Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
2005 - 2006
2005 - 2006Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Ortaöğretimde Uluslararası Bakalorya Programı ile ulusal programdaki anadil öğretimi derslerinin eleştirel düşünme becerileri açısından karşılaştırılması
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin görsel okuma düzeyleri ile okuduğunu anlama, eleştirel okuma ve Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişki
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Program Geliştirme
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Sınıf Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2014 - 2020
2014 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2008 - 2014
2008 - 2014Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Doktora
Kapsayıcı Eğitim ve Uluslararası Eğitim Programları
Doktora
Kapsayıcı Eğitim ve Uluslararası Eğitim Programları
Eğitim Programlarının Sosyal ve Kültürel Özellikleri
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
İlkokul sınıf rehberlik programının değerlendirilmesi ve rehberlik programı tasarısı örneği
Çam Aktaş B. (Danışman)
B.TOPALOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yetişkin Suriyeli mültecilerin ve kurs öğreticilerinin Birleşmiş Milletler ve Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğinde açılan Türkçekurslarına yönelik görüşlerinin incelenmesi
Çam Aktaş B. (Danışman)
S.ALZIR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul öğretmenlerinin öğretim stilleri ve özyeterlikleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çam Aktaş B. (Danışman)
G.ÇAĞLAYAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin direnç davranışları: Öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı karma bir araştırma
Çam Aktaş B. (Danışman)
Z.DAĞHAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) aracılığıyla gerçekleştirilen İngilizce öğretiminin niteliği: Öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri: (Erzurum ili örneği)
Çam Aktaş B. (Danışman)
Ş.KARABACAK(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İlköğretim İngilizce dersi öğretim programının iletişimsel dil yaklaşımına uygunluğu açısından incelenmesi (Bir durum çalışması)
Çam Aktaş B. (Danışman)
N.KÖRHASANOĞULLARI(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (9)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (11)
2025
20251. Professional Development for Multicultural Education: Lessons from a Blended In-Service Teacher Training Programme
Baldan Babayiğit B., SEVER D., ÇAM AKTAŞ B., KİP KAYABAŞ B., ŞENEL E. A., GÜVEN M.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.165, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Evaluation of Primary School 4th Grade Social Studies Curriculum in Accordance with the Hammond Cube Model
EMİNOĞLU N., ÇAM AKTAŞ B.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.54, sa.1, ss.336-390, 2025 (ESCI, TRDizin)
2024
20243. Resistance Behaviors of Secondary School Students: Teacher and Student Views
DAĞHAN Z., ÇAM AKTAŞ B.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION , cilt.17, sa.1, ss.203-215, 2024 (Scopus)
2024
20244. An Investigation of Teaching-Learning Process and Measurement and Evaluation in Elementary English Course Curriculum with the Communicative Language Approach (Teachers’ Views).
Körhasanoğulları N., ÇAM AKTAŞ B.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.866-895, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) aracılığıyla gerçekleştirilen ingilizce öğretiminin niteliği: öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri (Erzurum ili örneği). , 8(1), 28-64.
KARABACAK Ş., ÇAM AKTAŞ B.
Anadolu University Journal of Education Faculty , cilt.8, sa.1, ss.28-64, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Online preschool education during the COVID-19 PANDEMIC: Teacher experiences
Özer Akkaya M., ÇAM AKTAŞ B.
Southeast Asia Early Childhood Journal
, cilt.12, sa.2, ss.52-90, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Investigation of the Relationship Between Secondary School Teachers' Teaching Styles, Self-Efficacy, and Emotional Intelligence Levels
ÇAĞLAYAN YILMAZ G., ÇAM AKTAŞ B.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION
, cilt.16, sa.2, ss.279-294, 2023 (Scopus)
2023
20238. What happens in 650 multicultural primary classrooms?: A critical incident technique
Güven M., Babayigit B., Sever D., Çam Aktaş B., Kip Kayabaş B., Şenel E. A.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.130, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20239. İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE DERS KİTAPLARINDA İLETİŞİMSEL DİL YAKLAŞIMI .
