Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Implementation and evaluation of a media literacy skills curriculum: An action research study.
International Journal of Modern Education Studies
, vol.6, no.1, pp.20-50, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Reactions Victims Display Against Cyberbullying: A Cross-cultural Comparison
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.6, no.2, pp.426-437, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Effects of Authentic Video Materials on Foreign Language Listening Skill Development and Foreign Language Listening Anxiety at Different Levels of English Proficiency
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.6, no.1, pp.135-154, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Beceri Düzeyleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.17, no.67, pp.1234-1251, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma: Uluslararası Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Ders Veren Öğretim Elemanlarının Öğretim Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Journal of History Culture and Art Research
, vol.7, no.2, pp.352-375, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, vol.13, no.11, pp.1113-1138, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
The Effectiveness of Synectics Instructional Model on Foreign Language Vocabulary Teaching
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, vol.5, no.2, pp.59-76, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Development of a learning responsıbility scale
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.11, no.1, pp.481-503, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Development of a media literacy skills scale
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, vol.8, no.3, pp.249-267, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The relationship between elementary school teachers’ personality types and their learning and instructional strategies.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, vol.8, no.2, pp.41-63, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün yetenekli öğrencilerin öğrenme öğretme öğretmenlik mesleği ve öğretmen özellikleri ile ilgili görüşleri
Talent (Online)
, vol.2, no.1, pp.18-36, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrencilere duyuşsal yeterlikler kazandırma sürecinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, vol.2, no.3, pp.87-102, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Opinions of primary school science and technology teachers about developing students’ affective competence.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, vol.3, no.1, pp.36-54, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Development of a scale to diagnose instructional strategies
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, vol.3, no.2, pp.141-161, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Neden-sonuç modeline dayalı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin bilişim etiği ile ilgili davranışlarına etkisi
Eğitim Bilimleri ve Uygulama
, vol.10, no.19, pp.25-47, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye'de hizmet öncesi öğretmen eğitiminde kalite geliştirme çabaları (1980–2009).
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.12, no.22, pp.91-110, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Development of a scale to investigate cybervictimization among online social utility members
Contemporary Educational Technology
, vol.1, no.1, pp.46-59, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Anadolu üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri
Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
, vol.4, no.4, pp.156-163, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerindeki zorlanma düzeyleri.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama
, vol.8, no.15, pp.1-23, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Katılım Durumları
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.8, no.1-2, pp.52-67, 1998 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Madde Bağımlılığı ile Mücadele ve Eğitim
İçişleri Bakanlığı Madde Bağımlılığı İle Mücadele Çalıştayı, Ankara, Turkey, 22 - 23 December 2022
Metaverse or Metaworse !
Digital Transformation in Educational Sciences: International Metaverse Science Congress, İzmir, Turkey, 08 June 2022
Influence of cyberbullying and victimization on e learner behaviors
2010 AECT International Convention, Anaheim, United States Of America, 26 - 30 October 2010
Variables predicting cyberbullying victimization among Turkish members of an online social utility
The Seventeenth International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 July 2010
Books & Book Chapters
Okulda Akıl Tutulması
PEGEM, Ankara, 2018
Brain-Based Learning
in: Learning and Teaching Theories Approches and Models, Zeki Kaya, Selçuk Akdemir, Editor, Çözüm Eğitim Yayıncılık., Ankara, pp.133-154, 2016