Biyografi
Doç. Dr. S. İpek Kuru Gönen, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesidir. Lisans ve lisansüstü düzeylerde yabancı dil öğretimi ile ilgili çeşitli dersler vermekte, yüksek lisans ve doktora tezlerine danışmanlık yapmaktadır. 23 yıldır öğretmen eğitmeni alanında çalışmalar yürütmektedir.
Dr. KURU GÖNEN'in araştırma ilgi alanları arasında öğretmen eğitiminde yansıtıcı uygulamalar, teknoloji destekli dil öğrenimi/öğretimi, dil becerilerinin öğretimi ve yabancı dil eğitiminde duyuşsal faktörler yer almaktadır. Son yıllardaki çalışmaları, öğrenme ve öğretmede farkındalık (mindfulness), farkındalık uygulamalarının yabancı dil öğretmen eğitimine entegrasyonu ve İngilizce öğretiminde farkındalık pratikleri üzerine yoğunlaşmıştır.
Ulusal ve uluslararası düzeyde pek çok yayını olan Dr. KURU GÖNEN, yabancı dil eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası projelerde görev almıştır. Alanındaki uzmanlığı ve akademik birikimi, özellikle dil öğretiminde yenilikçi ve farkındalık temelli yaklaşımlar geliştirilmesine katkıda bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2012
2006 - 2012Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İngilizce Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
A study on reflective reciprocal peer coaching: An application in pre-service English language teaching context
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İngilizce Öğretmenliği (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
The sources of foreign language reading anxiety of students in a Turkish EFL context
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Bilinçli Farkındalık (Mindfulness) Eğitimi
Yenilikçilik
Başkent Üniversitesi
2020
2020QiGong Training Program
Kişisel Gelişim
Chinese School Zhong Yuan Qigong Xu Mingtang
2020
2020Yin Yoga Expertise Program
Kişisel Gelişim
Yoga Alliance
2019
2019Yoga Alliance 200 Saatlik Yoga Uzmanlık Programı
Kişisel Gelişim
Yoga Alliance
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2013 - 2019
2013 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2003 - 2013
2003 - 2013Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2002 - 2003
2002 - 2003Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
2019 - 2020
2019 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
TEZ 900
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ ÇALIŞMALARINDA NİTEL ARAŞTIRMALAR
Seminer
ELT'DE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Tez
Uzmanlık Alan Dersleri
Yüksek Lisans
DİL ALAN VE BECERİLERİ ÖĞRETİMİ I
DİL VE ALAN BECERİLERİ ÖĞRETİMİ I
TEZ
SEMİNER
UZMANLIK ALAN DERSİ
İngilizce Eğitiminde Edebiyat
Lisans
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE BİLİNÇLİ FARKINDALIK UYGULAMALARI
ELT'de Eleştirel Okuma
MAKRO ÖĞRETİM
ROMANTİK DÖNEM ŞİİRİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ: KONUŞMA VE YAZMA
AKADEMİK OKUMA
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
OKUL DENEYİMİ
MİKRO ÖĞRETİM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ: KONUŞMA YAZMA
DİL EDİNİMİNE GİRİŞ
DİL EDİNİMİ
Otonom Öğrenme
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar
İngilizce Öğretiminde Temel İlkeler
Özel Öğretim Yöntemleri: Okuma ve Dinleme
Özel Öğretim Yöntemleri: Dilbilgisi Öğretimi
Sözlü İletişim Becerileri II
Materyal Değerlendirme ve Uyarlama
Sözlü İletişim Becerileri I
Okul Deneyimi II
İleri Okuma Becerileri
Şiir İncelemesi ve Öğretimi
Özel Öğretim Yöntemleri I
Özel Öğretim Yöntemleri II
Okuma Becerileri I
Okuma Becerileri II
Roman İncelemesi ve Öğretimi
İngilizcede Günlük Söylem
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Representation of english as a lingua franca (ELF) in international coursebooks and efl instructors' views on elf-oriented pedagogy awareness in a Turkish context
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
A.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Informal dıgıtal learnıng of englısh (IDLE): A study on Turkısh EFL learners
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
Y.KIZILAY(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Designing and implementing a Corpus-Based Language Teaching (CBLT) training program in a pre-service EFL teacher education context
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
B.KÖSE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
A study on the incorporation of blended learning in an extensive reading program: The impact on tertiary level EFL learners
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
Z.YADİGAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
A study on the functions and sequential organizations of efl teachers' gesture use in video mediated interaction: A conversation analytic approach
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
A.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Using the automated writing evaluation system in efl context: The efficiency of the system and the views of the teachers and the students
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
H.YILDIZ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Multimodal mobile-assisted language learning classroom applications: A study in pre-service teacher education
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
G.ZEYBEK(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
An investigation into EFL university instructors' perspectives on the use of corpora in language teaching
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
G.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Perceptions and reflections of the pre-service EFL teachers on classroom interaction
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
H.AYAZ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
FL listening comprehension strategy employment of high and low anxious listeners
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
G.BERBER(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Reflection on reflection: EFL university instructors' perceptions on reflective practice
Kuru Gönen S. İ. (Danışman)
Ö.FAKAZLI(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Teachers' gestures in synchronous online language classrooms: embodied elicitation strategies for student participation
ŞİMŞEK TONTUŞ A., KURU GÖNEN S. İ.