KÖRHASANOĞULLARI N., ÇAM AKTAŞ B.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.79-98, 2023 (TRDizin)
2022
202210. Multicultural Teacher Competencies Scale for Primary Teachers: Development and Implementation Study
Güven M., Çam Aktaş B., Babayiğit B., Şenel E. A., Kip Kayabaş B., Sever D.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.441-472, 2022 (TRDizin)
2022
202211. Okul Psikolojik Danışmanlarının Gözünden Mülteci Öğrenciler / Refugee Students through the Perspective of School Psychological Counselors
TOPALOĞLU B., ÇAM AKTAŞ B.
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.69-84, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202112. Türkiye’de Duygusal Zekâ İle İlgili Yapılmış Tez Çalışmaların İncelenmesi
ÇAĞLAYAN YILMAZ G., ÇAM AKTAŞ B.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.51, ss.450-469, 2021 (TRDizin)
2019
201913. Değerler Eğitimi Devamlılığı: Okul Öncesi Eğitim Programından Hayat Bilgisi Öğretim Programına
ÖZER M., ÇAM AKTAŞ B.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.18, ss.389-405, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201914. The effect of "Whatsapp" usage on the attitudes of students toward english self-efficacy and english courses in foreign language education outside the school
Aktaş B., Can Y.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.11, sa.3, ss.247-256, 2019 (Scopus)
2018
201815. Assessment of induction to teaching program: Opinions of novice teachers, mentors, school administrators
Aktaş B.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.10, ss.2101-2114, 2018 (Scopus)
2018
201816. Induction to Teaching Program in Turkey: Attaintments of Novice Teachers
ÇAM AKTAŞ B.
European Journal of Education Studies , cilt.4, sa.8, ss.164-190, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Öğretmen Metaforu Ölçeği: Geçerlik – Güvenirlik çalışması
ÇAM AKTAŞ B., TUNCA N.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.40-56, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Özyeterlik Algısı ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi
ÇAM AKTAŞ B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.15, sa.59, ss.1186-1202, 2016 (TRDizin)
2016
201619. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yaşamlarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar
ÇAM AKTAŞ B.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.38, ss.16-30, 2016 (TRDizin)
2015
201520. Türkiye de Eleştirel Okuma Kapsamında Gerçekleştirilen Çalışmaların İncelenmesi
ÇAM AKTAŞ B.
Akademik Araştırmalar Dergisi , cilt.17, sa.67, ss.217-232, 2015 (TRDizin)
2015
201521. Problems that Pedagogical Formation Certificate Program Students Think that They will Encounter in Their Professional Lives
SEVER D., ÇAM AKTAŞ B., TUNCA N., ALKIN ŞAHİN S., ŞENCAN İ., BATIREL A., et al.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.5, sa.2, ss.1-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201522. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Başladıklarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar
SEVER D., ÇAM AKTAŞ B., TUNCA N., ALKIN ŞAHİN S., DARENDELİLER F. F., BAŞ F., et al.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.5, sa.2, ss.1-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201523. Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin etik değerlere uyma düzeyleri
ALKIN ŞAHİN S., TUNCA N., SEVER D., ÇAM AKTAŞ B.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.11, sa.2, ss.398-419, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201524. Comparison of Secondary Education Mother Tongue Teaching Courses in the International Baccalaureate Program with the National Program in terms of Critical Thinking
ÇAM AKTAŞ B., GÜVEN M.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.15, sa.1, ss.99-123, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201425. Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme / Etmeme Nedenleri
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., AÇAR E., Özcan N., Açar E.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.0, ss.53-66, 2014 (TRDizin)
2014
201426. Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme Etmeme Nedenleri Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Eğitim Fakültesi 30 Özel Sayısı
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.53-66, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201327. Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
SEVER D., GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.12, sa.46, ss.1-23, 2013 (TRDizin)
2013
201328. Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisi Projeleri Uygulamalarının ve Kazanımlarının Değerlendirilmesi
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., SEVER D.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.12, sa.46, ss.1-23, 2013 (TRDizin)
2013
201329. Eleştirel Okuma ve Görsel Okuma Arasındaki İlişki
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.3, sa.6, ss.31-44, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201030. İlköğretim 1 -5. SınıflarTürkçe Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki Görsel Okuma Etkinliklerinin İncelenmesi
ÇAM AKTAŞ B.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, sa.2, ss.105-122, 2010 (TRDizin)
2010
201031. Investigating Primary School Students Perceptions Related to Teacher Through Their Drawings
ÇAM AKTAŞ B.
