Articles Published in Other Journals
24
Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.23, no.1, pp.133-164, 2022 (ESCI)



Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables
COCHLEAR IMPLANTS INTERNATIONAL
, vol.20, no.2, pp.62-73, 2019 (Scopus)
Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesinin Kısaltılma Süreci
Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.8, no.2, pp.67-71, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

Relationships Between Reasoning, Verbal Working Memory, and Language in Children with Early Cochlear Implantation: A Mediation Effect
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, vol.19, no.3, pp.485-509, 2018 (ESCI)


Examining the implementation of inclusive education and special educational support services for students with hearing loss in Turkey
Turkish Online Journal of Educational Technology
, vol.2016, no.NovemberSpecialIssue, pp.973-979, 2016 (Scopus)


Ebeveynlerin Koklear İmplanta İlişkin Beklentilerinin İncelenmesi
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.3, no.1, pp.54-73, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Yetersizliği olan çocuklar aile ve aile eğitimi Kavramsal ve uygulamaya dönük gelişmeler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.15, pp.111-127, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Ergen Asiliği Ölçeği ERAS
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research
, vol.4, no.1, pp.281-300, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
78
Investigation of the early math skills and performances of children with hearing loss: A case study
11th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Kaunas, Lithuania, 2 - 04 July 2025, (Summary Text)
Family-Centered Early Education Programs for Children with Hearing Loss in Türkiye: A Critical Evaluation
International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies, Prag, Czech Republic, 30 - 31 May 2025, (Summary Text)
Development of Parent Education Rating Scale for the Parents of Children with Hearing Loss
The Barcelona Conference on Education (BCE), Barcelona, Spain, 12 - 16 November 2024, (Summary Text)
Parent Education in 0-36 Months in Turkey: Investigation of Educational Practices for Individuals with Hearing Loss and Their Parents
The Barcelona Conference on Education (BCE), Barcelona, Spain, 12 - 16 November 2024, (Summary Text)
How to Assess Creativity in Children with Hearing Loss in Preschool Period? Teacher Reports or Performance-based Measurements?
International Conference in Early Childhood Care & Education 2023 Bright Start International Conference, Atina, Greece, 3 - 05 November 2023, (Summary Text)
İşitme engelliler eğitimi araştırmalarının demografisi: Kim, kiminle, nerede çalışıyor?
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 04 November 2022, (Summary Text)
İşitme engelliler eğitimi araştırmalarının yöntemsel haritası: Paradigmalar ve yansımaları
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 04 November 2022, (Summary Text)
İşitme engellilerin eğitimiyle ilgili araştırmalarda katılımcı özellikleri
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 04 November 2022, (Summary Text)
İşitme engelliler eğitimi çalışmalarının konu haritası: Isınan ve soğuyan konular
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 04 November 2022, (Summary Text)
İşitme Kayıplıların Eğitimi Alanındaki Uluslararası Dergilerdeki Makalelerin Yöntem Özellikleri 1999 – 2019 Yılları
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi-UOEK, Aydın, Turkey, 06 October 2019, (Summary Text)
Fonolojik Farkındalık Becerilerinin Desteklenmesinde Dil ve Konuşma Terapistlerinin Rolü ve Öğretmenlerle İş Birlği
Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 May 2018
Türkçe Fonolojik Farkındalık Testi (FFT): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 March - 01 April 2018, (Summary Text)
Dünden bugüne yetersizliği olan çocuklarda zeka çalışmaları: İşitme kayıplılar örneği
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 28 September - 01 October 2017, (Summary Text)
İşitme Engelliler Alanına Özgü Makale Betimleme Aracı
27.ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ (ULUSLARARASI KATILIMCILI), Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, pp.244, (Summary Text)
İşitme Kayıplı Bireylerin Eğitimi Alanında Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Araştırmaların Yöntemsel Özellikleri
27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ (ULUSLARARASI KATILIMCILI), Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, (Summary Text)
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINA DEVAM EDEN İŞİTME KAYIPLI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL UYUMLARININ İNCELENMESİ
7th International Conference ofStrategic Research onSocial Science and Education (ICoSReSSE) 2017, Antalya, Turkey, 13 - 15 October 2017, (Summary Text)
Fonolojik Farkındalık Testinin Geliştirme Süreci Ön Bulgular
8. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Turkey, 12 - 15 October 2016
Students with hearing loss in inclusive education Why and how
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Austria, 13 - 15 July 2016

Fonolojik Farkındalık Testi nin geliştirme süreci Ön bulgular 8 Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi
8. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Ankara, Turkey, 12 October - 15 May 2016
Ailelerle çalışırken onları ne kadar anlıyoruz
Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 02 April 2016, (Summary Text)
Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesi nin kısaltılma süreci
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Turkey, 2 - 04 December 2015, (Summary Text)
Examine of special education support resource room implementations for children with hearing loss in inclusive education
International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Turkey, 29 - 31 October 2015, (Summary Text)

