Eğitim Bilgileri
1991 - 1997
1991 - 1997Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr), Türkiye
1987 - 1990
1987 - 1990Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1983 - 1987
1983 - 1987Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Doktora
Zihin engelli çocuk annelerine ödüllendirme ve eleştirmemenin kazandırılmasında bigilendirme, dönüt verme, dönüt verme ve ödüllendirmenin etkinliği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr)
1989
1989Yüksek Lisans
Zihinsel engelli çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin etkililiği (Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, zihinsel engelliler eğitim ve araştırma biriminde )...
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal Hizmetler
Psikoloji
Davranış Bilimleri
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2010 - 2016
2010 - 2016Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2001 - 2010
2001 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
1999 - 2001
1999 - 2001Yrd. Doç. Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
1998 - 1999
1998 - 1999Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
1997 - 1998
1997 - 1998Öğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
1992 - 1998
1992 - 1998Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
1987 - 1992
1987 - 1992Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2020 - 2023
2020 - 2023Bölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2018 - 2021
2018 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2011 - 2013
2011 - 2013Bölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2010 - 2013
2010 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi
1999 - 2001
1999 - 2001Dekan Yardımcısı
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
1999 - 2001
1999 - 2001Bölüm Başkanı
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Verdiği Dersler
Özel Eğitim Araştırmalarını Değerlendirme
Olumlu Davranışsal Destek
Nitel Araştırma
Özel Eğitim Araştırmalarının Değerlendirilmesi
Eylem Araştırmaları
Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde paydaşlar arası iş birliği: Model önerisi
Vuran S. (Danışman)
H.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2023
2023Doktora
ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE DİJİTAL VATANDAŞLIK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE DOĞRUDAN VE VİDEO-MODELLE ÖĞRETİMİN KARŞILAŞTIRILMASI
Vuran S. (Danışman)
F.ULUGÖL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Türkiye'de zihin yetersizliğine sahip bireylerin sanal ortamda karşılaşabilecekleri tehlikeli durumların ve bu durumlardan korunma becerilerinin ebeveynlerin gözünden incelenmesi
Vuran S. (Danışman)
U.ASGARZADE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üstün zekâlı otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların özellikleri, davranışları ve eğitim gereksinimlerinin temellendirilmiş teoriyle belirlenmesi
Vuran S. (Danışman)
N.ÖMÜR(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara robot görünümüyle sunulan öğretimin ortak dikkat becerileri üzerindeki etkililiği
Vuran S. (Danışman)
Ö.DALGIN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerin katıldıkları aile eğitimi programı sonrasındaki yaşam döngüsüne ilişkin görüşleri
Vuran S. (Danışman)
S.GÖKÇE(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara kavram öğretiminde sıklaştırılmış ve dağıtılmış denemelerle öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Vuran S. (Danışman)
H.ÖZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Zihin yetersizliği olan çocuklarda kendiliğinden sayıya odaklanmanın artırılmasında pekiştirme sürecinin etkililiği
Vuran S. (Danışman)
M.YASİN(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde teknoloji destekli etkileşimli ortam tasarımı ve etkililiği
Vuran S. (Danışman)
S.SANİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Özel gereksinimli öğrenciler için yetişkinliğe geçiş becerileri ölçme aracının geliştirilmesi
Vuran S. (Danışman)
G.CESUR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu tanılı öğrencilerin stereotip davranışlarına ilişkin öğretmen deneyimleri
Vuran S. (Danışman)
H.CİHAN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Otizm bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykü ve video model uygulamalarının etkililik ve verimlilikleri
Vuran S. (Danışman)
C.TURHAN(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Professional Ethic Dilemma Solving Styles of Teachers in Special Education
ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., VURAN S., GÜRSES İ.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.49, sa.218, ss.105-132, 2024 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2024
20242. EXPERIENCES OF GIFTED CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER, THEIR PARENTS, AND TEACHERS IN TURKIYE WITH THE COVID-19 PANDEMIC
SIKICIKOĞLU N., Koc M., OLÇAY S., VURAN S.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.25, sa.1, ss.33-51, 2024 (ESCI, Scopus)
2022
20223. Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Kalite Göstergeleri ve Sınıflandırılması: Alanyazın Derlemesi
VURAN S., MELEKOĞLU M.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.54, ss.1286-1313, 2022 (TRDizin)
2022
20224. AĞIR YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER VE OLUMLU DAVRANIŞ DESTEĞİ
Erbaş E., Kurtoğlu S., VURAN S.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.61, ss.329-349, 2022 (TRDizin)
2022
20225. First Encounter with Children with Special Needs and Education Experience of Special Education Teacher Candidates
ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., VURAN S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.3, ss.595-612, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20226. Response to Intervention: A Systematic Review of Longitudinal Studies
VURAN S., AYDIN O., UYSAL H., ŞAHİN V.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.1, ss.403-423, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
20227. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., VURAN S., YILDIZ G., ÇELİK S., Diken İ. H., et al.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20218. A Systematic Review: The Cool Versus Not Cool Procedure in Individuals with Autism Spectrum Disorder
VURAN S., OLÇAY S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.2, ss.491-515, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
20209. Effectiveness of Class-wide Positive Behavioral Support Intervention in Teaching Social Skills to Students in a Primary School Activity Club
OLÇAY S., Koc M., VURAN S., KÖKSAL M. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.185-201, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201910. The effects of home-based responsive teaching curriculum on interactional behaviors of mothers and their children with autism spectrum disorder: A mixed design study in Turkey.
