Biyografi
Dr. Erkan Kurnaz, 2005 yılında üniversite eğitimini özel eğitim alanında tamamlamıştır. Yüksek lisans derecelerini Uygulamalı Davranış Analizi ve Gelişimsel Yetersizliklere Sahip Çocukların Eğitimi alanlarında almış, 2018 yılında ise özel eğitim alanında entegre doktora programını tamamlayarak “doktor” unvanını elde etmiştir. 2012 yılından bu yana Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Dr. Kurnaz, özellikle otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi, yürütücü işlevlerin geliştirilmesi ve erken müdahale programlarının etkililiği, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) gibi konulara odaklanmakta; aynı zamanda teknolojik uygulamaların özel eğitimdeki rolü üzerine çalışmalar yürütmektedir. Bu kapsamda, ulusal ve uluslararası düzeyde çok sayıda projede yürütücü ve araştırmacı olarak yer almış; alanında birçok hakemli dergi makalesi, kitap bölümü ve bildiriler yayımlamıştır.
Gelişmekte olan teknoloji temelli eğitim çözümlerine özel bir ilgi duyan Dr. Kurnaz, 2024 yılında OtiMeta Eğitim Yazılım Danışmanlık Anonim Şirketi’ni kurarak otizmli bireyler için dijital öğrenme ve destek platformları geliştirilmesine öncülük etmiştir. Aynı zamanda otizmli çocuklar için hazırlanan Afotizma mobil uygulamasının tasarım ve geliştirme süreçlerini yönetmektedir.
Ulusal ve uluslararası kongrelerde otizm eğitimi, afet yönetimi, yürütücü işlevler ve dijital öğrenme konularında sunumlar yapmış; bu alandaki çalışmalarıyla akademik çalışmalarını devam ettirmektedir.
Eğitim Bilgileri
2011 - 2018
2011 - 2018Bütünleşik Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2012 - 2016
2012 - 2016Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi (Yl) (Tezli), Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Bütünleşik Doktora
Otizmli bireylere karşılıklı konuşma sırasında kullanılan ortak dikkat davranışlarının öğretiminde ipucunun giderek artırılmasıyla öğretimin etkililiği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2016
2016Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara video oyunu oynama becerisinin öğretiminde video ile kendine model olmanın etkililiğinin belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Davranış Bilimleri
Eğitim Teknolojisi
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2012 - 2022
2012 - 2022Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorMerkez Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, BİLGİSAYAR ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorStaj Komisyonu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANLIK
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorEngelli Öğrenciler Birimi Danışma Kurulu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2023 - 2025
2023 - 2025Enstitü Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
2021 - 2025
2021 - 2025Birim Kalite Komisyonu Üyesi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
2016 - 2025
2016 - 2025Erasmus Programı Kurum Koordinatörü Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
2016 - 2025
2016 - 2025Erasmus Programı Kurum Koordinatörü Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2016 - 2025
2016 - 2025Birim sorumlusu
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2019 - 2024
2019 - 2024Program Koordinatör Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANLIK
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2012
2009 - 2012Özel Eğitim Öğretmeni
Özel İlk Bursa Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Özel Eğitim Öğretmeni
2008 - 2009
2008 - 2009Eğitim Koordinatörü ve Özel Eğitim Öğretmeni
Özel Can Hayat Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Eğitim Koordinatörü ve Özel Eğitim Öğretmeni
2005 - 2008
2005 - 2008Zİhin Engelliler Sınıf Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Zİhin Engelliler Sınıf Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Özel gereksinimli bireylere bakım verenlerin COVİD-19 sürecindeki deneyimleri
Kurnaz E. (Eş Danışman), Yanardağ M.
G.TÜRKOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ulusal Medikal Kurtarma Ekibinin (UMKE) afet ve acil durumlarda özel gereksinimli bireylere müdahale sürecinin belirlenmesi
Kurnaz E. (Eş Danışman), Yanardağ M.
Ö.FARUK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde ortak dikkat becerilerinin öğretimine ilişkin öğretmenlerin deneyim ve görüşleri
Kurnaz E. (Eş Danışman), Kurt O.
