Prof. Dr. SEZGİN VURAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal Hizmetler, Psikoloji, Davranış Bilimleri, Eğitim

Metrikler

Yayın

138

Yayın (WoS)

27

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

133

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

158

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

125

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

27

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

431

H-İndeks (Sobiad)

10

Atıf (Diğer Toplam)

47

Proje

15

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1991 - 1997

1991 - 1997

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr), Türkiye

1987 - 1990

1987 - 1990

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1983 - 1987

1983 - 1987

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

1997

1997

Doktora

Zihin engelli çocuk annelerine ödüllendirme ve eleştirmemenin kazandırılmasında bigilendirme, dönüt verme, dönüt verme ve ödüllendirmenin etkinliği

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr)

1989

1989

Yüksek Lisans

Zihinsel engelli çocukların giyinme becerilerinde yapabildiklerine dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin etkililiği (Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, zihinsel engelliler eğitim ve araştırma biriminde )...

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Eğitimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal Hizmetler

Psikoloji

Davranış Bilimleri

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2010 - 2016

2010 - 2016

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2001 - 2010

2001 - 2010

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

1999 - 2001

1999 - 2001

Yrd. Doç. Dr.

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

1998 - 1999

1998 - 1999

Yrd. Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

1997 - 1998

1997 - 1998

Öğretim Görevlisi Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

1992 - 1998

1992 - 1998

Öğretim Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

1987 - 1992

1987 - 1992

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi

2020 - 2023

2020 - 2023

Bölüm Başkanı

Anadolu Üniversitesi

2018 - 2021

2018 - 2021

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi

2011 - 2013

2011 - 2013

Bölüm Başkanı

Anadolu Üniversitesi

2010 - 2013

2010 - 2013

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi

1999 - 2001

1999 - 2001

Dekan Yardımcısı

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

1999 - 2001

1999 - 2001

Bölüm Başkanı

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

Verdiği Dersler

Özel Eğitim Araştırmalarını Değerlendirme Sürdürülebilir Kalkınma

Olumlu Davranışsal Destek

Nitel Araştırma

Özel Eğitim Araştırmalarının Değerlendirilmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Eylem Araştırmaları

Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Hazırlama

Uygulamalı Davranış Analizi

Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Uygulamalı Davranış Analizi

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Öğretimin Bireyselleştirlmesi

Okul Öncesi Eğitimde Davranış Değiştirme Sürdürülebilir Kalkınma

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (47)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (26)
ESCI (16)
Scopus (20)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

3. Uzmandan Ebeveyne, Ebeveynden Ebeveyne Sunulan Aile Eğitiminin Etkililiği: Bir Pilot Çalışma

ŞAHİN V., VURAN S.

33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. OSB’li Bireylere Sosyal Beceri Öğretiminde Yeni Bir Uygulama: Uygun ve Uygun Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretim

ŞAHİN V., VURAN S.

12. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Tokat, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Özel Eğitimde Etik İkilemleri Nasıl Çözümleriz? Bir Karar Verme Çerçevesi

ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., VURAN S., GÜRSES İ.

12. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Tokat, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Etik İkilemleri Çözümleri

VURAN S., ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., GÜRSES İ.

32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma

VURAN S., APAYDIN F., OLÇAY S., ÖZDEMİR O., GÜLDEMİR O., YÜKSEL AKGÜN E.

AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

8. Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Kalite Göstergeleri: Literatür Derlemesi

VURAN S., MELEKOĞLU M.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, cilt.1, ss.130, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. GÜNCEL BİLGİLER IŞIĞINDA OTİZM SPEKTUM BOZUKLUĞUNUN NEDENLERİ

VURAN S.

Isparta Otizm Kongresi, Isparta, Türkiye, 04 Şubat 2021, cilt.1, ss.17-20, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

11. Özel Gereksinimli Bir Çocukla İlk Karşılaşma ve Gönüllü Eğitmenlik Deneyimi

ÖZTÜRK H., ŞAHİN V., VURAN S.

