Makaleler
17
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)
1. Peer Bullying Experienced by Children with Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.51, sa.2, ss.1315-1358, 2022 (ESCI, TRDizin)
9. Otizmli Çocukların Eğitiminde Yeni Eğilimler Videoyla Kendine Model Olma ve Etkileri
Özel Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.63-77, 2014 (ESCI)
10. Comparison of Video and Live Modeling in Teaching Response Chains to Children with Autism
EDUCATION AND TRAINING IN AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.49, sa.2, ss.200-213, 2014 (SSCI, Scopus)
12. Eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin otistik bir çocuğa İngilizce kelime öğretimi üzerine etkileri Hedeflenmeyen bilgi öğretimi
Akademik Araştırmalar Dergisi
, cilt.15, sa.58, ss.117-140, 2013 (Hakemli Dergi)
17. Teaching pedestrian skills to individuals with developmental disabilities
JOURNAL OF BEHAVIORAL EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.147-164, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
41
1. Cinsel Davranış Anketinin Türk Kültürüne Uyarlanması
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2. Asperger Sendromu: Erkenlikten Ergenliğe Yön Değişimi
, 8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), Eskişehir, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2025, ss.68, (Özet Bildiri)
3. OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLERE CİNSEL İSTİSMARDAN KORUNMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE VİDEO MODELİN KULLANIMI
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
6. Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Cinsel İstismar Haberlerinin incelenmesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
7. Asperger Sendromlu Bireylerde Buluşma ve Romantik İlişkiler
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
8. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Yaşanan Akran Zorbalığı ve Çözüm Önerileri
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
9. Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Özel Eğitim Öğretmeni Yetiştiren Öğretim Elemanlarının İncelenmesi
10th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Atina, Yunanistan, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
10. Otizmli Çocuklara Duygusal Yüz İfadelerini Tanımanın Öğretiminde Video Modelin Etkililiği
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
11. Jest ve Yüz İfadesi Öğretiminde Video Modelin Etkililiği
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
12. Akıllı Tahta Aracılığıyla Sunulan Video Modelle Öğretimin Otizmli Çocuklara Sosyal Tepki Davranışlarının Öğretimindeki Etkililiği
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
13. Teaching verbal behaviors to children with autism.
Education and New Developments-END, Lizbon, Portekiz, 24 - 26 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
14. Otizmli çocuklara altı kısımlı adam çizme becerisinin öğretiminde iPad aracılığıyla sunulan video ipuçlarıyla öğretimin etkililiği
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
15. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve istihdam
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
16. Video teknolojisiyle öğretim
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
17. Using Video Prompting Via IPad To Teach Drawing a Six Part Body To Children With Autism
“ABAI’s 8th International Conference” Uygulamalı Davranış Analizi 8. Uluslararası Konferans Programı, Kyoto, Japonya, 27 - 29 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
18. Otizm spektrum bozukluğunda ergenlik ve güvenlik
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015
19. Early aquatic intervention and water orientation skills for children with autism spectrum disorders
Inspiring Infancy, Groningen, Hollanda, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
20. Teaching individuals with autism spectrum disorders to protect themselves from sexual abuse
Association for Behavior Analysis International Eighth Annual Autism Conference, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Şubat - 02 Mart 2014, (Özet Bildiri)
21. Otizm ve videoyla kendine model olmanın kullanımı
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
22. Otistik özellikler gösteren çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde videoyla model olmanın aşamalı yardımla birlikte sunulması ve videoyla model olmanın yalnız sunulmasının karşılaştırılması
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
23. The effectiveness of using simultaneous prompting with video modeling in teaching Returning someone s greeting skills to children with autism
The Second Asian Conference on Education, Japonya, 2 - 04 Aralık 2010, (Tam Metin Bildiri)
24. Eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin otistik bir çocuğa İngilizce sözcük öğretimi üzerindeki etkileri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
25. Videoyla model olma ve canlı model olmanın otistik çocuklara zincirleme becerilerin öğretimindeki etkililik ve verimlilikleri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
26. Which one is more effective and efficient Video modeling or live modeling
International Conference on Young Children with Special Needs and Their Families, Kansas City, MO, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
27. A The effectiveness of using simultaneous prompting with video modeling in teaching Returning someone s greeting skills to children with autism
The Second Asian Conference on Education’de sunulan poster bildiri, Osaka, Japonya, Osaka, Japonya, 20 - 22 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
28. Effectiveness of simultaneous prompting procedure for teaching english words to a child with autism
International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 Temmuz 2009
29. A comparison for response prompting procedures in teaching conversation skills to children with autism
International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 Temmuz 2009