Toper Ö., Diken İ. H., Vuran S., Mahoney G.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.6, ss.33-50, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorders Using Cool versus Not Cool
Olcay-Gul S., VURAN S.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.54, sa.2, ss.132-146, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201912. Effectiveness of Video Modeling in Teaching Following Public Direction Signs for Students with Autism Spectrum Disorders
Olcay Gul S., VURAN S., GÖNEN A., Uslucan G., Kayhan H. C.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.487-504, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201813. Effectiveness of Discrete Trial Training Program for Parents of Children with Autism Spectrum Disorder
ÜNLÜ E., VURAN S., DİKEN İ. H.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.3, ss.12-31, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201714. İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.18, sa.2, ss.165-184, 2017 (TRDizin)
2017
201715. Case Study: Collaborative Individualized Education Program Development Process
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.2, ss.165-184, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
201716. Design and use of interactive social stories for children with autism spectrum disorder (ASD)
SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.1, ss.1-25, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201617. An Assessment of the Image of Disability in the National Press in terms of Social Model
CİNİSLİ N. A., VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.40, sa.2, ss.1-22, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Schoolwide Positive Behavioral Interventions and Support Practices: Review of Studies in the Journal of Positive Behavior Interventions
ÖĞÜLMÜŞ K., VURAN S.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.5, ss.1693-1710, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201519. Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Sosyal Öykü ve Video Model Uygulamalarının Etkililik veVerimlilikleri
TURHAN C., VURAN S.
International Journal of Early Childhood Special Education , cilt.7, sa.2, ss.294-315, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201520. The Effectiveness And Efficiency Of Social Stories And Video Modelling On Teaching Social Skills To Children With Autism Spectrum Disorder
TURHAN C., VURAN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.7, sa.2, ss.294-315, 2015 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201521. Otizm spekturum bozukluğu olan bireylerin sosyal becerilerinin geliştirilmesinde grup müdahaleleri
GÜVEN D., VURAN S., AYDIN R., KÖLELİ F.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.16, ss.29-51, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201522. Social Skills Development in Individuals with Autism Spectrum Disorders Group Interventions
Guven D., VURAN S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.16, sa.1, ss.29-62, 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201523. Children with special needs' opinions and problems about inclusive practices
Gül S. O., VURAN S.
Egitim ve Bilim
, cilt.40, sa.180, ss.169-195, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201424. Comparison of Direct Instruction and Simultaneous Prompting Procedure on Teaching Concepts to Individuals with Intellectual Disability
Celik S., VURAN S.
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.49, sa.1, ss.127-144, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201425. Stories about Children with Disabilities: The Writing Process and the Opinions of the Storywriters
VURAN S.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.55, ss.137-157, 2014 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2014
201426. Training Process Cycles for Special Education Teachers and University Supervisors: A Turkish Context
VURAN S., ERGENEKON Y., ÜNLÜ E.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.1, ss.282-295, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201427. An Analysis of the Use of Social Stories in Teaching Social Skills to Children with Autism Spectrum Disorders
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.5, ss.1875-1892, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201428. Class-wide positive behavior support plan on adhering of the classroom rules Si{dotless}ni{dotless}f çapli{dotless} olumlu davrani{dotless}ş desteǧi uygulamasi{dotless}ni{dotless}n si{dotless}ni{dotless}f kurallari{dotless}na uyma davrani{dotless}şi{dotless} üzerindeki etkileri
ÜNLÜ E., VURAN S., Akdoǧan F. E., Güven D., Yönter S., Çelik S.