SOCIAL SEMIOTICS
, 2025 (AHCI)
2024
2024Training on multimodal mobile-assisted language learning: a suggested model for pre-service EFL teachers*
KURU GÖNEN S. İ., Zeybek G.
COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
, cilt.37, sa.7, ss.2202-2223, 2024 (AHCI)
2022
2022Using QR code enhanced authentic texts in EFL extensive reading: a qualitative study on student perceptions
KURU GÖNEN S. İ., Zeybek G.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.27, sa.2, ss.2039-2057, 2022 (SSCI)
2019
2019A qualitative study on a situated experience of technology integration: reflections from pre-service teachers and students
KURU GÖNEN S. İ.
COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
, cilt.32, sa.3, ss.163-189, 2019 (AHCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Automated writing evaluation system for feedback in the digital world: An online learning opportunity for English as a foreign language students
YILDIZ H., KURU GÖNEN S. İ.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.25, sa.3, ss.184-206, 2024 (ESCI)
2024
2024English Language MOOC to Improve Speaking Skills: A Strategic Partnership Project in the Field of Adult Education-A Proposal
KÖSE N., CİVAN BİÇER İ., KURU GÖNEN S. İ., ŞENTÜRK B., KAYGIN H.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.332-339, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Training on Using Corpora in EFL Classrooms: Perceptions of Pre-Service Teachers
KÖSE B., KURU GÖNEN S. İ.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.21, sa.4, ss.259-278, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Hands-on Practices on the Use of Corpora in English Language Teaching: Reflections from Teacher Training
ÇALIŞKAN G., KURU GÖNEN S. İ.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.317-344, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Mindfulness-based practices for EFL teachers: sample tasks and insights to cultivate mindfulness. Focus on ELT Journal, 4(3), 78-93.
KURU GÖNEN S. İ.
FINANSE I PRAWO FINANSOWE , cilt.4, sa.3, ss.78-93, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023TAKING THE PICTURE OF INFORMAL DIGITAL LEARNING OF ENGLISH (IDLE) IN A HIGHER EDUCATION TURKISH EFL CONTEXT
KURU GÖNEN S. İ., KIZILAY Y.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.24, sa.3, ss.178-191, 2023 (ESCI)
2022
2022Reading Beyond the Lines: Teaching Critical Reading in Higher Education
KURU GÖNEN S. İ., KIZILAY Y.
Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.22, sa.1, ss.73-92, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020On-Site Technology Use in Language Classrooms through the Eyes of the Pre-service Teachers: A qualitative study
AŞIK A., KURU GÖNEN S. İ.
ELT Research Journal , cilt.9, sa.2, ss.194-218, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Raising awareness of EFL teachers on question types and pedagogical goals: An analysis through classroom modes
ŞİMŞEK A., KURU GÖNEN S. İ.
LANGUAGE TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.3, sa.1, ss.56-75, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Training teachers on corpus-based language pedagogy: Perceptions on using concordance lines in vocabulary instruction
ÇALIŞKAN G., KURU GÖNEN S. İ.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , cilt.14, sa.4, ss.190-210, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Implementing poetry in the language class: A poetry-teaching framework for prospective English language teachers
KURU GÖNEN S. İ.
