Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Development of The Scale for Identifying Perceptions of Having 21st Century Skills of Pre-service Teachers: Validity and Reliability Study
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, vol.52, no.1, pp.99-125, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Multicultural Teacher Competencies Scale for Primary Teachers: Development and Implementation Study
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, vol.12, no.2, pp.441-472, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Analysis of Graduate Theses in Curriculum Development in Turkey (1993-2020)
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.2, pp.870-891, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Determining Generic Teacher Competencies: A Measurable and Observable Teacher Competency Framework
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.9, no.2, pp.308-331, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Uluslararası Bir Kavram Karmaşası: Yeterlik, Yeterlilik ve Yetkinlik Kavramları Üzerine Bir Doküman İncelemesi
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol.12, no.1, pp.272-293, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

View of Prospective Teacher on Learning Responsibility
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.7, no.1, pp.228-239, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Curriculum Proposal for Science-Teaching Courses in Primary SchoolTeacher Training
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.11, no.5, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Development and Validation of Teacher Oriented Affective Barriers Scalefor EFL Context
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.11, no.4, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Motivational Strategies Used in English Language Teaching: A Meta Synthesis Study
European Journal of Education Studies
, vol.5, no.7, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
European Journal of Foreign Language Teaching
NEGATIVE FEELINGS OF TURKISH STUDENTS IN EFL LEARNING PROCESS
, vol.3, no.4, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinimlerinin Belirlenmesi.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi,
, vol.6, no.3, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları, Öğrenme Stilleri ve ÖğrenmeStratejilerinin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol.7, no.2, pp.288-337, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKİYE DE FEN EĞİTİMİNDE ARGÜMANTASYON TEMELLİÖĞRENMEYLE İLGİLİ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.4, no.36, pp.1-13, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Analyzing of the Researches Related to Teaching Styles Measurement Instruments
International Journal of Curriculum and Instructional Studies,
, vol.6, no.11, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Students Opinions on Online Instructional Planning and Evaluation Course
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol.6, no.1, pp.1-18, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul 7 Sınıf Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ve Duygusal Zekaya İlişkin Görüşleri
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.9, no.42, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
The Predictive Power of Metacognitive Learning Strategies on Achievement of Pre service Teachers
Anadolu Journal Of Educational Sciences International
, vol.5, no.2, pp.131-150, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Yaşam Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Kullanılan Metaforlar
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Dergisi
, vol.5, no.9, pp.35-46, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokullar İçin Güncellenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.25, pp.31-56, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokullar İçin Güncellenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.25, pp.31-56, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Assessment of the Reliability and Validity of PLSI in a Turkish Higher Education Institution
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol.4, no.2, pp.108-132, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme / Etmeme Nedenleri
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.0, pp.53-66, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Bilişüstü Öğrenme Stratejileri Belirleme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, pp.283-297, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Eleştirel Okuma ve Görsel Okuma Arasındaki İlişki
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, vol.3, no.6, pp.31-44, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.12, no.46, pp.1-23, 2013 (Peer-Reviewed Journal)

Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisi Projeleri Uygulamalarının ve Kazanımlarının Değerlendirilmesi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.12, no.46, pp.1-23, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of The Distance Education Pre Service Teachers Opinions About Teaching Practice Course Case of İzmır City Turkish Online Journal of Distance Education
TOJDE
, vol.13, no.1, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Bilişbilgilerine ilişkin Görüşleri
İlköğretim Online
, vol.9, no.1/1, pp.361-378, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher Candidates Opinions Abut Student Resistance
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, vol.2, no.2, pp.4604-4612, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerindeki zorlanma düzeyleri.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama
, vol.8, no.15, pp.1-23, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki
İlköğretim Online Dergisi
, vol.7, pp.53-70, 2008 (Peer-Reviewed Journal)

Development of Learning Strategies Scale Study of Validation and Reliability
World Applied Sciences Journal
, vol.4, no.1, pp.31-36, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher Candidates Learning Styles and Critical Thinking Dispositions
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, no.6/21, pp.60, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.6, pp.75-89, 2006 (Peer-Reviewed Journal)

Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.6, no.1, pp.75-89, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Çokkültürlü Öğretmen Yeterliklerinin Geliştirilmesinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Tasarımı
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Turkey, 26 - 28 October 2022