Elementary Education Online
, cilt.13, sa.2, ss.607-621, 2014 (Scopus, TRDizin)
2013
201329. Class wide positive behavior support plan on adhering to the classroom rules
ÜNLÜ E., VURAN S., ERTEN AKDOĞAN F., GÜVEN D., SEHER Y., SEÇİL E. Ç.
İlköğretim Online , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201330. Examination of Studies Targeting Social Skills with Pivotal Response Treatment
BOZKUŞ GENÇ G., VURAN S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.3, ss.1730-1742, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201331. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.14, sa.2, ss.33-49, 2013 (TRDizin)
2013
201332. Kaynaştırma uygulanan bir ı̇lköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları.
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , 2013 (TRDizin)
2013
201333. Class-wide Positive Behavior Support plan on adhering to the classroom rules Sinif çapli Olumlu Davraniş Desteǧi uygulamasinin sinif kurallarina uyma davranişi üzerindeki etkileri
ÜNLÜ E., VURAN S., Akdoǧan F. E., Güven D., Yönter S., Çaltik S. E.
Elementary Education Online
, cilt.12, sa.4, ss.912-925, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201334. Studies on Defining and Improving Social Competence Characteristics in an Elementary School Inclusive Classroom
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.33-53, 2013 (ESCI, TRDizin)
2012
201235. Case Study: Training a Mother of Child with Autism on How to provide Discrete Trial Teaching
ÜNLÜ E., VURAN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.4, sa.2, ss.95-103, 2012 (ESCI, Scopus)
2012
201236. On-the-job Training of Special Education Staff: Teaching the Simultaneous Prompting Strategies
VURAN S., Gul S. O.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.3, ss.2101-2110, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201237. Case Study Training a mother of child with Autism on how to provide Discrete Trial Teaching International Journal of Early Childhood Special Education
ÜNLÜ E., VURAN S.
International Journal of Early Childhood Special Education , 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201038. An Analysis of Studies Conducted Video Modeling in Teaching Social Skills
Gul S. O., VURAN S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, sa.1, ss.249-274, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200839. Sosyal geçerlik kavramı ve Türkiye de özel eğitim alanında yürütülen lisansüstü tezlerde sosyal geçerliğin değerlendirilmesi
VURAN S., SÖNMEZ M.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilim , 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200840. EMPOWERING LEISURE SKILLS IN ADULTS WITH AUTISM: AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION THROUGH THE MOST TO LEAST PROMPTING PROCEDURE
VURAN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.174-181, 2008 (ESCI, Scopus)
2008
200841. Concept of Social Validity and Assessment of Graduate Theses in Terms of Social Validity Conducted in Special Education Field in Turkey
VURAN S., Sonmez M.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.9, sa.1, ss.55-67, 2008 (ESCI)
2005
200542. Teachers Opinions about Implementation of Curriculum of Elementary Schools for Children with Hearing Impaired
GÜRGÜR H., AKÇAMETE A. G., VURAN S.
Educational Science and Practice , 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200543. The Sociometric Status of Students with Disabilities in Elementary Level Integration Classes in Turkey
VURAN S.
Eurasian Journal of Educational Research , 2005 (Hakemli Dergi)
2003
200344. Davranış kontrolü ve beceri öğretimi konusunda hizmetiçi eğitime katılanların programa ilişkin görüşleri
VURAN S., ÇOLAK A., GÜRGÜR H.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.4, sa.1, ss.1-17, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200345. Davranış Kontrolü ve Beceri Öğretimi Konusunda Hizmet-içi Eğitime Katılanların Programa İlişkin Görüşleri
VURAN S., ÇOLAK A., GÜRGÜR H.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.4, sa.01, ss.1-17, 2003 (ESCI)
2003
200346. Türkiye de özel gereksininmli bireylere yönelik hizmetlerin yasal yapılanmasında Avrupa Birliği ne uyum sürecinin yansımaları
VURAN S., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.142-158, 2003 (TRDizin)
1996
199647. Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyallerinin Hazırlanması(Preparing Individualized Instructional Materials).
VURAN S.
