Biyografi
Doç. Dr. Aslı YILDIRIM, lisans eğitimini 2003
yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi
Öğretmenliği Programında tamamladıktan sonra yüksek lisans eğitimini 2007
yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim
Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programında “Okulöncesi eğitimde Türkçe
etkinliklerinde uygulanan öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme
becerisine etkisi konusunda öğretmen görüşleri” isimli yüksek lisans tezini
yazarak tamamlamıştır. Doktora eğitimine 2008 yılında Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Eğitim Programında başlamış ve 2014
yılında “Okulöncesinde yaratıcı problem çözme etkinliklerinin yaratıcılığa
etkisi (5 yaş örneği)” başlıklı doktora tezi ile tamamlamıştır. Doktora tez
sürecinde TÜBİTAK yurtdışı doktora sırası araştırma bursu ile New York Buffalo
State College’ta Yaratıcılık Araştırmaları Merkezinde misafir araştırmacı
olarak bulunan Dr. Yıldırım Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim
Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda 2003-2007 yılları arasında
Araştırma Görevlisi, 2007-2016 yılları arasında Öğretim Görevlisi olarak görev
yapmış, 2016 yılından bu yana aynı anabilim dalında öğretim üyesi olarak
görevini sürdürmektedir.
Eğitim Bilgileri
2008 - 2014
2008 - 2014Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Okul Öncesi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Okul öncesinde yaratıcı problem çözme etkinliklerinin yaratıcılığa etkisi (5 yaş örneği)
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr)
2007
2007Yüksek Lisans
Okulöncesi eğitimde türkçe etkinliklerinde uygulanan öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisine etkisi konusunda öğretmen görüşleri
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Okul Öncesi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2016 - 2024
2016 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2014 - 2016
2014 - 2016Öğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2007 - 2014
2007 - 2014Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2003 - 2007
2003 - 2007Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorKreş ve Gündüz Bakımevi Müdürü
Anadolu Üniversitesi
2023 - 2024
2023 - 2024Fakülte Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2018 - 2021
2018 - 2021Merkez Müdürü
Anadolu Üniversitesi, ÇOCUK EĞİTİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2013 - 2016
2013 - 2016Staj Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ (ESKİ)
2009 - 2015
2009 - 2015Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ (ESKİ)
2009 - 2015
2009 - 2015Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ (ESKİ)
2008 - 2015
2008 - 2015Staj Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ (ESKİ)
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
UZMANLIK ALAN DERSİ
ERKEN ÇOCUKLUKTA KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
DÖNEM PROJESİ
TEZ
OKULÖNCESİ DÖNEMDE YARATICILIK EĞİTİMİ
SEMİNER
Lisans
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
ARAŞTIRMA PROJESİ I
ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
OKULÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ
ARAŞTIRMA PROJESİ II
OKUL DENEYİMİ
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
MATERYAL GELİŞTİRME
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
Okul Öncesi Dönemde Bilişimsel Düşünme Becerilerini Desteklemek İçin 3 Boyutlu Modelleme ve Yazdırma Teknolojilerinin Eğitsel Uygulamalarda Kullanılması
Yıldırım A. (Danışman)
B.SOMUNCU(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Özel Eğitim Anaokullarında Çalışan Okulöncesi Öğretmenleri: Bir Durum Çalışması
Yıldırım A. (Danışman)
C.ESEN(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Okul Öncesi Çatışma Çözme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve Etkinlik Setinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Yıldırım A. (Danışman)
A.BORA(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Erken çocukluk bilimsel yaratıcılık programının çocukların yaratıcılıkları ve bilim motivasyonları üzerindeki etkisi
Yıldırım A. (Danışman)
B.AKÇAY(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
GELİŞİMSEL BİBLİYOTERAPİ TEMELLİ ETKİNLİK PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARININSOSYAL BECERİLERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım A. (Danışman)
G.TECİK(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Okul öncesi eğitimde ekolojik okuryazarlık becerisini geliştirmeye yönelik uygulamaların incelenmesi: Bir durum çalışması
Yıldırım A. (Danışman)
M.ÖZER(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitimde dış mekân kullanımına yönelik aile ve öğretmen görüşleri
Yıldırım A. (Danışman)
Ş.BETÜL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