ADVANCES IN LANGUAGE AND LITERARY STUDIES , cilt.9, sa.5, ss.28-42, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Reflection on Reflection: EFL University Instructors' Perceptions on Reflective Practices
Fakazli O., KURU GÖNEN S. İ.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.3, ss.708-726, 2017 (ESCI)
2017
2017How Do High and Low Anxious FL Listeners Employ FL Listening Comprehension Strategies? Exploring Student Perspectives
BERBER G., KURU GÖNEN S. İ.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.5, sa.3, ss.90-108, 2017 (ESCI)
2016
2016Reflectivity through the analysis of teacher talk:The case of pre-service English language teachers
KURU GÖNEN S. İ., AŞIK A.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, sa.36, ss.203-222, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016A study on reflective reciprocal peer coaching for pre-service teachers: Change in reflectivity
KURU GÖNEN S. İ.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.4, sa.7, ss.221-235, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Pre-service EFL teachers' reported perceptions of their development through SETT experience
AŞIK A., KURU GÖNEN S. İ.
CLASSROOM DISCOURSE
, cilt.7, sa.2, ss.164-183, 2016 (ESCI)
2015
2015The relationship between FL reading strategies and FL reading proficiency: A study on Turkish EFL learners
KURU GÖNEN S. İ.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS , cilt.10, sa.24, ss.2924-2936, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014FL reading strategy use, reading proficiency and achievement: Is there any relationship?
KURU GÖNEN S. İ.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.5, sa.4, ss.29-41, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
2012Teaching culture in the FL classroom: Teachers’ perspectives
KURU GÖNEN S. İ., SAĞLAM S.
IJGE: International Journal of Global Education , cilt.1, sa.3, ss.26-46, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Listening to students: Modification of a reading program based on the sources of foreign language reading anxiety
AYDIN B., KURU GÖNEN S. İ.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.3, sa.1, ss.21-35, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011A Neo-Humean analysis of Turkish discourse markers ”ama” and ”fakat”
KURU GÖNEN S. İ.
JOURNAL OF GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES , cilt.15, sa.1, ss.253-278, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Pro-drop parameter and L1 Transfer: A study on Turkish speakers of English
KURU GÖNEN S. İ.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , cilt.2, sa.2, ss.115-133, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Learners’ perceptions toward online learning: An application for a syncronous e-class
YÜZER T. V., AYDIN B., KURU GÖNEN S. İ.
JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.6, sa.2, ss.30-40, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024MELTing Barriers in the Digital Age: The Transformative Power of Mindfulness in L2 Learning and Teaching.
KURU GÖNEN S. İ.
Isparta Language Teaching Conference-ILTEC24, Isparta, Türkiye, 10 - 11 Ekim 2024, ss.3, (Özet Bildiri)
2024
2024Mindfulness-Enhanced Language Teaching (MELT): Empowering FL Teachers for Holistic Pedagogical Practices
KURU GÖNEN S. İ., SARIKAYA D.
Isparta Language Teaching Conference-ILTEC24, Isparta, Türkiye, 10 - 11 Ekim 2024, ss.15, (Özet Bildiri)
2024
2024An Investigation of the Effect of ChatGPT Integration on Foreign Language Writing Anxiety: A Study in Higher Education Context.
AKDENİZ G. Y., KURU GÖNEN S. İ.
2nd International Innovation through Academic Writing Conference (INTAW 2024), Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 - 31 Mayıs 2024, cilt.1, ss.145-156, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Reading in the Digital Realm: EFL Learners’ Approach to Reading in L2
TOSUN Z. Y., KURU GÖNEN S. İ.
Fourth International Conference on Educational Technology and Online Learning-ICETOL, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Online Mindfulness-Enhanced Language Teaching Practices for EFL Classes.
KURU GÖNEN S. İ., SARIKAYA D.
Fourth International Conference on Educational Technology and Online Learning-ICETOL, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024From Concept to Classroom: Designing a Corpus-Based Language Teaching Training.
KÖSE B., KURU GÖNEN S. İ.