N.ÖZDEN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Otizm ve Diyet Uygulamaları: Ebeveyn Deneyimlerinin İncelenmesi
Kurnaz E., Atlar Yıldırım H., Çavuşoğlu T., Görgün B.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.65, ss.188-210, 2025 (ESCI, TRDizin)
2025
20252. Nursing students’ views on individuals with disabilities in disaster situations: A Qualitative Study
Haylı Ç. M., Karataş R., Chung S., Kurnaz E., Demir Kösem D.
ACTA SCIENTIARUM - HEALTH SCIENCES
, cilt.47, sa.1, ss.1-10, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20253. Individuals with Special Needs and Biological Disasters: Experiences of COVID-19
TÜRKOĞLU BOYVAT G., YANARDAĞ M., KURNAZ E., ÇAVUŞOĞLU T.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.13, ss.165-206, 2025 (TRDizin)
2025
20254. Effectiveness of Video Self-Modeling in Teaching Unplugged Coding Skills to Children with Autism Spectrum Disorders
Kurnaz E.
BEHAVIORAL SCIENCES
, cilt.15, sa.3, ss.1-22, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20245. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Uzaktan Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri
Büyükköse D., Elçin Y. A., Kurnaz E.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.1549-1587, 2024 (TRDizin)
2024
20246. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Duyusal İşlemleme Bozuklukları
CEVHER Z., KURNAZ E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.710-723, 2024 (TRDizin)
2024
20247. Farklı Yetenekler, Ortak Hedefler: Akran Ağı Stratejisi
KURNAZ E., TÜRKOĞLU BOYVAT G.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.2, ss.708-738, 2024 (TRDizin)
2024
20248. Medical rescue team's experiences in disaster response to individuals with special needs: The case of Türkiye
Goenen O. F., ÇAVUŞOĞLU T., KURNAZ E.
NATURAL HAZARDS
, cilt.120, sa.2, ss.1841-1867, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
2018
20189. The Effectiveness of Video Self-Modeling in Teaching Active Video Game Skills to Children with Autism Spectrum Disorder
KURNAZ E., YANARDAĞ M.
JOURNAL OF DEVELOPMENTAL AND PHYSICAL DISABILITIES
, cilt.30, sa.4, ss.455-469, 2018 (SSCI, Scopus)
2014
201410. Otizmli Çocukların Eğitiminde Yeni Eğilimler Videoyla Kendine Model Olma ve Etkileri
AKMANOĞLU N., KURNAZ E.
Özel Eğitim Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.63-77, 2014 (ESCI)
2014
201411. New Trends in the Education of Children with Autism: Video Self-Modeling and Its Effects
AKMANOĞLU N., KURNAZ E.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, sa.2, ss.63-80, 2014 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Teknotizm: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Ekran Bağımlılığı ve Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma ve Bilgilendirme Platformu
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., EYÜBOĞLU D., EYÜBOĞLU M., KURNAZ E., KAYMAK A., et al.
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Türkiye’de Otizm Erken Müdahale Süreçlerine İlişkin Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., EYÜBOĞLU D., EYÜBOĞLU M., KURNAZ E., GÜNDEN U. O.
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 14 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Examining the Relationship Between Screen Addiction and Parent-Child Interaction in Children With Autism Spectrum Disorder
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., EYÜBOĞLU M., EYÜBOĞLU D., KURNAZ E., KAYMAK A., et al.
8th ISEI Early Childhood Intervention Conference, Lisbon, Portekiz, 02 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2023
20234. Afet ve Acil Durumlarında Özel Gereksinimli Bireyler: “I Learn And Get Beyond My Limits (Öğreniyorum Ve Sınırlarımı Aşıyorum) Erasmus + Projesi”
KURT O., KURNAZ E., CEVHER Z., ÇAVUŞOĞLU T.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20225. ÖZEL GEREKSİNİMLİLİK AÇISINDAN BİYOLOJİK AFETLER
TÜRKOĞLU G., KURNAZ E.
