Yayınlar & Eserler

Makaleler 32
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (18)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 71

1. The use of mock trial in citizenship education a Case study International Conference on New Horizons in Education

International Conference on New Horizons in Education, Vienna, Avusturya, 12 - 14 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Aldıkları Geri Bildirimlerin Mesleki Gelişimlerine Yansımaları

International Education Congress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül 2024, ss.630-633, (Özet Bildiri)

3. Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersi Hakkındaki Görüşleri

International Education Congress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.2113-2114, (Özet Bildiri)

4. 8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımlarındaki Güvenlik Stratejilerinin Dijital Vatandaşlık Bağlamında İncelenmesi

International Education Congress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.361-363, (Özet Bildiri)

5. Öğrenciler Çizimlerinde İnsan Haklarını Nasıl Yorumluyor?

12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 Mayıs 2024, ss.376-377, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

6. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretmen Bilişim Ağı’na (ÖBA) İlişkin Değerlendirmeleri

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, cilt.552, (Özet Bildiri)

7. Kırsal Alanda Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerin Değerlendirmeleri

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, cilt.912, (Özet Bildiri)

8. Kırsal Alanda Sosyal Bilgiler Öğretmeni Olmak: Deneyimler ve Algılara Dayalı Fenomenolojik Bir İnceleme

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1692-1693, (Özet Bildiri)

9. Sosyal Bilgiler Dersinde Ortaokul Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı Becerisinin Geliştirilmesi.

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.937-938, (Özet Bildiri)

10. Sosyal Bilgiler Dersinde Demokrasi ile İlgili Temel Kavramların Öğretimi ve Kavram Yanılgıları

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.893-894, (Özet Bildiri)

12. Suriyeli Velilerin Sosyal Bilgiler Eğitimine Katılımı

International Education Congress 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, ss.173-174, (Özet Bildiri)

13. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim Algıları, Uygulamaları Ve Sorunları

International Education Congress 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, cilt.171, (Özet Bildiri)

14. İnsan Hakları Yurttaşlık Ve Demokrasi Ders Kitabının Vatandaşlık Katılımı Bağlamında İncelenmesi

INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATION AND SCIENCE 2022, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2022, ss.102, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

15. Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Günlük Yaşamda Kullanımı

VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1383-1384, (Özet Bildiri)

16. Kültürel Uyum Sürecinde Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Algı Ve Uygulamaları: Suriyeli Sığınmacı Öğrenciler Örneği

VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

17. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının 2018 Öğretmen Yetiştirme Programı Seçmeli Ders Tercihleri

8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

18. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları Hangi Eğitimcileri Rol Model Alıyor?

VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

19. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlı Dersine İlişkin Görüşleri

7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

21. Türkiye’de Insan Hakları Eğitimine Ilişkin Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi

Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

22. 2005-2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Hukuk Eğitimi

5. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

24. Türkiye’de İnsan Hakları Eğitimine İlişkin Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi

5. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

25. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Adalet Tutumlarının Belilrlenmesi

II. International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.357-358, (Özet Bildiri)

27. Sosytal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal adalet tutumlarının belirlenmesi

II. Interanational Acadmic Research Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

28. The voices of prospective teachers as informant of backyard research

5th International Symposium on New Issues in Teacher Education, 29 - 31 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

29. The voices of prospecticve teachers as informant of backyard research

5th International Symposium, New Issues on Teacher Educaton Abstract Book, Gdansk, Polonya, 29 Ağustos 2017, ss.16, (Özet Bildiri)

30. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programının Öğretmen Adaylarının Sosyal Adalet Bilincinin Gelişimine Katkısı

IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

31. Mülteci Sorununun Bugünü ve Geleceği Bağlamında Sosyal Bilgiler Dersinin İşlevselliği

6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.300-301, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