15th METU International ELT Convention ‘Envisioning Future Paths’, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.71, (Özet Bildiri)
2024
2024Technology Meets Extensive Reading: Design of a Blended Extensive Reading Program in an EFL Context
TOSUN Z. Y., KURU GÖNEN S. İ.
8th International Conference on Research in Teaching and Technology., Viyana, Avusturya, 1 - 03 Mart 2024, cilt.1, ss.26-37, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023The Effects of Mindfulness-Enhanced Language Teaching (MELT) Training on the Teaching Anxiety Levels of Pre-Service Teachers
KURU GÖNEN S. İ.
2023 WEI International Academic Conference on Education, Teaching, and Learning (WEI-ETL-Barcelona 2023), Barcelona, İspanya, 24 - 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Mind the Class Mind the Learning: Mindfulness as a New Approach to Instruction for English Language Teaching Practitioners
KURU GÖNEN S. İ.
SCOFOLA 2023: Challenges and Innovative Solutions in Foreign Language Teaching, Zonguldak, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2023, ss.8, (Özet Bildiri)
2023
2023Mindfulness in English Language Teaching: Design of a Web-based Mindfulness Teaching Tool
KURU GÖNEN S. İ., SARIKAYA D.
3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2023, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, ss.23-28, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023A Treasure Chest: Digital Sources for Informal Digital Learning of English (IDLE)
KURU GÖNEN S. İ., KIZILAY Y.
3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2023, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, ss.29-35, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Teachers Do Matter: Mindfulness-Based Classroom Practices for Pre-Service EFL Teacher Education
KURU GÖNEN S. İ.
Majority and Minority Languages in School Environment MaMLISE 2023: Helping Teachers, Pupils, and Parents, Poznan, Polonya, 14 - 15 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023A Micro Analysis of EFL Teachers’ Gesture Use as a Pedagogical Tool in Video-Mediated Interaction
ŞİMŞEK TONTUŞ A., KURU GÖNEN S. İ.
The 1st International MultiModal Communication Symposium (MMSYM), Barcelona, İspanya, 26 - 28 Nisan 2023, ss.153-152, (Özet Bildiri)
2022
2022Multimodal Mobile Assisted Language Learning for Pre-service EFL Education
KURU GÖNEN S. İ., ZEYBEK G.
5th International Open & Distance Learning Conference-IODL 2022, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Under the Digital Umbrella: Informal Digital Learning of English (IDLE) Practices in Turkish Context
KURU GÖNEN S. İ., KIZILAY Y.
5th International Open & Distance Learning Conference-IODL 2022, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Digitalized Feedback in L2 Writing Skills: Teachers' Perceptions on an Automated Writing Evaluation System
YILDIZ H., KURU GÖNEN S. İ.
1st International Congress of Innovation Through Academic Writing, Kırıkkale, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Design and Implementation of an English Language MOOC for Adult Learners
KÖSE N., CİVAN İ., KURU GÖNEN S. İ.
International Conference of Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Design and Implementation of an English Language MOOC for Adult Learners: Speak English MOOC
KÖSE N., CİVAN İ., KURU GÖNEN S. İ.
2nd International Conference on Educational Technology and Online Learning-ICETOL 2022, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, ss.103-108, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Integrating Technology into Language Learning: From web tools to MOOCs
KURU GÖNEN S. İ.
Mapping Teacher Education MATE 2022: International Congress, Antalya, Türkiye, 6 - 07 Temmuz 2022, ss.14-22, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Mindfulness in Learning and Teaching
KURU GÖNEN S. İ.
16th International ULEAD Congress- 6th International Conference on Research in Applied Linguistics and Foreign Language Teaching - ICRAL 2022, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022DESIGNING AN ENGLISH SPEAKING MOOC: OUTCOMES OF A STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT IN ADULT EDUCATION
KÖSE N., CİVAN İ., KURU GÖNEN S. İ., ŞENTÜRK B., KAYGIN H.
VI. International Conference on Research in Applied Linguistics, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
2021Learning How to Integrate Multimodal Mobile Assisted Language Learning: A Study on Pre-Service Teachers
ZEYBEK G., KURU GÖNEN S. İ.
Fifth International ULEAD Conference on Research in Applied Linguistics - ICRAL 2021, Bolu, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021The Use of an Automated Writing Evaluation System for Summative Assessment in an EFL Context: The Relationship Between Automated System Scores and Human Raters’ Scores
YILDIZ H., KURU GÖNEN S. İ.
