­

Prof. Dr. MERAL GÜVEN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitimin Psikolojik Temelleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri, Eğitim Teknolojisi, Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim, Okul Öncesi Eğitim, Sosyal Bilimler Eğitimi, Mesleki Eğitim, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

123

Atıf (WoS)

51

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

75

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

2772

H-İndeks (Scholar)

26

Atıf (TrDizin)

196

H-İndeks (TrDizin)

7

Atıf (Sobiad)

1646

H-İndeks (Sobiad)

15

Atıf (Diğer Toplam)

2235

Proje

16

Tez Danışmanlığı

22

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1999 - 2004

1999 - 2004

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye

1995 - 1998

1995 - 1998

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)

1998

1998

Yüksek Lisans

Özel Kurumlarda İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Etkinlikleri ve Sorunlar

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitimin Psikolojik Temelleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri

Eğitim Teknolojisi

Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Okul Öncesi Eğitim

Sosyal Bilimler Eğitimi

Mesleki Eğitim

Öğretmen Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

1998 - 2004

1998 - 2004

Öğretim Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

1995 - 1998

1995 - 1998

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

2019 - 2022

2019 - 2022

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2013 - 2021

2013 - 2021

Bölüm Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2016 - 2019

2016 - 2019

Dekan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi

2013 - 2016

2013 - 2016

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2013 - 2016

2013 - 2016

Fakülte Kurulu Üyesi

Anadolu Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

1995 - Devam Ediyor

1995 - Devam Ediyor

ÖĞRETİM ÜYESİ

Anadolu ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM ÜYESİ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ

uzmanlı alan dersi

Öğretme Öğrenme Stratejileri

tez

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Gereksinmelerinin Saptanması

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme

Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi

Bilimsel Araştırma ve Rapor Hazırlama

Etkili Öğretim Uygulamaları

uzmanlık alan dersi

tez

Eğitim Gereksinmelerinin Saptanması

Öğretimin İyileştirilmesi

Program Geliştirme ve Öğretim

Eğitimde Program Geliştirme

Hizmetiçi Eğitim Programlarının Geliştirilmesi

Etkili Öğrenme Teknikleri

Lisans

Lisans

Etkili Öğrenme ve Ders Çalışma Yöntemleri

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Özel Öğretim Yöntemleri

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Öğretmenlik Uygulaması

Program Geliştirme ve Öğretim

ÖMB303M Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim Bilimine Giriş

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Examining Studies on Active Learning between 2018-2024: Current Trends in Turkey and the World

BİLGİÇ B., GÜVEN M.

12. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 10 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

Öğretmenlere Yönelik Mesleki Öğrenme Modeli Geliştirilmesi ve Modelin Eğitimde Oyunlaştırma Konusunda Uygulanması

Alagöz Hamzaj Y., Güven M.

X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Çokkültürlü Öğretmen Yeterliklerinin Geliştirilmesinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Tasarımı

Güven M., Kip Kayabaş B., Çam Aktaş B., Sever D., Şenel E. A., Babayiğit B.

X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

İlkokul Öğretim Programlarında Çokkültürlü Eğitimin Yansımaları

BALDAN B., GÜVEN M.

The 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI –EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Yabancı Dil Öğrenme Sürecinde Duyuşsal Engeller

UYSAL D., GÜVEN M.

The 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI –EPOK 2019), 9 Aralık - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Implementing clinical education into competency-based teacher education

GÜVEN M., ALAN B.

7th International Conference on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019)

ALAGÖZ HAMZAJ Y., GÜVEN M.

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Öğretmen Eğitimcilerinin öğretmenlerin Mesleki GelişimlerineYönelik Sorumlulukları ve Yeterlilikleri

Alagöz Hamzaj Y., Güven M.

The 7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.268-276, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

CUMHURİYETİN KURULUŞUNDAN 2000’li YILLARA KADAR EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ALANINDA YASAL VE YAPISAL DÜZENLEMELER

GÜVEN M.

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019

2019

2019

The Reflections of Multicultural Education on the Primary Education Curricula

BABAYİĞİT B., GÜVEN M.

