Education Information
2011 - 2017
2011 - 2017Doctorate
Anadolu University, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Dr), Turkey
2008 - 2011
2008 - 2011Postgraduate
Anadolu University, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Yl) (Tezli), Turkey
2003 - 2008
2003 - 2008Undergraduate
Anadolu University, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü, Turkey
Dissertations
2017
2017Doctorate
Online kitlesel bireyselleştirmede ürün değeri ve akış deneyiminin ödeme isteği ile satın alma olasılığına etkisi
Anadolu University, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Dr)
2011
2011Postgraduate
E-hizmet kalitesinin e-müşteri bağlılığına etkisi: Anadolu üniversitesi öğretim elemanları üzerine bir araştırma
Anadolu University, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Yl) (Tezli)
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Management
Marketing
Academic Titles / Tasks
2018 - Continues
2018 - ContinuesAssistant Professor
Anadolu University, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ PROGRAMLAR BÖLÜMÜ
2009 - 2018
2009 - 2018Research Assistant
Anadolu University, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ PROGRAMLAR BÖLÜMÜ
Courses
Advising Theses
Continues
ContinuesPostgraduate
Tüketici etnosentrik eğilimleri ve marka kişiliği algısı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi: TOGG ve Volvo markaları örneği
Özer Canarslan N. (Advisor)
C.KARADENİZ(Student)
Continues
ContinuesPostgraduate
The effect of para-social relationship and influencer credibility on purchase intention in influencer marketing: A study on Tiktok followers.
Özer Canarslan N. (Advisor)
M.Taqı(Student)
Continues
ContinuesPostgraduate
Do Influencers Trigger Shopping Addiction? A Study on Influencer Followers on Social Media
Özer Canarslan N. (Advisor)
S.Vagıflı(Student)
Continues
ContinuesPostgraduate
The Process of Destination Branding of Comores
Özer Canarslan N. (Advisor)
N.İbrahim(Student)
2022
2022Postgraduate
K-pop, k-drama unsurlarının Türk tüketicilerin Kore ürünleri satın alma niyeti üzerine etkisi
Özer Canarslan N. (Advisor)
T.BORAZAN(Student)
2022
2022Postgraduate
Assessing the challenges and prospects of micro, small, and medium enterprises development: In the case of Ethiopia
Özer Canarslan N. (Advisor)
H.TAHIR(Student)
Articles Published in Other Journals
2023
2023The Effect of Mothers' Utilitarian and Hedonic Purchase Motivations on Impulse Purchase Behavior in the Mother-Child Category
ÖZER-CANARSLAN N., YILMAZ UZ C.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.23, no.3, pp.921-942, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2023
2023Assessing The Challenges And Prospects of MSMEs Development: In The Case Of Ethiopia
TAHİR AHMED H., ÖZER CANARSLAN N.
InTraders International Trade Academic Journal , vol.6, no.1, pp.1-25, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022REFLECTION OF THE HALLYU EFFECT ON TURKISH CONSUMERS' INTENTION TO PURCHASE KOREAN PRODUCTS
Borazan Karadeniz T., Özer Canarslan N.
Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.4, pp.306-322, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Flow Experience and Consumer Willingness to Pay in Online Mass Customization Processes
Özer Canarslan N., Barış G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ONLINE MARKETING
, vol.12, no.1, 2022 (ESCI)
2019
2019HAVAYOLU HİZMET KALİTESİNİN YOLCU MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ
Özer Canarslan N., Yılmaz Uz C.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, vol.14, no.4, pp.2905-2922, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Annelerin ve Hamilelerin Organik Gıda Satın Alma Davranışları
Özer Canarslan N., Yılmaz Uz C.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.18, no.1, pp.457-478, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018MARKETING STRATEGIES FOR HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS: TECHNOLOGICAL CONSIDERATIONS AND PRACTICES
Özer Canarslan N.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, vol.19, no.4, pp.228-232, 2018 (ESCI)
2018
2018Alışverişte ”Akış Deneyimi”
Özer Canarslan N.
Brandmap Dergisi
, vol.1, no.1, pp.102-104, 2018 (Non Peer-Reviewed Journal)
2018
2018REVIEW: Marketing Strategies for Higher Education Institutions: Technological Considerations and Practices.
Özer Canarslan N.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, vol.19, no.4, pp.230-232, 2018 (Scopus)
2018
2018e-Ticaretin Geleceği Kitlesel Bireyselleştirmede mi?
Özer Canarslan N.
Eticaret Çağı Dergisi
, vol.3, no.24, pp.22-23, 2018 (Non Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Kitlesel Bireyselleştirilmiş Ürünler İçin Ödeme İstekliliği: Kadın Müşteriler Üzerine Bir Araştırma
Özer Canarslan N.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
, vol.8, no.2, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013A Comparison of Customers Responses to E Service Quality Statements Customer Encountered vs Not Encountered Problems
ÖZER CANARSLAN N.
International Journal of Business and Social Science , vol.4, no.11, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Online Alışverişte Pareto Prensibi Out Uzun Kuyruk In
Özer Canarslan N.
Fortune Türkiye
, pp.152-153, 2013 (Non Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2023
2023Brand Personalities of Emerging Virtual Influencers Aypera And Alara X in Turkey: An Analysis Using Aaker's Scale
ÖZER CANARSLAN N.
CUMHURIYET 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, 30 August 2023
2023
2023The Humor of Inexplicable Things: A Qualitative Comparison Between Meme Marketing and Viral Marketing
Bilecen O., ÖZER CANARSLAN N.