Anadolu Üniversitesi Eğiitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.75-82, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Uzmandan Ebeveyne Ebeveynden Ebeveyne Sunulan Eğitimin Etkililiği
ŞAHİN V., VURAN S.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. Özel Eğitimde Aile Eğitimi: Aile Eğitimi Alanında Gerçekleştirilen Lisansüstü tezlerin Betimsel Analizi
ŞAHİN V., ÖZTÜRK H., GÜRSES İ., VURAN S.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Uzmandan Ebeveyne, Ebeveynden Ebeveyne Sunulan Aile Eğitiminin Etkililiği: Bir Pilot Çalışma
ŞAHİN V., VURAN S.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. OSB’li Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Yeni Bir Uygulama: Uygun ve Uygun Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretim
ŞAHİN V., VURAN S.
12. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Tokat, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Özel Eğitimde Etik İkilemleri Nasıl Çözümleriz? Bir Karar Verme Çerçevesi
ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., VURAN S., GÜRSES İ.
12. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Tokat, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Etik İkilemleri Çözümleri
VURAN S., ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., GÜRSES İ.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma
VURAN S., APAYDIN F., OLÇAY S., ÖZDEMİR O., GÜLDEMİR O., YÜKSEL AKGÜN E.
AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Kalite Göstergeleri: Literatür Derlemesi
VURAN S., MELEKOĞLU M.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, cilt.1, ss.130, (Özet Bildiri)
2021
20219. Türkiye’de Kaynaştırma/Bütünleştirme Sınıflarındaki Otizm Spektrumundaki Üstün Zekalı Öğrencilerin, Ebeveynlerinin Ve Öğretmenlerinin Covıd 19 Küresel Salgın Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Deneyimleri
SIKICIKOĞLU N., KOÇ M., OLÇAY S., VURAN S.
ULUSLARARASI ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİ KOGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 11 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202110. GÜNCEL BİLGİLER IŞIĞINDA OTİZM SPEKTUM BOZUKLUĞUNUN NEDENLERİ
VURAN S.
Isparta Otizm Kongresi, Isparta, Türkiye, 04 Şubat 2021, cilt.1, ss.17-20, (Tam Metin Bildiri)
2020
202011. Özel Gereksinimli Bir Çocukla İlk Karşılaşma ve Gönüllü Eğitmenlik Deneyimi
ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., VURAN S.
30. Ulusal Özel EğitimKongresi, Bursa, Türkiye, 16 Ekim - 18 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2019
201912. Üstün Zekalı Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocukların Özellikleri, Davranışları ve Eğitim Gereksinimlerinin Temellendirilmiş Teoriyle Belirlenmesi
ÖMÜR N., VURAN S.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals With Autism Spectrum Disorders Using Cool Versus Not Cool
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Association for Behavior Analysis International, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2018
201814. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek-Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme
Vuran S., Yetkin A. İ., Gülboy E., Cevher Z., Öz Alkoyak H., Yavuz A. A.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme
VURAN S., YETKİN A. İ., GÜLBOY E., CEVHER Z., ÖZ ALKOYAK H., YAVUZ A. A.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların SistematikDerlemesi
VURAN S., AYDIN O., YASSIKAYA M. Y., UYSAL H., ŞAHİN V.
2nd International Congress On Early Childhood İntervenntion(İCECİ-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların Sistematik Derlemesi
VURAN S., AYDIN O., YASSIKAYA M. Y., UYSAL H., Şahin V.
2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Risk Grubunda Olan Öğrencilere Yönelik Etkili Bir Sistem Olan Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına (Response to Intervention) Genel Bir Bakış
VURAN S., UYSAL H., YASSIKAYA M. Y., AYDIN O.
2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201719. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Kavram Öğretiminde Sıklaştırılmış ve Dağıtılmış Denemelerle Öğretimin Etkililik ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
ÖZ ALKOYAK H., VURAN S.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykü ve video model uygulamalarının etkililik ve verimlilikleri
TURHAN C., VURAN S.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Otizm spektrum bozukluğu tanısı bulunan bireylere sosyal beceri öğretiminde uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimin etkililiği.
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Uygulamalı Davranış Analizi ve Otizm
VURAN S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 9 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Zihin Yetersizliğinden Etkilenmiş Bireylerin ve Ailelerinin İşe Yerleşme ve Çalışma Süreçleri ile İlgili Algıları
VURAN S., Hocaoğlu Ş., ŞAHİN Ş.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Sosyal Öykü ve Video Model Uygulamalarının Etkililik ve Verimlilikleri
TURHAN C., VURAN S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. Zihin yetersizliği olan çocuklarda kendiliğinden sayıya odaklanmanın artırılmasında pekiştirme sürecinin etkililiği
YASSIKAYA M. Y., VURAN S.