2019 satranç öğretim programının satranç antrenörlerinin, okulöncesi öğretmenlerinin ve okulöncesi alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi
Yıldırım A. (Danışman)
H.ŞAHİN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık bağlamında sanat etkinliklerini uygulama deneyimleri
Yıldırım A. (Danışman)
G.ÖZGÜN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin algılanan örgütsel destek ve öz-yeterlik düzeyleri ile mesleki benlik saygıları arasındaki ilişki
Yıldırım A. (Danışman)
A.GÜLER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarındaki çocukların problem davranışlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
Yıldırım A. (Danışman)
T.SİNOĞLU(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Okul öncesi dönemde müze ile eğitime ilişkin uzmanların, ailelerin ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi
Yıldırım A. (Danışman)
M.ÖZER(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Okul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesi
Yıldırım A. (Danışman)
T.TAŞER(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. Okul öncesi öğretmenlerinin gelişime uygun uygulamalara yönelik inançları ile çok kültürlülüğe yönelik tutumları ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özok Bulut N., Çelik Kahraman S., Yıldırım A.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.588-608, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20222. 0-6 – 60-∞ El Ele: Bir Kuşaklararası Etkileşim Çalışmasından Yansımalar
Gültekin M., Alan Ü., Erbil Kaya Ö. M., Yıldırım A., Sinoğlu Günden T., Oğuz İpek T.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.0, sa.31, ss.21-55, 2022 (ESCI)
2022
20223. 2019 Okulöncesi Satranç Öğretim Programının Satranç Antrenörlerinin, Okulöncesi Öğretmenlerinin, Alan Uzmanlarının Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
ŞAHİN H., YILDIRIM A.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.12, sa.2, ss.537-573, 2022 (TRDizin)
2022
20224. Farklı Okul Öncesi Eğitimi Yaklaşımlarına İlişkin Türkiye’de Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
SEMİZ S., YILDIRIM A.
Spor, Eğitim ve Çocuk (SEÇ) , cilt.2, sa.2, ss.1-23, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. THE INVESTIGATION OF PRE-SCHOOL TEACHERS’ ECOLOGICAL LITERACY KNOWLEDGE AND AWARENESS LEVEL
ÖZER M., YILDIRIM A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.54, ss.545-572, 2021 (TRDizin)
2020
20206. Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yaratıcılığına Etkisi
YILDIRIM A., AKMAN B.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.10, sa.1, ss.399-431, 2020 (TRDizin)
2019
20197. Parents’ Views on Education with the Museum in the Preschool Period
ÖZER M., YILDIRIM A.
Journal of International Museum Education , cilt.1, sa.1, ss.1-17, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılığı Geliştirmeye Yönelik Farklı Sosyoekonomik Düzeydeki Ebeveyn Deneyimlerinin İncelenmesi
ÖZER M., YILDIRIM A.
Journal of Qualitative Research in Education (JOQRE)
, cilt.7, sa.3, ss.1309-1327, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Okul Öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?
ÖZER M., YILDIRIM A.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.9, sa.2, ss.396-430, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Adalet Değeri / The Value of Justice from the Viewpoint of Pre-service Teachers
ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., Köse M., YILDIRIM A.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.9, ss.67-93, 2019 (TRDizin)
2017
201711. Uzaktan Okul Öncesi Öğretmen Destek Programı: Öğrenme Merkezleri
Erdoğan S., Genç Kumtepe E., Ören M., Alan Ü., Parpucu N., Erbil Kaya Ö. M., et al.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.44, ss.516-542, 2017 (TRDizin)
2017
201712. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İlişkiler ve İletişime Yönelik Görüşleri
PARPUCU N., YILDIRIM A., AKMAN B.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.14, sa.4, ss.417-433, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. The Reflection of Teacher Support Program on Practice in Preschool Education
ERDOĞAN S., YILDIRIM A., PARPUCU N., Ulku U. B.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.2, ss.494-512, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2014
201414. Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Demokrasiye İlişkin Metaforları
YAĞAN GÜDER S., YILDIRIM A.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.1, sa.16, ss.151-170, 2014 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Etkileşimden Sürdürülebilirliğe: Dijital Etkinlik Havuzları ile Erken Çocukluk Eğitiminin Hareketle Dönüşümü
EÇMEN Ş., YILDIRIM A.
International Education Congress-EDU2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Okul Öncesi Sosyal Beceri Desteğinde Değer Eğitimi
YILDIRIM A.