6th International CEO and Social Sciences Congress, Arizona, United States Of America, 16 June 2023
2023
2023The Role of Humor in Successful Meme Marketing Campaigns: The Case Of Ryanair
Bilecen O., ÖZER CANARSLAN N.
INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES – VIII, Turkey, 05 May 2023
2022
2022Tek Çocuklu ve Çok Çocuklu Annelerin Çocuklarına Yönelik Alışveriş Metaforları: Kelime Bulutu Analizi
Özer Canarslan N.
Communication Economics Organization (CEO) International Congress, Jakarta, Indonesia, 04 December 2022, pp.553-561
2022
2022Mobil Alışveriş Uygulamalarında Hizmet Kalitesinin Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkisi
Özer Canarslan N.
Communication Economics Organization (CEO) International Congress, Jakarta, Indonesia, 09 December 2022, pp.544-552
2017
2017Female Customers Willingness to Pay for Mass Customized Dress
ÖZER CANARSLAN N.
5th Annual Spain Business Research Conference, Barselona, Spain, 11 - 12 September 2017
2016
2016Türkiye nin Girişimcilik Haritası Açıköğretim Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
BARAZ A. B., ÖZTÜRK Ö., ÖZER CANARSLAN N., ÇELİK M., ALTIN M.
3rd Annual International Conference on Turkey and Turkish Studies, 9 - 12 May 2016
2014
2014Şehirlerin Markalaşma Sürecinde Marka İmajı Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma Sandıklı İlçesi Örneği
ÖZER CANARSLAN N., BARIŞ G.
Markja Kent Sandıklı Sempozyumu, Sandıklı/Afyonkarahisar, Turkey, 15 - 17 October 2014
2013
2013Açık ve Uzaktan Öğrenim Gören Yükseköğretim Öğrencilerinin Dijital Ortamları Kullanma Becerileri Anadolu Üniversitesi Örneği
ÖZDAMAR N., BANAR K., ÖZER CANARSLAN N., ÖZATA F. Z.
Akademik Bilişim 2013, Turkey, 23 - 25 January 2013
2013
2013Comparison of Customers Responses to e Service Quality Statements According to Their Status of Problem Experiencing During Online Shopping
ÖZER CANARSLAN N.
2013 ISIS-Greece International Multidisciplinary Academic Conference, 13 - 15 June 2013
2012
2012The Effect Of e Service Quality On e Customer Loyalty A Research On Anadolu University Academic Staff
ÖZER CANARSLAN N.
Business and Social Science Research Conference: Paris 2012, 26 - 29 December 2012
Books & Book Chapters
2023
2023Online Alışverişin Yaratıcı Yolculuğu: Tüketicilerin Kendi Tasarladıkları Ürünlerde Akış Deneyimi
ÖZER CANARSLAN N.
Eğitim Yayınevİ, 2023
2023
2023Pazarlama İletişiminde Sürdürülebilirlik: Vodafone Dijital Tarım Projesi Örneği
DAL İ., ÖZER CANARSLAN N.
in: Güncel Gelişmeler Işığında İşletme Alanında Yeni Kavramlar, , Editor, Eğitim Yayınevi, pp.81-98, 2023
2023
2023Annelerin Çocuklarına Yönelik Çevrimiçi İkinci El Ürün Satın Alma Motivasyonlarının İkinci El Ürünlere Karşı Tutumları ve Satın Alma Niyetlerine Etkisi
ÖZER CANARSLAN N.
in: Disiplinlerarası Yaklaşımlarla Kadın Çalışmaları-2, İnci Erdoğan Tarakçı, Editor, EFE AKADEMİ, İstanbul, pp.265-284, 2023
2022
2022Dijital gösteriş alanı Instagram ve gösterişçi tüketim
Özer Canarslan N.
in: Disiplinlerarası bir alan olarak dijitalleşme, Eroğlu Erhan,Ayaz Hakan, Editor, Eğitim Yayınevi, Ankara, pp.163-182, 2022
2022
2022Sağlık kurumlarında müşteri ilişkileri yönetimi
Özer Canarslan N.
in: Sağlık kurumlarında güncel pazarlama araştırmaları, Çelik Bahar,Tor Kadıoğlu Cansu, Editor, Efe Akademi, Ankara, pp.283-305, 2022
2020
2020Motivations and Emotions
Özer Canarslan N.
in: Consumer Behavior, Gülfidan Barış, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.26-54, 2020
2019
2019Bilgi sistemleri ile ilgili Kavramlar
Özer Canarslan N.
in: Bürolarda Temel Kavramlar, Öztürk Öznur, Editor, Aadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, pp.132-159, 2019
2019
2019Product Management
Özer Canarslan N.
in: Marketing Management, Barış, Gülfidan, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.30-58, 2019
Supported Projects
2019 - 2020
2019 - 2020"Ustasından Öğren" Temalı Sinema ve TV Sektörü Sertifika Programlarının Tasarımı, Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi- Ustasından Öğren
Project Supported by Higher Education Institutions
ALTINPULLUK H., ÖZER CANARSLAN N.
2015 - 2016
2015 - 2016Türkiye nin Girişimcilik Haritası Açıköğretim Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Project Supported by Higher Education Institutions
KOCAMAN M., ÖZTÜRK Ö., BARAZ A. B. (Executive), ÇELİK KEÇİLİ M., ÖZER CANARSLAN N.
2012 - 2013
2012 - 2013