SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Otizmli Çocukların Eğitiminde Yeni Eğilimler Videoyla Kendine Model Olma ve Etkileri
Özel Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.63-77, 2014 (ESCI)
Eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin otistik bir çocuğa İngilizce kelime öğretimi üzerine etkileri Hedeflenmeyen bilgi öğretimi
Akademik Araştırmalar Dergisi
, cilt.15, sa.58, ss.117-140, 2013 (Hakemli Dergi)
Teaching pedestrian skills to individuals with developmental disabilities
JOURNAL OF BEHAVIORAL EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.147-164, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Cinsel İstismar Haberlerinin incelenmesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Cinsel İstismar Haberlerinin İncelenmesi
31. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021
Asperger Sendromlu Bireylerde Buluşma ve Romantik İlişkiler
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 Ekim 2020
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Yaşanan Akran Zorbalığı ve Çözüm Önerileri
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Özel Eğitim Öğretmeni Yetiştiren Öğretim Elemanlarının İncelenmesi
10th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Atina, Yunanistan, 1 - 03 Kasım 2019
Otizmli Çocuklara Duygusal Yüz İfadelerini Tanımanın Öğretiminde Video Modelin Etkililiği
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Jest ve Yüz İfadesi Öğretiminde Video Modelin Etkililiği
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018
Akıllı Tahta Aracılığıyla Sunulan Video Modelle Öğretimin Otizmli Çocuklara Sosyal Tepki Davranışlarının Öğretimindeki Etkililiği
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 11 Kasım 2017
Teaching verbal behaviors to children with autism.
Education and New Developments-END, Lizbon, Portekiz, 24 - 26 Haziran 2017
Otizmli çocuklara altı kısımlı adam çizme becerisinin öğretiminde iPad aracılığıyla sunulan video ipuçlarıyla öğretimin etkililiği
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve istihdam
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Video teknolojisiyle öğretim
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, 31 Mart - 03 Nisan 2016
Using Video Prompting Via IPad To Teach Drawing a Six Part Body To Children With Autism
“ABAI’s 8th International Conference” Uygulamalı Davranış Analizi 8. Uluslararası Konferans Programı, Kyoto, Japonya, 27 - 29 Eylül 2015
Otizm spektrum bozukluğunda ergenlik ve güvenlik
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015
Early aquatic intervention and water orientation skills for children with autism spectrum disorders
Inspiring Infancy, 15 - 17 Mayıs 2014
Teaching individuals with autism spectrum disorders to protect themselves from sexual abuse
Association for Behavior Analysis International Eighth Annual Autism Conference, 28 Şubat - 02 Mart 2014
Otizm ve videoyla kendine model olmanın kullanımı
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
Otizmli ve Videoyla Kendine Model Olmanın Kullanımı
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, cilt.1, ss.31
Otistik özellikler gösteren çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde videoyla model olmanın aşamalı yardımla birlikte sunulması ve videoyla model olmanın yalnız sunulmasının karşılaştırılması
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
The effectiveness of using simultaneous prompting with video modeling in teaching Returning someone s greeting skills to children with autism
The Second Asian Conference on Education, Japonya, 2 - 04 Aralık 2010
Videoyla model olma ve canlı model olmanın otistik çocuklara zincirleme becerilerin öğretimindeki etkililik ve verimlilikleri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
Eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin otistik bir çocuğa İngilizce sözcük öğretimi üzerindeki etkileri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
A The effectiveness of using simultaneous prompting with video modeling in teaching Returning someone s greeting skills to children with autism
The Second Asian Conference on Education’de sunulan poster bildiri, Osaka, Japonya, Osaka, Japonya, 20 - 22 Eylül 2010
Videoyla model olmanın eşzamanlı ipucuyla öğretim ile birlikte sunulmasının otistik çocuklara selamlaşma becerilerinin öğretimi üzerindeki etkileri
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009
A comparison for response prompting procedures in teaching conversation skills to children with autism
International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 Temmuz 2009
Effectiveness of simultaneous prompting procedure for teaching english words to a child with autism
International Congress on Family, Scholl and Society:Special Education, 9 - 11 Temmuz 2009
Otistik çocuklara kötü niyetli yabancı kişilerin kendilerini kaçırma girişimlerinden kaçınmayı öğretme
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008