International Education Congress-EDU2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Çocukların ve Ebeveynlerin Gözünden Bilim İnsanı İmajı
YILDIRIM A., AKÇAY MALÇOK B., ALTIN YÖNTEM G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Erken Çocuklukta Bilimsel Yaratıcılık Sürecinin İncelenmesi
AKÇAY MALÇOK B., YILDIRIM A.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Okul Öncesi Eğitimde Ekolojik Okuryazarlık Becerisini Geliştirmeye Yönelik Uygulamaların İncelenmesi: Bir Durum Çalışması
Özer Akkaya M., Yıldırım A.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1769-1770, (Özet Bildiri)
2023
20236. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yetiştirme Programı Bağlamında 21. Yüzyıl Becerilerinin İncelenmesi
UĞUR EKŞİ E. G., YILDIRIM A.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
20227. Gelişime Uygun Uygulamalara Yönelik Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ŞAHİN H., YILDIRIM A.
EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Gelişime Uygun Uygulamalara Yönelik İnançları ile Çok Kültürlülüğe Yönelik Tutumları ve Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZOK BULUT N., ÇELİK KAHRAMAN S., YILDIRIM A.
EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20219. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Ekolojik Okuryazarlık Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
ÖZER M., YILDIRIM A.
7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2020
202010. Okulöncesi dönemde çocuğu olan ebeveynlerin yaratıcılık engellerine ilişkin görüşleri.
ŞAHİN H., YILDIRIM A.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Türkiye, 25 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2019
201911. Okul Öncesi Etkinlik Kitabında Yer Alan Sanat Etkinliklerinin Yaratıcılık Açısından İncelenmesi
İrem K., YILDIRIM POLAT A.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Aktif Öğrenme Yaklaşımları ile Yapılan Okul Öncesi Müzik Eğitiminin Çocukların Tutum ve Davranışlarına Etkileri
İrem K., YILDIRIM POLAT A.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. Farklı Okul Öncesi Eğitimi Yaklaşımlarına İlişkin Türkiye’de Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
İrem K., YILDIRIM POLAT A.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Okul öncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Öğretmenler Ne Biliyor? Ne Yapıyor?
YILDIRIM A., ÖZER M.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 17 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Teachers’ Metaphors Toward Value Education İn Early Childhood
YILDIRIM POLAT A.
VIII International Conference Early Childhood Care and Education (ECCE 2019), Moskow, Rusya, 29 Mayıs - 01 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201816. Erken Çocukluk Döneminde Çocukların Sosyal Değer Kazanımının İncelenmesi
TAŞER POLAT T., YILDIRIM POLAT A.
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılığı Geliştirmeye Yönelik Ebeveyn Deneyimlerinin İncelenmesi
ÖZER M., YILDIRIM POLAT A.
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Early Creativity in Turkey: A Meta-synthesis Study
YILDIRIM POLAT A., BEYZ AKTUNA İ.
70th OMEP World Assembly and Conference, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018
2018
201819. 0-6 60- Elele: Bir Kuşaklararası Etkileşim Çalışmasından Yansımalar
Gültekin M., Erbil Kaya Ö. M., Yıldırım Polat A., Alan Ü., Sinoğlu Günden T., Oğuz T., et al.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201720. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İlişkiler ve İletişime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
PARPUCU N., YILDIRIM POLAT A., AKMAN B.
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Adalet Değeri
ÇENGELCİ KÖSE T., GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YILDIRIM POLAT A.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempzoyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.284-285, (Özet Bildiri)
2015
201522. UZAKTAN EĞİTİM OKULÖNCESİ ÖĞRETMEN DESTEK PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ
Erdoğan S., Genç Kumtepe E., Ören M., Erbil Kaya Ö. M., Yıldırım A., Alan Ü., et al.
4. ULUSLARARASI OKULÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Uzaktan Eğitim Okul Öncesi Öğretmen Destek Programının Geliştirilmesi
ERDOĞAN S., GENÇ KUMTEPE E., ÖREN M., ERBİL KAYA Ö. M., YILDIRIM A., ALAN Ü., et al.
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılığının Eğitim Ortamı Tasarımına Yansımaları
YILDIRIM A.
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201425. Educational Materials from Perspectives of Preshool Teacher Candidates
YILDIRIM A.
International Conference on New Horizons in Education, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201426. ANADOLU OKULÖNCESİ MATEMATİK (ANOMAT) BECERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ERDOĞAN S., YANIK H. B., KUMTEPE A. T., GİREN S., YILDIRIM A., YAGAN GÜDER S., et al.
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24-26 Nisan 2014, İstanbul / Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201427. Anadolu Okulöncesi Matematik ANOMAT Beceri Ölçeğinin Geliştirilmesi
ERDOĞAN S., YANIK H. B., KUMTEPE A. T., GİREN S., YILDIRIM A., YAĞAN GÜDER S., et al.
Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201428. ANOMAT Anadolu Matematik Beceri Ölçeğinin Geliştirilmesi
ERDOĞAN S., YANIK H. B., KUMTEPE A. T., GİREN S., YILDIRIM A., YAĞAN GÜDER S., et al.
1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 25 - 27 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201429. Anadolu Okulöncesi Matematik Ölçeğinin Geliştirilmesi Anomat
ERDOĞAN S., YANIK H. B., KUMTEPE A. T., GİREN S., YILDIRIM A., YAĞAN GÜDER S., et al.
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201430. Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Meslek Seçme Nedenleri
KARADEMİR A., YILDIRIM A., ERTÖR E.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı (ITEC), Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 5 - 07 Şubat 2014, (Tam Metin Bildiri)
2012
201231. Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Olan Tutumları ile Çocukların Buluşlarının Karşılaştırılması
AKMAN B., YILDIRIM A., ALABAY E.
III. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201232. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaratıcı Problem Çözme Uygulamalarına İlişkin Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
YILDIRIM A., AKMAN B.
III. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201233. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaratıcı Problem Çözme
YILDIRIM A., AKMAN B.
Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi Küresel Sorunları ve Çocuk Hakları Konferansı, 27 - 29 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2010
201034. Creativity of Preschool Teacher Candidates
YILDIRIM A.
26th OMEP World Congress, Göteborg, İsveç, 11 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)
2010
201035. Examination and Cultural Comparison of Today s Parents Play Perceptions
TUĞRUL B., YILDIRIM A., KALKAN E., ALABAY E., ERİŞ H.
26th OMEP World Congress, 11 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)
2010
201036. Preschool Teacher Candidates Metaphors about Democracy
YAĞAN GÜDER S., YILDIRIM A.
17th International Conference on Learning, 4 - 07 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
201037. Creativity in early childhood education program
YILDIRIM A.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri)
2009
200938. Preschool Quality Opinions of Parents from Different Socio cultural Status
YILDIRIM A., KALKAN E., AKMAN B.
19th EECERA Annual Conference-Diversities in Early Childhood Education, 26 - 29 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2009
200939. Education of Respect Diversity in Preschool Period
YAĞAN GÜDER S., YILDIRIM A.
19th EECERA Annual Conference-Diversities in Early Childhood Education, 26 - 29 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2008
200840. Story Completion Technique in Preschool Education
YILDIRIM A.
18th EECERA Annual Conference-Reconsidering the Basics in Early Childhood Education, Stavanger, Norveç, 3 - 06 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2007
200741. Promoting Cultural Awareness in Teacher Trainees Through Comenius Projects
İPEK H., GÖKÇE N., KAYA E., YILDIRIM A.
VI. International JTET Conference, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Haziran 2007, ss.226-247, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Çocukları ve Ebeveynlerin Gözünden Bilim İnsanı İmajı
ALTIN YÖNTEM G., AKÇAY MALÇOK B., YILDIRIM A.
Okul Öncesi Eğitimi Alanında Uluslararası Araştırmalar - III, İNAL GÖZDE, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.55-70, 2025
2024
20242. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Engellerine İlişkin Ebeveynlerin Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN H., YILDIRIM A.
Okul Öncesi Eğitimi Alanında Uluslararası Araştırmalar I, YILDIRIM ASLI, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.95-106, 2024
2024
20243. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gelişime Uygun Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN H., YILDIRIM A.
Okul Öncesi Eğitimi Alanında Uluslararası Araştırmalar I, YILDIRIM ASLI, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.57-78, 2024
2022
20224. Okul Öncesi Dönemde SATRANÇ Etkinlik Örnekleriyle
Şahin H., Yıldırım A.
NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, 2022
2022
20225. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Yenilikçi Düşünme
YILDIRIM A.
Erken Çocukluk Döneminde 21. Yüzyıl Becerileri, Simsar Ahmet, Yalçın Vakkas, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.9-34, 2022
2021
20216. Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi
Yıldırım A. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
20217. Yaratıcı Etkinliklerle Müzede Buluşalım Etkinliğini Kap, Müzeye Koş
ÖZER M., YILDIRIM A.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
20218. Sınıfın Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik Boyutları
YILDIRIM A.