3rd INTERNATIONAL DISASTER MANAGEMENT CONGRESS, Tokat, Türkiye, 09 Haziran 2022, cilt.1, ss.3, (Özet Bildiri)
2022
20226. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Ortak Dikkat Becerilerinin Öğretimine İlişkin Özel Eğitim Öğretmenlerin Görüş ve Önerileri
ÖZDEN N., ÇAVUŞOĞLU T., KURNAZ E.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, cilt.1, ss.164, (Özet Bildiri)
2022
20227. Özel Gereksinimli Bireylere Bakım Verenlerin Covid-19 Sürecindeki Deneyimleri
TÜRKOĞLU G., ÇAVUŞOĞLU T., KURNAZ E.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, cilt.1, ss.109, (Özet Bildiri)
2021
20218. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DEPREME HAZIR MI? TÜRKİYE İÇİN BİR DURUM VE GEREKSİNİM TESPİT ÇALIŞMASI ARE INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS READY FOR EARTHQUAKES? A STUDY ON CURRENT STATUS AND NEED DETECTION FOR TURKEY
KURT O., TÜN M., KURNAZ E., ÇAVUŞOĞLU T.
3. AFET VE DİRENÇLİLİK KONGRESİ IDRC 2021, Ankara, Türkiye, 05 Ekim 2021, cilt.1, ss.39-40, (Özet Bildiri)
2022
20229. UMKE Personelinin Özel Gereksinimli Bireylere İlişkin Müdahalelerinin Belirlenmesi
GÖNEN Ö. F., ÇAVUŞOĞLU T., KURNAZ E.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, cilt.1, ss.121, (Özet Bildiri)
2019
201910. AFETLERDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI DENEYİMLERCRISIS MANAGEMENT FOR INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS IN DISASTERS AND EMERGENCIES: INTERNATIONAL EXPERIENCES
KURNAZ E., KURT O.
International Disaster and Resilience Congress (idRc 2019), Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2019, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201911. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DEPREME HAZIR MI? TÜRKİYE İÇİN BİR DURUM VE GEREKSİNİM TESPİT ÇALIŞMASIARE THE INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS READY FOR EARTHQUAKES? A SITUATION AND NEEDS ASSESSMENT STUDY FOR TURKEY
KURT O., TÜN M., KURNAZ E., ÇAVUŞOĞLU T.
International Disaster and Resilience Congress (idRc 2019), 26 - 28 Haziran 2019, cilt.1, (Özet Bildiri)
2018
201812. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Rekreasyon Terapisi Programı Öncesi Yürüyüş Özelliklerinin İncelenmesi
GÜROL B., ÖZBÖKE C., KURNAZ E., YANARDAĞ M.
Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, 10 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Erken Çocukluk Dönemindeki Bireylere Sosyal Öykü Uygulamasıyla Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
TALAS S., KURNAZ E.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi(ICECI-2018), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, cilt.1, ss.45, (Özet Bildiri)
2018
201814. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda uyarlanmış fiziksel eğitim ve sporun motor performans ve fiziksel uygunluk düzeyine etkisi
YANARDAĞ M., ÖZBÖKE C., KURNAZ E., YÜKSEL Y., YANARDAĞ F., GÜROL B., et al.
2.Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, cilt.1, ss.77, (Özet Bildiri)
2018
201815. Otizmli Bireylerde Erken Çocukluk Döneminde Video İle Kendine Model Olmanın Kullanıldığı Araştırmalar: Bir Betimsel Analiz Çalışması
KURNAZ E., TALAS S.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, cilt.1, ss.82, (Özet Bildiri)
2017
201716. The Effectiveness Of The Video Self-Modeling On Playing Active Video Game For Children With Autism Spectrum Disorders
KURNAZ E., YANARDAĞ M.
World Congress of Sport Sciences Researches, Manisa, Türkiye, 23 - 26 Kasım 2017, cilt.1, ss.594-595, (Özet Bildiri)
2017
201717. Otizmli Bireylere Karşılıklı Konuşma Sırasında Kullanılan Ortak Dikkat Davranışlarının Öğretimi
KURNAZ E., KURT O.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 Ekim - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.116, (Özet Bildiri)
2017
201718. Özel Öğrenme Güçlüğü ve Videoyla Kendine Model Olma.
Gorgun B., KURNAZ E.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.208, (Özet Bildiri)
2017
201719. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Akıllı Tahta Uygulamalarıyla Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Betimsel Analiz Çalışması
TALAS S., KURNAZ E.
9. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. Inclusion Training in Intellectual Disabilities for Educators in Europe Stakeholder Survey Results in Turkey
KURNAZ E.