7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Örtük Program: Çalışmalarda İlişkilendirildiği Alanlar

Alagöz Hamzaj Y., Güven M.

6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Yükseköğretim programlarında öz düzenlemeli öğrenme becerisini destekleyen unsurlar

BALDAN B., GÜVEN M.

6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Öğrenmeyi Öğrenme

GÜVEN M.

AVRUPA YETİŞKİN ÖĞRENİMİ GÜNDEMİ 4 PROJE TANITIM TOPLANTISI, Türkiye, 9 - 10 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Gereksinmelerinin Belirlenmesi

çıray özkara f., GÜVEN M.

5th Internatioal Curriculum and Instruction Congress, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Sınıf Öğretmenliği Eğitimi İçin Fen Öğretimi Dersleri Öğretim Programı Tasarısı

Çıray Özkara F., GÜVEN M.

5th International Curriculum and Instruction Congress, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Lisans Öğrencilerinin Öz Düzenlemeli Öğrenme Becerisi

BALDAN B., GÜVEN M.

6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Öğretmen Adaylarının Özyeterlik, Öğrenme Stili ve Öğrenme Stratejisi Düzeyleri (Anadolu ÜniversitesiÖrneği)

GÜVEN M., GÖKDAĞ BALTAOĞLU M.

6. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Öğretmenlerin mesleki gelişiminde lisansüstü eğitim Eğitim Programları ve Öğretim doktora programı

GÜVEN M., BALDAN B.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Graduate education in teachers professional development Curriculum and Instruction doctoral program

BALDAN B., GÜVEN M.

4.th International Conference Education and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Sorumluluğuna Yönelik Görüşleri

GÜVEN M., GÖKDAĞ BALTAOĞLU M.

International Conference on New Horizons in Education, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Öğrenme Stilleri Öğrenme Stratejileri ve Özyeterlik Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış

GÖKDAĞ BALTAOĞLU M., GÜVEN M.

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avustralya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Design of Interactive e-Learning Content: EMLT Project Case Study

Çağlarırmak Uslu N., Kip Kayabaş B., Güven M., Kaptı Ü.

International Conference on Innovative Teaching and Technology in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Haziran 2016, ss.65, (Özet Bildiri)

2016

2016

Developing E Learning Content The Case of EMLT Project

ÇAĞLARIRMAK USLU N., KİP KAYABAŞ B., GÜVEN M., KAPTI Ü.

ITTHE2016, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Haziran 2016, ss.1-31, (Özet Bildiri)

2016

2016

Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı İçin Fen Öğretimi Öğretim Programının Tasarlanmasına Yönelik Gereksinim ve Tasarlanan Fen Öğretimi Öğretim Programının Açıklanması

GÜVEN M., Çıray Özkara F.

EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMSINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI İÇİN FEN ÖĞRETİMİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TASARLANMASI ÇALIŞTAYI, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Milli Eğitim Şuraları ve Kalkınma Planlarında Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitimi ve Uygulamalar

Güven M., Baldan B., Alagöz Y.

3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Development of Argumentation Based Learning in Science Education in Turkey

GÜVEN M., funda ç. ö., gürhan ö.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Analysing of the Researches Related to Teaching Styles in terms of the Measurement Instruments

GÜVEN M., POLAT M., YILDIZER G., SÖNMEZ T., Nihan Y.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Teachers In Service Training in National Education Council Decisions and Development Plans

GÜVEN M., BALDAN B., ALAGÖZ Y.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Students Opinion on Online Instructional Planning andAssessment Course

GÜVEN M.

4th INTERNATIONAL CONFERENCE onEDUCATION(ICED-2015), 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Emotional Intelligence Level of 7th Grade Secondary SchoolStudents and Their Opinions about Emotional Intelligence

GÜVEN M., funda ç., ERDOĞAN S.

4th INTERNATIONAL CONFERENCE onEDUCATION(ICED-2015), 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme / Etmeme Nedenleri

GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.