Uluslararsı Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere toplumsal ortamlarda levha okuma becerisinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
OLÇAY GÜL S., VURAN S., GÖNEN A., USLUCAN G.
4rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201628. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli ve etkileşimli olmayan sosyal öykülerin karşılaştırılması
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli çoklu ortam tasarım ve kullanımı
SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.44, (Özet Bildiri)
2016
201630. Preparing Future s Teachers For Devoloping Ieps İn Turkey
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
IX. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Ayrık Denemelerle Öğretim Sunma Eğitim Sunma Eğitim Programı ADÖSEP
VURAN S., ÜNLÜ E.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201532. Robots in teaching with autism spectrum disorders A review
DALGIN EYİİP Ö., VURAN S.
ABAI 8. Uluslararası Konferans, 27 - 29 Eylül 2015
2014
201433. Gelişimsel destek programı GEDEP
DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., BOZKURT F., et al.
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014
2014
201434. Gelişimsel destek programı (GEDEP)
DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201335. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201336. Case Study: Training a mother of child with Autism on how to provide Discrete Trial Teaching
ÜNLÜ E., VURAN S., DİKEN İ. H.
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2012
201237. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykülerin kullanılmasına ilişkin araştırmaların analizi
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201238. An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012
2010
201039. Topluma Hizmet Uygulamalarının İlköğretim Düzeyinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Geliştirilmesine Katkıları
VURAN S., PEKTAŞ E.
20.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201040. Uygulama öğretim elemanı adayı yetiştirme süreci Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği ABD örneği
ERGENEKON Y., VURAN S., ÜNLÜ E.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2009
200941. An investigation of description and intervention efforts of social competence characteristics of a mainstreamed primary classroom
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
The 10th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, British Columbia, Kanada, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
200842. Opinions of teacher candidates who are observers in inclusive settings about inclusion and social skill teaching
ÇOLAK A., VURAN S.
ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2007
200743. Problem davranışların azaltılmasına olumlu yaklaşım
VURAN S., ERGENEKON Y.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200744. Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200745. İlköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin kaynaştırmaya ve sosyal beceri öğretimine ilişkin görüşleri
VURAN S., ÇOLAK A.
17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2006
200646. Kaynaştırma sınıflarında gözlemci olan öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ve sosyal beceri öğretimine ilişkin görüşleri
ÇOLAK A., VURAN S.
16.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2003
200347. İlköğretim düzeyinde kaynaştırma sınıflarındaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal konumları
VURAN S., ÇOLAK A.
13.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERDE BAŞARIYA GÖTÜREN STRATEJİLER
VURAN S., YILDIZ G.
Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri, Gonca İNCE, Editör, Efe Akademi Yayınları, Ankara, ss.35-60, 2022
2022
20222. DEHB’DE BAŞARIYA GÖTÜREN STRATEJİLER
VURAN S., YILDIZ G.
Çocuklarda Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim Ve Sanat) Eğitim Modelleri, Gonca İnce, Editör, Efe Yayınevi, İstanbul, ss.35-60, 2022
2021
20213. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerde Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi
VURAN S.
Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Gonca İnce - Ebru Deretarla Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.216-242, 2021
2021
20214. Uygun olmayan davranışları açıklayan kuramsal modeller
BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S., TOMRİS G., ÇELİK S., OLÇAY S., ÖĞÜLMÜŞ K., et al.
Sınıf İçin Olumlu Davranışsal Destekler, Vuran, Sezgin, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel, Ankara, ss.26-52, 2021
2021
20215. Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme
VURAN S., OLÇAY S., ÜNLÜ E.
Uygulamalı Davranış Analizİ, VURAN SEZGİN, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.57-76, 2021
2021
20216. Tek Denekli Araştırma Desenleri
VURAN S., OLÇAY S., ÜNLÜ E.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.181-199, 2021
2020
20207. Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
APAYDIN F., VURAN S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., BOZKUŞ GENÇ G., ÖZTÜRK H., ÖMÜR N., et al.
Vize Akademik, Ankara, 2020
2020
20208. Özel eğitim öğretmenleri için etik ilkeler kılavuzu
APAYDIN F., VURAN S., YÜCESOY ÖZKAN Ş., BOZKUŞ GENÇ G., ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., et al.