32. Mülteci sorunun bugünü ve geleceği bağlamında sosyal bilgiler dersinin işlevsellii

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

33. The difficulties experienced in the mock trial which is a teaching method active citizenship education The experiences of a teacher

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 12 - 14 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

34. The difficulties experienced in the mock trial which is a teaching method in active citizenship education The experiences of a teacher

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

35. The Use of Mock Trial in Citizenship Education A Case Study

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

36. What do the teacher candidates think about citizenship education

ISNİTE, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

38. İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Dersine İlişkin Öğretmenler ve Öğrenciler Neler Düşünüyor

III. International Eurasian Educational Congress., Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

40. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal adalet algı ve deneyimleri

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

41. Ortaokul öğrencilerinin vatandaşlık gelişimi ve televizyon dizileri

Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

42. Active Citizenship Education in Social Studies and Non Governmental Organizations Teachers Perceptions and Experiences

International Conference on Education, Psychology and Society (ICEEPS), Tokyo, Japonya, 3 - 05 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

43. Primary School Students Perceptions and Experiences About Non Governmental Organisations

International Conference on Education, Psychology and Society (ICEEPS), Tokyo, Japonya, 3 - 05 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

44. Social Justice in Social Studies Curriculums

20th International Academic Conference (IISES), Madrid, İspanya, 6 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

45. Social justice in social studies curriculum

20th International Academic Conference, Madrid, İspanya, 6 - 09 Ekim 2015, ss.56, (Özet Bildiri)

46. Citizenship education in the social studies teacher education program in turkey

3rd International Conference New Issues on Teacher Education, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, ss.28, (Özet Bildiri)

47. Active citizenship education in social studies and non govermental organizations Teachers perceptions and experiences

International Conference on Education, Psycology and Society, Tokyo, Japonya, 2 - 05 Şubat 2015, ss.476, (Özet Bildiri)

48. Primary school students perceptions and experiences about non govermental organizations

International Conference on Education, Psycology and Society, Tokyo, Japonya, 2 - 05 Şubat 2015, ss.475, (Özet Bildiri)

49. Yerli dizilerin öğrencilerin vatandaşlık gelişimine yansıması ve öğretim sürecinde kullanılması

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

50. Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersine ilişkin öğretmen ve öğrencilerin değerlendirmeleri

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

51. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin hoşgörü algısı ve hoşgörü eğitimine bakışı

International Eurasian Educational Congress., İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

52. Sınıftaki seçimden ülkedeki seçimlere öğrencilerin seçim algısı nasıl gelişiyor

II. International Eurasian Educational Congress., İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

54. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yurtseverlik algısı

2. Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

55. What do elementary students tell us about environmental citizenship education in their school A case from Turkey

Ireland International Conference on Education (IICE)., 3 Ekim - 05 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

56. Infusing global perpective into social studies education Teaching about differences in social studies classroom

International Congress of Qualitative Inguiry., 18 Mayıs 2012 - 20 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

57. Representation of Environmental Citizenship An Examination of Science and Technology and Social Studies Textbooks

World Conference onLearning, Teaching and Administration., 29 - 31 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

58. Elemantary school students views on tolerance

World Conference on Learning, Teaching and Administration., 29 - 30 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

59. Social Studies Education Program and Textbooks in Turkey Transition from National Citizenship Toward European and Global Citizenship

The European Educational Research Conference., 25 Ağustos 2011 - 27 Ağustos 2010, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

60. Pre service teachers perception of environmental citizenship and their teaching efficacy

The Second International Congress of Educational Research, 29 Nisan - 01 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

61. Perceptions of Students Teachers and Parents

Fifth International Cogress of Qualitative Inquiry., 20 - 23 Kasım 2009, (Özet Bildiri)

63. Cartoons Created by Students on Social and Environmental Problems

Paris International sempozium of eduıcation, economy and society, 17 Temmuz 2009 - 18 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