4th International Conference on Research in Teaching and Education, Londrina, Brezilya, 27 - 29 Ağustos 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021A Data-led Reflective Model for Evaluating Presentation Skills in English: The Affordances of a Mobile Video-Tagging Tool
SERT O., AŞIK A., KURU GÖNEN S. İ., MILLER P.
Exploring Language Education ELE 2021, Oslo, Norveç, 9 - 11 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020English Language MOOC to Improve Speaking Skills:A Needs Assessment Study
KÖSE N., CİVAN İ., ÇİMENLİ B., KURU GÖNEN S. İ., ŞENTÜRK B., KÖROĞLU M., et al.
PIXEL - Innovation in Language Learning International Conference, 12 - 13 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Actual Practices of Technology Use in Language Classrooms: Student Teachers’ Reflections
AŞIK A., KURU GÖNEN S. İ.
CHALLENGES OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING IX: VOICES OF CREATIVITY AND REASON IN ELT, USTİ NAD LABEM, Çek Cumhuriyeti, 17 - 18 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Exploring Turkish EFL Instructors’ Perceptions on Reflective Practices
FAKAZLI Ö., KURU GÖNEN S. İ.
2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinop, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.353-364, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Literature and Language Teaching: Using Poems in a Language Class
KURU GÖNEN S. İ.
ICE18-International Conference on Education, Teaching Learning, Paris, Fransa, 5 - 07 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018The Effects of Pre-service EFL Teachers’ Self and Peer Evaluations of their Talk on Reflective Practices
KURU GÖNEN S. İ., AŞIK A.
CUELT 2018 The 4th Cukurova International ELT Teachers’xx Conference, Adana, Türkiye, 5 - 07 Nisan 2018, ss.105, (Özet Bildiri)
2018
2018Listening in a Foreign Language: Comprehension Strategies Employed by High and Low Anxious Listeners
KURU GÖNEN S. İ., BERBER G.
CUELT 2018- The 4th Çukurova International ELT Teachers’ Conference, Türkiye, 5 - 07 Nisan 2018, ss.106, (Özet Bildiri)
2018
2018Technology and L2 Learning: Bridging the Gap between Theory and Practice
KURU GÖNEN S. İ.
1st ELT Conference: Quest for the 21st Century Teacher, Bursa, Türkiye, 09 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Speaking the Same Language with Digital Natives: Practical Online Tools for Teaching L2 to Young Learners
KURU GÖNEN S. İ.
The International Conference on Teaching Foreign Languages to Young Learners, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Prospective EFL Teachers’ Technologically Enhanced Class Experiences: Insights for Pre-service Teacher Education
KURU GÖNEN S. İ.
EUROCALL 2017: CALL in a Climate of Change: Adapting to Global Turbulent Conditions, Southampton, İngiltere, 23 - 26 Ağustos 2017, ss.72, (Özet Bildiri)
2016
2016The Effects of Training on Reflective Reciprocal Peer Coaching in Pre-Service Teacher Education: A Sample from a Turkish EFL Teacher Education Context
KURU GÖNEN S. İ.
ICT for Language Learning: 9th Edition, Floransa, İtalya, 17 - 18 Kasım 2016, cilt.9, ss.325-330, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Pre-service EFL Teachers’ Reported Perceptions on Their Development through SETT Experience
KURU GÖNEN S. İ., AŞIK A.
GLOBELT, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Task Oriented Interaction and Code-switching in a Turkish EFL Classroom.
KURU GÖNEN S. İ.
2015 International Education Conference, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Ağustos 2015, ss.570, (Özet Bildiri)
2014
2014The Jerry Springer Show: Real Life (!) Arguments in the Language Classroom.
KURU GÖNEN S. İ.
International Conference on 21st Century Education, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 13 - 15 Kasım 2014, ss.52, (Özet Bildiri)
2009
2009The Sources of Foreign Language Reading Anxiety of Students in A Turkish EFL Context
KURU GÖNEN S. İ.