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Derneği Çocuk Hakları ve Erken Eğitim Konferansı, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Smartboards New Perspectives in the Education of Individuals With Special Needs
KURNAZ E.
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Derneği Çocuk Hakları ve Erken Eğitim Konferansı, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Düzenli uyarlanmış fiziksel eğitim ve spor programına katılan otizm spektrum bozukluğu tanısına sahip bireylerin motor performans ve fiziksel dayanıklılık düzeylerini geliştirme
YANARDAĞ M., YILMAZ İ., KURNAZ E., ÖZBÖKE C., YÜKSEL Y., TAŞÇIOĞLU R.
Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 27 - 29 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Düzenli Uyarlanmış Fiziksel Eğitim ve Spor Programına Katılan Otizm Spektrum Bozukluğu OSB Tanısına Sahip Bireylerin Motor Performans ve Fiziksel Dayanıklılık Düzeylerini Geliştirme
YANARDAĞ M., YILMAZ İ., KURNAZ E., ÖZBÖKE C., YÜKSEL Y., TAŞÇIOĞLU R.
Uluslararası Spor Bilimleri Turizm ve Rekreasyon Öğrenci Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. Özel Eğitim ve Teknoloji Kullanımı: Let's Try Ict
CEVHER Z., YETKİN A. İ., KURNAZ E., YANARDAĞ M., DİKEN İ. H.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Özel eğitim ve teknoloji kullanımı Lets try ICT projesi
CEVHER Z., YETKİN A. İ., KURNAZ E., YANARDAĞ M., DİKEN İ. H.
UDEMKO2016, 31 Mart - 03 Nisan 2016
2016
201626. Eğitim ve Teknoloji Kullanımı LET S TRY I T PROJESİ
CEVHER Z., YETKİN A. İ., KURNAZ E., YANARDAĞ M., DİKEN İ. H.
Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Avrupa da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi Bir ERASMUS Projesi
DİKEN İ. H., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., KURNAZ E., ÖĞÜLMÜŞ K., görgün b.
Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016)., Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Özel Eğitim ve Teknoloji Kullanımı: Let’s Try Ict
Cevher Z., Yetkin A. İ., Kurnaz E., Yanardağ M., Diken İ. H.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 04 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201529. Özel Eğitimde Bir Erasmus+ Projesi: Let's Try Ict
DİKEN İ. H., YANARDAĞ M., KURNAZ E., YETKİN A. İ., CEVHER Z.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. Avrupa’da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi (Inclusion Training In Intellectual Dısability For Educators In Europe
DİKEN İ. H., YAVUZ A. A., ÖZ H., KURNAZ E.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201531. Çoklu Yetersizlikleri Olan Bireylere İlişkin Olarak Türkiye de Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
KURNAZ E.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2015, cilt.1, ss.62, (Özet Bildiri)
2015
201532. Avrupa da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi Inclusıon Traınıng In Intellectual Dısabılıty For Educators In Europe Itıde Erasmus Projesi
KURNAZ E., YANARDAĞ M.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2015, cilt.1, ss.65, (Özet Bildiri)
2015
201533. Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası
KURNAZ E., YANARDAĞ M.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2015, cilt.1, ss.63, (Özet Bildiri)
2015
201534. Özel Eğitimde Bir Erasmus Projesi Let s Try I T
KURNAZ E., YANARDAĞ M.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2015, cilt.1, ss.64, (Özet Bildiri)
2016
201635. The Effects of the Adapted Physical Education and Sports on Motor Performance and Physical Fitness of the Young and Children with Autism Spectrum Disorders
YANARDAĞ M., YILMAZ İ., KURNAZ E., ÖZBÖKE C., YÜKSEL Y., TAŞÇIOĞLU R.
3rd International Sport Sciences, Tourism and Recreation Student Congress, 26 - 30 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2014
201436. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Vücut Farkındalığı
KURNAZ E., YANARDAĞ M.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, cilt.1, ss.68, (Özet Bildiri)
2014
201437. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Yürütülen PECS Uygulama Örneği
ÇATTIK M., KURNAZ E.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, cilt.1, ss.68, (Özet Bildiri)
2014
201438. From 1968 to present: Journal of Applied Behavior Analysis and Autism Spectrum Disorders
KURNAZ E., ÇATTIK M., Koldaş M., SANAL E., ŞAHİN Ş., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
ABAI CHİCAGO CONFERENCE, CHİCAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201439. From 1968 to present: Journal of apllied behavior analysis and autism spectrum disorders.