Can children with autism learn to protect themselves from the lures of strangers
Association for Behavior Analysis International, 34th Annual Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2008
Otistik özellik gösteren çocuklara kişisel bilgilerine ilişkin soruların yanıtlarının öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimle eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
Otizmde bilimsel dayanaklı uygulamalar
15. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2005
Dergi İnceleme Çalışması
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003
Effectiveness of simultaneous prompting in teaching relative names to children with autism
Association for Behavior Analysis International, 30th Annual Convention, 28 Mayıs - 01 Haziran 2004
Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003
Sözel okuma performansının arttırılmasında iki yöntemin karşılaştırılması
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002
Otistik bireylere adı söylenen rakamın gösterilmesi becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2002
Teaching pointing to the numbers to children with autism using simultaneous prompting
Association for Behavior Analysis, 28th Annual Convention, 24 - 28 Mayıs 2002
Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities
International Conference on Special Education, 24 - 27 Haziran 2001
Earthquake preparation for disabled individuals
International Conference on Special Education, 24 Haziran 2001
Kitap & Kitap Bölümleri
Tanılama ve Özellikler
Asperger Sendromu ve Otizm:Çocukluktan Yetişkinliğe, Nurgül Akmanoğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-25, 2020
Engelli Bireylere ilişkin Yasal Düzenlemeler ve Sivil Toplum Kuruluşları
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Acil Durum ve Afet Yönetimi ve Uygulamaları,, Onur Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.67-94, 2019
Zihin yetersizliği olan bireyler
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II , İ.H. Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.103-120, 2017
İşlevsel akademik becerilerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri-II
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Alanlarda Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), S. Odluyurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.66-80, 2017
6-12 Yaş Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Matematik Becerilerinin Desteklenmesi
6-12 Yaş Çocuklarda Evde Akademik Alanlarda Destek, Serhat Odluyurt, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.124-148, 2017
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan çocuklar ve bilişsel gelişim
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Öncesi Öğrenciler (0-6 yaş) ve Özellikleri (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), A. Özen, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.70-87, 2017
Kurumda davranış yönetimi
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Yaş Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek (Eğitimciler/Uzmanlar İçin), B. Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anadolu üniversitesi, Eskişehir, ss.164-184, 2017
Evde özbakım becerilerini destekleme
Ülke Kürkçüoğlu B., Subaşı Yurtçu A. B., Ünal Logacev Ö., Akmanoğlu N., Özen A., Yanardağ M., et al.
3-6 Yaş Arası Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar için), Onur Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.132-151, 2017
Otizm spektrum bozukluğu
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Dönemi Çocuklar (6-12 Yaş) ve Özellikleri (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), E.S. Batu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.56-69, 2017
Evde ve toplumsal ortamlarda davranış sorunlarıyla başa çıkma
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 3-6 Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), O. Kurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.152-169, 2017
İşlevsel akademik becerilerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri-I
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 6-12 Yaş Çocuklara Evde Akademik Alanlarda Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), , S. Odluyurt, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.52-65, 2017
Engelli bireylere yönelik eğitsel, bakım ve rehabilitasyon uygulamaları: Dünya ve Türkiye
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, İbrahim Halil DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.43-58, 2017
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara uygun ve yeni davranışların kazandırılması ve arttırılması
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi, E. Tekin-İftar E. Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.121-181, 2012
Büyük kas ve küçük kas gelişimi
0-6 Yaş Arası Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri, E. S. Batu, Editör, Kök Yayınevi, Ankara, ss.187-220, 2009