­

Doç. Dr. HASAN UÇAR


AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ

AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Açık ve Uzaktan Öğrenme, Eğitim Teknolojisi

E-posta: hasanucar@anadolu.edu.tr
İş Telefonu: +90 222 335 0580 Dahili: 2450
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/hasanucar
Posta Adresi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Ofis No: 310 Yunus Emre Kampüsü, Tepebaşı, Eskişehir, Türkiye 26470

Metrikler

Yayın

76

Atıf (WoS)

162

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

269

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

1107

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

32

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

150

Proje

17

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Hasan Uçar is an associate professor of distance education at Anadolu University, Open Education Faculty. He received his Ph.D. (2016) and Master's Degree (2012) in Distance Education from Anadolu University. Hasan’s current research agenda is the motivational design of instruction in online distance learning environments. Additional areas of research include online distance learning, instructional design/technology, motivation and engagement of online learners, and online academic procrastination.

Eğitim Bilgileri

2016 - 2018

2016 - 2018

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Bilgisayar Teknolojisi Bölümü, Türkiye

2013 - 2016

2013 - 2016

Doktora

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Uzaktan Eğitim (Dr), Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Uzaktan Eğitim (Yl) (Tezli), Türkiye

2001 - 2005

2001 - 2005

Lisans

Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, İngilizce Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Uzaktan eğitimde motivasyon stratejilerinin öğrenenlerin ilgileri, motivasyonları, eylem yeterlikleri ve başarıları üzerine etkisi

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Uzaktan Eğitim (Dr)

2012

2012

Yüksek Lisans

İngilizce öğretmen adaylarının özyeterlik inancı, başarı yönelimi ve çevrimiçi öğrenme ortamına katılım durumu: Uzaktan İÖLP örneği

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Uzaktan Eğitim (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Açık ve Uzaktan Öğrenme

Eğitim Teknolojisi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Uzaktan Eğitimde Motivasyon Tasarımı

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri

Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Açık ve Uzaktan Öğrenme

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Distance Learners’ Feedback on Quality Assurance: The Case of Anadolu University Open Education System

Altunoğlu A., Tokgöz N., Uçar H., Boz Yüksekdağ B., Genç Kumtepe E., Toprak E.

International Conference of Educational Technology and Online Learning, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, ss.310, (Özet Bildiri)

2023

2023

Second University Programs for Personal and Professional Development: Reflections from Anadolu University Open Education System

Uçar H.

2023 AECT International Convention, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Leveraging Chatbots As An Agile Student Support System in Open and Distance Education: A Case of Anadolu University Open Education System

Erdoğdu E., Uçar H.

Innovating Higher Education Conference 2023, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2023, ss.27-32, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

Using Chatbots for Student Support in Open and Distance Learning

KAVRUK Y., UÇAR H.

The 36th Asian Association of Open Universities Annual Conference- AAOU 2023, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Reflections and Transformations in an Open University

Aydın C. H., Uçar H., Koçdar S., Okur M. R., Taşcı D., Bozkurt A.

2023 AECT International Convention: AECT 100: Reflections and Transformations, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

Eğitimde Açıklık: Açık ve Uzaktan Öğrenme Alanına Yansımalar ve Güncel Eğilimler

Uçar H.

International Conference on Educational Technology and Online Learning ıICETOL23, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Özel Gereksinimli Öğrenenlere Yönelik Destek Hizmetleri: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Örneği

Koçdar S., Erdoğdu E., Uçar H.

International Conference on Educational Technology and Online Learning-ICETOL 2023, Balıkesir, Türkiye, 20 Haziran 2023, sa.175, ss.204, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2022

2022

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Çevrimiçi Öğrenci Toplulukları

UĞURHAN Y. Z. C., UÇAR H.

5. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2022, ss.947-962, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

Exploring Learners’ Self-Regulation Skills and Readiness for Online Learning in Open and Distance Education

UÇAR H., UĞURHAN Y. Z. C.

5. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2022, ss.571-588, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

Understanding Learners’ Engagement in Open and Distance Learning

UÇAR H., ATTİLA A. S.

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

Açık Eğitsel Kaynak Sunan Platformların Bileşenlerinin İncelenmesi

Üstün A. G., Tanış H., Kaba E., Aksoy D. A., Kayaduman H., Uçar H., et al.

International Congress on Open Learning and Distance Education 2021 (ICOLDE 2021), Erzurum, Türkiye, 10 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

Açık eğitsel kaynak (AEK) sunan platform bileşenlerinin incelenmesi

ÜSTÜN A. G., TANIŞ H., KABA E., AKSOY D. A., KAYADUMAN H., UÇAR H., et al.

International Congress on Open Learning and Distance Education 2021 (ICOLDE 2021), Erzurum, Türkiye, 9 - 10 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

Online Exams in Online Distance Education: Current Practices, Challenges, and Solutions

OKUR M. R., UÇAR H., ERDOĞDU E.

International Conference on Open and Innovative Education (ICOIE 2021), Kowloon, Hong Kong, 5 - 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

Educational Responses of Anadolu University OpenEducation System during the Covid-19 Pandemic

BAŞAR S., AYDIN S., FENG L., UÇAR H.

International Conference on Open and Innovative Education, Hong Kong, 2 - 04 Temmuz 2020, ss.441-447, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Educational Responses of Anadolu University Open Education System During COVID-2019 Pandemic

BAŞAR S., AYDIN S., FENG L., UÇAR H.

International Conference on Open and Innovative Education-ICOIE2020, Hong Kong, 2 - 04 Temmuz 2020, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Staying Motivated on Facebook: Supplementary Activities Enhancing Online Learners’ Motivation and Engagement

Uçar H., Göksel N.

International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Teaching under the Virtual Surveillance: Exploring Online Instructors’ Experiences

BERK K., UÇAR H.

VI. International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2255-22559, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

The paradox of distance education in girls’xx education

ÖZTÜRK H. T., KOSEOGLU S., UÇAR H., BOZKURT A., KARAHAN E.

VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2230-2236, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışının üstesinden gelmek için motivasyon, eylem ve başarı modelinin kullanımı

UÇAR H., BOZKURT A.

V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.1210, (Özet Bildiri)

2018

2018

Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Öğrenme Süreçlerinde Blokzinciri Teknolojisi

BOZKURT A., UÇAR H.

Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Online Instructors’ Perspectives and Practices on Interactivity in Online Courses

UÇAR H.

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Motivational and Volitional Communication in Online Learning Environments: A Case of an Online Class

Uçar H.

Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Using the Game-based Student Response Tool Kahoot! in an Online Class: Perspectives of Online Learners

Uçar H., Kumtepe A. T.

Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2017, ss.303-307, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

ARCS-V Motivational Design Approach Interaction and e3 learning Rethinking Motivation for Distance Education

Uçar H., Kumtepe A. T.

Society for Information Technology Teacher Education International Conference 2016, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.413-418, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Dialogic and Help Seeking Behaviors of Online Learners A case of an Online Course

GENÇ KUMTEPE E., UÇAR H., KUMTEPE A. T.

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.245-247, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Use of ARCS V Motivational Design Model in Online Distance Education

Uçar H., Kumtepe A. T.

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.55-60, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Açık ve Uzaktan Öğretimde Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımı

UÇAR H., KUMTEPE A. T.

Akademik Bilişim Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminde Bir Dersin Tasarımı ve Öğretimi İngilizce Dersi Örneği

UÇAR H., BERK K., KUMTEPE A. T.

AKADEMİK BİLİŞİM KONFERANSI, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Beyond the Campus: MOOCs as Continuing Education Tools

UÇAR H.

