Biyografi
Gülefşan Özge Kalaycı 1988 yılında Malatya'da doğmuştur. Malatya Anadolu Lisesinde lise öğrenimini tamamlamıştır. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Programından 2012 yılında mezun olmuştur. Kalaycı 2012 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalında (ABD) araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2016 yılında Zihin Engelliler Eğitimi ABD’deki yüksek lisansını tamamlamıştır. 2019 yılında ise ikinci yüksek lisansını Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı’nda tamamlamıştır. Kalaycı, 2023 yılında Zihin Engelliler Eğitimi ABD’deki doktora eğitimini tamamlamıştır. Kalaycı, şu anda Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Eğitimi ABD’de doktor öğretim üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir.
Kalaycı, zihin yetersizliği, dil ve konuşma bozuklukları, dil ve konuşma müdahaleleri, otizm spektrum bozukluğu, erken okuryazarlık alanlarında bilimsel çalışmalar yürütmektedir. Kalaycı, otizm spektrum bozukluğu, dil ve davranış problemlerine yönelik öğretmenlerin desteklenmesi ve öğretmen yetiştirmeye yönelik projelerde çalışmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2016 - 2023
2016 - 2023Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2016 - 2019
2016 - 2019Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Dil Ve Konuşma Terapisi (Yl) (Tezli), Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Hukuk Bölümü, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
ZAYIF FONOLOJİK FARKINDALIK BECERİLERİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK WEB TABANLI FONOLOJİK FARKINDALIK EĞİTİM PROGRAMININ (FONFAR) GELİŞTİRİLMESİ
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2019
2019Yüksek Lisans
İşitme kayıplı çocuklarla çalışan dil ve konuşma terapistlerinin yürüttükleri terapi süreçlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Dil Ve Konuşma Terapisi (Yl) (Tezli)
2016
2016Yüksek Lisans
Down sendromlu bireylerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama ile fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022COVID-19 Salgınında Türkiye’deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı
Sani Bozkurt S., Bozkuş Genç G., Vuran S., Yıldız G., Çelik S., Diken İ. H., et al.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI)
2018
2018A qualitative examination of the serviceability of teaching practice modifications aimed for special education teacher candidates
AKSOY V., ÇAVUŞOĞLU T., KALAYCI G. Ö.
The Journal of Special Education Apprenticeship , cilt.7, sa.2, ss.1-16, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors
Diken İ. H., Diken Ö., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023
2023
2023Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Diken Ö., Diken İ. H., Çuhadar C., Onur Sezer G., Toper Ö., Çelik S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023
2023
2023Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) ve Fonolojik Farkındalık
Kalaycı C., Kalaycı G. Ö.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2023, ss.180
2023
2023Zayıf Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Web Tabanlı Fonolojik Farkındalık Eğitim Programının (FONFAR) Geliştirilmesi
Kalaycı G. Ö., Diken Ö.
7.ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ (UDEMKO2023) , Eskişehir, Türkiye, 5 Ekim - 08 Aralık 2023, ss.181
2022
2022Fonolojik Farkındalık Becerilerini Desteklemeye Yönelik Uygulama Örnekleri
Kalaycı G. Ö., Diken Ö.
Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.1
2022
2022Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., AKSOY V., YANARDAĞ M., GÜNDEN U. O., KAYMAK A., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022
2022
2022Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması).
Diken İ. H., Diken Ö., Günden U. O., Kalaycı C., Çelik S., Yetkin A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongres, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.1
2020
2020Erken Okuryazarlıkta Önemli Bir Beceri: Fonolojik Farkındalık
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
5.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020
2019
2019Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın,Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
2018
2018İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Dönem Fonolojik Gelişim
KALAYCI G. Ö., CANKUVVET AYKUT N.
2nd International Congress On Early Chilhood Intervention-ICECI (II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi), 29 Mart - 01 Nisan 2018
2018
2018İşitme Kayıplı Çocuklarda Erken Dönem Fonolojik Farkındalık Becerileri
KALAYCI G. Ö., CANKUVVET AYKUT N.