THE INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING , cilt.17, sa.8, ss.407-425, 2010 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. UNHCR ve MEB İşbirliğinde Açılan Türkçe Kurslarına Katılan Yetişkin Suriyeli Mültecilerin ve Kurs Öğreticilerinin Görüşlerinin İncelenmesi
ALZİR S., ÇAM AKTAŞ B.
XI. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Aydın, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. İlkokul Sınıf Rehberlik Programının Öğrenci, Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre İncelenmesi
Topaloğlu B., Çam Aktaş B.
Uluslararası Eğitim Kongresi 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Stilleri ve Özyeterlikleri İle Duygusal Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÇAĞLAYAN YILMAZ G., ÇAM AKTAŞ B.
14th International Congress on New Trends in Education, Aydın, Türkiye, 31 Ağustos - 03 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Çokkültürlü Öğretmen Yeterliklerinin Geliştirilmesinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Tasarımı
Güven M., Kip Kayabaş B., Çam Aktaş B., Sever D., Şenel E. A., Babayiğit B.
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Ortaokul Öğrencilerinin Direnç Davranışları: Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Dayalı Karma Bir Araştırma
DAĞHAN Z., ÇAM AKTAŞ B.
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanım Durumları: Yüz Yüze Eğitim-Uzaktan Eğitim Karşılaştırması
Ünal H., ÇAM AKTAŞ B.
5th INTERNATIONAL OPEN AND DISTANCE LEARNING CONFERENCE, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği (Erzurum İli Örneği)
KARABACAK Ş., ÇAM AKTAŞ B.
5th INTERNATIONAL OPEN AND DISTANCE LEARNING CONFERENCE, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. Özel Gereksinimli Öğrenci Ebeveynlerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşam Deneyimleri
TOPALOĞLU B., ÇAM AKTAŞ B.
23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20219. Evaluation of Diluted Education Practices in the Context of Inclusive Education According to Teachers’ Views
Eminoğlu N., ÇAM AKTAŞ B.
THE NINTH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, İzmir, Türkiye, 04 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202110. Okul Psikolojik Danışmanlarının Gözünden Mülteci Öğrenciler
TOPALOĞLU B., ÇAM AKTAŞ B.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202111. An Evaluation of Researches Done on Emotional Intelligence in Turkey
ÇAĞLAYAN YILMAZ G., ÇAM AKTAŞ B.
8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2018
201812. Değerler Eğitimi Devamlılığı: Okulöncesi Eğitim Programından Hayat Bilgisi Öğretim Programına
ÖZER M., ÇAM AKTAŞ B.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Ana-Dil Türkçe: A Design for Open and Distance Turkish Teaching
ÇAM AKTAŞ B., BÜYÜK K., Ünal H.
Open Education Global Conference, 24 - 26 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin Kazanımlara Yansıması
ÇAM AKTAŞ B., Körhasanoğulları N.
THE THIRD INTERNATIONAL CONGRESS ON VALUES EDUCATION, 5 - 06 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201715. ANA – DİL: Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İçin Uzaktan Öğrenme Modüllerinin İçerik Tasarımı
PİLANCI H., ÇAM AKTAŞ B., ÇALIŞIR ZENCİ S., SALTIK O.
Eğitimde Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi 2017, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. ANA-DİL: Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretimi için Uzaktan Öğrenme Ortamı Tasarımı
BÜYÜK K., ÇAM AKTAŞ B., UĞUR S.
Eğitimde Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Examination of TEOG English Course Exam Questions
ÇELİK TÜRKER H., ÇAM AKTAŞ B.
1st International Conference on Turkish Culture, Art, Language and Literature Studies, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Wievs of Student-Teachers Regarding The Application of Instructioanl Methods and Tecniques
ÖZER Ö., ÇAM AKTAŞ B.
