Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Attitudes of Social Studies Teacher Candidates towards Social Justice
Journal of Teacher Education and Educators
, cilt.10, sa.3, ss.297-314, 2021 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Dersinde Mobil Uygulamalara Dayalı Etkinliklerin Akademik Başarı, Eleştirel Düşünme Becerisi ve Motivasyon Üzerine Etkisi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.2, ss.790-825, 2021 (Hakemli Dergi)
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.37, ss.59-72, 2020 (Hakemli Dergi)
Social Studies Teachers' and Students' Perceptions of Active Citizenship and Non-Governmental Organisations
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.10, sa.2, ss.258-276, 2018 (Hakemli Dergi)
İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersini Öğretmenler ve Öğrenciler Nasıl Algılıyor?
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.223-241, 2017 (Hakemli Dergi)
Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğrencilerinin algısı
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.67-83, 2016 (Hakemli Dergi)
Dördüncü sınıf öğrencilerin hoşgörüü algısı ve deneyimleri bir fenomenolojik araştırma
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.454-473, 2016 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin hoşgörü eğitimine bakışı ve hoşgörü eğitimine ilişkin uygulamaları
Anadolu Journal of Educational Sciences Internationa
, cilt.5, sa.1, ss.57-87, 2015 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Hoşgörü Eğitimine Bakışı ve Hoşgörü Eğitimine İlişkin Uygulamaları
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.5, sa.1, ss.57-87, 2015 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Hoşgörü Algısı
JOURNAL OF SOCIAL STUDIES EDUCATION RESEARCH
, cilt.5, sa.2, ss.31-56, 2014 (Hakemli Dergi)
An analysis of social studies textbooks in turkey From nationa lcitizenship to glogal citizenship
International Journal of Progressive Education
, cilt.9, sa.3, ss.137-153, 2013 (Hakemli Dergi)
Sosyla bilgiler öğretmen adaylarının tartışmalı konulara katılımını etkileyen etmenler
JOURNAL OF SOCIAL STUDIES EDUCATION RESEARCH
, cilt.4, sa.1, ss.24-48, 2013 (Hakemli Dergi)
Vatandaşlık eğiitminde ihmal edilen bir alan Evde ve okulda çocuk haklarının eğitimi
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.4, sa.2, ss.359-376, 2012 (Hakemli Dergi)
İlköğretim öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin algıları
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.10, sa.1, ss.20-39, 2011 (Hakemli Dergi)
Sosyal bilgiler dersi öğretim programının 2004 uygulama sürecine ilişkin öğrenci görüşleri
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.71-86, 2009 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmenlerine Göre Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına 2004 İlişkin Yaklaşımları
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
, cilt.8, sa.1, ss.285-300, 2008 (Hakemli Dergi)
Sınıf öğretmenlerine göre öğrencielrin sosyal bilgiler dersi öğretim programına 2004 yaklaşımları
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.285-300, 2008 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi öğretmen adaylarının çocuk haklarının öğretimine ilişkin görüşleri
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.3, sa.2, ss.245-257, 2007 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının gelişim dosyasına dayalı değerlendirmeye ilişkin görüşleri İlköğretim Online 5 1 85 95 http ilkogretim online org tr
İlköğretim Online
, cilt.5, sa.1, ss.85-95, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
The use of mock trial in citizenship education a Case study International Conference on New Horizons in Education
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, 12 - 14 Temmuz 2016
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Vatandaşlık Anlayışlarına İlişkin Bilişsel Yapıları: Bir Kelime İlişkilendirme Testi Uygulaması
2. Uluslararası Temel eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, ss.466-475
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Güncelenen Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programına (2018) İlişkin Görüşleri
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2018
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlı Dersine İlişkin Görüşleri
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, 11 - 13 Ekim 2018
Türkiye’de İnsan Hakları Eğitimine İlişkin Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi
5. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018
2005-2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Hukuk Eğitimi
5. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018
Sınıflarında Sığınmacı Öğrenci Olan İlkokul Öğrencilerinin Deneyimleri: “Ben de Başka Bir Ülkede Olsaydım...”
5. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018
The voices of prospective teachers as informant of backyard research
5th International Symposium on New Issues in Teacher Education, 29 - 31 Ağustos 2017
Mülteci sorunun bugünü ve geleceği bağlamında sosyal bilgiler dersinin işlevsellii
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017
The difficulties experienced in the mock trial which is a teaching method active citizenship education The experiences of a teacher
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 12 - 14 Temmuz 2016
What do the teacher candidates think about citizenship education
ISNİTE, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016
Active citizenship education in teacher education in Turkey An evaluation of national research findings
ISNITE, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016
Tartışmalı konularda tartışmayı yönetmeyi öğrenmek Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının deneyimleri kazanımları ve yaşadıkları zorluklar
III. International Eurasian Educational Congress., Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Dersine İlişkin Öğretmenler ve Öğrenciler Neler Düşünüyor
III. International Eurasian Educational Congress., Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasine İlişkin Öğretmenler ve Öğrenciler Neler Düşünüyor?
III. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal adalet algı ve deneyimleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016
Ortaokul öğrencilerinin vatandaşlık gelişimi ve televizyon dizileri
Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
Primary School Students Perceptions and Experiences About Non Governmental Organisations
International Conference on Education, Psychology and Society (ICEEPS), Tokyo, Japonya, 3 - 05 Şubat 2015
Active Citizenship Education in Social Studies and Non Governmental Organizations Teachers Perceptions and Experiences
International Conference on Education, Psychology and Society (ICEEPS), Tokyo, Japonya, 3 - 05 Şubat 2015
Social justice in social studies curriculum
20th International Academic Conference, Madrid, İspanya, 6 - 09 Ekim 2015, ss.56
Citizenship education in the social studies teacher education program in turkey
3rd International Conference New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, ss.28
Primary school students perceptions and experiences about non govermental organizations
International Conference on Education, Psycology and Society, Tokyo, Japonya, 2 - 05 Şubat 2015, ss.475
Active citizenship education in social studies and non govermental organizations Teachers perceptions and experiences
International Conference on Education, Psycology and Society, Tokyo, Japonya, 2 - 05 Şubat 2015, ss.476
Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersine ilişkin öğretmen ve öğrencilerin değerlendirmeleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014
Yerli dizilerin Ortaokul Öğrencilerinin Vatandaşlık Gelişimine Yansıması ve Öğretim Sürecinde Kullanılması
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2014
Yerli dizilerin öğrencilerin vatandaşlık gelişimine yansıması ve öğretim sürecinde kullanılması
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin hoşgörü algısı ve hoşgörü eğitimine bakışı
International Eurasian Educational Congress., İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014
Sınıftaki seçimden ülkedeki seçimlere öğrencilerin seçim algısı nasıl gelişiyor
II. International Eurasian Educational Congress., İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014
Patriotism and partiotism education İn Turkey Social studies Teachers Perceptions and Practices
The European Educational Research Conference., 18 - 22 Eylül 2012
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yurtseverlik algısı
2. Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012
What do elementary students tell us about environmental citizenship education in their school A case from Turkey
Ireland International Conference on Education (IICE)., 3 Ekim - 05 Eylül 2011
Infusing Global Perspective into Social Studies Education Teaching about Differences in Social Studies Classrooms
The Seventh International Congress of Qualitative Inquiry, Urbana-Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2011
Infusing global perpective into social studies education Teaching about differences in social studies classroom
International Congress of Qualitative Inguiry., 18 Mayıs 2012 - 20 Mayıs 2011
Representation of Environmental Citizenship An Examination of Science and Technology and Social Studies Textbooks
World Conference onLearning, Teaching and Administration., 29 - 31 Ekim 2010
Elemantary school students views on tolerance
World Conference on Learning, Teaching and Administration., 29 - 30 Ekim 2010
Social Studies Education Program and Textbooks in Turkey Transition from National Citizenship Toward European and Global Citizenship
The European Educational Research Conference., 25 Ağustos 2011 - 27 Ağustos 2010
Pre service teachers perception of environmental citizenship and their teaching efficacy
The Second International Congress of Educational Research, 29 Nisan - 01 Mayıs 2010
Perceptions of Students Teachers and Parents
Fifth International Cogress of Qualitative Inquiry., 20 - 23 Kasım 2009
Students perceptions of Israeli Palestinian conflict in Turkey Strategies on how to teach the issue in social studies classrooms
The 89th NCSS Annual Conference, 26 - 27 Kasım 2009
Cartoons Created by Students on Social and Environmental Problems
Paris International sempozium of eduıcation, economy and society, 17 Temmuz 2009 - 18 Temmuz 2008
The Perceptions of Preschool Pre service Teachers related to the Children Rights Education Course
10th ınternational education ccongress ATİNER, 26 Mayıs - 28 Haziran 2008
Internet ve Çocuk Hakları Eğitimi
VIII. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferans, 6 Mayıs - 09 Haziran 2008
Children rights in the Curriculum of Primary Education in Turkey
Wold Earlychildhood Education, 18 - 20 Haziran 2008
Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarıyla sivil toplum kuruluşlarında Vatandaşlık eğitimi
Uygulamalı eğitim kongresi., Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2007
The environmental education project experience of students teachers
4th World Environmental Education Conference, 2 - 07 Temmuz 2007
Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Uygulanmasında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.141-146
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Haklarının Öğretimine İlişkin Görüşleri
Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Türkiye, 27 Nisan 2007 - 30 Haziran 2006
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretim programlarının etkili vatandaşlık eğitimi açısından değerlendirilmesi
Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, cilt.2, ss.167-178
Kitap & Kitap Bölümleri
Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 1
Anı Yayıncılık, Ankara, 2019
Karakter ve Değerler Eğitimi
Anı Yayıncılık, Ankara, 2019
Fenomenoloji
Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Saban, Ahmet. Ersoy, Ali., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-138, 2019
Türkiye’de Etkin Vatandaşlık Eğitimi: Sorunlar ve Öneriler
Prof. Dr. Emine Akyüz’e Armağan Akademisyenlikte 50 Yıl: Çocuk Hakları, Eğitim Hukuku, Vatandaşlık Eğitimi, Yasemin Karaman Kepenekçi, Pelin Taşkın, Editör, Pegem, ss.665-677, 2018
Fenomenoloji
Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, , Editör, Anı Yayıncılık, ss.51-105, 2017
Sosyal Bilgiler Dersinde İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin İnsan Hakları ve Vatandaşlık Eğitimi, Refik Turan, Editör, Pegem, Ankara, ss.231-254, 2017
Sosyal Bilgiler Dersinde Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Refik Turan, Editör, Pegem, ss.231-257, 2017
Fenomenoloji
Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Ali Ersoy; Ahmet Saban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.51-105, 2016
Fenomenoloji
Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Saban, Ahmet Ersoy, Ali, Editör, Anı, Ankara, ss.51-105, 2016
Sosyal Bilgiler Dersi ve Vatandaşlık Eğitimi.
Sosyal Bilgilerin Temelleri, R. Turan ve T. Yıldırım, Editör, Anı Yayıncılık, ss.143-163, 2016
Okulöncesi Dönemde Değerler Eğitimi
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2011
Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretmenlerin Etkili Vatandaşlık Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
Anadolu Üniversitesi, 2007