Developing an information program for parents whose children are cochlear implant candidates
21st Annual Qualitative Health Research Conference, 19 - 21 October 2015, (Full Text)
Kosova da işitme engelli çocuklara yönelik hizmetlerin incelenmesi Nitel bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Turkey, 24 - 26 September 2014, (Summary Text)
Koklear implant uygulamalarında ebeveyn beklentilerinin erken müdahale programları açısından değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi "Erken Müdahale", Ankara, Turkey, 11 - 13 May 2015, (Summary Text)
Ailenin engele uyumunu anlamada alternatif yaklaşımlar
24.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Turkey, 25 - 27 September 2014, (Summary Text)
Engellilik modelleri ve modellerin danışmanlık açısından doğurguları
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Turkey, 25 - 27 September 2014, (Summary Text)
Kosova da İşitme Engelli Çocukların Tanı Değerlendirme ve Eğitimlerine Yönelik Düzenlemelerin İncelenmesi Nicel Bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresİ, Edirne, Turkey, 25 - 27 September 2014, (Summary Text)
Kosova’xxda İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Hizmetlerin İncelenmesi: Nitel Bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Turkey, 25 - 27 September 2014, pp.78, (Summary Text)
Kosova’xxda İşitme Engelli Çocukların Tanı, Değerlendirme ve Eğitimlerine Yönelik Düzenlemelerin İncelenmesi: Nicel Bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Turkey, 25 - 27 September 2014, pp.108-109, (Summary Text)
Normal gelişim gösteren çocuklarda çalışma belleği kapasitesinin yaşa bağlı farklılaşması diğer çocuklar için de geçerli midir İşitme kayıplılar örneği
18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Turkey, 9 - 12 April 2014, (Summary Text)
Koklear implant uygulamalarına ilişkin anababaların beklentileri
Koklear implant uygulamalarına ilişkin anababaların beklentileri, 3 - 06 April 2014, (Summary Text)
Parental expectations in cochlear implants
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 April 2014, (Summary Text)
İşitme kayıplı çocuklarda aile eğitiminin çalışma belleği ve kısa süreli bellek performansına etkisi
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 April 2014, (Summary Text)
İşitme kayıplı çocuk ve ailelerine psikolojik yaklaşım
Koklear İmplantasyonda Güncel Yaklaşımlar, Konya, Turkey, 28 September 2013
İşitme kayıplı çocuklarda bilişsel ölçme ve değerlendirmenin zorlukları
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Turkey, 11 - 12 October 2012, (Summary Text)
Engelli Bireylere Yönelik Empati Geliştirme Projesi Ön Çalışma
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Turkey, 11 - 12 October 2012, (Summary Text)
Ailenin engele uyum süreci Mitler ve gerçekler
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 October 2011, (Summary Text)
Koklear implantsyonda psikolojik değerlendirme ve danışma
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 October 2011, (Summary Text)
İşitme kaybı olan ve olmayan çocuklarda çalışma belleği
16. Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin, Turkey, 14 - 17 April 2010
İşitme kayıplı bebeğe multidisipliner yaklaşım 5
5. Koklear İmplantasyon Otoloji-Nörotoloji Odyoloji Kongresi, Eskişehir, Turkey, 4 - 07 November 2009
İşitme engelli çocuklarda bilişsel süreçler
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Turkey, 13 - 15 November 2008, (Summary Text)
Stress coping and related psychological issues among the parents of hearing impaired children
CASP-DISES International Special Education Forum, Lima, Peru, 7 - 10 July 2007, (Summary Text)
Books
28
Çocuk İhmali ve Cinsel İstismar
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Cinsel Eğitim, Gümüşkaya Özlem, Yıldız Gizem, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.51-89, 2022
Engeli Olan Çocuklar İçin İlkokul Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
e-İzleme Modülü Öğretmen Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
İlkokul e-İzleme Modülü Kullanma Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
Okul Öncesi e-İzleme Modülü Kullanma Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
e-İzleme Modülü Eğiticilerin Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: Okul Öncesi Aile Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: İlkokullar İçin Aile Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
e-İzleme Modülü Öğretmen Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-İlkokul
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
Bakım ve Rehabilitasyon Etiği
in: Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür Hasan, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.179-204, 2021
Engelli Haklarının Tarihsel ve Toplumsal Temelleri
in: Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür Hasan, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.39-64, 2021
Engelli Haklarının Tarihsel ve Toplumsal Temelleri
in: Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.39-54, 2021
Bakım ve Rehabilitasyon Etiği
in: Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.178-196, 2021
Research Medhods in Psychology
in: Psychology, Sezen Ünlü, Editor, Anadolu University, Eskişehir, pp.22-47, 2020
Engelli bireylerin yasal haklarının tarihsel ve toplumsal temelleri
in: Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editor, Anadolu Üniversitesi Yayınları, pp.33-60, 2018
Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonunda meslek etiği
in: Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editor, Anadolu Üniversitesi, pp.173-192, 2018
6-12yaş grubunda duygusal-sosyal beceriler ve iletişim becerileri
in: 6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Olmayan Aranlarda Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), Vuran, Sezgin, Editor, Anadolu Üniversitesi, pp.18-45, 2017
Ergenlikten yetişkinliğe
in: Yetişkinliğe Geçecek Bireylere Kurumda Gelişimsel Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), Aksoy, Veysel, Editor, Anadolu Üniversitesi, pp.1-23, 2017
Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenlerin Eğitimi
in: Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18 Yaş) ve Özellikleri, Gürgür, Hasan, Editor, Anadolu Üniversitesi, pp.140-169, 2017
Research Methods in Psychology
in: Psychology, Ünlü, Sezen, Editor, Anadolu University, Eskişehir, pp.21-46, 2017
Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmede Etik
in: Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri, Çağlayan Dinçer, Editor, Anadolu Üniversitesi Basım Evi, Eskişehir, pp.220-241, 2016
Otizm Spektrum Bozukluğunda Bilişsel İşleyiş
in: Davranış Bozuklukları ve Biliş, Metehan Irak, Editor, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, pp.241-292, 2016
Duygusal ve davranışsal bozuklukların değerlemesi
in: Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Characteristics of emotional and behavioral disorders of children and youth, SEMA KANER, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, pp.329-392, 2015