30. Ulusal Özel EğitimKongresi, Bursa, Türkiye, 16 Ekim - 18 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Üstün Zekalı Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocukların Özellikleri, Davranışları ve Eğitim Gereksinimlerinin Temellendirilmiş Teoriyle Belirlenmesi

ÖMÜR N., VURAN S.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Effectiveness of Teaching Social Skills to Individuals With Autism Spectrum Disorders Using Cool Versus Not Cool

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Association for Behavior Analysis International, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek-Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme

Vuran S., Yetkin A. İ., Gülboy E., Cevher Z., Öz Alkoyak H., Yavuz A. A.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Okul Çaplı Olumlu Davranış Desteği (OÇODD): Tek Denekli Araştırmalar Sistematik Derleme

VURAN S., YETKİN A. İ., GÜLBOY E., CEVHER Z., ÖZ ALKOYAK H., YAVUZ A. A.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların SistematikDerlemesi

VURAN S., AYDIN O., YASSIKAYA M. Y., UYSAL H., ŞAHİN V.

2nd International Congress On Early Childhood İntervenntion(İCECİ-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Müdahaleye Yanıt Yaklaşımına İlişkin Yürütülmüş Boylamsal Çalışmaların Sistematik Derlemesi

VURAN S., AYDIN O., YASSIKAYA M. Y., UYSAL H., Şahin V.

2. International Congress on Early Childhood Intervention, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Otizm spektrum bozukluğu tanısı bulunan bireylere sosyal beceri öğretiminde uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimin etkililiği.

OLÇAY GÜL S., VURAN S.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi

SANİ BOZKURT S., VURAN S.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Uygulamalı Davranış Analizi ve Otizm

VURAN S.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 9 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Zihin yetersizliği olan çocuklarda kendiliğinden sayıya odaklanmanın artırılmasında pekiştirme sürecinin etkililiği

YASSIKAYA M. Y., VURAN S.

Uluslararsı Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli çoklu ortam tasarım ve kullanımı

SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.

26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.44, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Preparing Future s Teachers For Devoloping Ieps İn Turkey

VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.

IX. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Ayrık Denemelerle Öğretim Sunma Eğitim Sunma Eğitim Programı ADÖSEP

VURAN S., ÜNLÜ E.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. Robots in teaching with autism spectrum disorders A review

DALGIN EYİİP Ö., VURAN S.

ABAI 8. Uluslararası Konferans, 27 - 29 Eylül 2015

2014

2014

33. Gelişimsel destek programı GEDEP

DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., BOZKURT F., et al.

International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014

2014

2014

34. Gelişimsel destek programı (GEDEP)

DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

35. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci

VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

36. Case Study: Training a mother of child with Autism on how to provide Discrete Trial Teaching

ÜNLÜ E., VURAN S., DİKEN İ. H.

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

38. An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism

SANİ BOZKURT S., VURAN S.

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012

2009

2009

41. An investigation of description and intervention efforts of social competence characteristics of a mainstreamed primary classroom

ÇOLAK A., VURAN S., UZUNER Y.

The 10th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, British Columbia, Kanada, 8 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

42. Opinions of teacher candidates who are observers in inclusive settings about inclusion and social skill teaching

ÇOLAK A., VURAN S.

ICOSE II. International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

43. Problem davranışların azaltılmasına olumlu yaklaşım

VURAN S., ERGENEKON Y.

17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

45. İlköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin kaynaştırmaya ve sosyal beceri öğretimine ilişkin görüşleri

VURAN S., ÇOLAK A.

17.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

2003

2003

47. İlköğretim düzeyinde kaynaştırma sınıflarındaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal konumları

VURAN S., ÇOLAK A.

13.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERDE BAŞARIYA GÖTÜREN STRATEJİLER

VURAN S., YILDIZ G.

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri, Gonca İNCE, Editör, Efe Akademi Yayınları, Ankara, ss.35-60, 2022

2022

2022

2. DEHB’DE BAŞARIYA GÖTÜREN STRATEJİLER

VURAN S., YILDIZ G.

Çocuklarda Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim Ve Sanat) Eğitim Modelleri, Gonca İnce, Editör, Efe Yayınevi, İstanbul, ss.35-60, 2022

2021

2021

3. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerde Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi

VURAN S.

Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Gonca İnce - Ebru Deretarla Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.216-242, 2021

2021

2021

4. Uygun olmayan davranışları açıklayan kuramsal modeller

BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S., TOMRİS G., ÇELİK S., OLÇAY S., ÖĞÜLMÜŞ K., et al.

Sınıf İçin Olumlu Davranışsal Destekler, Vuran, Sezgin, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel, Ankara, ss.26-52, 2021

2021

2021

5. Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme

VURAN S., OLÇAY S., ÜNLÜ E.

