Makaleler
29
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (13)
Scopus (11)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (5)
7. Investigation of Diagnosis, Evaluation and Monitoring Processes in Guidance and Research Centers: The Case of Children with Hearing Loss
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, sa.1, ss.137-156, 2023 (ESCI, TRDizin)
12. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
14. Understanding Early Childhood Special Education through a Journal: 11 Years of INT-JECSE
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.138-151, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
17. Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables
COCHLEAR IMPLANTS INTERNATIONAL
, cilt.20, sa.2, ss.62-73, 2019 (Scopus)
18. Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesinin Kısaltılma Süreci
Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.67-71, 2018 (TRDizin)
19. Relationships Between Reasoning, Verbal Working Memory, and Language in Children with Early Cochlear Implantation: A Mediation Effect
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.3, ss.485-509, 2018 (ESCI, TRDizin)
20. Examining the implementation of inclusive education and special educational support services for students with hearing loss in Turkey
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.2016, sa.NovemberSpecialIssue, ss.973-979, 2016 (Scopus)
23. Developing an Information Programme for Parents Whose Child Is Cochlear Implant Candidate
INTERNATIONAL JOURNAL OF QUALITATIVE METHODS
, cilt.15, sa.1, 2016 (SSCI, Scopus)
24. Ebeveynlerin Koklear İmplanta İlişkin Beklentilerinin İncelenmesi
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.3, sa.1, ss.54-73, 2015 (TRDizin)
25. Yetersizliği olan çocuklar aile ve aile eğitimi Kavramsal ve uygulamaya dönük gelişmeler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, ss.111-127, 2015 (Hakemli Dergi)
27. Ergen Asiliği Ölçeği ERAS
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research
, cilt.4, sa.1, ss.281-300, 2014 (Hakemli Dergi)
29. Comparison of the Parents of Children with and without Hearing Loss in Terms of Stress, Depression, and Trait Anxiety
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.2, sa.3, ss.231-246, 2010 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
79
1. İşitme kayıplı çocukların erken matematik becerilerine yönelik öğretmen görüşleri: Durum ve ihtiyaçlar
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2. Investigation of the early math skills and performances of children with hearing loss: A case study
11th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Kaunas, Litvanya, 2 - 04 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
3. Family-Centered Early Education Programs for Children with Hearing Loss in Türkiye: A Critical Evaluation
International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies, Prag, Çek Cumhuriyeti, 30 - 31 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
5. Parent Education in 0-36 Months in Turkey: Investigation of Educational Practices for Individuals with Hearing Loss and Their Parents
The Barcelona Conference on Education (BCE), Barcelona, İspanya, 12 - 16 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
6. Development of Parent Education Rating Scale for the Parents of Children with Hearing Loss
The Barcelona Conference on Education (BCE), Barcelona, İspanya, 12 - 16 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
8. How to Assess Creativity in Children with Hearing Loss in Preschool Period? Teacher Reports or Performance-based Measurements?
International Conference in Early Childhood Care & Education 2023 Bright Start International Conference, Atina, Yunanistan, 3 - 05 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
17. İşitme engelliler eğitimi araştırmalarının yöntemsel haritası: Paradigmalar ve yansımaları
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
18. İşitme engelliler eğitimi araştırmalarının demografisi: Kim, kiminle, nerede çalışıyor?
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
19. İşitme engellilerin eğitimiyle ilgili araştırmalarda katılımcı özellikleri
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
20. İşitme engelliler eğitimi çalışmalarının konu haritası: Isınan ve soğuyan konular
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
27. İşitme Kayıplıların Eğitimi Alanındaki Uluslararası Dergilerdeki Makalelerin Yöntem Özellikleri 1999 – 2019 Yılları
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi-UOEK, Aydın, Türkiye, 06 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
32. Fonolojik Farkındalık Becerilerinin Desteklenmesinde Dil ve Konuşma Terapistlerinin Rolü ve Öğretmenlerle İş Birlği
Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018
35. Türkçe Fonolojik Farkındalık Testi (FFT): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
38. Dünden bugüne yetersizliği olan çocuklarda zeka çalışmaları: İşitme kayıplılar örneği
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
39. İşitme Engelliler Alanına Özgü Makale Betimleme Aracı
27.ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ (ULUSLARARASI KATILIMCILI), Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.244, (Özet Bildiri)
40. İşitme Kayıplı Bireylerin Eğitimi Alanında Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Araştırmaların Yöntemsel Özellikleri
27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ (ULUSLARARASI KATILIMCILI), Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
41. KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINA DEVAM EDEN İŞİTME KAYIPLI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL UYUMLARININ İNCELENMESİ
7th International Conference ofStrategic Research onSocial Science and Education (ICoSReSSE) 2017, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
45. Fonolojik Farkındalık Testinin Geliştirme Süreci Ön Bulgular
8. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2016
47. Students with hearing loss in inclusive education Why and how
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016
50. Fonolojik Farkındalık Testi nin geliştirme süreci Ön bulgular 8 Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi
8. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 Ekim - 15 Mayıs 2016
52. Ailelerle çalışırken onları ne kadar anlıyoruz
Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 02 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
53. Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesi nin kısaltılma süreci
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
55. Examine of special education support resource room implementations for children with hearing loss in inclusive education
International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
56. Developing an information program for parents whose children are cochlear implant candidates