64. The Perceptions of Preschool Pre service Teachers related to the Children Rights Education Course

10th ınternational education ccongress ATİNER, 26 Mayıs - 28 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

65. Children rights in the Curriculum of Primary Education in Turkey

Wold Earlychildhood Education, 18 - 20 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

66. Internet ve Çocuk Hakları Eğitimi

VIII. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferans, 6 Mayıs - 09 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

67. Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarıyla sivil toplum kuruluşlarında Vatandaşlık eğitimi

Uygulamalı eğitim kongresi., Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2007, (Özet Bildiri)

68. The environmental education project experience of students teachers

4th World Environmental Education Conference, 2 - 07 Temmuz 2007, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

69. Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Uygulanmasında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, cilt.1, ss.141-146, (Tam Metin Bildiri)

70. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Haklarının Öğretimine İlişkin Görüşleri

Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Türkiye, 27 Nisan 2007 - 30 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

71. Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretim programlarının etkili vatandaşlık eğitimi açısından değerlendirilmesi

Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, cilt.2, ss.167-178, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 21

2. Eleştirel Vatandaşlık Eğitimi: Neden ve Nasıl?

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 4, ERSOY ARİFE FİGEN, KARADUMAN HIDIR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.217-258, 2024

4. Katılımcı Demokrasi İçin Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sivil Katılımı Güçlendirme

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 3, Arife Figen Ersoy, Hıdır Karaduman, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, 2023

5. Çevresel Değerler ve Etik

Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Şengül S. Anagün, Türkan Ercan Özaydın, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.151-176, 2023

7. Birlikte Yaşama Kültürü ve Demokrasi için Karakter ve Değerler Eğitimi

Karakter ve Değerler Eğitimi , Arife Figen ERSOY,Perihan ÜNÜVAR, Editör, Anı Yayıncılık , Ankara, ss.279-305, 2021

9. Sosyal Adalet İçin Sosyal Bilgiler Eğitimi

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy, Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.263-291, 2020

10. Uluslararası Göçmen Çocukların Eğitim Sorunları

Dr. Kemel Daşcıoğlu'na Vefa Kitabı, Mithat Aydın, Süleyman İnan, Editör, Pegem, Ankara, ss.173-191, 2020

11. Vatandaşlık Eğitiminde Tartışmalı Konuların Öğretimi

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy, Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.64-90, 2020

13. Fenomenoloji

Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Saban, Ahmet. Ersoy, Ali., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-138, 2019

14. Türkiye’de Etkin Vatandaşlık Eğitimi: Sorunlar ve Öneriler

Prof. Dr. Emine Akyüz’e Armağan Akademisyenlikte 50 Yıl: Çocuk Hakları, Eğitim Hukuku, Vatandaşlık Eğitimi, Yasemin Karaman Kepenekçi, Pelin Taşkın, Editör, Pegem, ss.665-677, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

15. Sosyal Bilgiler Dersinde Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Refik Turan, Editör, Pegem, ss.231-257, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

16. Fenomenoloji

Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, , Editör, Anı Yayıncılık, ss.51-105, 2017

17. Sosyal Bilgiler Dersinde İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi

Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin İnsan Hakları ve Vatandaşlık Eğitimi, Refik Turan, Editör, Pegem, Ankara, ss.231-254, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

18. Fenomenoloji

Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Ali Ersoy; Ahmet Saban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.51-105, 2016

19. Fenomenoloji

Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Saban, Ahmet Ersoy, Ali, Editör, Anı, Ankara, ss.51-105, 2016

20. Sosyal Bilgiler Dersi ve Vatandaşlık Eğitimi.

Sosyal Bilgilerin Temelleri, R. Turan ve T. Yıldırım, Editör, Anı Yayıncılık, ss.143-163, 2016
Metrikler

Yayın

129

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

61

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

54

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

72

H-İndeks (Scholar)

4

Atıf (TrDizin)

102

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Diğer Toplam)

253

Proje

5

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları