Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Otizmli Çocukların Eğitiminde Yeni Eğilimler Videoyla Kendine Model Olma ve Etkileri
Özel Eğitim Dergisi
, vol.15, no.2, pp.63-77, 2014 (ESCI)
Eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin otistik bir çocuğa İngilizce kelime öğretimi üzerine etkileri Hedeflenmeyen bilgi öğretimi
Akademik Araştırmalar Dergisi
, vol.15, no.58, pp.117-140, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Teaching pedestrian skills to individuals with developmental disabilities
JOURNAL OF BEHAVIORAL EDUCATION
, vol.13, no.3, pp.147-164, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERE CİNSEL İSTİSMARDAN KORUNMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE VİDEO MODELİN KULLANIMI
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Turkey, 21 May 2024, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Cinsel İstismar Haberlerinin incelenmesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Turkey, 22 - 24 October 2021, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Cinsel İstismar Haberlerinin İncelenmesi
31. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, İzmir, Turkey, 22 October 2021, (Summary Text)
Asperger Sendromlu Bireylerde Buluşma ve Romantik İlişkiler
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 16 October 2020, (Summary Text)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Yaşanan Akran Zorbalığı ve Çözüm Önerileri
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Turkey, 6 - 09 November 2019, (Summary Text)
Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Özel Eğitim Öğretmeni Yetiştiren Öğretim Elemanlarının İncelenmesi
10th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Atina, Greece, 1 - 03 November 2019, (Summary Text)

Otizmli Çocuklara Duygusal Yüz İfadelerini Tanımanın Öğretiminde Video Modelin Etkililiği
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 11 - 13 October 2018, (Summary Text)
Jest ve Yüz İfadesi Öğretiminde Video Modelin Etkililiği
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI), Antalya, Turkey, 29 March - 01 April 2018, (Summary Text)
Akıllı Tahta Aracılığıyla Sunulan Video Modelle Öğretimin Otizmli Çocuklara Sosyal Tepki Davranışlarının Öğretimindeki Etkililiği
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 11 November 2017, (Summary Text)
Teaching verbal behaviors to children with autism.
Education and New Developments-END, Lizbon, Portugal, 24 - 26 June 2017, (Summary Text)
Otizmli çocuklara altı kısımlı adam çizme becerisinin öğretiminde iPad aracılığıyla sunulan video ipuçlarıyla öğretimin etkililiği
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2016, (Summary Text)
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve istihdam
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 5 - 08 October 2016, (Summary Text)

Video teknolojisiyle öğretim
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, 31 March - 03 April 2016, (Summary Text)
Using Video Prompting Via IPad To Teach Drawing a Six Part Body To Children With Autism
“ABAI’s 8th International Conference” Uygulamalı Davranış Analizi 8. Uluslararası Konferans Programı, Kyoto, Japan, 27 - 29 September 2015, (Summary Text)
Otizm spektrum bozukluğunda ergenlik ve güvenlik
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Turkey, 3 - 05 April 2015
Early aquatic intervention and water orientation skills for children with autism spectrum disorders
Inspiring Infancy, 15 - 17 May 2014
Teaching individuals with autism spectrum disorders to protect themselves from sexual abuse
Association for Behavior Analysis International Eighth Annual Autism Conference, 28 February - 02 March 2014
Otizm ve videoyla kendine model olmanın kullanımı
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 30 October - 01 November 2013
Otizmli ve Videoyla Kendine Model Olmanın Kullanımı
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 30 October - 01 November 2013, vol.1, pp.31, (Summary Text)
Otistik özellikler gösteren çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde videoyla model olmanın aşamalı yardımla birlikte sunulması ve videoyla model olmanın yalnız sunulmasının karşılaştırılması
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 11 - 12 October 2012
The effectiveness of using simultaneous prompting with video modeling in teaching Returning someone s greeting skills to children with autism
The Second Asian Conference on Education, Japan, 2 - 04 December 2010, (Full Text)
Videoyla model olma ve canlı model olmanın otistik çocuklara zincirleme becerilerin öğretimindeki etkililik ve verimlilikleri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 21 - 23 October 2010
Eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin otistik bir çocuğa İngilizce sözcük öğretimi üzerindeki etkileri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 21 - 23 October 2010
Which one is more effective and efficient Video modeling or live modeling
International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Kansas City, MO, United States Of America, 14 - 17 October 2010, (Summary Text)
A The effectiveness of using simultaneous prompting with video modeling in teaching Returning someone s greeting skills to children with autism
The Second Asian Conference on Education’de sunulan poster bildiri, Osaka, Japonya, Osaka, Japan, 20 - 22 September 2010, (Full Text)
Videoyla model olmanın eşzamanlı ipucuyla öğretim ile birlikte sunulmasının otistik çocuklara selamlaşma becerilerinin öğretimi üzerindeki etkileri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Turkey, 21 - 23 October 2009, (Summary Text)
A comparison for response prompting procedures in teaching conversation skills to children with autism
International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 July 2009
Effectiveness of simultaneous prompting procedure for teaching english words to a child with autism
International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 July 2009
Otistik çocuklara kötü niyetli yabancı kişilerin kendilerini kaçırma girişimlerinden kaçınmayı öğretme
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 13 - 15 November 2008
Can children with autism learn to protect themselves from the lures of strangers
Association for Behavior Analysis International, 34th Annual Convention, United States Of America, 23 - 27 May 2008
Otistik özellik gösteren çocuklara kişisel bilgilerine ilişkin soruların yanıtlarının öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimle eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 15 - 17 November 2007
Otizmde bilimsel dayanaklı uygulamalar
15. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 17 - 19 November 2005
Dergi İnceleme Çalışması
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 12 - 14 November 2003, (Full Text)
Effectiveness of simultaneous prompting in teaching relative names to children with autism
Association for Behavior Analysis International, 30th Annual Convention, 28 May - 01 June 2004
Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 12 - 14 November 2003, (Full Text)

Otistik bireylere adı söylenen rakamın gösterilmesi becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 11 - 12 November 2002
Sözel okuma performansının arttırılmasında iki yöntemin karşılaştırılması
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 11 - 12 November 2002
A comparison of two interventions for increasing oral reading performance
Association for Behavior Analysis (ABA), Toronto, Canada, 24 - 28 May 2002, (Summary Text)
Teaching pointing to the numbers to children with autism using simultaneous prompting
Association for Behavior Analysis, 28th Annual Convention, 24 - 28 May 2002
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere yaya becerilerinin öğretimi
Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, Turkey, 24 - 27 June 2001, (Summary Text)
Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities
International Conference on Special Education, 24 - 27 June 2001
Earthquake preparation for disabled individuals
International Conference on Special Education, 24 June 2001
Books
Asperger Sendromu ve Otizm: Çocukluktan Yetişkinliğe.
Eğiten Kitap, Ankara, 2020
Tanılama ve Özellikler
in: Asperger Sendromu ve Otizm:Çocukluktan Yetişkinliğe, Nurgül Akmanoğlu, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.1-25, 2020
Engelli Bireylere ilişkin Yasal Düzenlemeler ve Sivil Toplum Kuruluşları
in: Özel Gereksinimli Bireyler İçin Acil Durum ve Afet Yönetimi ve Uygulamaları,, Onur Kurt, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.67-94, 2019
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin)
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
Zihin yetersizliği olan bireyler
in: Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II , İ.H. Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.103-120, 2017
Otizm spektrum bozukluğu
in: Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Dönemi Çocuklar (6-12 Yaş) ve Özellikleri (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), E.S. Batu, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.56-69, 2017
İşlevsel akademik becerilerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri-II
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Alanlarda Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), S. Odluyurt, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.66-80, 2017
6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
in: 6-12 Yaş Çocuklarda Evde Akademik Alanlarda Destek, Serhat Odluyurt, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.124-148, 2017
Kurumda davranış yönetimi
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Yaş Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), B. Ülke-Kürkçüoğlu, Editor, Anadolu üniversitesi, Eskişehir, pp.164-184, 2017
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve bilişsel gelişim
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Öncesi Öğrenciler (0-6 yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), A. Özen, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.70-87, 2017
Evde ve toplumsal ortamlarda sosyal becerileri destekleme
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), O. Kurt, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.68-83, 2017
Evde özbakım becerilerini destekleme
Ülke Kürkçüoğlu B., Subaşı Yurtçu A. B., Ünal Logacev Ö., Akmanoğlu N., Özen A., Yanardağ M., et al.
in: 3-6 Yaş Arası Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar için), Onur Kurt, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.132-151, 2017
Evde ve toplumsal ortamlarda davranış sorunlarıyla başa çıkma
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), O. Kurt, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.152-169, 2017
İşlevsel akademik becerilerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri-I
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Alanlarda Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), , S. Odluyurt, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.52-65, 2017
Engelli bireylere yönelik eğitsel, bakım ve rehabilitasyon uygulamaları: Dünya ve Türkiye
in: Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, İbrahim Halil DİKEN, Editor, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, pp.43-58, 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara uygun ve yeni davranışların kazandırılması ve arttırılması
in: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi, E. Tekin-İftar E. Tekin-İftar, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.121-181, 2012
Büyük kas ve küçük kas gelişimi
in: 0-6 Yaş Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri, E. S. Batu, Editor, Kök Yayınevi, Ankara, pp.187-220, 2009