5th WSEAS/IASME International Conference on EDUCATIONAL TECHNOLOGIES (EDUTE' 09), Tenerife, İspanya, 01 Temmuz 2009 - 03 Temmuz 2008, cilt.5, ss.50-55, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Pre-service Teacher Trainees' Perceptions about Peer Coaching
KURU GÖNEN S. İ.
International Society for Language Studies, Honolulu, Amerika Birleşik Devletleri, 02 Nisan 2007 - 04 Nisan 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008The Relationship between Learning Strategies and Language Learning Styles of Tertiary Level Turkish EFL Learners.
KURU GÖNEN S. İ.
Responding to Change: Flexibility in the Delivery Of Language Programs, Hong Kong, 7 - 11 Ocak 2008, (Özet Bildiri)
2006
2006L2 Reading Anxiety: Exploring the Phenomenon
KURU GÖNEN S. İ.
JALT (Japan Association for Language Teaching) 2006: Motivation, Identity, Community, Kitakyushu, Japonya, 02 Kasım 2006 - 12 Ocak 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Mindfulness-Enhanced Language Teaching (MELT): A New Instructional Approach for Second/Foreign Language Teaching.
KURU GÖNEN S. İ.
Policy Development, Curriculum Design, and Administration of Language Education, ZEYBEK GÜLİN, Editör, IGI Global, Hershey, ss.1-24, 2024
2020
2020Pandemi Döneminde Eğitim İyileştirelim İyileşelim
Erişti S. D., Erdoğan S., Gürgür H., Kurt A. A., Akbulut Y., Akdoğan R., et al.
Anı Yayınevi, Ankara, 2020
2020
2020Pandemi Döneminde İyileşmek İçin Bir Pusula
KURU GÖNEN S. İ.
Pandemi Döneminde Eğitim: İyileşelim İyileştirelim, Dilruba Kürüm yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, ss.19-48, 2020
2019
2019A review of studies on CALL teacher education: Trends and issues
KURU GÖNEN S. İ., AŞIK A.
Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, Gonca Yangın Ekşi, Luis Guerra, Dorota Werbinska, Yasemin Bayyurt, Editör, University of Evora, Evora, ss.343-362, 2019
2017
2017Assessing Listening Skills
AŞIK A., KURU GÖNEN S. İ.
Assessment in Language Teaching., Ekrem Solak, Editör, Pelikan Yayınevi, Ankara, ss.85-103, 2017
2013
2013The Glass Menagerie I, The Glass Menagerie II, The Glass Menagerie III, Poetry as a Genre
KURU GÖNEN S. İ., AKGÜN ÖZBEK E., GÖLGELİ İ. M.
İngiliz/Amerikan Edebiyatı II, Zülal Balpınar, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.115-260, 2013
2012
2012The Boarding House, Everyday Use, Novel as a Genre, Dracula I, Dracula II, Dracula III
KURU GÖNEN S. İ., AKGÜN ÖZBEK E., GÖLGELİ İ. M.
İngiliz/Amerikan Edebiyatı I, Zülal Balpınar, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.73-244, 2012
Desteklenen Projeler
2021 - 2024
2021 - 2024Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmen Adaylarının Bilinçli Farkındalık Uygulamaları Üzerine Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kuru Gönen S. İ. (Yürütücü), Merç A., Civan Biçer İ., Boldan M. N.
2022 - 2022
2022 - 2022SETT-TRAIN İngilizce Dil Eğitiminde Sınıf İçi Etkileşimin Etkin Yönetimi Eğitimi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
KURU GÖNEN S. İ.
2019 - 2022
2019 - 2022Speak English-MOOC-English Language MOOC to Improve Speaking Skills
KURU GÖNEN S. İ., CİVAN İ.
2019 - 2021
2019 - 2021Çokmodlu Mobil Destekli Dil Eğitimi Sınıf Uygulamaları: Öğretmen Adayı Eğitimi Üzerine Bir Uygulama
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KURU GÖNEN S. İ. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2024
Temmuz 2024COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022The Challenge of assessing Intercultural Competence: A Review of Existing Approaches
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Ekim 2021
Ekim 2021COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Anadolu Journal of Educational Sciences International
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020System
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ödüller
Ekim 2023
Ekim 2023Anadolu Üniversitesi Makale Performans Ödülü
Anadolu Üniversitesi
Ekim 2022
Ekim 2022