ÇATTIK M., KOLDAŞ M., KURNAZ E., SANAL E., ŞAHİN Ş., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
Association for Applied Behavior Analysis 40th Annual Convention, 24 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201440. From 1968 to present: journal of applied behavior analysis and autism spectrum disorder
YÜCESOY ÖZKAN Ş., Sanal E., KURNAZ E., ÇATTIK M., Koldaş M., ŞAHİN Ş.
. 40 th ABAI Annual Convention’nda sunulan poster. IL, Chicago: ABD., 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201341. Otizmli Çocukların Kaynaştırılmasına Yönelik PROJECT DATA ve LEAP Programlarının Uygulama ve Araştırmalarının Karşılaştırılması
KURNAZ E.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Kasım 2013 - 01 Aralık 2012, cilt.1, ss.295, (Özet Bildiri)
2013
201342. Otizm ve videoyla kendine model olmanın kullanımı
KURNAZ E., AKMANOĞLU N.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
201343. Otizmli ve Videoyla Kendine Model Olmanın Kullanımı
KURNAZ E., AKMANOĞLU N.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, cilt.1, ss.31, (Özet Bildiri)
2013
201344. Bir 45 lik 1968 den Günümüze Journal of Applied Analysis ve Otizm
YÜCESOY ÖZKAN Ş., KURNAZ E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş., Koldaş M., Sanal E.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, cilt.1, ss.262, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Özel Gereksinimli Bireylerde Afet ve Acil Durum Yönetimi.
Kurnaz E.
Disiplinler Arası Bir Bakışla Afet Yönetimi, Salih Altun, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.83-103, 2023
2022
20222. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okulöncesi Dönemdeki Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma
Kurnaz E. (Editör)
Vize Akademik, Ankara, 2022
2022
20223. OSB Değerlendirme: İzlem, Tarama ve Tanımlama süreçleri
Kurnaz E.
Otizm spektrum bozukluğunda değerlendirme, Veysel Aksoy, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.25-55, 2022
2022
20224. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Sosyal Etkileşim Becerileri
DİKEN İ. H., KURNAZ E., TOPER Ö., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., ÜNLÜ E., TOPUZ Ç., et al.
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, Diken İbrahim Halil, Kurnaz Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.41-59, 2022
2021
20215. Özel Gereksinimli Bireyler Depreme Hazır mı? Türkiye için Bir Durum ve Gereksinim Tespit Çalışması
KURT O., TÜN M., KURNAZ E., ÇAVUŞOĞLU T.
Alpaslan Yayınevi, Sakarya, 2021
2021
20216. ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER DEPREME HAZIR MI? TÜRKİYE İÇİN BİR DURUM VE GEREKSİNİM TESPİT ÇALIŞMASI
ÇAVUŞOĞLU T., KURNAZ E., TÜN M., KURT O.
Alpaslan Otizm Vakfı Yayınları, Sakarya, 2021
2020
20207. Orta – Ağır Otizm Spektrum Bozukluğu 1, 2 ve 3. Kademe Özel Eğitim Öğretmenleri Eğitim Kitabı
DÜZKANTAR A., KAYMAK A., İNCE G., KURNAZ E.
Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve GeliştirmeGenel Müdürlüğü, Ankara, 2020
2020
20208. Orta – Ağır Otizm Spektrum Bozukluğu1, 2 ve 3. Kademe Özel Eğitim Öğretmenleri Etkinlik Kitabı
DÜZKANTAR A., KAYMAK A., İNCE G., KURNAZ E.
Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve GeliştirmeGenel Müdürlüğü, Ankara, 2020
2020
20209. Duyu ve Motor gelişim
Kurnaz E.
Asperger ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.65-90, 2020
2019
201910. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler
KURNAZ E., DİKEN İ. H.
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, İbrahim Halil Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.83-102, 2019
2019
201911. Afet ve Acil Durumlarda Özel Gereksinimli Bireylere Sunulacak Hizmetler
KURNAZ E.
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Ve Acil Durum Yönetimi, Kurt, Onur, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.209-228, 2019
2019
201912. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri
KURNAZ E.
Zor Çocukların Eğitiminde Psikoeğitsel Yaklaşımlar ve Birlikte Yaşam, Selahattin Avşaroğlu, Kürşat Öğülmüş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.145-168, 2019
2019
201913. Özel Gereksinimli Bireyler İçin Yardımcı Teknolojiler
KURNAZ E.
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Ve Acil Durum Yönetimi, Kurt, Onur, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.97-120, 2019
2019
201914. Fiziksel Yetersizliği Olan Bireyler
KURNAZ E., DİKEN İ. H.
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, Prof. Dr. İbrahim Halil Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.141-153, 2019
2016
201615. Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası
DİKEN İ. H., Görgün B., ÖĞÜLMÜŞ K., BAKİ K., KURNAZ E.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
Desteklenen Projeler
2024 - 2027
2024 - 2027
Afet ve Acil Durumlarda Otizmli Bireylerin Dirençliliğini Artırmaya Yönelik Simulasyona Dayalı Oyun Tasarımı
TÜBİTAK Projesi , 1512 - Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
(Proje Özeti)
Kurnaz E. (Yürütücü), Çavuşoğlu T.
2024 - 2027
2024 - 2027Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Ekran Bağımlılığına İlişkin Çevrimiçi Aile Bilgilendirme Programının Geliştirilmesi ve Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Diken İ. H., Kurnaz E. (Yürütücü), Çavuşoğlu T., Görgün B.
2024 - 2026
2024 - 2026Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Ekran Bağımlılığı ve Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Diken İ. H. (Yürütücü), Diken Ö., Günden U. O., Kurnaz E., Kaymak A., İnce G., et al.
2022 - 2023
2022 - 2023
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERE BAKIM VERENLERİN COVİD-19 SÜRECİNDEKİ DENEYİMLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kurnaz E. (Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023
OTİ-STEM: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Temel Kodlama Becerisinin Öğretiminde Video İle Kendine Model Olmanın Etkililiğinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Kurnaz E. (Yürütücü)
2020 - 2022
2020 - 2022
“I LEARN AND GET BEYOND MY LIMITS”-Öğreniyorum ve sınırlarımı aşıyorum.
AB Destekli Diğer Projeler
Kurnaz E.
2018 - 2020
2018 - 2020Özel Gereksinimli Bireyler Depreme Hazır mı? Türkiye İçin Bir Durum ve Gereksinim Tespit Çalışması
ÇAVUŞOĞLU T., KURT O. (Yürütücü), KURNAZ E.
2018 - 2020
2018 - 2020OTİZMLİ BİREYLERE KARŞILIKLI KONUŞMA SIRASINDA KULLANILAN ORTAK DİKKAT DAVRANIŞLARININ ÖĞRETİMİNDE İPUCUNUN GİDEREK ARTIRILMASIYLA ÖĞRETİMİN ETKİLİLİĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURNAZ E.
2017 - 2019
2017 - 2019Konuşma Üreten Cihazın Otizmli Bir Çocuğa İletişim Becerilerinin Öğretimindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURT O. (Yürütücü), GENÇ TOSUN D., KURNAZ E.
2015 - 2017
2015 - 2017Let’s Try ICT
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
(Proje Özeti)
Diken İ. H. (Yürütücü), Diken Ö., Yanardağ M., Kurnaz E.
2014 - 2017
2014 - 2017Inclusion Training in Intellectual Disability for Educators in Europe (ITIDE)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Diken İ. H. (Yürütücü), Yanardağ M., Diken Ö., Kurnaz E.
2015 - 2016
2015 - 2016Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Video Oyunu Oynama Becerisinin Öğretiminde Video İle Kendine Model Olmanın Etkililiğinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURNAZ E.
2015 - 2016
2015 - 2016Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuk ve Gençlerde Uyarlanmış Fiziksel Eğitim ve Sporun Motor Performans ve Fiziksel Uygunluk Düzeyine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YÜKSEL Y., YANARDAĞ M. (Yürütücü), KURNAZ E.
Ödüller
Ocak 2019
Ocak 2019