­

Prof. Dr. MESUDE CANAN ÖZTÜRK


İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Metrikler

Yayın

55

Atıf (Scholar)

754

H-İndeks (Scholar)

14

Atıf (TrDizin)

30

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

4

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

57

Proje

3

Tez Danışmanlığı

19

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2002

1996 - 2002

Doktora

Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

1993 - 1995

1993 - 1995

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, Eğitim İletişimi Ve Planlaması Bölümü, Türkiye

1983 - 1987

1983 - 1987

Lisans

Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2002

2002

Doktora

Gelişmekte olan ülkelerde tüketim kültürünün oluşmasında ulus ötesi şirketlerin pazarlama iletişimi çalışmalarının rolü üzerine bir örnek çalışma

Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

1995

1995

Yüksek Lisans

Bilgisayar destekli dil öğretiminde yazılım değerlendirme

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, Eğitim İletişimi Ve Planlaması Bölümü

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birim Kalite Komisyonu Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü

2020 - 2023

2020 - 2023

Bölüm Başkanı

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Dijital İletişim Stratejileri

Küresel Halkla İlişkiler Stratejileri

Seminer

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dönem Projesi

Halkla İlişkilerde İlişki Yönetimi

Küresel İletişim

Kurumsal İletişim

Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim

Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirme

Lisans

Lisans

Dijital Halkla İlişkiler

Uluslararası Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Sosyal Kampanyalar

Bitirme Projesi II

Halkla İlişkiler Kampanya Tasarımı

HALKLA İLİŞKİLER VE INTERNET

KAMPANYALARDA SUNUŞ TEKNİKLERİ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ

Halkla İlişkiler

ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ

REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ

Yönetilen Tezler

2022

2022

Doktora

Kriz mesaj stratejilerinin duygulara etkisi

Öztürk M. C. (Danışman)

D.MERİÇ(Öğrenci)

2021

2021

Doktora

Oyun içi reklamların marka farkındalığına etkisi

Öztürk M. C. (Danışman)

E.COŞKUN(Öğrenci)

2019

2019

Yüksek Lisans

Nostalji reklamlarının göstergebilimsel analizi

Öztürk M. C. (Danışman)

K.KINAY(Öğrenci)

2016

2016

Yüksek Lisans

Advergaming oyuncu motivasyonları üzerine bir değerlendirme

Öztürk M. C. (Danışman)

E.COŞKUN(Öğrenci)

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

Türkiye’deki Sağlık Kampanyalarına Yönelik Bir Değerlendirme

ÖZTÜRK M. C.

IV. Sağlık İletişim Sempozyumu SIS2018, Antalya/Alanya, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Do Companies Try to Clean Their Footprints in Turkey

ÖZTÜRK M. C.

MediaAsia2018 The Asian Conference on Media, Communication Film 2018, Tokyo, Japonya, 9 - 11 Ekim 2018, ss.67, (Özet Bildiri)

2017

2017

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Iletişiminde Halk Ve Iş Sağlığı

ÖZTÜRK M. C.

Sis2017 3. Uluslararası Sağlık Iletişimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

The Evaluation of the Communication Strategies in Girl’xxs Education Social Campaigns

ÖZTÜRK M. C., ÖZKOÇAK L.

International Conference on Research in Social Sciences, Humanities and Education, 20 - 22 Mayıs 2016, ss.347-351, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Fighting with Obesity in Social Media

ÖZTÜRK M. C.

i-COME’14: International Conference on Communication and Media 2014, Langkawi, Malezya, 18 - 20 Ekim 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

The Usage of Social Media in Corporate Communication The Case of Companies in Turkey

ÖZTÜRK M. C., AYMAN M.

i-COME’14: International Conference on Communication and Media 2014, Langkawi, Malezya, 18 - 20 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Analyzing Corporate Ethics and Values

ÖZTÜRK M. C.

IASSR: International Association of Scoial Science Research : V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Cause Related Marketing Ads: Content Analysis on the Printed Advertisements of Turkey.

Topuz Savaş A., Öztürk M. C.

The İnaugural European Business and Management Conference EBMC 2014, Brighton, İngiltere, 3 - 06 Temmuz 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

How Much Effective CSR Reporting for Corporate Reputation

ÖZTÜRK M. C.

BICSS: Bangkok International Conference on Social Sicence, Bangkok, Tayland, 25 - 28 Ocak 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

An Evaluation of Internet Based Health Communication

ÖZTÜRK M. C.

International Conference on Global Health &Crisis Communication, 19 - 21 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

Local and Global Corporate Social Responsibilities Applications of Global Campanies in Turkey

AYMAN M., ÖZTÜRK M. C.

Indonesia International Conference on Communication, Jakarta, Endonezya, 22 - 23 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

Analysing Internet Use of Students in Anadolu University, Turkey

ÖZTÜRK M. C.

Indonesia International Conference on Communication, Jakarta, Endonezya, 22 - 23 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

2008

2008

Özel İşletmeler Topluma Karşı Sorumluluklarını Nasıl İfade Ediyor

ÖZTÜRK M. C.

13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2008, ss.697-713, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Social Campaigns Supporting Education As A Public Relations Tool: Characteristics Of Web Sites

ÖZTÜRK M. C., ÖZKOÇAK L.

4th International Conference on Communication and Mass Media, Atina, Yunanistan, 21 - 22 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Social Campaigns Supporting Education As A Public Relations Tool In Characteristics Of Web Sites

ÖZTÜRK M. C., ÖZKOÇAK L.

4th International Conference on Communication and Mass Media, 01 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Evaluating Computer Mediated Communication Of Students Educated In Secondary High Schools

ÖZTÜRK M. C.

4th International Symposium of Interactive Media Design, Yeditepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 28 - 30 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

Sosyal Sorumluluk Alanında Yapılan İletişim Araştırmalarının Değerlendirilmesi

ÖZTÜRK M. C.

Türkiye’de İletişim Araştırmaları, Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

An Investigation of Social Interactivity in Computer Mediated Communication

ÖZTÜRK M. C., MUTLU M. E.

3rd International Symposium, Communication in the Millennium: A Dialogue Between Communication Scholars, University of North Carolina ve Elon University, 11 - 13 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

İnternet Üzerinde Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Geliştirme ve Sunum Araçlarının Gereksinimleri Karşılama Düzeyleri

MUTLU M. E., ÖZTÜRK M. C.

BTIE’99 Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim 1999 Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 1999, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

Dijitalleşen Hedef Kitle

Öztürk M. C.

Dijital Halkla İlişkiler, Sevil Bayçu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.59-84, 2021

2021

2021

Uluslararası Halkla İlişkiler

Öztürk M. C.

Halkla İlişkilerde Güncel Kavramlar II, Berrin Özkanal, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.177-213, 2021

2021

2021

Kamusal Halkla İlişkiler

Öztürk M. C.

Halkla İlişkilerde Güncel Kavramlar I, ÖZKOÇAK,LEVENT, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.81-112, 2021

2020

2020

Sağlık İletişiminde Dijital Stratejiler

Öztürk M. C.

Bütün Yönleriyle Sağlık İletişimi, Erkan Yüksel, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.385-414, 2020

2020

2020

Sözlü ve Online Sunum Hazırlanması

Öztürk M. C.

İşletme İletişimi, Serap Benligiray, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.205-234, 2020

2017

2017

Etkili Sunuşlar ve Özellikleri

ÖZTÜRK M. C.

Toplantı ve Sunu Teknikleri, Ahmet Atilla Doğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıkögretim Yayınları, Eskişehir, ss.158-184, 2017

2017

2017

Bilginin Görsel Sunumu

ÖZTÜRK M. C.

Toplantı ve Sunu Teknikleri, Ahmet Atilla Doğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.186-219, 2017

2017

2017

Afet Farkındalık Kampanyalarının Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi

ÖZTÜRK M. C.

Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi, İlker USTA, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.95-120, 2017

2011

2011

İnternetin Sunduğu Halkla İlişkiler Uygulamaları

ÖZTÜRK M. C.

Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Metin Işık, Mustafa Akdağ, Editör, Eğitim Akademi Yayınları, Konya, ss.177-188, 2011

2011

2011

Applying the Corporate Identity in Mega Universities’ Web Sites.

Öztürk M. C.

Marketing Online Education Programs: Frameworks for Promotion and Communication , Uğur Demiray,Serdar Sever, Editör, IGI Global yayınevi, New York, ss.248-261, 2011

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Editör