Vize Akademik, 2020
2019
20199. Ayrık Denemelerle Öğretim Sunma Eğitim Programı
ÜNLÜ E., VURAN S.
Vize Akademik, Ankara, 2019
2018
201810. 0-36 aylık gelişimi risk altında olan çocuklar için gelişimsel destek programı
DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü Yayınları, 2018
2018
201811. Öz Bakım Becerilerinin Gelişimi ve Öğretimi
VURAN S.
0-6 Yas Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelisimleri: Aileler ve Eğitimciler için Kaynak Kitap, E. Sema Batu, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.173-202, 2018
2018
201812. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
VURAN S.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar, Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.33-55, 2018
2017
201713. 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
TOMRİS G., DİKEN İ. H., AKSOY F., ÇELİK S., ÜNLÜ E., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., et al.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
2017
201714. Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme
VURAN S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.57-73, 2017
2017
201715. Uygun olmayan davranışların azaltılması
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.95-112, 2017
2017
201716. Uygun davranışların artırılması
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.75-93, 2017
2017
201717. Uygulamalı davranış analizinin temelleri
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017
2017
201718. Hedef Davranışların Belirlenmesi
ÜNLÜ E., VURAN S.
Uygulamalı Davranış Analizi, sezgin vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.33-55, 2017
2017
201719. Tek Denekli Araştırma Desenleri
VURAN S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.145-162, 2017
2017
201720. Hedef Davranışların Belirlenmesi
VURAN S., ÜNLÜ E.
Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.33-55, 2017
2017
201721. Video modelle öğretim
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için Öğretmen adayları ve öğretmenler için, VURAN SEZGİN, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.117-131, 2017
2017
201722. Sosyal Öyküler
TURHAN C., VURAN S.
Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi Sosyal beceri Yetersizliği Olan Çocuklar İçin, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.155-170, 2017
2017
201723. Uygulamalı davranış analizi
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017
2017
201724. İşlevsel değerlendirme
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017
2017
201725. Davranışı azaltma teknikleri
VURAN S., OLÇAY GÜL S.
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017
2015
201526. Davranışın İşlevinin Belirlenmesi
ÜNLÜ E., VURAN S.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.171-209, 2015
2015
201527. Veri Toplama Süreçleri
VURAN S., ÜNLÜ E.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.66-123, 2015
2015
201528. Öğrencilere Kendi Davranışlarını Yönetmeyi Öğretme
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.349-364, 2015
2015
201529. Hepsini Biraraya Getirme
OLÇAY GÜL S., VURAN S.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.365-385, 2015
2015
201530. Uygulamalı Davranış Analizi Yöntemlerinin Sorumlu Kullanımı
VURAN S., ÇAKIROĞLU O.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.21-38, 2015
2015
201531. Ayrımlı Pekiştirme: Öncüllerin Kontrolü ve Şekil Verme
ÇAKIROĞLU O., VURAN S.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.293-327, 2015
2015
201532. Davranışı Artıran Sonuçların Düzenlenmesi
ÜNLÜ E., VURAN S.
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.211-255, 2015
2014
201433. 0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., VURAN S., YANARDAĞ M., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014
2013
201334. Davranış Problemleri ile Baş Etme
VURAN S.
İlköğretimde Kaynaştırma, İ. Halil Diken, Editör, Pegem, Ankara, ss.260-291, 2013
2011
201135. Çocukları Tanıma Teknikleri
Ören M., Ceyhan A. A., Kumtepe A. T., İvrendi A., Dinç B., Erbil Kaya Ö. M., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2011
2010
201036. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim ProgramlarınıGeliştirme
VURAN S., GÜRSEL O.
İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim Halil Diken, Editör, PEGEM, Ankara, ss.194-231, 2010
2009
200937. Zihinsel Yetersizliği olan Çocukların Eğitimleri
ERİPEK S. N., VURAN S.
Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Gönül Akçamete, Editör, KÖK, ss.245-282, 2009
2008
200838. Uygun Davranışlar Kazandırma/Artırma
VURAN S.
Davranış ve Öğrenme Sorunu olan Çocukların Eğitimi, Elif Tekin İftar, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.17-40, 2008
2007
200739. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları
VURAN S.
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-12, 2007
2007
200740. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
VURAN S.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-10, 2007
2007
200741. Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi
VURAN S.
İlköğretimde Kaynaştırma, Süleyman Eripekl, Editör, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları, Eskişehir, ss.221-242, 2007
2001
2001