Uluslararası Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

Pedagojik Formasyon Programının Öğrenci Görüşlerine göre Değerlendirilmesi

GÜVEN M., SEVER D., ÇAM AKTAŞ B.

First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

The Relationship Between Critical Reading and Visual Reading

GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.

Global Learn Asia Pacific 2011--Global Conference on Learning and Technology, Melbourne, Avustralya, 28 Mart - 01 Nisan 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

Metacognitive strategy usages and epistemological beliefs of primary school teacher trainees

GÜVEN M., BOYACI Ş. D.

The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

Opinions of primary school teacher trainees’ metacognitive learning strategies and epistemological beliefs.

BOYACI Ş. D., GÜVEN M.

The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Uygulamalarının ve Kazanımlarının Değerlendirilmesi 1 13 15 Mayıs 2010 Balıkesir 2010

GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., SEVER D.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

Teacher Candidates Opinions Abut Student Resistance

ŞENEL E. A., SEVER D., GÜVEN M., SAĞLAM M.

World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

Teacher candidates' opinions about student resistance

SEVER D., Kucukyilmaz E. A., SAĞLAM M., GÜVEN M.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4604-4612, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2008

2008

Türkiye de Öğrenme Stillerine İlişkin Yapılan Araştırmaların Kullanılan Envanterler Boyutunda İncelenmesi

GÜVEN M., ÇARDAK Ç. S., SEVER D., VURAL L.

International Conference on Educational Sciences, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 27 Haziran 2008, ss.932-943, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış

GÜVEN M., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.

XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Hidden Curriculum: A Theoratical Study

CAN Y., GÜVEN M.

International Research in the Field of Curriculum and Instruction, TANKIZ KÜBRA DİLEK, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.223-263, 2024

2023

2023

PROGRAM BİLGİSİ

Güven M., Düzenli H.

Cumhuriyetin 100. Yılına Armağan Çağdaş Gelişmeler Işığında Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Meral Güven, Serkan Aslan, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.478-499, 2023

2022

2022

CHAPTER 1 STRUCTURAL AND LEGAL REGULATIONS ON THE FIELD OF CURRICULUM AND INSTRUCTION FROM THE FOUNDATION OF THE REPUBLIC TO THE 2000s

GÜVEN M.

Curriculum, Teachers and Technology in the Turkish and International Contexts, Fatma Bıkmaz, Fatma Mızıkacı, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.2-21, 2022

2021

2021

Eğitim ve Program Geliştirmede Temel Kavramlar

Güven M.

Türkçe Öğretmenin Rehberi: Öğretim Programı, N. D. Şimşek,S. Aslan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-25, 2021 Creative Commons License

2020

2020

Duygusal Zekâ ve Eğitime Yansımaları

Güven M.

Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri, G. Ekici,M. Güven, Editör, PEGEM, Ankara, ss.1-25, 2020

2017

2017

Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi ve Değerlendirilmesi

Güven M., Alan B.

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Behçet Oral Taha Yazar, Editör, Pegem, Ankara, ss.333-364, 2017

2015

2015

Öğrenmeyi Öğrenme

GÜVEN M., GÖKDAĞ BALTAOĞLU M.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Doğan, Birsen, Alkan, Vesile., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.287-319, 2015

Desteklenen Projeler

2014 - 2016

2014 - 2016

Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı İçin Fen ve Teknoloji Öğretimi Programlarının Tasarlanması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

GÜVEN M. (Yürütücü)

2001 - 2004

2001 - 2004

Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

(Proje Özeti)
Güven M.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Danışma Kurul Üyesi

2021 - 2024

2021 - 2024

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Baş Editör



Davetli Konuşmalar

Nisan 2023

Nisan 2023

İlham Veren Bilim Kadınları

Seminer

Eskişehir Kent Konseyi-Türkiye

Mart 2023

Mart 2023

Eleştirel Pedagoji Bağlamında Eğitim Programlarına Bakış

Konferans

Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu-Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

Geçmişten Geleceğe Türkiye'de Program Geliştirme Çalışmaları

Konferans

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 45

h-indeksi (WOS): 4