Uygulamalı Davranış Analizİ, VURAN SEZGİN, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.57-76, 2021

2021

2021

6. Tek Denekli Araştırma Desenleri

VURAN S., OLÇAY S., ÜNLÜ E.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.181-199, 2021

2018

2018

11. Öz Bakım Becerilerinin Gelişimi ve Öğretimi

VURAN S.

0-6 Yas Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelisimleri: Aileler ve Eğitimciler için Kaynak Kitap, E. Sema Batu, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.173-202, 2018

2018

2018

12. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler

VURAN S.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar, Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.33-55, 2018

2017

2017

14. Hedef Davranışı Ölçme ve Kaydetme

VURAN S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.57-73, 2017

2017

2017

15. Uygun olmayan davranışların azaltılması

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.95-112, 2017

2017

2017

16. Uygun davranışların artırılması

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.75-93, 2017

2017

2017

17. Uygulamalı davranış analizinin temelleri

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017

2017

2017

18. Hedef Davranışların Belirlenmesi

ÜNLÜ E., VURAN S.

Uygulamalı Davranış Analizi, sezgin vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.33-55, 2017

2017

2017

19. Tek Denekli Araştırma Desenleri

VURAN S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.145-162, 2017

2017

2017

20. Hedef Davranışların Belirlenmesi

VURAN S., ÜNLÜ E.

Uygulamalı Davranış Analizi, Vuran, Sezgin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.33-55, 2017

2017

2017

21. Video modelle öğretim

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için Öğretmen adayları ve öğretmenler için, VURAN SEZGİN, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.117-131, 2017

2017

2017

22. Sosyal Öyküler

TURHAN C., VURAN S.

Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi Sosyal beceri Yetersizliği Olan Çocuklar İçin, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.155-170, 2017

2017

2017

23. Uygulamalı davranış analizi

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017

2017

2017

24. İşlevsel değerlendirme

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017

2017

2017

25. Davranışı azaltma teknikleri

VURAN S., OLÇAY GÜL S.

Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017

2015

2015

26. Davranışın İşlevinin Belirlenmesi

ÜNLÜ E., VURAN S.

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.171-209, 2015

2015

2015

27. Veri Toplama Süreçleri

VURAN S., ÜNLÜ E.

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.66-123, 2015

2015

2015

28. Öğrencilere Kendi Davranışlarını Yönetmeyi Öğretme

OLÇAY GÜL S., VURAN S.

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.349-364, 2015

2015

2015

29. Hepsini Biraraya Getirme

OLÇAY GÜL S., VURAN S.

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.365-385, 2015

2015

2015

30. Uygulamalı Davranış Analizi Yöntemlerinin Sorumlu Kullanımı

VURAN S., ÇAKIROĞLU O.

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied Behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.21-38, 2015

2015

2015

31. Ayrımlı Pekiştirme: Öncüllerin Kontrolü ve Şekil Verme

ÇAKIROĞLU O., VURAN S.

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.293-327, 2015

2015

2015

32. Davranışı Artıran Sonuçların Düzenlenmesi

ÜNLÜ E., VURAN S.

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ Eğitimciler için Applied behavior Analysis for Teachers, Hakan Sarı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.211-255, 2015

2013

2013

34. Davranış Problemleri ile Baş Etme

VURAN S.

İlköğretimde Kaynaştırma, İ. Halil Diken, Editör, Pegem, Ankara, ss.260-291, 2013

2010

2010

36. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim ProgramlarınıGeliştirme

VURAN S., GÜRSEL O.

İlköğretimde Kaynaştırma, İbrahim Halil Diken, Editör, PEGEM, Ankara, ss.194-231, 2010

2009

2009

37. Zihinsel Yetersizliği olan Çocukların Eğitimleri

ERİPEK S. N., VURAN S.

Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Gönül Akçamete, Editör, KÖK, ss.245-282, 2009

2008

2008

38. Uygun Davranışlar Kazandırma/Artırma

VURAN S.

Davranış ve Öğrenme Sorunu olan Çocukların Eğitimi, Elif Tekin İftar, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.17-40, 2008

2007

2007

39. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları

VURAN S.

Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-12, 2007

2007

2007

40. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları

VURAN S.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.1-10, 2007

2007

2007

41. Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi

VURAN S.

İlköğretimde Kaynaştırma, Süleyman Eripekl, Editör, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları, Eskişehir, ss.221-242, 2007


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 84

h-indeksi (WOS): 6