Yayınlar & Eserler

Makaleler 26
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (10)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 34

1. WHY CAN’T WE TEACH THIS ENGLISH BETTER?

2025 ELTA Serbia International Conference, 16 - 17 Mayıs 2025, cilt.1, ss.21-28, (Tam Metin Bildiri)

2. AI Tools in Online Tests

International Academic Conferences IAC 2025 Prague, 25 - 26 Nisan 2025, cilt.1, ss.17-23, (Tam Metin Bildiri)

3. English Coursebook Evaluation

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning in Prague, Czech Republic 2025 (IAC-TLEl), Prag, Çek Cumhuriyeti, 25 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)

4. The Use of Generalizability (G) Theory in Writing Assessment

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, 03 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)

5. Generalizability Theory in Essay Scoring: A Comparison of Nested and Crossed Scoring Designs

Tbilis 8th International Multi-disciplinary Conference on Economics, Business, Engineering and Social Sciences, Tiflis, Gürcistan, 18 Aralık 2021, cilt.2, ss.27, (Özet Bildiri)

6. SCORING INDEPENDENT VS. INTEGRATED WRITING TASKS

GLOBELT 2021 Conference, Antalya, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, cilt.6, ss.37-42, (Tam Metin Bildiri)

7. Yabancı Dil Konuşma Sınavlarında Uygulanabilecek Farklı Ölçme Desenlerinin Karşılaştırılması

Ahi Evran Bilimsel Araştırma Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 30 Kasım 2021, cilt.3, ss.58-59, (Özet Bildiri)

8. ÖSYM Tarafından Türkiye’de Uygulanan Merkezi Yabancı Dil Sınavlarının Geçerliği

7th International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

9. Wise men are never in a hurry when it comes to assessment and evaluation

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-Learning in Dresden 2019 (ICTLEI 2019, Dresden, 25 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

10. Attitudes of academicians towards the validity of Foreign Language Proficiency Exam (FLPE)

1st International Congress on Human Studies (ICHUS 2018), 6 - 09 Aralık 2018, (Özet Bildiri)

11. A Shift to Subjective Tests

40th International Academic Conference (IISES 2018, Stockholm), 25 - 28 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

12. Should we correct errors on papers which will be cross-marked?

4th Çukurova Intrenational ELT Teachers Conference, Adana, Türkiye, 4 - 08 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

13. Designing a speaking rubric

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-Learning in Budapest 2017 (IACTLEI 2017, Hungary)”, 5 - 06 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

14. Developing Assessment Profiles

1st Sharing Studies in ELT, Anadolu University, Türkiye, 24 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

15. Performance Assessment Revisited

2016 Vienna International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning, 25 - 26 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

16. Testing oral performance is no longer a burden

3rd Guang Dong University Education Conference, China, 27 - 30 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

17. Developing a Writing Assessment Profile

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and E-learning in Prague 2015, 7 - 08 Ağustos 2015, (Tam Metin Bildiri)

18. Taboo Issues in Turkish Context

International Spmposium on Society, Economics and Urban Studies, 27 - 29 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

19. Beyin Temelli Öğrenmenin Açılımı Nedir?

5th International Conference on new Trends in Education and Their Implications, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

20. What does brain based learning offer?

International Conference on Education, Psychology and Society, 26 - 28 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

21. A Practical Approach to Testing Oral Performance

18th International Conference on Learning, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

22. Rater bias in oral assessment

7th International Conference PAthways in EIL: Explorations & Innovations in Teaching and Research, Bangkok, Tayland, 1 - 03 Aralık 2010

23. Avoid taboo topics in testing

7th International Conference on Teaching and Research, 1 - 03 Aralık 2010, (Özet Bildiri)

24. Is what you believe what students believe?

7th International Conference PAthways in EIL: Explorations & Innovations in Teaching and Research, Bangkok, Tayland, 1 - 03 Aralık 2010

25. Test what they learn not what you want.

City Guilds Seminar on International English Qualifications, 12 - 13 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

26. They do not care about taboos

GLOBE 2008, 18 - 20 Eylül 2008, (Özet Bildiri)

27. Does error correction have an impact on other raters’ scores?

ICLE III, 3rd International Conference on Language Education, 4 - 06 Aralık 2007, (Özet Bildiri)

28. Doubt is the beginning

X Congreso Internacional de Profesores de Ingles, Tarapacá, Şili, 9 - 11 Ağustos 2007

29. Don't judge a book by its cover

X Congreso Internacional de Profesores de Ingles, Tarapacá, Şili, 9 - 11 Ağustos 2007

30. Standards in Testing

The Future of ELT, 27 - 29 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

31. Look Before You Leap

Towards Improvements in English LAnguage and Literature Teaching: Communicating Across the Curriculum, Candahar, Hindistan, 22 - 24 Eylül 2006

32. Look before you leap, testing is critical

DAV COllege, 22 - 24 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

33. Peer feedback does it really work?

EgypTESOL, Kahire, Mısır, 2 - 04 Aralık 2005

34. The use of oral peer feedback in assessment, does it work?

Egypt Tesol, 2 - 04 Kasım 2005, (Özet Bildiri)
Kitaplar 15

1. THE USE OF PISA TESTS: A GLOBAL PERSPECTIVE ON EDUCATIONAL ASSESSMENT

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Uluslararası Araştırmalar, POLAT MURAT, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.29-46, 2025

2. ANALYSIS OF TURKISH STUDENTS'PISA 2022 PERFORMANCE COMPARED TO OECD COUNTRIES

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Uluslararası Araştırmalar, POLAT MURAT, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.1-28, 2025

3. ONLINE FOREIGN LANGUAGE TESTING

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Araştırmalar II, ŞATA MEHMET, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.28-58, 2024

4. A NEW THREAT FOR ASSESSMENT: ARTIFICIAL INTELLIGENCE.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Araştırmalar II, ŞATA MEHMET, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.1-25, 2024

5. Dilbilgisi Kurallarıyla Yazmak

Nitel Araştırma Nasıl Yazılır, Turan, Selahattin, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.77-116, 2021

6. Bölüm 2: Marx 1: Toplumsal İlişkiler Olarak Bilim

İktidar Biçimi Olarak Bilim: Modern Toplumda Söylem ve İdeoloji, Fatih Bektaş & Engin Karadağ, Editör, Vizetek Yayıncılık Sanayi ve Ticaret Limited Şirket, Ankara, ss.31-50, 2021

8. Salahiyet Anahtar Çözümdür

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.57-75, 2020

9. Öğretim Stratejileri

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Muhammet Ü. Öztabak, Duygu Yalman Polatlar, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.123-167, 2020

10. Performans Ortaklığı İçin Gerekenler

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.129-149, 2020

11. Vizyonun Önemi

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.17-33, 2020

12. Organizasyonunuz Yüksek Performanslı mı?

Liderlikte Çıtayı Yükseltmek, Asım Arı, Editör, Salon Yayınları, İstanbul, ss.1-16, 2020

13. Araştırma Sürecinde Etik Konular

Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.75-110, 2019

14. Bir Araştırma Önerisi Nasıl Hazırlanır?

Araştırma Yöntemlerine Giriş, Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.49-56, 2015

15. Mülakatlar Nasıl Yapılır?

Araştırma Yöntemlerine Giriş, Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.57-65, 2015
Metrikler

Yayın

75

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

24

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

35

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

268

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

36

Proje

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları