Makaleler
17
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (2)
2. Social Robots for Joint Attention Development in Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY DEVELOPMENT AND EDUCATION
, cilt.70, sa.5, ss.625-643, 2023 (SSCI, Scopus)
5. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
11. Rutinler ve Önemi
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, sa.4, ss.78-81, 2019 (Hakemsiz Dergi)
14. Meta-Analysis of Pivotal Response Training for Children with Autism Spectrum Disorder
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.51, sa.1, ss.13-26, 2016 (SSCI, Scopus)
15. Pivotal Response Teaching for Children with Autism Spectrum Disorders: An Overview
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.221-246, 2014 (ESCI, Scopus, TRDizin)
16. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Temel Tepki Öğretimi Genel Bir Bakış
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.221-246, 2014 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
53
1. TRENDS and TOPICS IN AUTISM RESEARCH: A Narrative Review
17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, İspanya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
7. Çocuğumla Oynuyorum: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Hayali Oyun Becerilerinin Öğretiminde Aile Eğitim Programının (HAYOP)
Uluslararası Eğitim Kongresi’nde (International Education Congress) /EDUCongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
8. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençler İçin Kanıta-Dayalı Uygulamalar
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
9. Özel Eğitim Anaokullarında Çalışan Öğretmenler Arasında İş Birliği Çalışmalarının Derinlemesine İncelenmesi
International Education Congress (EduCongress2023), Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
14. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Ebeveyn Tarafından Uygulanan Temel Tepki Öğretiminin Etkililiği
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
15. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençlerle Yürütülen Tek-Denekli-Deneysel Araştırmalar: Bir Sistematik Derleme
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
16. Özel Gereksinimli Bireylere Dijital Güvenlik Becerilerinin Kazandırılması: Pilot Uygulama
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
17. "Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Gençler İçin Kanıta-Dayalı Uygulamalar: Saptanması ve Kullanılması” Projesinin Tanıtılması
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
18. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Uyarlanmış Yoğun Tuvalet Eğitimi Aile Eğitim Programının (GUYTEP) Etkililiği
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
23. OSB Olan Çocuğa Sahip Ebeveynler Covid-19 Pandemi Sürecini Nasıl Yaşadılar: Yeni Normale İlişkin Bakış Açıları ve Deneyimleri
Uluslararası Otizm Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
25. Bütünleştirme ortamlarında öğretmenlerin rol ve sorumlulukları
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020
29. Otizm spektrum bozukluğu ve beslenme
VIth International Eurasian Educational Research Congress-EJER, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2237-2250, (Tam Metin Bildiri)
30. Temel tepki öğretiminin dil gelişimi üzerindeki etkisi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 Kasım - 10 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
31. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Soru Sorma Yoluyla İletişim Başlatmanın Kazandırılmasında Temel Tepki Öğretiminin Etkileri
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
32. Temel tepki öğretiminin farklı gelişim alanları üzerindeki etkisi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
33. Temel tepki öğretimine ilişkin anne-baba görüşlerinin incelenmesi
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
35. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
36. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
37. Otizm Spekrtum Bozukluğu Olan Bireylerin İletişim Becerilerinin Geliştirilmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar
XVIII AMSE-AMCE WEAR CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
38. Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
39. Zihin Engelliler Öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
40. Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
41. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere sunulan online aile bilgi destek ve eğitim programı (e-ABDEP)
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
42. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip aileler için online aile bilgi destek ve eğitim programı e ABDEP
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
43. Ailelerle el ele aile eğitim programına katılan ailelerin öz yeterlik algılarının belirlenmesi
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
44. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen ailelerle el ele aile eğitim programına ilişkin aile görüşleri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
45. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen Ailelerle El Ele aile eğitim programına ilişkin görüşleri
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
46. Gelişimsel Geriliği Olan Bireyler İçin Replikler ve Replik Silikleştirme Uygulamaları Bir Araştırma Sentezi
International Congress of Early Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
47. Pivotal response training and children with an autism spectrum disorder. A Meta-analytic review of research
International Conference on Intellectual and Developmental Disabilities, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Nisan - 01 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
48. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Temel Tepki Öğretimi Bir Meta Analiz Çalışması
23. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
49. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Temel Tepki Öğretimi Genel Bir Bakış
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
50. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
51. Özel Gereksinimli Olan Bireylerin Yetikinliğe Geçiş Döneminde Toplumsal Yaşama Geçiş
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kıbrıs, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
52. Fiziksel ve Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Ergenlere Serbest Zaman Etkinliği Bowling Oyunu Öğretiminde İpucunun Giderek Azaltılması Yönteminin Etkililiği
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
53. Ses Değiştiren Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrenciye Şekil Verme ve Önceden Dinleme Tekrarlı Okuma Geri Bildirim İşlem Süreçleriyle Yaplaılan Sağaltımların Uygun Ses Çıkarmaya Olan Etkililiklerinin Karşılaştırılması
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
17
1. Gelişimsel Müdahaleler
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitim El Kitabı, Bakkaloğlu Hatice, Çelik Seçil, Tomris Gözde, Editör, Vizetek, Ankara, ss.471-498, 2022
2. Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi
Eğiten Kitap, Ankara, 2021
4. Uygun olmayan davranışları açıklayan kuramsal modeller
Sınıf İçin Olumlu Davranışsal Destekler, Vuran, Sezgin, Öğülmüş, Kürşat, Editör, Nobel, Ankara, ss.26-52, 2021
6. Temel Tepki Öğretimi
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Acar, Çimen ve Sani-Bozkurt, Sunagül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.125-150, 2021
7. Özel eğitim öğretmenleri için etik ilkeler kılavuzu
Vize Akademik, 2020
8. Oyun Becerilerinin Öğretiminde Taklit
Çocuk ve Taklit, Töret Gökhan, Ökcün-Akçamuş Meral Çilem, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.123-142, 2020
10. Temel Tepki Öğretimi: Motivasyon Temel Alanının Kullanılması
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Kanıt Temelli Uygulamalar, Ünlü Emre, Editör, Vize Basın Yayın, Ankara, ss.145-171, 2020
11. Oyun Gelişiminde Taklit
Çocuk ve Taklit, Töret Gökhan, Ökcün-Akçamuş Meral Çilem, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.53-80, 2020
13. Video Modelle Öğretim
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi II, İlknur Çifçi Tekinarslan Nuray Öncül, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.264-325, 2018
14. Giyinme Becerileri
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi -I- Özbakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretimi, N. Öncül ve İ. Çiftçi-Tekinarslan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.114-161, 2018
15. Meslek Gelişimi ve Geçiş
Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler İçin Öğretim Stratejileri, Yücesoy Özkan, Şerife, Editör, Nobel Akaedemik Yayıncılık, Ankara, ss.367-390, 2014
Metrikler
Yayın (WoS)
13
Yayın (Scopus)
9
Atıf (WoS)
94
H-İndeks (WoS)
5
Atıf (Scopus)
95
H-İndeks (Scopus)
5
Atıf (Scholar)
348
H-İndeks (Scholar)
9
Atıf (TrDizin)
30
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
32
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
47
Proje
10
Tez Danışmanlığı
3