1st International Educational Sciences Congress, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Öğretmen adaylarının Çokkültürlülük ve Çokkültürlü Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi
ÇAM AKTAŞ B., ALTUNOĞLU A.
4th Internationoal Eurisian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Investigation of How Much Instructor – Student interaction in Asynchronous Messaging in Online Forums Predict Student Academic Achievement in Distance Higher Education.
ALTUNOĞLU A., ÇAM AKTAŞ B.
4th Internationoal Eurisian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201621. Aday Öğretmenlik Eğitimi Programının Değerlendirilmesi Aday Öğretmen Danışman Öğretmen Okul Yöneticisi Görüşleri
ÇAM AKTAŞ B.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Three Basic Problems of Teaching Profession and Solution Suggestions of Class Teachers
SEVER D., ÇAM AKTAŞ B.
XVIII. Uluslararası AMSE-AMCE-WAER Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201523. Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutumları Demokratik Tutumları ve Anne Baba Tutumları Arasındaki İlişki
ÇAM AKTAŞ B.
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Özyeterlik Algısı ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi
ÇAM AKTAŞ B.
Uluslararası Öğretim Teknolojileri Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. Investigatigating Studies Performed within the Scope of Critical Reading in Turkey
ÇAM AKTAŞ B.
4th International Educational Conference on Education, St Petersburg, Rusya, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201426. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yaşamlarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar
ÇAM AKTAŞ B.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201327. Ortaöğretimde Uluslararası Bakalorya Programı İle Ulusal Programdaki Anadil Öğretimi Derslerinin Eleştirel Düşünme Becerileri Açısından Karşılaştırılması
ÇAM AKTAŞ B., GÜVEN M.
22.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201228. Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki İstanbul Prof Dr Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi Örneği
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201229. Sınıf Öğretmenliği Programını Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları Bolu
VURAL L., ÇAM AKTAŞ B., TATLI DALİOĞLU S.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201230. Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme / Etmeme Nedenleri
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.
Uluslararası Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201131. Pedagojik Formasyon Programının Öğrenci Görüşlerine göre Değerlendirilmesi
GÜVEN M., SEVER D., ÇAM AKTAŞ B.
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201132. Öğretmenlik Sertifikası Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Duygusal Zeka Düzeyleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
SAĞLAM M., GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., TÜRKMEN İ.
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201133. İlköğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Alanlarındaki Hizmetiçi Eğitim Greksinimleri
HAKAN A. G., SAĞLAM M., YAŞAR Ş., GÜLTEKİN M., DEVECİ H., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., et al.
Fist İnternational Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201134. Sınıf Öğretmenliği Programını Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
VURAL L., ÇAM AKTAŞ B., TATLI DALİOĞLU S., ALPAY KARAOĞLU Ş.
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201135. Öğretmenlik Sertifikası Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
SAĞLAM M., GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., SEVER D.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201136. The Relationship Between Critical Reading and Visual Reading
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.
Global Learn Asia Pacific 2011--Global Conference on Learning and Technology, Melbourne, Avustralya, 28 Mart - 01 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
2010
201037. Investigating Primary School Students Perceptions Related to Teacher Through Their Drawings
ÇAM AKTAŞ B., Üzer M.
17th International Conference on Learning, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
201038. İlköğretim 1 - 5 Sınıflar Türkçe Öğrenci Çalışma Kitaplarında Görsel OKuma Etkinlikleri
ÇAM AKTAŞ B.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
201039. Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Uygulamalarının ve Kazanımlarının Değerlendirilmesi 1 13 15 Mayıs 2010 Balıkesir 2010
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., SEVER D.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2008
200840. İlköğretim Öğrencilerinin Görsel Okuma Düzeyleri ile Kitle İletişim ve Teknolojik Araçları Kullanma Durumu Arasındaki İlişki
acat b., ÇAM AKTAŞ B.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200841. Görsel Okuma Becerisi İle Demografik Değişkenler Arasındaki İlişki
Acat B., ÇAM AKTAŞ B.
