Yayınlar & Eserler

Makaleler 29
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (13)
Scopus (11)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (5)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 79

2. Investigation of the early math skills and performances of children with hearing loss: A case study

11th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All, Kaunas, Litvanya, 2 - 04 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)

3. Family-Centered Early Education Programs for Children with Hearing Loss in Türkiye: A Critical Evaluation

International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies, Prag, Çek Cumhuriyeti, 30 - 31 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

4. Determination of Online Parent Education Needs of Parents of Children with Hearing Loss Aged 0-3 Years in Türkiye

The Barcelona Conference on Education (BCE), Barcelona, İspanya, 12 - 16 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

6. Development of Parent Education Rating Scale for the Parents of Children with Hearing Loss

The Barcelona Conference on Education (BCE), Barcelona, İspanya, 12 - 16 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

7. Does Hearing Affect Creativity? A Comparative Analysis among Preschool Children with Hearing Loss and Their Peers

International Conference in Early Childhood Care & Education 2023 Bright Start International Conference, Atina, Yunanistan, 3 - 05 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

8. How to Assess Creativity in Children with Hearing Loss in Preschool Period? Teacher Reports or Performance-based Measurements?

International Conference in Early Childhood Care & Education 2023 Bright Start International Conference, Atina, Yunanistan, 3 - 05 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

14. Yürütücü İşlevler Ölçekleri (YİÖ): Ebeveyn ve Öğretmen Formları Geliştirme Çalışması

Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

16. İşitme Kayıplı Çocuğu Kaynaştırmaya/Bütünleştirmeye Devam Eden Ebeveynlerin Gereksinimlerine Dayalı Bilgilendirme Programı Geliştirilmesi

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, ss.1-897, (Özet Bildiri)

21. Zihin kuramı becerilerinin değerlendirilmesi: İşitme kayıplılar örneği

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

22. Türkiye’de özel eğitim alanında karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen tezlerin analizi

VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1029, (Özet Bildiri)

23. Erken Çocuklukta Özel Eğitim Alanının Eğilimleri: INT-JECSE’nin 11 Yılı

5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

24. Koklear implantlı çocuklarda dil ve biliş: Görgül çalışmaların incelenmesi

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

25. İşitme kayıplı ve tipik gelişen okul öncesi dönem çocukların zihin kuramı becerileri

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

26. Koklear İmplantlı Çocuklarda Dil ve Biliş: Görgül Çalışmaların İncelenmesi

29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

27. İşitme Kayıplıların Eğitimi Alanındaki Uluslararası Dergilerdeki Makalelerin Yöntem Özellikleri 1999 – 2019 Yılları

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi-UOEK, Aydın, Türkiye, 06 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

28. İşitme Kayıplı ve Tipik Gelişen Çocukların Zihin Kuramı ve Dil Becerileri Bakımından Karşılaştırılması

28.Ulusal Özel Eğitim Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.170, (Özet Bildiri)

29. İşitme Kayıplı Çocuklarda Yürütücü İşlevler ile Diğer Bilişsel Süreçler/Beceriler Arasındaki İlişki: Sistematik Derleme

V. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2018), Antalya, Türkiye, 2 Nisan - 05 Mayıs 2018, ss.1312-1314, (Özet Bildiri)

30. Koklear İmplant Kullanan Çocukların Dil ve Bilişsel Süreçlerini Ele Alan Araştırmaların İncelenmesi

5th International Eurasian Educational Researh Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

31. Koklear İmplant Kullanımının İşitme Kayıplı Çocukların Bilişsel Özellikleri Üzerindeki Etkisi: Bir Derleme Çalışması

5. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

34. Okulöncesi veya ilkokul döneminde olan işitme kayıplı çocukların davranış problemlerinin incelenmesi

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

35. Türkçe Fonolojik Farkındalık Testi (FFT): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

37. Zihin Kuramı ve Bağlantılı Beceriler: İşitme Kayıplı Çocuklarda Bir Sistematik Derleme

2. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.155-156, (Özet Bildiri)

38. Dünden bugüne yetersizliği olan çocuklarda zeka çalışmaları: İşitme kayıplılar örneği

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

39. İşitme Engelliler Alanına Özgü Makale Betimleme Aracı

27.ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ (ULUSLARARASI KATILIMCILI), Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.244, (Özet Bildiri)

40. İşitme Kayıplı Bireylerin Eğitimi Alanında Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Araştırmaların Yöntemsel Özellikleri

27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ (ULUSLARARASI KATILIMCILI), Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

41. KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINA DEVAM EDEN İŞİTME KAYIPLI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL UYUMLARININ İNCELENMESİ

7th International Conference ofStrategic Research onSocial Science and Education (ICoSReSSE) 2017, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

42. İşitme Kayıplı Çocuğu Kaynaştırmaya Devam Eden Ebeveynlerin Sorunlarının ve Gereksinimlerinin Belirlenmesi

4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Denizli, Türkiye, 10 - 14 Mayıs 2017, ss.1335-1337, (Özet Bildiri)

43. İşitme Kayıplı Çocuklara Yönelik Rehberlik Araştırma Merkezlerinde Yürütülen Çalışmaların İşleyişi

4. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

44. An attempt to measure the rebel behaviors of adolescents Adolescent Rebelliousness Scale ARES

International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learning 2016 (IAC- GETL 2016), Budapest, Macaristan, 23 - 24 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

45. Fonolojik Farkındalık Testinin Geliştirme Süreci Ön Bulgular

8. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2016

46. Türkiye de çocuğu kaynaştırma eğitimi alan ailelerle yapılan çalışmaların incelenmesi

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

47. Students with hearing loss in inclusive education Why and how

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

48. Examining the Implementation of Inclusive Education and Special Educational Support Services for Students with Hearing Loss in Turkey

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

49. Teachers opinions of practices regarding children with hearing loss at guidance and research centres

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

51. Problems and needs for inclusion practices of parents of hard of hearing students attending elementary schools Quantitative findings

International Conference of Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

52. Ailelerle çalışırken onları ne kadar anlıyoruz

Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 02 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

53. Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesi nin kısaltılma süreci

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

54. İşitme kayıplı çocuklarda zeka değerlendirmesi

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

56. Developing an information program for parents whose children are cochlear implant candidates

21st Annual Qualitative Health Research Conference, 19 - 21 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)

57. Examination of special education support resource room implementations for children with hearing loss in inclusive education

ICSER-International Conference on Social Sciences and Education Research, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

60. Koklear implant uygulamalarında ebeveyn beklentilerinin erken müdahale programları açısından değerlendirilmesi

Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi "Erken Müdahale", Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

61. Engellilik modelleri ve modellerin danışmanlık açısından doğurguları

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

63. Ailenin engele uyumunu anlamada alternatif yaklaşımlar

24.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

67. Parental expectations in cochlear implants

International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

68. Koklear implant uygulamalarına ilişkin anababaların beklentileri

Koklear implant uygulamalarına ilişkin anababaların beklentileri, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

71. İşitme kayıplı çocuk ve ailelerine psikolojik yaklaşım

Koklear İmplantasyonda Güncel Yaklaşımlar, Konya, Türkiye, 28 Eylül 2013

72. Engelli Bireylere Yönelik Empati Geliştirme Projesi Ön Çalışma

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

73. İşitme kayıplı çocuklarda bilişsel ölçme ve değerlendirmenin zorlukları

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

74. Koklear implantsyonda psikolojik değerlendirme ve danışma

21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

75. Ailenin engele uyum süreci Mitler ve gerçekler

21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

76. İşitme kaybı olan ve olmayan çocuklarda çalışma belleği

16. Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2010

77. İşitme kayıplı bebeğe multidisipliner yaklaşım 5

5. Koklear İmplantasyon Otoloji-Nörotoloji Odyoloji Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Kasım 2009

78. İşitme engelli çocuklarda bilişsel süreçler

18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, (Özet Bildiri)

79. Stress coping and related psychological issues among the parents of hearing impaired children

CASP-DISES International Special Education Forum, Lima, Peru, 7 - 10 Temmuz 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar 28

1. Çocuk İhmali ve Cinsel İstismar

Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Cinsel Eğitim, Gümüşkaya Özlem, Yıldız Gizem, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.51-89, 2022

2. Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

3. Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: Okul Öncesi Aile Kılavuzu

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

4. Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: İlkokullar İçin Aile Kılavuzu

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

5. e-İzleme Modülü Öğretmen Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-İlkokul

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

6. Engeli Olan Çocuklar İçin İlkokul Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

7. e-İzleme Modülü Öğretmen Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

8. Okul Öncesi e-İzleme Modülü Kullanma Kılavuzu

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

9. İlkokul e-İzleme Modülü Kullanma Kılavuzu

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

10. e-İzleme Modülü Eğiticilerin Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

11. Bakım ve Rehabilitasyon Etiği

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.179-204, 2021

12. Engelli Haklarının Tarihsel ve Toplumsal Temelleri

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.39-64, 2021

13. Engelli Bakım ve Rehabilitasyonunun Uygulama Standartları

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.206-218, 2021

14. Engelli Haklarının Tarihsel ve Toplumsal Temelleri

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.39-54, 2021

15. Bakım ve Rehabilitasyon Etiği

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.178-196, 2021

16. Research Medhods in Psychology

Psychology, Sezen Ünlü, Editör, Anadolu University, Eskişehir, ss.22-47, 2020

17. Learning

Psychology, Sezen Ünlü, Editör, Anadolu University, Eskişehir, ss.92-120, 2020

18. Engelli bireylerin yasal haklarının tarihsel ve toplumsal temelleri

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.33-60, 2018

19. Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonunda meslek etiği

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.173-192, 2018

20. Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonunda uygulama standartları

Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.193-211, 2018

21. İşitme Yetersizliği Olan Çocukların Gelişim Özellikleri

İşitme ve Görme Yetersizliği, Hasan Gürgür, Pınar Şafak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.33-65, 2017

22. Ergenlikten yetişkinliğe

Yetişkinliğe Geçecek Bireylere Kurumda Gelişimsel Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), Aksoy, Veysel, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.1-23, 2017

23. 6-12yaş grubunda duygusal-sosyal beceriler ve iletişim becerileri

6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Olmayan Aranlarda Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), Vuran, Sezgin, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.18-45, 2017

24. Gelişimsel Yetersizliği Olan Ergenlerin Eğitimi

Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Ergenlik Dönemi Öğrenciler (12-18 Yaş) ve Özellikleri, Gürgür, Hasan, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.140-169, 2017

25. Research Methods in Psychology

Psychology, Ünlü, Sezen, Editör, Anadolu University, Eskişehir, ss.21-46, 2017

26. Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmede Etik

Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri, Çağlayan Dinçer, Editör, Anadolu Üniversitesi Basım Evi, Eskişehir, ss.220-241, 2016

27. Otizm Spektrum Bozukluğunda Bilişsel İşleyiş

Davranış Bozuklukları ve Biliş, Metehan Irak, Editör, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.241-292, 2016

28. Duygusal ve davranışsal bozuklukların değerlemesi

Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Characteristics of emotional and behavioral disorders of children and youth, SEMA KANER, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.329-392, 2015
Metrikler

Yayın

138

Yayın (WoS)

17

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

20

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

21

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

4

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

18

Tez Danışmanlığı

14

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları