Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Okunabilirlik; Almanca Öğretim Kitapları için Başka Bir Gösterge mi?
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.2023, sa.3, ss.590-609, 2023 (Hakemli Dergi)
DİL ÖĞRENENLERİN MOBİL ÖĞRENME İLE İLGİLİ TUTUMLARI VE ALGILARI
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.579-590, 2022 (Hakemli Dergi)
Measuring Word Frequency in Language Teaching Textbooks using Lexitürk
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.9, sa.1, ss.572-583, 2022 (Hakemli Dergi)
Almanya’daki Türkçe Öğretmenlerinin Covid-19 Salgını Döneminde Katıldığı Çevrimiçi Seminerlerle İlgili Betimsel Bir Analiz
Diyalog: Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.8, sa.2, ss.457-487, 2020 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Dil Öğretimi için Yerelde Yapay Zeka
6th International Workshop on Artificial Intelligence and Education (WAIE 2024) , Tokyo, Japonya, 28 - 30 Eylül 2024, ss.1-2
Hessen Eyaleti Kamusal Yapılanma Örneğiyle Çok Dillilik
Almanya’daki Türk Varlığının 60 Yılı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 31 - 01 Ocak 2022
As a Constructivist Approach Mobile Language Learning
International Conference on Humanities, and Social Sciences, Washington, Kiribati, 27 Nisan 2017 - 28 Ocak 2018
Mobile Learning On the way to Independence Foreign Language Learning? International Conference
Education, Psychology, Humanities 2017, Washington, Kiribati, 27 - 29 Nisan 2017
History Based Perspective on Innovational Technology in Language
The 6th International Conference on Language, Education, and Innovation 2016, Singapore, Singapore, Singapur, 29 - 30 Ekim 2016
Die Entwicklung der Mobiltechnologien und deren Sprachpädagogische Implikationsmöglichkeiten am Beispiel der Deutschlehrer Abteilung der Anadolu Universtiät
XIII. Internationaler Türkischer Germanistik-Kongress an der Akdeniz Universität in Antalya Zukunftsperspektiven der Germanistik, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
Theory-based insights and outlooks of Innovations for German as a Foreign Language Teachers Daily Routine
The 3rd International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation 2016, Kuala-Lumpur, Malezya, 30 Nisan - 01 Mayıs 2016
Mobile Language Learning Heading into the new learning culture
The Fourth International Conference on Language, Literature, Culture & Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 30 Ocak - 31 Mart 2016
Mobile App A Solution For Lacking Interaction in Mass Lectures
The 4th International Conference on Language, Education, and Innovation, Ho Chi Minh, Vietnam, 19 - 20 Mart 2016
Mobile Language Teaching as a realized vision
The 6th International Conference on Language, Literature, Culture & Education - Ho Chi Minh City, Ho Chi Minh City, Vietnam, 28 - 31 Ocak 2016
Apps instead of Teachers for foreign Language Learning
The Second International Conference on Language, Innovation, Culture & Education, Singapore, Singapur, 27 - 28 Kasım 2015
Foreign language teaching under technological pressure
The 3rd International Conference on Language, Literature, Culture & Education, Kuala-Lumpur, Malezya, 17 - 18 Ekim 2015
Students perception of M Learning In scope of German as foreign Language
The International Conference on Language, Education and Psychology, Seoul, Güney Kore, 4 - 05 Haziran 2015
Yabancı dil öğretiminide m öğrenme ve olası hazır bulunuşluk
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015
Technological effigies for closing cultural gaps as an Opportunity in case of German Foreign Language teacher education
WFATE 2014; World Federation of Associations of Teacher Education 2014 Beijing Conference, Pekin, Çin, 17 - 19 Ekim 2014
Lese und Bibliotheksbenutzungsgewohnheiten der Lehrerkandidaten der Abteilung für Deutschlehrerausbildung an der Anadolu und Istanbul Universität
X Türkischer Internationaler Germanistikkongress, Toleranz und Begegenungen, Konya, Türkiye, 3 Mayıs - 03 Haziran 2007
Yabancı Dil Öğretiminde Sözsüz İletişim Beden Dili
Avrupa Konseyi Yabancı Dil Eğitimi Ortak Çerçeve Programı ve Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi, Busan, Güney Kore, 17 Eylül 2003
Kitap & Kitap Bölümleri
WILL ARTIFICIAL INTELLIGENCE REPLACE GERMAN AS FOREIGN LANGUAGE TEACHERS?
New Trends in Educational Sciences, Ünvar Perihan, Editör, Duvar Publishing, Ankara, ss.41-50, 2022
Türkiye'de bir ikinci Yabancı Dil olarak Almanca Ders Kitabına yönelik kelime haznesi oluşturmak
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar IX, Doç. Dr. Ahmet Kurnaz, Editör, Eğitim yayınevi, Konya, ss.41-71, 2022
Comparison of the German Textbooks Netzwerk A1 And Netzwerk A1 Neu In Terms Of The Number of Language Skill Activities
ACADEMIC STUDIES IN EDUCATIONAL SCIENCES, Ali CETIN, Editör, Duvar Publishing, Ankara, ss.15-24, 2022
Uzaktan Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Araştırıldığı Çalışmaların Sonuçlarına Yönelik Bir İnceleme
Eğitim Bilimleri Alanındaki Gelişmeler, Doç. Dr. Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.43-53, 2022
Lexikografi und Korpus – Zu einem computergestützten Alternativverfahren zur lexikalischen Datensammlung für DaF-Lehrer/innen
Lexikografische Innovation – Innovative Lexikografie. Bi- und multilinguale Wörterbücher in Gegenwart und Zukunft: Projekte, Konzepte, Visionen., Dennis Scheller-Boltz Helmut Weinberger, Editör, Olms, Hildesheim, ss.19-33, 2017