Türkçe Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2007
200742. Çocuk Esirgeme Kurumunda Kalan Çocukların Gelecek Beklentileri 5 7 Eylül 2007 Tokat Türkiye 2007
Öztürk A., ÇAM AKTAŞ B.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2005
200543. Türkçe Öğretim Programında Görsel Okuma ve Öğretimi
Acat B., ÇAM AKTAŞ B.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200544. Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı ve Gerekliliği
YENİLMEZ K., ÇAM AKTAŞ B.
5.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Program Geliştirme Sürecinin Uygulanması
ÇAM AKTAŞ B.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Güven, Meral; Aslan, Serkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.311-332, 2023
2021
20212. Eğitim Programları ve Hayat boyu Öğrenme
ÇAM AKTAŞ B.
Eğitimde Program Geliştirme, Sucuoğlu, Hale; Gökdağ Baltaoğlu, Meltem, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.279-297, 2021
2011
20113. İlköğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Alanlarındaki Hizmetiçi Eğitim Gereksinimleri
HAKAN A. G., SAĞLAM M., Yaşar Ş., GÜLTEKİN M., DEVECİ H., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., et al.
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2011
2011
20114. İlköğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Alanlarındaki Hizmetiçi Eğitim Gereksinimleri
HAKAN A. G., Sağlam M., DEVECİ H., GÜLTEKİN M., GÜVEY AKTAY E., KASA AYTEN B., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2011
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 20275-6 Yaş Aralığındaki Çocuklar İçin Ekolojik Okuryazarlığı Ölçme Aracı Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çam Aktaş B., Özer Akkaya M., Kurt Gökçeli F. (Yürütücü)
2025 - 2026
2025 - 2026Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Okuryazarlık Düzeylerinin 21 Yüzyıl Becerilerine Sahip Olma Algılarını Yordama Düzeyi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Çam Aktaş B. (Yürütücü), Sürek S.
2023 - 2025
2023 - 2025İlkokul Sınıf Rehberlik Programının Eklektik Model Çerçevesinde Değerlendirilmesi Ve Örnek Rehberlik Programı Tasarısı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çam Aktaş B. (Yürütücü), Topaloğlu B.
2020 - 2023
2020 - 2023Çokkültürlü Öğretmen Yeterliklerinin Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarıyla Kazandırılmasına Yönelik Bir Hizmetiçi Eğitim Programı: Tasarım, Uygulama ve Değerlendirme
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Sever D., Babayiğit B., Çam Aktaş B., Kip Kayabaş B., Güven M. (Yürütücü)
2018 - 2022
2018 - 2022Teaching English as Foreign Language in Palestinian HEIs: An e-Learning Initiative that Bridges Educational and Socio-Political Gaps“TEFL-ePAL”
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
Saltık O., Çalışır Zenci S., Pilancı H., Çam Aktaş B., Türker M. S., Aydemir M., et al.
2018 - 2022
2018 - 2022Suriye Krizi Müdahale ve Dayanıklılık Projesi (TRP): Yetişkinler için Dil EğitimiP rojesi
AB IPA Projesi
Saltık O., Kumtepe A. T., Pilancı H., Çam Aktaş B.
2017 - 2018
2017 - 2018
Ana-Dil: Yabancılara Türkçe Öğretimi İçin Uzaktan Öğrenme Ortamı Tasarımı ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Türker M. S., Büyük K. (Yürütücü), Çam Aktaş B., Uğur S., Aydın C. H., Pilancı H., et al.
2016 - 2018
2016 - 2018Aday Öğretmenlik Eğitimi Programının Değerlendirilmesi: Aday Öğretmen, Danışman Öğretmen ve Okul Yöneticisi Görüşleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAM AKTAŞ B. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Öğretmen Metaforu Envanteri Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAM AKTAŞ B. (Yürütücü)
2011 - 2013
2011 - 2013Ortaöğretimde Uluslararası Bakalorya Programı İle Ulusal Programdaki Anadil Öğretimi Derslerinin Eleştirel Düşünme Becerileri Açısından Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAM AKTAŞ B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnadolu Journal of Educational Sciences International
Yayın Kurul Üyesi
2022 - 2024
2022 - 2024