eğleniyor
UÇAR A. S., KALAYCI G. Ö., KASAP C., TOPUZ Ç., AKGÜN GİRAY D., ORUM ÇATTIK E.
Activities in Scientific Journals
2024 - Continues
2024 - ContinuesKocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Assistant Editor/Section Editor
2023 - Continues
2023 - ContinuesPAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Assistant Editor/Section Editor
Peer Reviews in Scientific Publications
December 2023
December 2023PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
National Scientific Refreed Journal
January 2022
January 2022INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY,DEVELOPMENT AND EDUCATION
Journal Indexed in SSCI
January 2022
January 2022Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
National Scientific Refreed Journal
Awards
March 2020
March 2020