30. Otistik çocuklara kötü niyetli yabancı kişilerin kendilerini kaçırma girişimlerinden kaçınmayı öğretme
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, (Özet Bildiri)
31. Can children with autism learn to protect themselves from the lures of strangers
Association for Behavior Analysis International, 34th Annual Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2008
32. Otistik özellik gösteren çocuklara kişisel bilgilerine ilişkin soruların yanıtlarının öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimle eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
33. Otizmde bilimsel dayanaklı uygulamalar
15. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2005
34. Effectiveness of simultaneous prompting in teaching relative names to children with autism
Association for Behavior Analysis International, 30th Annual Convention, 28 Mayıs - 01 Haziran 2004
35. Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)
36. Otistik bireylere adı söylenen rakamın gösterilmesi becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002
37. Sözel okuma performansının arttırılmasında iki yöntemin karşılaştırılması
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002
38. A comparison of two interventions for increasing oral reading performance
Association for Behavior Analysis (ABA), Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
39. Teaching pointing to the numbers to children with autism using simultaneous prompting
Association for Behavior Analysis, 28th Annual Convention, Toronto, Kanada, 24 - 28 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
40. Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities
International Conference on Special Education, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Haziran 2001, (Özet Bildiri)
41. Earthquake preparation for disabled individuals
International Conference on Special Education, 24 Haziran 2001
Kitaplar
19
1. Asperger Sendromu ve Otizm: Çocukluktan Yetişkinliğe.
Eğiten Kitap, Ankara, 2020
2. Tanılama ve Özellikler
Asperger Sendromu ve Otizm:Çocukluktan Yetişkinliğe, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-25, 2020
3. Engelli Bireylere ilişkin Yasal Düzenlemeler ve Sivil Toplum Kuruluşları
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Acil Durum ve Afet Yönetimi ve Uygulamaları,, Onur Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.67-94, 2019
4. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Öğrencilere Kurumda Akademik Alanlarda Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin)
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
5. Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
6. Zihin yetersizliği olan bireyler
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II , İ.H. Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.103-120, 2017
7. Evde ve toplumsal ortamlarda sosyal becerileri destekleme
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), O. Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.68-83, 2017
8. Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve bilişsel gelişim
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Öncesi Öğrenciler (0-6 yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), A. Özen, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.70-87, 2017
9. İşlevsel akademik becerilerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri-II
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Alanlarda Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), S. Odluyurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.66-80, 2017
10. 6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
6-12 Yaş Çocuklarda Evde Akademik Alanlarda Destek, Serhat Odluyurt, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.124-148, 2017
11. Evde özbakım becerilerini destekleme
Ülke Kürkçüoğlu B., Subaşı Yurtçu A. B., Ünal Logacev Ö., Akmanoğlu N., Özen A., Yanardağ M., et al.
3-6 Yaş Arası Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar için), Onur Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.132-151, 2017
12. Otizm spektrum bozukluğu
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Dönemi Çocuklar (6-12 Yaş) ve Özellikleri (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), E.S. Batu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.56-69, 2017
13. İşlevsel akademik becerilerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri-I
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Alanlarda Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), , S. Odluyurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.52-65, 2017
14. Evde ve toplumsal ortamlarda davranış sorunlarıyla başa çıkma
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), O. Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.152-169, 2017
15. Kurumda davranış yönetimi
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Yaş Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), B. Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anadolu üniversitesi, Eskişehir, ss.164-184, 2017
16. Engelli bireylere yönelik eğitsel, bakım ve rehabilitasyon uygulamaları: Dünya ve Türkiye
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, İbrahim Halil DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.43-58, 2017
18. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara uygun ve yeni davranışların kazandırılması ve arttırılması
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi, E. Tekin-İftar E. Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.121-181, 2012
19. Büyük kas ve küçük kas gelişimi
0-6 Yaş Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri, E. S. Batu, Editör, Kök Yayınevi, Ankara, ss.187-220, 2009
Metrikler
Yayın (WoS)
12
Yayın (Scopus)
9
Atıf (WoS)
232
H-İndeks (WoS)
7
Atıf (Scopus)
135
H-İndeks (Scopus)
6
Atıf (Scholar)
945
H-İndeks (Scholar)
13
Atıf (TrDizin)
11
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Sobiad)
12
H-İndeks (Sobiad)
1
Atıf (Diğer Toplam)
16
Proje
8
Tez Danışmanlığı
2