5th International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2014: e-Learning, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2011

2011

Using transformative potential of blended distance education in vocatioanl schools A promising model for the future

KURUBACAK G., UÇAR H.

II. Uluslararası VI. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 25 - 27 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Sosyal Medya Araçları

Uçar H. (Editör), Uğurhan Y. Z. C. (Editör)

Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2023

2023

2023

Sosyal Medyada Veri Toplama ve Analiz

Uçar H., Uğurhan Y. Z. C.

Sosyal Medya Araçları, Hasan Uçar,Yusuf Zafer Can UĞURHAN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.145-169, 2023

2023

2023

Sosyal Medyada Veri Toplama ve Analiz

UÇAR H., UĞURHAN Y. Z. C.

SOSYAL MEDYA ARAÇLARI, Uçar, Hasan; Uğurhan, Yusuf Zafer, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.145-169, 2023

2022

2022

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Dijital Hazırbulunuşluk

Uçar H.

Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Dijital Dönüşüm Boyutu, Yüzer,T.V ve Kesim M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.235-246, 2022

2021

2021

Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

Keller J. M., Uçar H., Kumtepe A. T.

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Ucar,Hasan and Kumtepe,Alper Tolga, Editör, IGI Global, New York, ss.68-76, 2021

2021

2021

Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

KELLER J. M., UÇAR H., KUMTEPE A. T.

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Uçar Hasan & Kumtepe Alper Tolga, Editör, IGI GLOBAL, ss.68-76, 2021

2020

2020

Blockchain technology as a bridging infrastructure among formal, non-formal and informal learning processes

Bozkurt A., Uçar H.

Blockchain Technology Applications in Education, Sharma,Ramesh Yıldırım,Hakan Kurubacak,Gulsun, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.1-15, 2020

2019

2019

Online and Distance Education in the Era of Rampant Technological Revolution

Uçar H.

Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism, Serap Sisman-Ugur Gulsun Kurubacak, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.237-251, 2019

2019

2019

Using motivation, volition, and performance model to overcome online procrastination

UÇAR H., BOZKURT A.

Current Academic Studies in Social Studies, T. Erdoğan, S. Özer, Editör, IVPE, Cetinje, ss.105-112, 2019

2018

2018

Culture and Motivation in Globalized Open and Distance Learning Spaces

Keller J. M., Uçar H., Kumtepe A. T.

Supporting Multiculturalism in Open and Distance Learning Spaces, Eif Toprak Evrim Genc kumtepe, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.146-165, 2018

2018

2018

Integrating Motivational Strategies Into Massive Open Online Courses (MOOCs): The Application and Administration of the Motivation Design Model.

Uçar H., Kumtepe A. T.

Administrative Leadership in Open and Distance Learning Programs, K. Buyuk,S. Kocdar,A. Bozkurt, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.213-235, 2018

2017

2017

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Motivasyon Tasarımı

Uçar H.

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bireysel Farklılıklar, T. Volkan YÜZER, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.47-72, 2017

2017

2017

Farkındalık Oluşturma Eğitimlerinin Geliştirilmesi

UÇAR H.

Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi, İlker USTA, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.158-187, 2017

2016

2016

Çocukları Tanıma ve Değerlendimede Görüşme Yöntemi

KUMTEPE A. T., UÇAR H.

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Doç.Dr. Alper Tolga KUMTEPE, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.90-114, 2016

Desteklenen Projeler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Innovation and Transformation in Education

UÇAR H.

2021 - 2021

2021 - 2021

Implementation of Blended Learning for University Courses

Diğer Uluslararası Fon Programları

Kumtepe A. T. (Yürütücü), Uçar H., Erdoğdu E., Saykılı A., Öztürk A., Karadeniz A., et al.

2017 - 2018

2017 - 2018

Uzaktan Eğitimde Öğrenenlerin Eylem Yeterliklerine İlişkin Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

UÇAR H. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 160

h-indeksi (WOS): 5