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Ünver Naim, Ergün Muammer, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.41-57, 2021
2020
20209. Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları
Yıldırım A. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2020
2019
201910. Okul Öncesi Eğitim Programları
Yıldırım A. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
201911. Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Yıldırım A. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
201912. Erken Çocukluk Dönemindeki Çocuklarda Problem Çözme
YILDIRIM A.
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi, Berrin Akman, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.147-158, 2019
2016
201613. Okul Öncesi Eğitim Programı
YILDIRIM A.
Kurum Uygulamaları, Erbil Kaya, Özlem Melek, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.54-77, 2016
2016
201614. Okul Öncesinde Sanat Eğitiminde Yaratıcılık
YILDIRIM A.
Çocukta Sanat Eğitimi ve Yaratıcılık, Ünalan Halit Turgay, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.124-145, 2016
2015
201515. Çocukların Farklı Alanlardaki Gelişimleri
YILDIRIM A.
Çocuk Gelişiminde Alan Çalışmaları, Erdoğan Serap, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.2-22, 2015
2014
201416. Children's Interventions and Preschool Teachers' Attitudes towards Science Education
AKMAN B., ALABAY E., YILDIRIM A.
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Yaşar Mustafa, Ozgun Ozkan and Galbraith Jeanne, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.174-184, 2014
2014
201417. Creative Problem-solving Practices in Early Childhood Education: Opinions of Inservice and Pre-service Teachers
YILDIRIM A., AKMAN B.
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Yaşar, Mustafa; Ozgun, Ozkan and Galbraith, Jeanne, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.55-63, 2014
2014
201418. Yaratıcılığa Dayalı Eğitim Programları Oluşturma
YILDIRIM A.
Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim Yaratıcılığın Keşfi, Elif Çelebi Öncü, Editör, Hedef CS Yayıncılık, Ankara, ss.123-139, 2014
2013
201319. Türkiye’de ve Dünyada Topluma Hizmet Uygulamaları
YILDIRIM A.
Topluma Hizmet Uygulamaları, ERDOĞAN SERAP, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.11-19, 2013
2013
201320. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Temel Kavramlar
YILDIRIM A.
Topluma Hizmet Uygulamaları, ERDOĞAN SERAP, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.1-9, 2013
2011
201121. Okulöncesi Çocuk Yazını ve Yaratıcılık
YILDIRIM A.
Okulöncesinde Yaratıcılık, ÖZTÜRK ALİ, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.109-126, 2011
2010
201022. Okul Öncesi Dönemde Çocuklarda Problem Çözme
YILDIRIM A.
Okul Öncesi Matematik Eğitimi, AKMAN BERRİN, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.161-172, 2010
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Okul Öncesi Dönemde Bilişimsel Düşünme Becerilerini Desteklemek için 3 Boyutlu Modelleme ve Yazdırma Teknolojilerinin Eğitsel Uygulamalarda Kullanılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Yıldırım A. (Yürütücü), Somuncu Çoksağır B.
2025 - 2026
2025 - 2026Eğitsel Robotik Öğretim Programının Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Eğitsel Robotik Konusundaki Öz Yeterliklerine Etkisinin ve Çocukların Deneyimlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Yıldırım A. (Yürütücü), Şahin H.
2021 - 2023
2021 - 2023Home, but not alone: Empowering preschool teachers and parents for digital education
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
Kımav A. U., Bozkurt A. (Yürütücü), Şenocak D., Bozkuş Genç G., Yıldırım A.
2018 - 2019
2018 - 2019Okul Öncesi Öğretmenlerinin Problem Davranışa İlişkin Görüşleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YILDIRIM A. (Yürütücü), SİNOĞLU GÜNDEN T.
2018 - 2019
2018 - 2019Okulöncesi Dönemde Müze ile Eğitim: Bir Model Önerisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YILDIRIM A. (Yürütücü), ÖZER M.
2017 - 2019
2017 - 20190-6 ve 60-∞ EL ELE: KUŞAKLARARASI ETKİLEŞİM
SİNOĞLU GÜNDEN T., GÜLTEKİN M. (Yürütücü), YILDIRIM A., ERBİL KAYA Ö. M., ALAN Ü.
2015 - 2017
2015 - 2017Okul Öncesi Ögretmenleri için E-Mentörlük Temelli Egitim (e-MENTE:OÖÖ)
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Yıldırım A., Şahin Zeteroğlu E., Haktanır G., Öztürk Y., Ören M., Şen M., et al.
2014 - 2015
2014 - 2015Uzaktan Eğitim Öğretmen Destek Programı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YILDIRIM A.
2013 - 2014
2013 - 2014