Çokkültürlü Öğretmen Yeterliliklerinin Geliştirilmesinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Tasarımı
X. Uluslarsarası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Turkey, 26 October 2022
CUMHURİYETİN KURULUŞUNDAN 2000’li YILLARA KADAR EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ALANINDA YASAL VE YAPISAL DÜZENLEMELER
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 October 2019
The Reflections of Multicultural Education on the Primary Education Curricula
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Turkey, 9 - 12 October 2019
Öğrenmeyi Öğrenme
AVRUPA YETİŞKİN ÖĞRENİMİ GÜNDEMİ 4 PROJE TANITIM TOPLANTISI, Turkey, 9 - 10 January 2018
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinmelerinin Belirlenmesi
5th Internatioal Curriculum and Instruction Congress, 26 - 28 October 2017
Sınıf Öğretmenliği Eğitimi İçin Fen Öğretimi Dersleri Öğretim Programı Tasarısı
5th International Curriculum and Instruction Congress, 26 - 28 October 2017
Öğrenme Stilleri Öğrenme Stratejileri ve Özyeterlik Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış
International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Australia, 13 - 15 July 2016
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Sorumluluğuna Yönelik Görüşleri
International Conference on New Horizons in Education, 13 - 15 July 2016
Design of Interactive e-Learning Content: EMLT Project Case Study
International Conference on Innovative Teaching and Technology in Higher Education, İstanbul, Turkey, 2 - 03 June 2016, pp.65
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı İçin Fen Öğretimi Öğretim Programının Tasarlanmasına Yönelik Gereksinim ve Tasarlanan Fen Öğretimi Öğretim Programının Açıklanması
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMSINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI İÇİN FEN ÖĞRETİMİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TASARLANMASI ÇALIŞTAYI, Turkey, 15 - 16 January 2016
Analysing of the Researches Related to Teaching Styles in terms of the Measurement Instruments
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 October 2015
Development of Argumentation Based Learning in Science Education in Turkey
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 October 2015
Students Opinion on Online Instructional Planning andAssessment Course
4th INTERNATIONAL CONFERENCE onEDUCATION(ICED-2015), 26 - 28 June 2015
Emotional Intelligence Level of 7th Grade Secondary SchoolStudents and Their Opinions about Emotional Intelligence
4th INTERNATIONAL CONFERENCE onEDUCATION(ICED-2015), 26 - 28 June 2015
Ortaöğretimde Uluslararası Bakalorya Programı İle Ulusal Programdaki Anadil Öğretimi Derslerinin Eleştirel Düşünme Becerileri Açısından Karşılaştırılması
22.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 5 - 07 September 2013
Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki İstanbul Prof Dr Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi Örneği
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 September 2012
Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme / Etmeme Nedenleri
Uluslararası Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 13 - 15 September 2012
Pedagojik Formasyon Programının Öğrenci Görüşlerine göre Değerlendirilmesi
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011
Öğretmenlik Sertifikası Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Duygusal Zeka Düzeyleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011
Öğretmenlik Sertifikası Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 05 October 2011
The Relationship Between Critical Reading and Visual Reading
Global Learn Asia Pacific 2011--Global Conference on Learning and Technology, Melbourne, Australia, 28 March - 01 April 2011
Metacognitive strategy usages and epistemological beliefs of primary school teacher trainees
The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 July 2010
Opinions of primary school teacher trainees’ metacognitive learning strategies and epistemological beliefs.
The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 July 2010
Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Uygulamalarının ve Kazanımlarının Değerlendirilmesi 1 13 15 Mayıs 2010 Balıkesir 2010
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Turkey, 13 - 15 May 2010
Teacher Candidates Opinions Abut Student Resistance
World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 February 2010
Türkiye de Öğrenme Stillerine İlişkin Yapılan Araştırmaların Kullanılan Envanterler Boyutunda İncelenmesi
International Conference on Educational Sciences, Famagusta, Cyprus (Kktc), 23 - 27 June 2008, pp.932-943
Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 6 - 09 July 2004
Books & Book Chapters
Öğrenmeyi Öğrenme
in: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Doğan, Birsen, Alkan, Vesile., Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.287-319, 2015
Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki
Anadolu Üniversitesi, 2004