2nd International Congress On Early Chilhood Intervention-ICECI (II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi), 29 Mart - 01 Nisan 2018
2017
2017Down sendromlu bireylerde akıcı okuma, okuduğunu anlama ve fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017
2017
2017Dil ve Konuşma Becerilerinin Öğretiminde Doğal Yaklaşımlar
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.175
2017
2017Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.157
2015
2015ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARINA SUNULAN UYARLANMIŞ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DANIŞMANLIĞI MODELİNİN ETKİLİLİĞİ
AKSOY V., AKBEY G. Ö., KIYAK Ü. E., TUNA D. M., ÇAVUŞOĞLU T., GEZER M. S., et al.
25. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
2015
2015The Effectiveness of Incidental Teaching Program to Child With Autism about Asking Help Program Area
KALAYCI G. Ö.
8.Assocaiton for Behavior Analysis Internaitonal Conference; Kyoto, Japan, 27 - 29 Eylül 2015
2014
2014Bir Aile Eğitimi Örneği: Çocuklar Eğleniyor, Aileler Öğreniyor Projesi.”, 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne., 25/09/2014
CAVKAYTAR A., AKGÜN GİRAY D., TOPUZ Ç., KASAP C., ÇATTIK E., KALAYCI G. Ö., et al.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne., Türkiye, 25 Eylül 2014
2014
2014Kabul Etme Sürecinde Aile Eğitimi Programının Etkililiği
KALAYCI G. Ö., GÜRGÖR F. G.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne., Türkiye, 25 Eylül 2014
2014
2014The Effectiveness of Parent Training Program About Acceptance Process
AKBEY G. Ö., GÜRGÖR F. G.
ABAI’s 40th Annual Convention, 23 - 27 Mayıs 2014
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları
Diken Ö., Kalaycı G. Ö., Kalaycı C., Maviş İ., Aydın Uysal A., Çevik D., et al.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
2022Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.54-75, 2022
2021
2021Sözcük Bilgisi
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın, Tevhide Altun, Dilek Güldenoğlu, Birkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.26-39, 2021
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK MERKEZLİ (DOĞAL) YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.230-248, 2019
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KARMA YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI C., KALAYCI G. Ö.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.252-269, 2019
2017
2017Dil ve KonuşmaBozukluğu OlanBireyler
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.19-55, 2017
2017
2017Yapılandırılmış Dil Öğretimi
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editör, anadolu üniversitesi, Eskişehir, ss.185-209, 2017
2016
2016Zihinsel Yetersizlik ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Aileler ve Tutumlar
KALAYCI G. Ö., KALAYCI C.
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, DİKEN İbrahim Halil, Bakkaloğlu Hatice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.312-330, 2016
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025Proje Dilda: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme Ve Problem Davranışları Ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformun Geliştirilmesi Ve Etkililiğinin Sınanması (Proje no: 122K952)
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Kalaycı G. Ö.
2022 - 2025
2022 - 2025Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kalaycı C., Diken İ. H. (Yürütücü), Kalaycı G. Ö., Kaymak A., Yanardağ M., Aksoy V., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması Destek Eğitim Portalı (ÖZUDEP)’nın Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Becerileri Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Günden U. O., Aksoy V.(Yürütücü), ŞAHİN Ş., KALAYCI C., KALAYCI G. Ö., AKSOY F.
2022 - 2024
2022 - 2024Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Projesi
(Proje Özeti)
İnce G., Kaymak A., Diken İ. H. (Yürütücü), Kalaycı G. Ö., Çelik S., Sinoğlu Günden T., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Projesi
(Proje Özeti)
Diken Ö., Kalaycı C., Kaymak A., Sani Bozkurt S., Çavuşoğlu T., Ünlü E., et al.
2020 - 2023
2020 - 2023GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARA YÖNELİK YÜZ YÜZE VE WEB TABANLI FONOLOJİK FARKINDALIK EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kalaycı G. Ö.
2018 - 2019
2018 - 2019İŞİTME KAYIPLI ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİNİN YÜRÜTTÜKLERİ TERAPİ SÜREÇLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KALAYCI G. Ö.
2016 - 2017
2016 - 2017Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö. (Yürütücü)
2014 - 2014
2014 - 2014Aileler öğreniyor, çocuklar eğleniyor
AKGÜN GİRAY D., UÇAR A. S., KASAP C., TOPUZ Ç., KALAYCI G. Ö., ORUM ÇATTIK E.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorPAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Hakemlikler
Aralık 2023
Aralık 2023PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY,DEVELOPMENT AND EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller
Mart 2020
Mart 2020