21st Annual Qualitative Health Research Conference, 19 - 21 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
58. Kosova da işitme engelli çocuklara yönelik hizmetlerin incelenmesi Nitel bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
60. Koklear implant uygulamalarında ebeveyn beklentilerinin erken müdahale programları açısından değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi "Erken Müdahale", Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
61. Engellilik modelleri ve modellerin danışmanlık açısından doğurguları
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
62. Kosova da İşitme Engelli Çocukların Tanı Değerlendirme ve Eğitimlerine Yönelik Düzenlemelerin İncelenmesi Nicel Bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresİ, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
63. Ailenin engele uyumunu anlamada alternatif yaklaşımlar
24.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
64. Kosova’xxda İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Hizmetlerin İncelenmesi: Nitel Bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.78, (Özet Bildiri)
65. Kosova’xxda İşitme Engelli Çocukların Tanı, Değerlendirme ve Eğitimlerine Yönelik Düzenlemelerin İncelenmesi: Nicel Bulgular
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.108-109, (Özet Bildiri)
66. Normal gelişim gösteren çocuklarda çalışma belleği kapasitesinin yaşa bağlı farklılaşması diğer çocuklar için de geçerli midir İşitme kayıplılar örneği
18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
67. Parental expectations in cochlear implants
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
68. Koklear implant uygulamalarına ilişkin anababaların beklentileri
Koklear implant uygulamalarına ilişkin anababaların beklentileri, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
69. İşitme kayıplı çocuklarda aile eğitiminin çalışma belleği ve kısa süreli bellek performansına etkisi
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
71. İşitme kayıplı çocuk ve ailelerine psikolojik yaklaşım
Koklear İmplantasyonda Güncel Yaklaşımlar, Konya, Türkiye, 28 Eylül 2013
72. Engelli Bireylere Yönelik Empati Geliştirme Projesi Ön Çalışma
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
73. İşitme kayıplı çocuklarda bilişsel ölçme ve değerlendirmenin zorlukları
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
74. Koklear implantsyonda psikolojik değerlendirme ve danışma
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
75. Ailenin engele uyum süreci Mitler ve gerçekler
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
76. İşitme kaybı olan ve olmayan çocuklarda çalışma belleği
16. Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2010
77. İşitme kayıplı bebeğe multidisipliner yaklaşım 5
5. Koklear İmplantasyon Otoloji-Nörotoloji Odyoloji Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Kasım 2009
78. İşitme engelli çocuklarda bilişsel süreçler
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, (Özet Bildiri)
79. Stress coping and related psychological issues among the parents of hearing impaired children
CASP-DISES International Special Education Forum, Lima, Peru, 7 - 10 Temmuz 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
28
1. Çocuk İhmali ve Cinsel İstismar
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Cinsel Eğitim, Gümüşkaya Özlem, Yıldız Gizem, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.51-89, 2022
2. Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
3. Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: Okul Öncesi Aile Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
4. Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: İlkokullar İçin Aile Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
5. e-İzleme Modülü Öğretmen Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-İlkokul
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
6. Engeli Olan Çocuklar İçin İlkokul Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
7. e-İzleme Modülü Öğretmen Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
8. Okul Öncesi e-İzleme Modülü Kullanma Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
9. İlkokul e-İzleme Modülü Kullanma Kılavuzu
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
10. e-İzleme Modülü Eğiticilerin Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi
Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021
11. Bakım ve Rehabilitasyon Etiği
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.179-204, 2021
12. Engelli Haklarının Tarihsel ve Toplumsal Temelleri
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.39-64, 2021
14. Engelli Haklarının Tarihsel ve Toplumsal Temelleri
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.39-54, 2021
15. Bakım ve Rehabilitasyon Etiği
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.178-196, 2021
16. Research Medhods in Psychology
Psychology, Sezen Ünlü, Editör, Anadolu University, Eskişehir, ss.22-47, 2020
17. Learning
Psychology, Sezen Ünlü, Editör, Anadolu University, Eskişehir, ss.92-120, 2020
18. Engelli bireylerin yasal haklarının tarihsel ve toplumsal temelleri
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.33-60, 2018
19. Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonunda meslek etiği
Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.173-192, 2018
22. Ergenlikten yetişkinliğe
Yetişkinliğe Geçecek Bireylere Kurumda Gelişimsel Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), Aksoy, Veysel, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.1-23, 2017
23. 6-12yaş grubunda duygusal-sosyal beceriler ve iletişim becerileri
6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Olmayan Aranlarda Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), Vuran, Sezgin, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.18-45, 2017
24. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenlerin Eğitimi
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18 Yaş) ve Özellikleri, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.140-169, 2017
25. Research Methods in Psychology
Psychology, Ünlü, Sezen, Editör, Anadolu University, Eskişehir, ss.21-46, 2017
26. Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmede Etik
Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri, Çağlayan Dinçer, Editör, Anadolu Üniversitesi Basım Evi, Eskişehir, ss.220-241, 2016
27. Otizm Spektrum Bozukluğunda Bilişsel İşleyiş
Davranış Bozuklukları ve Biliş, Metehan Irak, Editör, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.241-292, 2016
28. Duygusal ve davranışsal bozuklukların değerlemesi
Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Characteristics of emotional and behavioral disorders of children and youth, SEMA KANER, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.329-392, 2015